Albiol er i tvivl om sin fremtid

13 år 2 uger siden #1 af Daniel

El Confedencial mener at vide, at Albiol er i tvivl om sit fremtidige virke i Real Madrid; Benitez er klar i kulissen til at hente endnu en spansk Real Madrid-spiller til Napoli. Avisen spekulerer i, at Albiol har behov for spilletid i forhold til det forestående VM i Brasilien, som finder sted umiddelbart efter den kommende sæson.

Albiol skal derfor have en snarlig snak med Real Madrids nye italienske træner, Ancelotti, således spanierens fremtid kan blive defineret. Albiol har siden sin ankomst til Real Madrid været en rotationsspiller, som har døjet med at bide sig fast i startopstilingen, men spanieren har muligvis en lysere fremtid i hovedstadsklubben, såfremt de vedvarende rygter om Manchester Citys interesse i Pepe holder stik. Dette kan medvirke til, at Albiol hopper en plads frem i forsvarshierarkiet.

Avisen mener ligeledes at vide, at Napoli er et varmt bud på en ny arbejdsgiver, såfremt Ancelotti ikke kan garantere spilleren regelmæssig spilletid, og især den italienske klubs forestående deltagelse i Champions League er tillokkende, ligesom en genforening med Callejón er tiltalende og et muligt lokkemiddel for Benitez.

Det er efterhånden sikkert, såfremt rygterne taler sandt, at Real Madrid kommer til at afhænde enten Pepe eller Albiol denne sommer; hvem ser du helst forlade Real Madrid?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 uger siden #2 af Lars1991
Behold Albiol, sælg Pepe.

13 år 2 uger siden #3 af Daniel

Lars1991 skrev: Behold Albiol, sælg Pepe.

Jeg er enig. Pepe er ældre og ville givetvis også indbringe flere penge, da det trods alt er City som er meldt interesseret :)

13 år 2 uger siden #4 af Raul7-2880
Albiol minder altså nogle gange om Bambi på glat is. Ramos får i løbet af en sæson 4-5 "obligatoriske" karantæne dage og derfor vil jeg klart foretrække Pepe som 3. valg, da han er en klasse over Albiol og har et fighter instinkt. Det ideelle ville dog være at man fik en stor pose penge ved at sælge Pepe og købe Martinez. Han er stærk og har niveauet til at være 3. valg. Har dog ikke noget imod at Albiol forbliver som 4. valg.
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved Raul7-2880.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

13 år 2 uger siden #5 af asp3200
Sælg Pepe
Sælg Albiol

Køb Martinez fra LA real
Brug Nacho som backup 4 valg.

Fordele = penge i kassen, ungt blod ind og så mere spansk som alle er så vilde med herinde ;)

Done
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved asp3200.

13 år 2 uger siden #6 af Siempre fiel
Jeg vælger så at kigge på andet end de 2,5 års forskel der er på dem. Og vi ska vel ik beholde ham fordi han er spanier. Pepe har i hele sin Real Madrid-tid været blandt verdens i særklasse bedste midterforsvarere, mens Albiol allerhøjest er en blød mellemvare hvor jeg nemt ka komme på et par meget dyre klumpedumpefejl på trods af hans meget begrænsede spilletid.

Så er der self det her med at Pepe har dummet sig flere gange med sin opførsel på banen og det må vel nok være grunden til mange ønsker ham væk. Jeg indrømmer at han er meget tæt på at ha overskredet sin "sidste chance", men jeg er alligevel villig til at beholde ham - alene fordi de to spillere fodboldmæssigt nærmest ik engang tåler sammenligning. Med skader og karantæner og den mulighed det giver for hvile, så er 3 klassespillere til det centrale forsvar jo absolut ik for mange. Og hva ka man få for 17-20 mio nu om dage - en halv Illarramendi? Så hvis det er prisen for at ha en ekstra klassespiller i forsvaret, så er det imo så absolut det bedste. Afsted med Albiol - han vil ik blive savnet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska

13 år 2 uger siden #7 af Daniel
Pepe har - næsten - to år i streg, ene mand, kostet Real Madrid deltagelse i Champions League-finalen. Det er ikke just et kvalitetsstempel. Det er ikke et tomt postulat, men snarere et faktum, at Pepe leverede en miserabel indsats på Signal Iduna Park, hvor han vel sagtens var impliceret i samtlige Dortmunds mål.

Jeg erindrer det kun svagt, men var det ikke også Pepe, der total umotiveret rev Gomez ned i feltet på Bernabéu og dermed gav Bayern muligheden for at reducere og senere vinde i straffesparkskonkurrence?

Og slutteligt..... han blev vist også udvist imod Barcelona under Mourinhos første år i Champions Leagues semifinaler.

Pepe har kvaliteter, men han har simpelthen for mange koncentrationssvigt til at spille i Real Madrid. Han må meget gerne ende i City denne sommer!

Edit: Jeg påstår ikke, at ovenstående havde været anderledes med Albiol på banen, men det er immervæk tankevækkende(?)
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved Daniel.

13 år 2 uger siden #8 af Lars1991
Jeg synes Albiol var bedst i hans første tid i Madrid. Dengang han faktisk fik nogenlunde regelmæssig spilletid. Og jeg tror netop det er det der har gjort at han har set lidt dårlig ud til tider - hans manglende spilletid. Jeg tror godt han kan spilles god nok til at være 3. valg.

Og Pepe gider jeg bare ikke mere, jeg har givet ham "en sidste chance" mange gange efterhånden og det bare blevet for meget. Hvor ville jeg dog blive glad hvis han blev solgt. Så ville det være sommerens bedste transfer for mig.

13 år 2 uger siden #9 af Siempre fiel

Daniel skrev: Pepe har - næsten - to år i streg, ene mand, kostet Real Madrid deltagelse i Champions League-finalen. Det er ikke just et kvalitetsstempel. Det er ikke et tomt postulat, men snarere et faktum, at Pepe leverede en miserabel indsats på Signal Iduna Park, hvor han vel sagtens var impliceret i samtlige Dortmunds mål.

Jeg erindrer det kun svagt, men var det ikke også Pepe, der total umotiveret rev Gomez ned i feltet på Bernabéu og dermed gav Bayern muligheden for at reducere og senere vinde i straffesparkskonkurrence?

Og slutteligt..... han blev vist også udvist imod Barcelona under Mourinhos første år i Champions Leagues semifinaler.

Pepe har kvaliteter, men han har simpelthen for mange koncentrationssvigt til at spille i Real Madrid. Han må meget gerne ende i City denne sommer!

Edit: Jeg påstår ikke, at ovenstående havde været anderledes med Albiol på banen, men det er immervæk tankevækkende(?)

Pepe har bestemt haft nogle dårlige kampe på rigtig uheldige tidspunkter, men jeg ka simpelthen ik forstå hvis nogen ka se alle Real Madrids kampe og ik erkende at han har holdt uhyggelig høj klasse gennem hele hans ophold i klubben. Jeg husker rigtig mange Barca-kampe hvor han fuldstændig dominerer igennem 90 minutter. Men nuvel, jeg ved han deler vandene - jeg ka bare ik med god samvittighed mene at man ska smide en spiller som Pepe ud til fordel for en markant dårligere fodboldspiller - det er nu engang et spil der handler om at være bedst.

13 år 2 uger siden #10 af Real Madrid
Pepe, men især Albiol's kariere er ikke hvad den har været. Og lige i disse tilfælde, gir jeg ikke meget for effaring. Jeg så hellere, at man fik afskaffet dem begge, og fik noget sult ind i stedet. Og brugte Nacho som 4.valg. Iñigo Martínez er blevet nævn, og har vi tillid til, at en 93'er skal være Ramos markerpar, så forstår jeg ikke problemet i, at have en 22 årig som backup.

Carvalho var lig effaring, ikke noget jeg dybest set forbinder med hverken Pepe eller Albiol. Ramos, Varane, Martínez og Nacho vil være mit drømmescenarie.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

13 år 2 uger siden #11 af Real Madrid

Siempre fiel skrev:

Daniel skrev: Pepe har - næsten - to år i streg, ene mand, kostet Real Madrid deltagelse i Champions League-finalen. Det er ikke just et kvalitetsstempel. Det er ikke et tomt postulat, men snarere et faktum, at Pepe leverede en miserabel indsats på Signal Iduna Park, hvor han vel sagtens var impliceret i samtlige Dortmunds mål.

Pepe har bestemt haft nogle dårlige kampe på rigtig uheldige tidspunkter, men jeg ka simpelthen ik forstå hvis nogen ka se alle Real Madrids kampe og ik erkende at han har holdt uhyggelig høj klasse gennem hele hans ophold i klubben. Jeg husker rigtig mange Barca-kampe hvor han fuldstændig dominerer igennem 90 minutter. Men nuvel, jeg ved han deler vandene - jeg ka bare ik med god samvittighed mene at man ska smide en spiller som Pepe ud til fordel for en markant dårligere fodboldspiller - det er nu engang et spil der handler om at være bedst.

Det er jo heller ikke en holdbar situation for Pepe at være 3.valg - så hvorfor beholde, når han med stor sandsynlighed vil blive skippet næste sæson.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

13 år 2 uger siden #12 af Siempre fiel

Real Madrid skrev:

Siempre fiel skrev:

Det er jo heller ikke en holdbar situation for Pepe at være 3.valg - så hvorfor beholde, når han med stor sandsynlighed vil blive skippet næste sæson.

Altså hvis man mener han er brugbar i denne sæson, hvorfor så ik beholde ham. Tror ik jeg forstår din "hvorfor beholde, når han med stor sandsynlighed vil blive skippet næste sæson". Hvis man mener han er den optimale løsning for at bibeholde 3 centrale verdensklasseforsvarere, så er det vel i bund og grund ligegyldigt om man om et år finder på en anden løsning - man ska vel agere ud fra hva der er bedst for denne sæson eller?

Og så vil jeg da mægtig gerne forklare hvorfor man ska beholde ham. Jeg ved ik om du husker hvorfor det er Varane fik chancen og idag betragtes som førstevalg? Jo, fordi vi var hårdt ramt af skader og karantæner i forsvaret og derfor måtte spille med Varane og Carvalho i flere vigtige kampe. Ka ik se nogen som helst grund til at smide Pepe på porten for sølle 17-20 mio - Iñigo Martinez koster vel 45 mio, hvis Illarramendi koster 30.

I stedet ku man for en gangs skyld tænke lidt mere langsigtet og så jagte en afløser for Pepe til om et år hvis det er det man føler for. Hvis man i løbet af sæsonen får en aftale i stand med en spiller og klub, så er det som oftest helt andre priser vi taler om. Havde man i løbet af vinteren/foråret talt med Sociedad, så havde man sikkert ku fiske Illarramendi for 12-14 mio.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

Leveret af Kunena Forum