Real Madrid fastholder superstart
BBB skrev:
Dios skrev: Kampens badebold, blev endda givet til Benzema af BBB, fordi det er Benzema. Kan du se hvor jeg vil hen?
BBB læs med her :) For det er og bliver mit sidste indlæg for idag ;) Jeg er simpelthen for træt til det her pjat :)
Det var en joke, som ikke gik igennem, og jeg er ked af at den var så dårlig at du ikke vil skrive mere i dag :-(
Jeg har efterhånden kritiseret ham så længe, at det kan være svært at komme ud af rillen. Ligesom Ronaldo ikke er din kop te, så er Benzema bestemt ikke min, så da jeg gerne ville have badebolden med blev den bare kastet op. Det eneste jeg reelt vil kritisere Benzema for i denne kamp er de par gange hvor han kigger på sine holdkammerater, og derfor glemmer at holde øje med offsiden. Det er han så blevet kritiseret rigeligt for de sidste par kampe, så på den måde er det ikke noget nyt eller vildt skarpt observeret fra min side.
Badebolden var kritik for kritikkens skyld, som det gerne skulle bære lidt præg af :-)
Jeg har i øvrigt rost begge hans assists, og ved scoringen til 3-0 fik han også kampens detalje. Jeg vil også gå skridtet videre og sige, at han gjorde det bedre end Ronaldo, for det kan vi også hurtigt blive enige om.
Men helt seriøst, er vi så ikke enige om, at du halvt om halvt mente det? Jeg lurede godt ironien igennem smiley'en, men den kom alligevel fra hjertet af.
Jeg talte registrerede kun Benzema løb offside 1 gang idag, kan det passe? Derimod løb Ronaldo i offside 4-5 gange, men han er jo fredet ;) Jeg bliver også irriteret og tosset på Benzema, hvis han er 2-3 meter offside, men ud af hans 15 offside, så er det altså kun 3-4 stykker af dem, som har været pinlige. Dertil skal det siges, at i de første 3 kampe der har modstanderne faktisk spillet på offsiden. Nået vi ikke rigtig har set før, hvor jeg kun husker Celta gjorde det samme.
Idag synes jeg bare ikke man kan kritisere Benzema for særlig meget. Han løb ikke i dumme offsides, spillede generelt fint, mistede ikke bolden i dumme situationer, men lavede 2 fantastiske assist. Derfor skrev jeg som jeg gjorde :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
iHala Madrid!
- CristianoRonaldo
- Gæst
-
Hvis han spillede dårligt i denne kamp, må han være helt igennem sindssyg når han spiller bedst. ;)Figo7Dk skrev: Synes at det er ret imponerende at Marcelo får bedømmelsen 3 & 4 i bedømmelsen af truppen xD
Jeg var klart for Benzema frem for Higuaín, selvom jeg personligt bedre kunne lide Higuaín, så anerkender jeg at Benzema er/var en bedre angriber. Når det så er sagt, så skrev jeg også flere gange dengang at jeg ikke syntes nogle af dem var gode nok, og den holdning har jeg stadigvæk, det kan 2 mål og 2-3 assists i tre 'lette' La Liga-kampe ikke ændre på - det var jo netop derfor Higuaíns bedre statistikker blev lidt underkendt som argument, dengang angriber-debatten kørte.
Det er et meget billigt og let argument at bruge statistikken som fortaler for Benzema, og dermed blåstemple hans indsats i sæsonens første 3 kampe, som jeg i bedste fald vil betegne som under middel.
Det samme kan siges om Ronaldo, men hans spil er også noget højere anlagt end Benzemas. Benzemas mål er som regel et resultat af at han bliver sat godt op af sine holdkammerater, mens Ronaldo ofte selv skaber sine mål og chancer. Det er klart at vi ikke er tilfredse med Ronaldos indsats i sæsonstarten, men en del af forklaringen er jo også at vi er blevet forvænte med at han banker mål ind efter behag. Andre steder er det jo netop den forreste angribers ansvar. Men de ting der lige nu irriterer os alle ved Ronaldos spil - de mange afslutninger fra håbløse vinkler, dribleture uden blik for medspillerne - manglende deltagelse i opspillet - er jo netop noget der forbløffer og glæder os når det lykkes. Selvfølgelig skal han slippe den til højre til Di Maria der er helt fri, men sådan har han jo aldrig spillet, han har blik for målet først og fremmest, og derfor scorer han 50 mål på en sæson. Skarpheden mangler, men tegningen er der jo, han kommer jo frem til et utal af chancer i hver eneste kamp selvom han spiller dårligt, så det er ikke noget der bekymrer mig.
I øvrigt synes jeg endnu en gang det er værd at fremhæve Modric' indsats. Jeg har sjældent set en CM erobre og slippe bolde så elegant som han gjorde i dag, det mindede mig meget om den måde Varane forsvarer på. Smukt at se, hvis han fortsætter sådan kommer Alonso aldrig til at spille en kamp i den hvide trøje igen.
Badebolden bør i øvrigt gå til Ramos for det håbløse straffespark han begik ved 3-1, på en spiller der var ved at sprinte ud af feltet... Heldigvis blev det ikke dømt, men dumt var det.
Angående Benzema: Han er elendig, it's sad but true
- Hierro 2.0
- Ekspert bruger
-
- Fernando Ruiz Hierro
Dios skrev:
Real Madrid skrev: Dios...
"Jeg er træt af alt det lort der bliver skrevet herinde, og dermed også min lidt irriterende tone. Intet personligt, det håber jeg du ved, men folk er bare minimale konstruktive, og lader deres "had" overskygge alt andet. (...) Jeg er simpelthen for træt til det her pjat :)"
Det er mig en gåde, hvordan netop DU kan lyde så inkompetent - det ligner altså ikke dig. Om man er Ronaldo fan eller ej, så kan du ikke stille spørgsmålstegn til hans klasse, der udover Messi har været længder foran ALLE. Havde Bayern tabt CL finalen eller værre var røget ud i semifinalen, så var Ribery jo heller ikke blevet kåret til Europas bedst. Ronaldo har derudover været lige, hvis ikke på højere niveau end Messi det seneste år, i min optik. Derudover skal man være en ok fodboldspiller for at ende som Champions League topscorer med samlet 12 mål. Vi snakker om en mand, der har scoret 202 mål i hans seneste 202 kampe for Real Madrid, så alle jer andre, der også snakker om, han er på vej ned, eller ikke scorer mere end 20 mål i år... kom nu lidt ind i kampen...
Man kan respektere dig for ikke at kunne lide Ronaldo, selvom jeg langt fra ville være enig, men du kan absolut ikke stille spørgsmål ved hans evner som fodboldspiller, hvor han de sidste 6 sæsoner (måske 7) har været en af de tre bedste fodboldspillere i verdenen.
Men gør jeg det? Jeg siger bare, at Messi er et niveau over Ronaldo, og egentlig altid har været det IMO. Jeg er dog langtfra den eneste som mener dette :) Ribery har sidste sæson og forrige sæson også holdt et uhørt højt niveau, og han er Bayerns stjerne, og jeg synes han har været bedre end Ronaldo, men minimalt.
Igen jeg taler ikke Ronaldo's tidligere bedrifter ned, for de taler for sig selv. Jeg mener bare ikke han er så god og uundværlig som flere Madridista ønsker ham til og være. Han er så fandens egoistisk i sit spil, men alligevel scorer Messi både flere mål, men laver også flere assist end ham.
Messi, Xavi, Iniesta, Ribery og Ronaldo har IMO været de bedste fodboldspillere individuelt set de senere år.
Nu gik min kritik også på Ronaldo's præstation idag, og ikke generelt set. Jeg er ikke fan af Ronaldo, fordi jeg ikke mener han spiller godt, men bare scorer mange mål. Jeg har været inde på det tidligere. I moderne fodbold der lukker man øjnene for fejl, hvis bare personen scorer nok mål. Man bliver per automatik kampens bedste spiller, hvis man scorer flest mål.
Isco illustrere det egentlig fint, for var hans indsats idag så fantastisk som mange mener? Jeg mener klart, at denne kamp har været hans dårligste set på hans chanceskabende spil, hans boldomgang samt kombinationsspil og individuelle præstation, men fordi han scorer 2 fantastiske mål, så lukker man blindt øjnene for hans mange fejl i denne kamp. Han var ikke specielt toneangivende, som han har været i de andre kampe, og havde mange dumme boldtab.
Ronaldo er bare fredet i blandt Madrid fans, men det er han langt fra i mine øjne, og det var faktisk hvad kritikken gik ud på :)
Jeg er FULDSTÆNDIG enig med Dios her. Synes han rammer hovedet på sømmet. I min optik er Messi også en bedre fodboldspiller end Ronaldo o har været det de sidste mange år. Nogle mener, at Ronaldo er mere komplet end Messi og dette bliver tit påpeget med et kig på hans fysik. Jeg mener, Messi er en langt mere komplet FODBOLDSPILLER end Ronaldo, når man ser bort fra fysikken, der naturligt er på Ronaldos side. Men kigger man på de individuelle færdigheder som at sætte mænd af og scorer på egen hånd er Messi bedre og den mindst lige så vigtige del, holdspillet. Messi ville kunne gøre det ligeså godt som Xavi eller Iniesta på deres positioner. Messi ville kunne gå lige ind på Madrids hold og gøre en kæmpe forskel pga. hans alsidighed på banen, hvor imod Barcelona ikke ville kunne anvende Ronaldo ligeså godt, da han lever af hans sindsyge hurtighed og derved passer perfekt til omstillingspillet. Når han bliver ældre (læs; langsommere) har han slet ikke samme forcer (overblik, driblinger, osv.) som Messi har, desværre. Så komplet er selvfølgelig mange ting og når man kigger bort fra det fysiske aspekt, synes jeg desværre ikke Ronaldo er mere komplet end Messi på nogen måde. Ronaldo er en helt vild målmaskine, hvilket jeg selvfølgelig værdsætter højt, når han har den hvide trøje på.
Som Dios også nævner er Ronaldos attitude forfærdelig at se på. Jeg sidder hjemme i sofaen og bliver flov på hans vegne. Synes til tider hans udstråling er en hån over for holdkammeraterne. Jeg var selv blevet sindsyg af at spille sammen med sådan en type. Selvfølgelig kan han tillade sig lidt mere pga. hans stjernestatus på holdet, men der er sgu grænser.
ON TOPIC:
Isco for pokker da, fød mine børn. Du er simpelthen sådan en fantastisk spiller. Han er den, som jeg pt, glæder mig mest til at se. Hold nu op, hvor er han dygtig med bolden og så scorer han sgu mål - FANTASTISK!
Ellers en kamp på det jævne, hvor vi under hele kampen havde styr på begivenhederne. Dumt at lukke det mål ind til sidst, men når man har scoret 3, ryger det hurtigt i glemmebogen..
VAMOS!
Fernando Ruiz Hierro - Ord er overflødige!
Dios skrev:
Vildfaren skrev:
Dios skrev: Igen hagler kritikken ned over Benzema, men en Ronaldo går igen fri for kritik? Hop i havnen allesammen! Ikke mit bedste indlæg, men hvor er folk herinde dog sørgelige til tider.
Modric klart banens bedste, og klart hans bedste kamp hidtil. Alonso har ikke en chance, ej heller Illarra. Modric sidder solidt på den ene plads inde centralt.
En af de største i klubbens historie Raúl kunne måske løbe en 100 meter på 20 sekunder, vel og mærke i sine unge dage, men alligevel bliver Benzema's fart kritiseret? Amen altså. Jeg må nok hellere stoppe mig selv.
Out!
Dios vi plejer at være ret enige med spillerne. CR7 var klart bedre end Benzema i dag. Han forsøgte mere, gjorde sig spilbar osv., dog stadig ikke oppe på den store klinge endnu.
Jeg elsker din sammenligning med Raul for du har gangske ret i hans fart. Hans fart var grinagtig. Han havde 2 hastigheder: lunt og lunt hvor han læner sig lidt fremad.
Han var dog altid på det rette sted, på det rette tidspunkt og vigtigst af alt ramte han målet. Desuden var han elsket for sin person, af alle medspillere, modspillere og dommere.
Benzema tror jeg ikke en gang kan leve op til en af de egenskaber.
I det sjove hjørne finder jeg det faktisk en smule fornærmende, at sammenligne de to spillere. ;)
Ronaldo forsøgte mere, men han er altid i den selvoptagede og egoistiske rolle. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor Ronaldo's holdkammerater ikke er mere efter ham end de er. Får han ikke bolden slår han armene op i vejret, og brokker sig, men når vi har 4 eller 5 spillere i bedre positioner end ham selv, og han selvf trykker af, så kommer han med hans hånd og undskylder til de andre. Jeg er så evig træt af hans pis. Bedre fodboldspiller er han egentlig heller ikke, og han har de seneste sæsoner været langt efter Messi, og efter Ribery!
Idag var det dog Di María det gik udover, hvor Ronaldo kunne have spillet ham helt fri, men alligevel vælger og trykke af, selvom han er mandsopdækket af 2 modstandere.
Ronaldo har aldrig været min kop te. Jeg beundre hans talent, men bedre er han ikke hvis du spørger mig. Og fedt du siger Ronaldo gjorde sig spilbar, og efterlader det som om Benzema ikke gjorde sig spilbar, men var det ikke Benzema som lavede 2 fantastiske assist?
Jeg sammenlignede deres fart, og intet andet. Jeg er dog stadig vild med Benzema, og rent statistisk, så har han sammen med Isco været vores klart 2 bedste spillere. 2 assist og 2 mål i de første 3 kampe er jo bare ikke godt nok, eller? Sjovt nok var det altid statistikkerne der blev brugt netop imod Benzema, da Higuain også var i klubben.
Jeg er træt af alt det lort der bliver skrevet herinde, og dermed også min lidt irriterende tone. Intet personligt, det håber jeg du ved, men folk er bare minimale konstruktive, og lader deres "had" overskygge alt andet. Kampens badebold, blev endda givet til Benzema af BBB, fordi det er Benzema. Kan du se hvor jeg vil hen?
BBB læs med her :) For det er og bliver mit sidste indlæg for idag ;) Jeg er simpelthen for træt til det her pjat :)
Jeg har det ligesom dig, det er forfærdeligt at en mand som Benzema skal have den kritik. Hvordan fanden kan man kritisere en spiller som Karim???. Idag løb han ikke offside en eneste gang som var hovedårsagen sidste gang for kritik? Der er en hets fra nogle brugere mod franskmanden, og jeg vælger at tro at det skyldes at der for første gang i lang tid er blevet vist en fodbold kamp som børnene har fået lov til at sidde oppe og se da de normalt er lagt i seng ved den tid Real Madrid spiller, og det betyder så at det for nogle ikke er så tit at man ser fodbold og derfor ikke forstår spillet...hallo hallo!!!! Hvordan fanden kan man være imod en spiller med sådan et flot spil som han levere!!! Jeg er satme også træt af den hetz mod spillere på skift der er i det her forum....
2 mål og 2 assist i 3 kampe. Benz står for næsten alle 9 p. vi har indtil nu.
Ud af de første 6 point har Benz æren for de 4 og idag...ja, døm selv, 2 assist!! Her var lige en statistisk udregning fra mig af, så vi kan med andre ord sige at hvis ikke for Benz, så havde vi lagt under nedrykningsstregen nu...det er den måde man plejer at regne den ud på i det her forum.
Dios skrev: Men helt seriøst, er vi så ikke enige om, at du halvt om halvt mente det? Jeg lurede godt ironien igennem smiley'en, men den kom alligevel fra hjertet af.
