El Confidencial: Florentino Pérez og Cristiano Ronaldo enige om kontrakt-forlængelse

12 år 11 måneder siden #13 af ZizouMo

Siempre Madrid skrev:

AvatarEyes skrev: Det vil passe mig fint hvis han ikke forlænger.

1. Det ser ud til at Gareth Bale er på vej. Han har i modsætning til Ronaldo en defensiv tilstedeværelse, og så er han efter min mening bedre end Ronaldo var i samme alder. Endvidere ser det ud til at han har kapacitet til mental udvikling - det siger jeg på baggrund af hans spillemæssige og fysiske udvikling der har krævet et skift indefra. Igen noget Ronaldo mangler (kommer jeg til senere)

2. Ronaldo har hele sommeren været uklar og tvetydig omkring sin kontraktforlængelse. Han malker enten situationen på det skammeligeste eller også vil han gerne væk fra klubben.

3. I 2015 er han 30. år. Han lever meget på sin hastighed og den kan han ikke bevare for evigt, uanset hvor godt han træner og spiser. Hvis han bliver kontrakten ud har vi haft ham i hans prime. Hvis vi sælger ham nu kan vi stadig få en voldsomt stor pose bananer for ham.

4. Igen i hver eneste pre-season kamp har vi set hvordan Ronaldo mener at hele kampen skal handle om ham. Efter hver fejlslagen aktion eller misset skud glemmer han alt om at han står midt i en fodbold kamp, men bruger i stedet lige præcis så lang tid på at kigge ned i jorden/op i himlen/gestikulere/lave ansigtsmimik at han ved kameraet har været zoomet ind på ham. Det er simpelthen så nedern at se på. Ofte glipper han endda en god målchance hvis resten af holdet har været hurtige til at vinde bolden tilbage og han endnu ikke har fået hovedet tilbage i kampen.

5. Hans spillestil er blevet alt for endimensionel. Han tør ikke prøve noget mere, er bange for at prøve at gå forbi spillere fordi der rent faktisk er mulighed for at det ikke lykkedes. Kan i huske dengang han stadig kunne drible? Det gjorde han altså i den første sæson hos os. Jeg ved ikke hvordan en multimillionær med damerne på knæ for at babbe hans gren kan være så usikker, men det er han. Hans fokus ligger ene og alene på hvordan han selv ser ud på banen. Man kan jo også se det på selvtilfredsheden i hans smil, når han efter et hattrick bliver spurgt om sin egen præstation og kommer med flosklen om at det er holdet der tæller. Ronaldo kræver konstant validering, og jeg synes Florentino må sige stop. Få dog fat i en (sports-)psykolog til drengen. Og hvis det ikke virker så vil jeg hellere smide 100m på Bale og slippe for at betale Ronaldo's løn. Kort fortalt mener jeg Ronaldo's vanvittige talent er fuldstændig uudnyttet af den lille tudende dreng der sidder inde i hjernen på ham.

Lad os enes om at være uenige! Det er vist det bedste, der er at sige om det indlæg.

Ja det burde jeg måske også have skrevet, men kunne ikke holde ordene inde i mig :)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 11 måneder siden #14 af ZizouMo

Rogoshin skrev:

ZizouMo skrev:

AvatarEyes skrev: Det vil passe mig fint hvis han ikke forlænger.

1. Det ser ud til at Gareth Bale er på vej. Han har i modsætning til Ronaldo en defensiv tilstedeværelse, og så er han efter min mening bedre end Ronaldo var i samme alder. Endvidere ser det ud til at han har kapacitet til mental udvikling - det siger jeg på baggrund af hans spillemæssige og fysiske udvikling der kræver et skift indefra. Igen noget Ronaldo mangler (kommer jeg til senere)

2. Ronaldo har hele sommeren været uklar og tvetydig omkring hans kontraktforlængelse. Han malker enten situationen på det skammeligeste eller også vil han gerne væk fra klubben.

3. I 2015 er han 30. år. Han lever meget på sin hastighed og den kan han ikke bevare for evigt, uanset hvor godt han træner og spiser. Hvis han bliver kontrakten ud har vi haft ham i hans prime. Hvis vi sælger ham nu kan vi stadig få en voldsomt stor pose bananer for ham.

4. Igen i hver eneste pre-season kamp har vi set hvordan Ronaldo mener at hele kampen skal handle om ham. Efter hver fejlslagen aktion eller misset skud glemmer han alt om at han står midt i en fodbold kamp, men bruger i stedet lige præcis så lang tid på at kigge ned i jorden/op i himlen/gestikulere/lave ansigtsmimik at han ved kameraet har været zoomet ind på ham. Det er simpelthen så nedern at se på. Ofte glipper han endda en god målchance hvis resten af holdet har været hurtige til at vinde bolden tilbage og han endnu ikke har fået hovedet tilbage i kampen.

