Mere spansk til Madrid, tak!

13 år 1 måned siden #13 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Mere spansk til Madrid, tak!
Det kan godt være du synes det er et skidt argument, jeg påstår heller ikke det er holdningen blandt alle de udenlandske spillere. Jeg er blot enig i de seneste argumenter om, at der er spillere der har personlige mål foran klubbens, og når man har personlige mål foran klubbens, så har de sportslige resultater heller ikke den store betydning for spilleren efter min mening.

Vi har vel alle sammen haft et job i vores liv, hvor lønningerne er vigtigere end selve jobbet i sig selv.

Endvidere når vi tænker på hvor mange udlændinge der de seneste 10 år, er forsvundet ind og ud af Real Madrid, så har Real Madrid også selv været med til at skabe den kultur om, at man kommer til Real Madrid for at få en løn, og ikke for at spille fodbold.

Så der holder jeg fuldt fast i min holdning, uanset hvor åndssvag du end må synes den er.

Edit.
Det er jo ikke kun om at finde den rigtige profil i en manager, men også den rigtige profil i en spiller. Jeg vil 10 gange hellere ha haft Jesus Navas end Neymar for eksempel, fordi jeg er mere sikker på at Navas udfylder sin rolle til perfektion end Neymar. Skulle Neymar få problemer i Real Madrid, så ved han at han har en status der gør at han bare kan skifte klub og få endnu en høj løn.

Spillerne har jo en fremtid efter fodbolden, og du skal da ikke fortælle mig at der er spillere som ikke kan sige" nå ja, jeg tjener alligevel et par millioner i løbet af de næste måneder, efter en tabt semifinale".

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved Hugol.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• CC
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #14 af CC
Besvaret af CC på emne Mere spansk til Madrid, tak!
Interessant indlæg! Jeg er ganske enig i, at Mata ville være at foretrække frem for Bale. Men opfyldes dit ønske: Jese rykkes op mens Mata og Isco hentes 'hjem' og Kaka, Di Maria og Callejon sendes af sted, har vi fem absolutte stjerner, der skal konkurrere om tre pladser. Der kan selvfølgelig argumenteres for, at det er positivt med konkurrence i truppen, men jeg er også af den overbevisning, at man skal passe på med for mange profiler til pladserne. Selvfølgelig ville der opstå et rotationssystem spillerne i mellem, men det ville, for mig at se, ende med, at Isco/Mata skulle konkurrere om pladsen ved siden af Øzil og Ronaldo - og er det sundt? Begge (Isco og Mata) er helt igennem fremragende spillere, og der er mange kampe på en sæson... Men stadigvæk.

13 år 1 måned siden #15 af Hugol
Og ja, jeg har selv spillet i en spansk klub, så ved udmærket godt hvor svært det kan være at komme ind på et hold. Sådan er mentaliteten her i Spanien, men det afhænger også selv af din egen profil. Jeg tror da sagtens at en spiller som Coentrao har haft sine problemer, men det har han sgu også selv været skyld i !!

Vi skal ha mere spansk ind på holdet, det skal vi af mange årsager, men ikke mindst at Spanien producere nogle af de bedste spillere i verden.

13 år 1 måned siden #16 af Hugol

Rogoshin skrev:

Hugol skrev: Det kan godt være du synes det er et skidt argument, jeg påstår heller ikke det er holdningen blandt alle de udenlandske spillere. Jeg er blot enig i de seneste argumenter om, at der er spillere der har personlige mål foran klubbens, og når man har personlige mål foran klubbens, så har de sportslige resultater heller ikke den store betydning for spilleren efter min mening.

Vi har vel alle sammen haft et job i vores liv, hvor lønningerne er vigtigere end selve jobbet i sig selv.

Endvidere når vi tænker på hvor mange udlændinge der de seneste 10 år, er forsvundet ind og ud af Real Madrid, så har Real Madrid også selv været med til at skabe den kultur om, at man kommer til Real Madrid for at få en løn, og ikke for at spille fodbold.

Så der holder jeg fuldt fast i min holdning, uanset hvor åndssvag du end må synes den er.

Edit.
Det er jo ikke kun om at finde den rigtige profil i en manager, men også den rigtige profil i en spiller. Jeg vil 10 gange hellere ha haft Jesus Navas end Neymar for eksempel, fordi jeg er mere sikker på at Navas udfylder sin rolle til perfektion end Neymar. Skulle Neymar få problemer i Real Madrid, så ved han at han har en status der gør at han bare kan skifte klub og få endnu en høj løn.

Spillerne har jo en fremtid efter fodbolden, og du skal da ikke fortælle mig at der er spillere som kan sige" nå ja, jeg tjener alligevel et par millioner i løbet af de næste måneder, efter en tabt semifinale".

Jeg kan ikke rigtigt få det her til at korrelere med virkeligheden som jeg opfatter den. Der har været udlændinge igennem Real Madrid i mange år, men der har også været mange Spanier. Du nævner, at sætte personlige mål foran klubben, det er de, da og så Spanier der har gjort sig skyldige i. I sidste instans kommer det jo nok an på ens opfattelse af den enkelte spiller. Nogle vil sige at Iker Cassillas er egoistisk, mens andre mener han er kernen af at være madrdista.

Lønnen i Real Madrid tror jeg trækker ligeså meget i Spanske spillere, som den gør i spillere fra andre lande. Kulturen som er skabt i Real Madrid er vel den samme om man kommer fra Spanien eller et andet sted. En udlænding kan være akkurat ligeså meget Madridista, som en Spanier.

Jeg er af den holdning at Mata og Isco er fine spillere. Ikke fordi de kommer fra Spanien, men mere på grund af den måde de spiller fodbold.

Hvordan og hvorledes kan spanierne være skyld i dette ?? Jeg kan forstå hvis du nævner klubben, for siden Perez´s ankomst til Real Madrid har klubben haft væsentlig flere udlændinge som stamspillere end Spaniere.

Jeg kunne vældig godt lide Granero, og jeg er selvf enig i at Granero ikke er blandt verdens bedste spillere. Manden valgte fodbolden fremfor lønnen, og det er fandme sjældent du støder på sådanne spillere. Hvor ser du det ellers henne, det gør du blandt vores Canteranos der er begyndt at rykke på sig igen, efter en lidt sløv periode. Det skal vi helt klart udnytte.

Efter Di Maria har fået løn forhøjelse, er hans niveau faldet pladasssskkk. Allerede her behøves jeg ikke at sige mere.
Der er blot nogle mennesker i verden der ikke kan tåle at ha penge mellem hænderne, og det gælder bestemt også inde for fodbolden hvor der eksisterer mange tåbelige mennesker.

13 år 1 måned siden #17 af Hugol
Jeg vil godt ha du finder en spanier som har sat deres personlige mål foran klubbens i Real Madrid af disse;
Morientes, Amavisca, Raúl, Guti, Hierro, Sanchis, Ramos, Arbeloa, Iker, Contreras, Adan, Diego Lopez, Portillo, Morata, Sarabia, Salgado, Ivan Campo, Helguera, Sandro, Javi Garcia, Borja, Meca, Cañizares, Butragueño, Michel, Callejón, Alfonso, Victor, Oscar Miñambres, Karanka, Alcorta, Dani, Mata, Soldado, Chendo, Pavon, Fernando Sanz, Buyo, Ismael Urzaiz og Carvajal. Det er vist en god blanding.

Der er kun 1 jeg kan finde og det er Luis Enrique.

Derimod kan jeg nævne langt flere udlændinge der har sat deres personlige mål foran klubbens.

Rettere sagt, flere spaniere i truppen tak !

13 år 1 måned siden #18 af Hugol

Rogoshin skrev:

Hugol skrev:

Rogoshin skrev:

Hugol skrev: Det kan godt være du synes det er et skidt argument, jeg påstår heller ikke det er holdningen blandt alle de udenlandske spillere. Jeg er blot enig i de seneste argumenter om, at der er spillere der har personlige mål foran klubbens, og når man har personlige mål foran klubbens, så har de sportslige resultater heller ikke den store betydning for spilleren efter min mening.

Edit.

Spillerne har jo en fremtid efter fodbolden, og du skal da ikke fortælle mig at der er spillere som kan sige" nå ja, jeg tjener alligevel et par millioner i løbet af de næste måneder, efter en tabt semifinale".

Jeg kan ikke rigtigt få det her til at korrelere med virkeligheden som jeg opfatter den. Der har været udlændinge igennem Real Madrid i mange år, men der har også været mange Spanier. Du nævner, at sætte personlige mål foran klubben, det er de, da og så Spanier der har gjort sig skyldige i. I sidste instans kommer det jo nok an på ens opfattelse af den enkelte spiller. Nogle vil sige at Iker Cassillas er egoistisk, mens andre mener han er kernen af at være madrdista.

Lønnen i Real Madrid tror jeg trækker ligeså meget i Spanske spillere, som den gør i spillere fra andre lande. Kulturen som er skabt i Real Madrid er vel den samme om man kommer fra Spanien eller et andet sted. En udlænding kan være akkurat ligeså meget Madridista, som en Spanier.

Jeg er af den holdning at Mata og Isco er fine spillere. Ikke fordi de kommer fra Spanien, men mere på grund af den måde de spiller fodbold.

Hvordan og hvorledes kan spanierne være skyld i dette ?? Jeg kan forstå hvis du nævner klubben, for siden Perez´s ankomst til Real Madrid har klubben haft væsentlig flere udlændinge som stamspillere end Spaniere.

Jeg kunne vældig godt lide Granero, og jeg er selvf enig i at Granero ikke er blandt verdens bedste spillere. Men manden valgte fodbolden fremfor lønnen, og det er fandme sjældent du støder på sådanne spillere. Men hvor ser du det ellers henne, det gør du blandt vores Canteranos der er begyndt at rykke på sig igen, efter en lidt sløv periode. Det skal vi helt klart udnytte.

Efter Di Maria har fået løn forhøjelse, er hans niveau faldet pladasssskkk. Allerede her behøves jeg ikke at sige mere.
Der er blot nogle mennesker i verden der ikke kan tåle at ha penge mellem hænderne, og det gælder bestemt også inde for fodbolden hvor der eksisterer mange tåbelige mennesker.

Hvis du læste mit indlæg, ville det hurtigt gå op for dig, at jeg på ingen måde hæver udlændinge over Spanier. Jeg ligestiller dem som begge værende af den menneskelige race og derfor påvirkes på samme måde. De maria kan jo være et totalt tilfælde, at hans niveau er faldet på grund af den nye kontrakt er vel meget populært. Men hans niveau kunne vel også være faldet på grund af så meget andet. Det er korrekt at nogle mennesker ikke kan tåle at have penge mellem hænderne, men det gælder på mennesker fra Spanien og andre lande. Jeg har ingen tro på at en Spanier er del af en speciel overrace, der kan sætte sig ud over penges magt som det sataniske mesterværk.

Granero har vel aldrig ligefrem set løbet solen sort, og jeg har da ofte set ham med meget uinspirerede præstationer. Hvis du spurgte i QPR er meningen nok også at han for det meste bare hæver sin løn. Nu må vi jo så se om han vil gå ned i løn for at spille i Swansea.

Jeg ved ikke hvor meget han tjener i QPR, men jeg går da ikke ud fra at han har krævet en sindsyg høj lønning. Han gjorde det fint nok i Real Madrid efter min mening. Korrekt at der kan være mange årsager til at Di Maria spiller dårligere. Mou var dog ude at spørge ham hvorfor at hans niveau var faldet så drastisk når nu hans lønning var en del højere. En af de få ting jeg synes Mourinho har gjort godt.

Dog er der ingen tvivl om at efter Real Madrid har fået flere udlændinge i truppen, har det bestemt også været sløvt med titler, gode resultater og flot fodbold.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #19 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Mere spansk til Madrid, tak!
Synes vi skal sælge Varane fordi han ikke er spanier, hvilket vil sige, at han sætter sin løn og personlige mål foran klubben :) Hugol logic..
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved Brylle.

13 år 1 måned siden #20 af Hugol

Brylle skrev: Synes vi skal sælge Varane fordi han ikke er spanier, hvilket vil sige, at han sætter sin løn og personlige mål foran klubben :) Hugol logic..

Jeg havde gået med til din lidt halv skidte joke, hvis du havde sagt Coentrao og Di Maria.

13 år 1 måned siden #21 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Mere spansk til Madrid, tak!

Hugol skrev: Dog er der ingen tvivl om at efter Real Madrid har fået flere udlændinge i truppen, har det bestemt også været sløvt med titler, gode resultater og flot fodbold.

Det kan man vel ikke udelukkende give udlændingene skylden for. Det kan lige så vel skyldes Perez' skøre indkøbspolitik der ikke just har gavnet hverken trænerne (Pellegrini) eller trupsammensætningen i det hele taget..

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #22 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Mere spansk til Madrid, tak!

Hugol skrev:

Brylle skrev: Synes vi skal sælge Varane fordi han ikke er spanier, hvilket vil sige, at han sætter sin løn og personlige mål foran klubben :) Hugol logic..

Jeg havde gået med til din lidt halv skidte joke, hvis du havde sagt Coentrao og Di Maria.

Det var ikke en joke, men et forsøg på at vise hvor latterlig en holdning du har til det her. Du siger jo indirekte, at vi skal rense ud i samtlige udlændinge fordi udlændinge sætter sine personlige mål over klubbens succes.. Sjældent har jeg hørt noget så rablende sindsygt og direkte latterligt, komisk, dumt....

13 år 1 måned siden #23 af Hugol

Rogoshin skrev:

Hugol skrev: Jeg vil godt ha du finder en spanier som har sat deres personlige mål foran klubbens i Real Madrid af disse;
Morientes, Amavisca, Raúl, Guti, Hierro, Sanchis, Ramos, Arbeloa, Iker, Contreras, Adan, Diego Lopez, Portillo, Morata, Sarabia, Salgado, Ivan Campo, Helguera, Sandro, Javi Garcia, Borja, Meca, Cañizares, Butragueño, Michel, Callejón, Alfonso, Victor, Oscar Miñambres, Karanka, Alcorta, Dani, Mata, Soldado, Chendo, Pavon, Fernando Sanz, Buyo, Ismael Urzaiz og Carvajal. Det er vist en god blanding.

Der er kun 1 jeg kan finde og det er Luis Enrique.

Derimod kan jeg nævne langt flere udlændinge der har sat deres personlige mål foran klubbens.

Rettere sagt, flere spaniere i truppen tak !

Guti syntes jeg ofte spillede mere for sig selv. Helguera dalede også hurtigt i niveau. Mata var vel ikke længe i Madrid, hvorfor det, personlige ambitioner. Ud over det kan man jo nævne mange fra andre lande, som har kæmpet fint for klubben. Men igen er det jo nok det perspektiv man tager i forhold til den enkelte spiller. Jeg nævnte Iker Cassillas i mit tidligere indlæg, og her er holdningerne jo noget delte. Når jeg ser på dine beskrivelser, virker det som om at når spillere fra Spanien sætter sig selv over klubben er det klubbens skyld. Mens det hos udlændinge er spillerens egen skyld.

Guti var en humør spiller, det kan vi være enig i. Helguera var blot ikke bedre, men det betyder jo ikke at hans lave niveau er pga personlige mål. Mata blev nødt til at rykke, fordi han ikke var tiltænkt en rolle på første holdet, og at Real Madrid i en lang periode havde syltet deres talenter.

Vi har blot haft mere succes med spanske spillere end med udlændinge, så skal vi ha flere udlændinge i truppen, så skal det dælme også være nogle der kan stoles på. Ikke som Robinho, Coentrao med flere.

• zgtaf
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #24 af zgtaf
Besvaret af zgtaf på emne Mere spansk til Madrid, tak!
Mata og Ozil er vel omtrent lige produktive.:

1.bp.blogspot.com/-wsN7QRUpwY8/UbBahlTam...ists+this+season.png
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved zgtaf.

Leveret af Kunena Forum