Dí María i mulig byttehandel

12 år 11 måneder siden #13 af BBB
Besvaret af BBB på emne Dí María i mulig byttehandel

Steen skrev:

In an interview with Bild am Sonntag, Dortmund CEO Aki Watzke said: “It is right that we have adjusted Robert’s wages to his sporting value -- as we had planned to do for several months.

espnfc.com/news/story/_/id/1527157/borus...final-season?cc=5739

Så har vi læst det samme, men forstået det forskelligt. Jeg ser det ikke som en aftale mellem Lewandowski og Dortmund, men noget staben i Dortmund har snakket om. Om det skulle være brugt i en evt. ny kontrakt er muligt, men jeg ser det stadig som et 'fuck jer, han bliver dyrere i løn' til Bayern. :-)

Men det er jo tolkninger.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 11 måneder siden #14 af El_Juan
Den logik kan jeg slet ikke følge. Han har et år tilbage. Dortmund ved han er væk næste sommer. Han har selv ytret sin utilfredshed, fordi Dortmund ikke vil slippe ham denne sommer. Akkurat som han har ytret, at Dortmund ved hvad han vil - til Bayern München. Dortmund melder ud, at han får lønhøjelsen for at det skal matche hans sportslige værdi. Men det mangler egentlig også bare, når de mere eller mindre vælger at holde på ham mod hans vilje (ligeledes i stedet for at sælge ham og få en lille slat penge ud af det). Lewandowski har jo ikke ligefrem gået stille med dørene. Dortmunds sportslige ledelse er udmærket godt klar over, at han ikke er tilfreds og han er skuffet over klubben. Det er især Hans-Joachim Watzke, som Lewa har rettet sin utilfredshed mod.

Og det er vel ret beset ligemeget, eftersom der formentlig allerede har været kontakt mellem Lewandowski og Bayern, med en overvejende sandsynlighed for, at der forelægger en eller anden form for aftale. Til januar kan han frit forhandle med Bayern (og andre klubber hvis det er). Jeg kan ikke se, at det skulle gøre nogen forskel. Det rager vel egentlig også Bayern en høstblomst. Og Dortmund kan lige så godt gøre deres for at holde Lewandowski nogenlunde tilfreds i det kommende års tid, når de nu alligevel har valgt at holde på ham. Jeg tror i øvrigt godt at Dortmund er klar over, at Lewandowski - sådan groft sagt - kan være forskellen på, om Dortmund blive nummer et og to. Så må man vel formode, at de ikke har fundet - eller været i nærheden - en afløser, som matcher den profil de søger, til den rette pris.

Apropos 'fuck jer'-mentaliteten, så ville det også være Dortmund - og ikke Bayern - som tabte ansigt, hvis de - samme sommer - måtte slippe både Götze og Lewandowski til den nærmeste rival i mesterskabskampen. Derfor tror jeg ligeledes, at man må have Götzes skifte med i baghovedet.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum