Stadion-projekt udvælges i september

13 år 1 dag siden #1 af Siempre Madrid

Der har længe været stille omkring Real Madrids planer om moderniseringen af Estadio Santiago Bernabéu, men ifølge spanske ABC arbejdes der på højtryk i kulisserne og angiveligt er man klar til at udvælge vinder-projektet i september måned.

De fire projekter fik i sin tid besked på at gå tilbage og arbejde videre med deres planer og med særlig besked om, at Estadio Santiago Bernabéu skal gøres mere kommercielt og omdannes til en sand guldgrube for Real Madrid og når projektet udvælges i september vil der ifølge ABC være planer om opførelsen af et hotel med mellem 150 og 220 værelser, heriblandt VIP-værelser med direkte adgang til stadion-pladser.

Omklædningsrummene og presselogen vil blive flyttet til Paseo de la Castellana-siden, idet Calle Padre Damián-siden bliver omdannet til grønt område med plads til restauranter og cafeer.

Herudover får selve stadion et forskydeligt tag, som kan overdække Estadio Santiago Bernabéu, når det er nødvendigt og hele facaden bliver lavet om.

Det nye Estadio Santiago Bernabéu får angiveligt også et sponsor-navn, som vil give Real Madrid i omegnen af 50 millioner € om året, som skal lægges til de 115 milloiner €, som man forventer at Estadio Santiago Bernabéu vil omsætte for hvert år.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Hugol

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 23 timer siden #2 af MMM

Det nye Estadio Santiago Bernabéu får angiveligt også et sponsor-navn (...)

Nej, nej, nej, det kan de ikke mene.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Dios, baggins, rezamadridista, Jaken

13 år 22 timer siden #3 af Jelle

MMM skrev:

Det nye Estadio Santiago Bernabéu får angiveligt også et sponsor-navn (...)

Nej, nej, nej, det kan de ikke mene.

½ Bale/Ronaldo i kassen om året, til gengæld for navnet på vores station er vist en pris man må betale, hvis man anno 2013 vil konkurrere med oliemillarder i RLFM-klubberne.
Sidste redigering: 13 år 22 timer siden ved Jelle.

13 år 21 timer siden #4 af baggins
jeg indrømmer det, jeg var en af dem, der grinte da catalanerne gjorde modstand mod et trøjesponsorat.
Men dette kan de ikke mene, hvordan kan man gøre op med navnet på vores stadion, vores hjemsted?
Det skal blive ved med at hedde Estadio Bantiago Bernabéu, uden noget før, efter, over eller under! Vi mangler jo åbenbart ikke penge i klubben, når vi kan købe Bale for 100 mil. euro+. Og så er jeg ligeglad med om man får 100 mil. Euro+ om året i sponsorat.
- Penge er vigtige MEN DE ER IKKE ALT!

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, M_linding, Dios, Vildfaren, rezamadridista

13 år 14 timer siden #5 af Vildfaren
Jelle skrev

½ Bale/Ronaldo i kassen om året, til gengæld for navnet på vores station er vist en pris man må betale, hvis man anno 2013 vil konkurrere med oliemillarder i RLFM-klubberne.

Jeg er meget enig med Baggins her.

1. 50mio Ecu gør på ingen måde, at vi kan konkurrere økonomisk med de nyrige klubber.
2. En sponsor der smider 50moo Ecu er højst sandsyndligt nogenlunde det samme firma eller søsterfirma, som indirekte fodrer de nyrige klubber. ;)

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 13 år 14 timer siden ved Vildfaren.

13 år 14 timer siden #6 af BBB

Vildfaren skrev: 1. 50mio Ecu gør på ingen måde, at vi kan konkurrere økonomisk med de nyrige klubber.
2. En sponsor der smider 50moo Ecu er højst sandsyndligt nogenlunde det samme firma eller søsterfirma, som indirekte fodrer de nyrige klubber. ;)

Forskellen er at vi kan bruge det til FFP, det kan de nyrige klubber ikke. Et navnesponsorat til 50 mio euro ville fx ikke fungere i Esbjerg, men ville sandsynligvis tælle som økonomisk doping, fordi det simpelthen ikke er det værd i markedsføringskroner. Det samme må næsten være gældende for Monaco - vores brand er bare meget bedre.

