Albiol er i tvivl om sin fremtid

13 år 2 uger siden #13 af MMM
Besvaret af MMM på emne Albiol er i tvivl om sin fremtid

Siempre fiel skrev:

Real Madrid skrev:

Siempre fiel skrev:

Daniel skrev: Pepe har - næsten - to år i streg, ene mand, kostet Real Madrid deltagelse i Champions League-finalen. Det er ikke just et kvalitetsstempel. Det er ikke et tomt postulat, men snarere et faktum, at Pepe leverede en miserabel indsats på Signal Iduna Park, hvor han vel sagtens var impliceret i samtlige Dortmunds mål.

Jeg erindrer det kun svagt, men var det ikke også Pepe, der total umotiveret rev Gomez ned i feltet på Bernabéu og dermed gav Bayern muligheden for at reducere og senere vinde i straffesparkskonkurrence?

Og slutteligt..... han blev vist også udvist imod Barcelona under Mourinhos første år i Champions Leagues semifinaler.

Pepe har kvaliteter, men han har simpelthen for mange koncentrationssvigt til at spille i Real Madrid. Han må meget gerne ende i City denne sommer!

Edit: Jeg påstår ikke, at ovenstående havde været anderledes med Albiol på banen, men det er immervæk tankevækkende(?)

Pepe har bestemt haft nogle dårlige kampe på rigtig uheldige tidspunkter, men jeg ka simpelthen ik forstå hvis nogen ka se alle Real Madrids kampe og ik erkende at han har holdt uhyggelig høj klasse gennem hele hans ophold i klubben. Jeg husker rigtig mange Barca-kampe hvor han fuldstændig dominerer igennem 90 minutter. Men nuvel, jeg ved han deler vandene - jeg ka bare ik med god samvittighed mene at man ska smide en spiller som Pepe ud til fordel for en markant dårligere fodboldspiller - det er nu engang et spil der handler om at være bedst.

Det er jo heller ikke en holdbar situation for Pepe at være 3.valg - så hvorfor beholde, når han med stor sandsynlighed vil blive skippet næste sæson.

Altså hvis man mener han er brugbar i denne sæson, hvorfor så ik beholde ham. Tror ik jeg forstår din "hvorfor beholde, når han med stor sandsynlighed vil blive skippet næste sæson". Hvis man mener han er den optimale løsning for at bibeholde 3 centrale verdensklasseforsvarere, så er det vel i bund og grund ligegyldigt om man om et år finder på en anden løsning - man ska vel agere ud fra hva der er bedst for denne sæson eller?

Og så vil jeg da mægtig gerne forklare hvorfor man ska beholde ham. Jeg ved ik om du husker hvorfor det er Varane fik chancen og idag betragtes som førstevalg? Jo, fordi vi var hårdt ramt af skader og karantæner i forsvaret og derfor måtte spille med Varane og Carvalho i flere vigtige kampe. Ka ik se nogen som helst grund til at smide Pepe på porten for sølle 17-20 mio - Iñigo Martinez koster vel 45 mio, hvis Illarramendi koster 30.

I stedet ku man for en gangs skyld tænke lidt mere langsigtet og så jagte en afløser for Pepe til om et år hvis det er det man føler for. Hvis man i løbet af sæsonen får en aftale i stand med en spiller og klub, så er det som oftest helt andre priser vi taler om. Havde man i løbet af vinteren/foråret talt med Sociedad, så havde man sikkert ku fiske Illarramendi for 12-14 mio.

Enig, med det forbehold at Madrid kontaktede La Real første gang allerede i vinters med henblik på at sikre Illarramendi desværre uden at det har fået indflydelse på prisen i sidste ende.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum