Real Madrid fastholder superstart
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
På trods at titlen 'topkamp', så havde et særdeles velspillende Real Madrid ingen nævneværdige problemer med at slå Athletic Club i søndagens middagskamp direkte fra Bernabéu. 3-1 endte løjerne i kamp, hvor Isco fra både klods hold og på langskud samt Cristiano med et kraftfuldt hovedstød stod for hjemmeholdets mål. Ibaí Goméz scorede for de rød/hvide gæster.
Udover de dejlige tre point er der masser af positive ting at tage med fra kampen. Således lignede spillet for første gang i sæsonen noget med en decideret plan, og det blev gradvist tydeligere, at aktørerne efterhånden har forstået tankerne bag Ancelottis spilkoncept. Det var i flere perioder af kampen en decideret fryd at nyde madrilenernes spil, hvor det kun var manglende skarphed i de afsluttende situationer, som forhindrede en større sejr.
Retfærdigvis må det også siges, at Real Madrids spillere valgte at spille en smule mere henholdende, som kampen skred frem, men det var tydeligt, at Ancelottis udvalgte sagtens kunne have strammet skruen, hvis det viste sig nødvendigt. Det gjorde det bare aldrig, dertil var forskellen i kvalitet mellem Athletic og Real Madrid simpelthen for markant.
Af samme grund var det også uhyre ærgerligt, at man tillod sig at tage en blunder mod slutningen af kampen, hvorfor Ibaí Goméz med største lethed kunne reducere.
Særligt leverede Modric en fremragende præstation, og kroaten ligner en fremtidig Real Madrid profil, der er ved at vise, hvorfor han var en af de absolutte stjerner i Premier League, da Madrid valgte at købe ham. Gang på gang startede de offensive aktioner fra Modric' fødder, der mere end en gang satte godt spillende Isco i scene.
Også Arbeloa leverede godt, og det vil ovenpå middagens kamp være svært at tage kritik af ham rigtigt seriøst – ofte var backen i centrum med gode aktioner, både defensivt og offensivt. Det var en fryd at se, og man kan ikke udelukke, at ankomsten af konkurrenten Carvajal har fået landsholdsspilleren til at oppe niveauet.
Generelt var den madrilenske defensiv et herligt bekendtskab, hvor baglinjen – fraregnet reduceringsmålet - lukkede klogt ned i løbet af kampen.
Dermed fik Real Madrids nye førstekeeper Diego Lopéz også en rolig dag i målet, hvor han kun ved få lejligheder blev testet – hver gang med et sikkert indgreb som modsvar.
I løbet af kampen fik tilskuerne på Bernabéu mulighed for at sige hej til indskifterne Casemiro, Jesé og Carvajal, som alle leverede et hæderligt indhop. Særligt Jesé havde ved mere en lejlighed muligheden for at gøre sig selv til målscorer.
Med sejren bibeholder Real Madrid maksimumpoint og har dermed lagt fuldt pres på de øvrige konkurrenter i ligaen.
Real Madrid – Athletic Club de Bilbao 3-1 (2-0)
1-0 Isco (26. min.), 2-0 Cristiano (45. min.), 3-0 Isco (72. min), 3-1 Ibaí (79. min)
Advarsler:
Real Madrid: Khedira
Athletic Club de Bilbao: Gurpegi, Beñat
Dommer: Clós Gómez
Real Madrid: Diego López – Marcelo (86. min, Carvajal), Ramos, Pepe, Arbeloa – Khedira (67. min, Casemiro), Modric – Cristiano, Isco, dí María – Benzema (73. min., Jesé)
Athletic Club: Iraizoz – Balenziaga, Laporte, Gurpegi, Iraola – Beñat, Rico (46. min, De Marcos), Iturraspe (46. min, Morán) – Muniain (66. min, Ibaí Goméz), Susaeta, Aduriz
| 3 | Diego López | |
| 3 | Marcelo | |
| 3 | Ramos | |
| 3 | Pepe | |
| 4 | Arbeloa | |
| 5 | Modrić | |
| 5 | Isco ![]() ![]() | |
| 3 | Khedira | |
| 4 | Marcelo | |
| 3 | Di María | |
| 3 | Casemiro | |
| 3 | Cristiano Ronaldo ![]() | |
| 3 | Benzema | |
| 3 | Jesé |
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Daniel skrev: Modric spillede en fremragende kamp, og Isco kan det, som Özil ikke kan....... score mål. Fine takter i dag, men stadig plads til forbedringer.
For ej at forglemme. Super-elendige Benzema har nu scoret to mål og tegnet sig for to assists i tre kampe.
raul7=kongen skrev:
Daniel skrev: Modric spillede en fremragende kamp, og Isco kan det, som Özil ikke kan....... score mål. Fine takter i dag, men stadig plads til forbedringer.
For ej at forglemme. Super-elendige Benzema har nu scoret to mål og tegnet sig for to assists i tre kampe.
Jeg ved ikke om det er en stikpille henvendt mod mine kritiske røster rettet imod Benzema, men jeg mener ikke, at han har spillet prangende. Han leverede en flot assist i dag, men spillede generelt en kamp på det jævne. Jeg forventer mig langt mere af ham!
- Juanito
- Gæst
-
Daniel skrev:
raul7=kongen skrev:
Jeg ved ikke om det er en stikpille henvendt mod mine kritiske røster rettet imod Benzema, men jeg mener ikke, at han har spillet prangende. Han leverede en flot assist i dag, men spillede generelt en kamp på det jævne. Jeg forventer mig langt mere af ham!
Benzema gav to gode assist men var ikke særlig prangende. Han er for det første mega langsom og tror ikke på at han kan løbe boldene op.
Har valgt at takke af på forum!
Jeg er her stadig XOXO
Rogoshin skrev: Jeg syntes det var dejligt, at se Arbeloa levere en så fin præstation. Også dejligt at få Christiano Ronaldo, i gang med at score. Lidt trist med Øzil, men de kan jo ikke være med alle sammen. Man kan jo ikke sige noget negativt, om dem der afløser ham.
Bortset fra at Arbeloa ikke leverede et eneste indlæg, og snork sov ved Bilbaos mål, så gjorde han det ok men ikke prangene.
raul7=kongen skrev:
Men alligevel var han i flere situationer god til ikke at gøre sig spilbar. Som oftest ved at han stod og kiggede fodbold i offsideposition.
Assisten var dog god!
Hugol skrev:
Daniel skrev:
raul7=kongen skrev:
Benzema gav to gode assist men var ikke særlig prangende. Han er for det første mega langsom og tror ikke på at han kan løbe boldene op.
Hvis han er mega langsom og ikke tror på at han kan løbe boldene op, vidner det så ikke om god selvindsigt? Jeg er meget kritisk af ham, men at beskylde ham for at være langsom er godt nok et skridt for meget.
Han burde dog have scoret på hans friløber. Det virkede som om at han bare ikke gad løbe den op - dertil vil jeg give dig ret.
BBB skrev:
raul7=kongen skrev:
Men alligevel var han i flere situationer god til ikke at gøre sig spilbar. Som oftest ved at han stod og kiggede fodbold i offsideposition.
Assisten var dog god!
Hugol skrev:
Daniel skrev:
raul7=kongen skrev:
Hvis han er mega langsom og ikke tror på at han kan løbe boldene op, vidner det så ikke om god selvindsigt? Jeg er meget kritisk af ham, men at beskylde ham for at være langsom er godt nok et skridt for meget.
Han burde dog have scoret på hans friløber. Det virkede som om at han bare ikke gad løbe den op - dertil vil jeg give dig ret.
Overhovedet ikke. Benzema er ikke verdens hurtigste angriber, det er ikke til at komme uden om.
Steen skrev: Lyspunkter: Isco, Arbeloa, Modric, spillet er blevet lidt bedre og så resultatet.
Arbeloa spillede fint, men det irriterede mig grænseløst, at han ikke var positioneret ordenligt ved Bilbaos reduceringsmål. Det er bare ikke i orden at komme lunten tilbage på dén måde. Der må nødvendigvis forventes mere, også selvom kampen reelt var afgjort.