13 år 13 timer siden #7 af Vildfaren

BBB skrev:
Forskellen er at vi kan bruge det til FFP, det kan de nyrige klubber ikke. Et navnesponsorat til 50 mio euro ville fx ikke fungere i Esbjerg, men ville sandsynligvis tælle som økonomisk doping, fordi det simpelthen ikke er det værd i markedsføringskroner. Det samme må næsten være gældende for Monaco - vores brand er bare meget bedre.

Det gør de nyrige klubber allerede.... Etihad Stadium er vel et godt eksempel og der er et hav af klubber som vinker farvel til deres brand, ved at lade de store oliefirmaer overtage en del af identiteten i en klub, ved f.eks. navneskift af stadion eller lignende. Bare vent der kommer flere. og hvem ved måske er navneskift bare første skidt.

13 år 12 timer siden #8 af BBB

Vildfaren skrev:

BBB skrev:

Det gør de nyrige klubber allerede.... Etihad Stadium er vel et godt eksempel og der er et hav af klubber som vinker farvel til deres brand, ved at lade de store oliefirmaer overtage en del af identiteten i en klub, ved f.eks. navneskift af stadion eller lignende. Bare vent der kommer flere. og hvem ved måske er navneskift bare første skidt.

Den eneste reelle opgørelse jeg har set på det fra et marketingspunkt er at de har solgt rettigheder langt billigere end det kunne forventes af dem.

En artikel som denne fortæller det rimelig godt:
www.sportingintelligence.com/2011/08/22/...-their-worth-220802/

Jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg ikke har genlæst den i sin fulde længde, så jeg er ikke 100 % sikker på at det er den der overbeviste mig i første omgang om at de ikke forsøger at undgå FFP.

13 år 10 timer siden #9 af rezamadridista
Det vil altid hedde Estadio Santago Bernabéu for mig.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

13 år 10 timer siden #10 af Vildfaren

rezamadridista skrev: Det vil altid hedde Estadio Santago Bernabéu for mig.

Jada.... Det er jo et brand i sig selv.

Der er to stadions, som stort set alle fodboldspillere i verden kender navnet på...

Det ene er Camp Nou og det andet er vores... Det er sgu en hel identitet i sig selv

EDIT:
@BBB
Spændende link, jeg læser det efter arbejde.
www.sportingintelligence.com/2011/08/22/...-their-worth-220802/

Min grundholdning er dog uden at have læst artiklen, at en hver aftale indgået med henblik på, at udligne differencen imellem udgifter og indtægter, er forsøg på undgåelse FFP. Såfremt den er indgået til klubbens favør og uden almindelig konkurrence og værdiansættelse.

OG det er Man C. stadionaftale højst sandsynligt, da ejer Manzour, er kraftigt indblandet i Etihad Group...

Sidste redigering: 13 år 10 timer siden ved Vildfaren. Begrundelse: Jeg havde lidt mere på hjerte, end først antaget.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

13 år 9 timer siden #11 af Vildfaren

BBB skrev:

Vildfaren skrev: 1. 50mio Ecu gør på ingen måde, at vi kan konkurrere økonomisk med de nyrige klubber.

Kan du ikke lige hurtigt fortælle mig, hvorfor vi kan bruge det i forhold til FFP og hvorfor nyrige klubber(f.eks. Man C.) IKKE kan bruge det i forhold til FFP?

Er der noget jeg ikke ved? Og tæller Esbjerg med som nyrig klub? ;)

Sidste redigering: 13 år 9 timer siden ved Vildfaren.

13 år 9 timer siden #12 af Hugol
Hvilket sponsor navn er der tale om ??

Man har vel åbenbart ikke alverdens penge så siden det er nødvendigt ?

Har valgt at takke af på forum!

Leveret af Kunena Forum