5. Hans spillestil er blevet alt for endimensionel. Han tør ikke prøve noget mere, er bange for at prøve at gå forbi spillere fordi der rent faktisk er mulighed for at det ikke lykkedes. Kan i huske dengang han stadig kunne drible? Det gjorde han altså i den første sæson hos os. Jeg ved ikke hvordan en multimillionær med damerne på knæ for at babbe hans gren kan være så usikker, men det er han. Hans fokus ligger ene og alene på hvordan han selv ser ud på banen. Man kan jo også se det på selvtilfredsheden i hans smil, når han efter et hattrick bliver spurgt efter hans egen præstation og kommer med flosklen om at det er holdet der tæller. Ronaldo kræver konstant validering, og jeg synes Florentino må sige stop. Få dog fat i en (sports-)psykolog til drengen. Og hvis det ikke virker så vil jeg hellere smide 100m på Bale og slippe for at betale Ronaldo's løn. Kort fortalt mener jeg Ronaldo's vanvittige talent er fuldstændig uudnyttet af den lille tudende dreng der sidder inde i hjernen på ham.

Bale og Ronaldo blev i en anden tråd sammenlignet, hvor Ronaldo over matchede Bale i stort set alle spilletfacetter. Ronaldo lavede 57 driblinger i sidste sæson, hvilket var 1,7 pr. kamp, hvor Bale havde 59 driblinger med et snit på 1,8 pr. kamp.

Ronaldo fortjener den kontraktforlængelse og har fortjent siden sidste sæson. Når en spiller som Cristiano som ALTID yder sit fulde maksimum uden at for kredit, så kan jeg godt forstå hans frustrationer.

Når Ronaldo kigger på himlen eller på jorden efter at have brændt en chance, så viser det mig kun én ting: At han ærgre sig og er skuffet over at han ikke gjorde det bedre! Det har intet med selvtilliden at gøre, men med selvtilfredsheden.

Med den fart Ronaldo besidder i dag, kan jeg ikke se hvor langsom du prøver at gøre ham til om 2 år. Det jo ikke sådan at Robben har mistet sin fart og han bliver 30 til januar. Giggs bliver 40 år til november og han besidder stadigvæk god fart i fødderne.

De penge vi kunne få fra et Ronaldo salg kunne vi også spare ved at undgå at købe Bale.

Med al respekt kan jeg slet ikke følge dig i det du skriver, for Ronaldo har været alt for Real Madrid i de sæsoner han har spillet. På 4 sæsoner har Ronaldo et scoringssnit på over 1! Mod Fc Barcelona har han scoret 12 mål og til sammenligning har Messi scoret 18 på 9 år.

Jeg er dybt overrasket over det indlæg, men respektere din holdning og mening i sidste ende.

En statistik over driblinger er kun så god som den der laver den. Jeg undrer mig ofte over disse statistikker. Hvad konstituerer rent faktisk en dribling, og er det ikke en subjektiv beslutning, om en dribling er en dribling. Jeg har selv lavet en del statistik (ikke indenfor fodbold) og det er definationen af dribling der her er det svage punkt. Med mindre det betegnes som fakta hvad en dribling er.

Jeg må sige at Ronaldos frustrationer ikke på nogen måde er forståelige i min verden. Hvad er det du mener med at han ikke får kredit for hans præsentationer? Mener du hans løn, eller er der her tale om noget andet. For kan man i ramme alvor mene, at Ronaldo ikke tjener nok?

Der bliver skrevet at Ryan Giggs stadig har fart i fødderne, det er jeg uenig i. Dermed ikke sagt at Ronaldo ikke bliver ved med at være hurtig. Rommedahl var hurtig langt ind i treidverne.

Det eneste forsvar jeg kan se, for at Ronaldo ikke løber med tilbage, er at han skal bevare speeden i benene. Det kan godt være han er ærgelig over at misse en skud, men det må simpelthen ikke udmynte sig, i en tom stirren ud i verdens rummet.

Er helt enig med dig omkring at det svært at finde en definition af en dribling.

Mht løn så forstår jeg ikke hvorfor en Kaka kan tjene lige så meget som Ronaldo. Slf skal Ronaldo få sin fortjente lønforhøjelse.

Hvis du på din arbejdsplads gøre det usvigeligt godt og overgår samtlig af dine arbejdskollegaer, så er det klart at du forventer at tjene mest. Hvad nu hvis du var i blandt de to bedste i verden? Men nu handler det hele ikke alene om lønnen.

Mht hurtighed så er Rommedahl endnu et glimrende eksempel, som indtil i dag stadigvæk besidder stor fart.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

12 år 11 måneder siden #15 af BBB

Rogoshin skrev: Jeg har selv lavet en del statistik (ikke indenfor fodbold) og det er definationen af dribling der her er det svage punkt. Med mindre det betegnes som fakta hvad en dribling er.

Jeg er enig i at det er et svagt punkt, men for at kunne kritisere det skal man reelt først finde ud af om de har lavet en definition på en dribling, og så kan man kritisere den. Uden det kan vi vel egentlig ikke komme nærmere end at det er et potentielt svagt punkt. Hvis man i definitionen kalder en dribling for selvindlysende, så ville det være et kæmpe kritikpunkt, men hvis man siger at en dribling er når man kommer forbi en person (og personen er 'i nærheden') med bolden. Så skal man så også tilføje lidt flere forskellige ting, såsom en definition af 'i nærheden' og lignende.

Som udgangspunkt kan man ikke bare sige at definitionen er det svage punkt, for det kan være en virkelig god definition.

12 år 11 måneder siden #16 af Hugol
Helt tilbage til basics saa handler dribling om at loebe med bolden, og roere med indersiden og ydersiden. Derfor kan en dribling sagtens ske uden at skulle lave en finte. At rulle foden henover bolden i et traek kaldes ogsaa at drible.

Det burde stort set alle folk der spillet fodbold vide.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Hugol.

12 år 11 måneder siden #17 af BBB
@Rogoshin
Så skal du ind og definere en finte, og så bliver det først rigtig svært. Er det en finte når man snyder modstanderen? Snyder man modstanderen, hvis man kigger modsatte vej af hvor man går?

Figo snød ofte sine modstandere ved at bruge sine hofter, så man kan også stille spørgsmålet om hvilken del af kroppen som kan være en del af en finte.

Man kan blive ved at trække den langt nok ud til at man kommer frem til at man på et tidspunkt kommer frem til:
Er det en finte når modstanderen ikke er forudseende nok til at løbe i forvejen når Ronaldo kommer mod ham?
Hvis man kører den langt nok vil Ronaldo med sin hurtighed altid drible modstandere, for enten løber de væk fra ham i forudseenhed eller også løber han fra dem - forudsat at de ikke bliver stående og rent faktisk tager bolden fra ham.

Hugol skrev: Helt tilbage til basics saa handler dribling om at loebe med bolden, og roere med indersiden og ydersiden. Derfor kan en dribling sagtens ske uden at skulle lave en finte. At rulle foden henover bolden i et traek kaldes ogsaa at drible.

Det burde stort set alle folk der spillet fodbold vide.

Din tilgang er lige netop grunden til at man skal have en definition, for som du skriver det så vil det betyde at Ramos tager en dribling hver gang han fører bolden frem uden at gå forbi en modstander.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved BBB.

12 år 11 måneder siden #18 af Hugol
Husmandsfinten kan laves pàa en top under traening ligesom man kan bruge en passiv modstander til at lave finten. Det er en finte naar den er udfoert korrekt, ikke kun naar den snyder en modstander.

En finte er en bevaegelse i fodbold som kan laves med eller uden bold og formaalet er at snyde sin modstander.

12 år 11 måneder siden #19 af Hugol

Hugol skrev: Husmandsfinten kan laves pàa en top under traening ligesom man kan bruge en passiv modstander til at lave finten. Det er en finte naar den er udfoert korrekt, ikke kun naar den snyder en modstander.

En finte er en bevaegelse i fodbold som kan laves med eller uden bold og formaalet er at snyde sin modstander.

"Din tilgang er lige netop grunden til at man skal have en definition, for som du skriver det så vil det betyde at Ramos tager en dribling hver gang han fører bolden frem uden at gå forbi en modstander. "

BBB
Jeps, hvis han ikke tager et traek. Hvis han loeber med bolden taet ind til foedderne saa er det at drible.

12 år 11 måneder siden #20 af Real Madrid
www.tipsbladet.dk/nyhed/primera-division...svarer-mourinho-igen

Wow han er da blevet voksen ;)
Jeg kan til tider godt være ked af, at der ikke er flere verden rundt, der har fået øje på hvor sympatisk en fyr han egentlig er (Cristiano).

No solo soy perfecto, también soy Madridista

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #21 af Storken
Besvaret af Storken på emne El Confidencial
Ronaldo har måske set sine bedste dage, hvis man ser på lignende fodboldspillere, der var afhængige af deres fart:
espnfc.com/blog/_/name/tacticsandanalysi...fast-forward?cc=5739

Det er i hvert fald usikkert om Ronaldo kan holde sit høje niveau indtil 2018. Det kan være, at han i stil med Giggs bliver mere central i takt med, at hurtigheden forsvinder.

12 år 11 måneder siden #22 af Dios
Jeg vil i store dele erklære mig enig med AvatarEyes. Jeg vil dog ikke synke ned på hans niveau, og kalde ham en kælling, tøs eller hvilke nedladende ord han nu bruger om ham.

Men jeg synes faktisk han har ret i mange ting. Jeg kan heller ikke fordrage hans attitude når han misser eller laver en fejlaflevering. Så skal bolden kæmpes tilbage, og han skal ikke bruge 2 min. på og pleje sit eget ego.
Hvergang vi har en diskussion om Ronaldo, så bliver hans brændte straffespark taget op, hvor Benzema efterfølgende scorer. Og med rette grund. Det er netop den attitude som jeg ikke kan fordrage.

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor folk føler trang til og forsvare ham i sådan en situation. Og slet ikke med argumentet han er en vinder.

Jeg har tit været fortaler for et salg af Ronaldo, og faktisk er jeg det egentlig stadig. Det vil dog bare betyde, at man skal finde målene et andet sted henne, og desværre betyder det nok et farvel til Benzema, ellers skal Ronaldo's afløser diske op med nogenlunde samme antal mål. For egentlig mener jeg, at Benzema og Ronaldo supplere hinanden til perfektion, men Ronaldo er Ronaldo, og enten kan man lide ham ellers kan man ikke.
Grunden til jeg ikke bryder mig om ham er ikke, fordi jeg er en halv klam fed gut, som oser af misundelse og hader alle der er bare lidt pænere end Ole Wedel.
Næ jeg kan egentlig bare ikke lide den fodboldspiller han er blevet til. Og selvom det betyder 50 mål i snit per sæson, så mener jeg sagtens man kan undvære ham og få en spiller á la Bale.

Og så er der også lige den med hans kontrakt. Jeg får det dårligt inden i, hvis det er pengene som skal afgøre om han er tilfreds eller ej. Om han har fortjent det eller ej, er sådan set ligegyldigt, men tanken om den grådighed og smålighed der må ligge bag hans beslutning får mig til at kaste op.
Jeg kender overhovedet ikke nok til, at kunne vurdere sagen, men Perez siger, at Real Madrid vil gøre alt for og skrive under med ham, og har han efterhånden sagt i rigtig mange måneder nu, og Ronaldo bliver ved med og sige, at de er et stykke væk fra hinanden.
Er han utilfreds, så skyd ham afsted, for det kan da kun skyldes hans utilfredshed eller hans løn. Han har absolut ingen grund til og være utilfreds, og alt andet er simpelthen bare for dumt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 11 måneder siden #23 af BBB

Hugol skrev:

Hugol skrev: Husmandsfinten kan laves pàa en top under traening ligesom man kan bruge en passiv modstander til at lave finten. Det er en finte naar den er udfoert korrekt, ikke kun naar den snyder en modstander.

En finte er en bevaegelse i fodbold som kan laves med eller uden bold og formaalet er at snyde sin modstander
.

"Din tilgang er lige netop grunden til at man skal have en definition, for som du skriver det så vil det betyde at Ramos tager en dribling hver gang han fører bolden frem uden at gå forbi en modstander. "

BBB
Jeps, hvis han ikke tager et traek. Hvis han loeber med bolden taet ind til foedderne saa er det at drible.

Jeg forstår ikke den her post. Er det øverste (det med fed) din definition af en finte? Er det i midten så hvad mit svar skulle have været til din definition? Er det nederste dig der giver mig ret eller er du uenig?

Kald det at jeg mangler mellemregninger eller at du skal holde min hånd, men det er temmelig ofte jeg ikke forstår dine indlæg.

12 år 11 måneder siden #24 af Hugol
Jeg har givet et svar paa hvordan man kan difinere en finte til et tidligere indlaeg.
Herefter gentog jeg det, og addede din saetning, hvor jeg svarede; ja Ramos tager en dribling fremad banen, saa laenge bolden bliver holdt taet til foedderne.

Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

Leveret af Kunena Forum