Jeg talte registrerede kun Benzema løb offside 1 gang idag, kan det passe? Derimod løb Ronaldo i offside 4-5 gange, men han er jo fredet ;) Jeg bliver også irriteret og tosset på Benzema, hvis han er 2-3 meter offside, men ud af hans 15 offside, så er det altså kun 3-4 stykker af dem, som har været pinlige. Dertil skal det siges, at i de første 3 kampe der har modstanderne faktisk spillet på offsiden. Nået vi ikke rigtig har set før, hvor jeg kun husker Celta gjorde det samme.
Idag synes jeg bare ikke man kan kritisere Benzema for særlig meget. Han løb ikke i dumme offsides, spillede generelt fint, mistede ikke bolden i dumme situationer, men lavede 2 fantastiske assist. Derfor skrev jeg som jeg gjorde :)
Den situation jeg omtaler blev der ikke dømt offside på, for han fik ganske simpelt ikke bolden. Jeg blev bare så arrig over at en mand, som har løbet offside 10 gange på to kampe kunne stå offside ~5-10 meter inde på modstanderens banehalvdel og ikke selv opdage det. Specielt når bolden kun var 5-10 meter inde på vores banehalvdel. Hvis han havde stået rigtigt, så ville han have haft frit løb mod deres mål. Det er så ærgerligt at spænde ben for sig selv på den måde.
Det er - vist nok - også det eneste jeg har kritiseret Benzema for i denne kamp. Den ene situation :-)
Kritikken mener jeg (altså ikke det med at han skal have badebolden fordi han er Benzema). Benzema får ikke en badebold, han er en badebold. Jeg kan ikke udstå ham, og jeg mener på ingen måde at han er god nok til Real Madrid. Det har jeg vist aldrig lagt skjul på :-)
- Rubæk
- Gæst
-
Hvordan man kan kritisere en spiller som Benzema? Vel fordi ingen er hævet over kritik. Du italesætter det lidt som om det strider imod naturens orden hvis man kritiserer Benzema.NDR skrev: Jeg har det ligesom dig, det er forfærdeligt at en mand som Benzema skal have den kritik. Hvordan fanden kan man kritisere en spiller som Karim???. Idag løb han ikke offside en eneste gang som var hovedårsagen sidste gang for kritik? Der er en hets fra nogle brugere mod franskmanden, og jeg vælger at tro at det skyldes at der for første gang i lang tid er blevet vist en fodbold kamp som børnene har fået lov til at sidde oppe og se da de normalt er lagt i seng ved den tid Real Madrid spiller, og det betyder så at det for nogle ikke er så tit at man ser fodbold og derfor ikke forstår spillet...hallo hallo!!!! Hvordan fanden kan man være imod en spiller med sådan et flot spil som han levere!!! Jeg er satme også træt af den hetz mod spillere på skift der er i det her forum....
2 mål og 2 assist i 3 kampe. Benz står for næsten alle 9 p. vi har indtil nu.
Ud af de første 6 point har Benz æren for de 4 og idag...ja, døm selv, 2 assist!! Her var lige en statistisk udregning fra mig af, så vi kan med andre ord sige at hvis ikke for Benz, så havde vi lagt under nedrykningsstregen nu...det er den måde man plejer at regne den ud på i det her forum.
Og ja, vi var da heldige at alle de unge knøse fik lov at "sidde oppe" og se en kamp midt på dagen (What?). Jeg er også lige nødt til at påpege at det er evig nemt at være bagklog. Jeg får lidt indtrykket af at du sidder og gnider dig i hænderne over Benzema's præstation, fordi det i din optik gør al tidligere kritik af ham forkert.
Du er velkommen til at deltage i debatten og fremsætte din ros af Benzema, men det er lidt spøjst at sidde og råbe om op hetz fordi folk mener Benzema rammer sit bundniveau i øjeblikket. I stedet for at skabe debat (som i debatforum) slår det lidt debatten ihjel.
- Omar
- Gæst
-
Omar skrev: Jeg synes i er lidt for hård mod Benzema. Vent lidt han skal nok score de mål som i drømmer om.
Jeg har ventet siden 2009, hvor lang tid skal jeg vente endnu Omar?
Han er en badebold som tidligere skrevet. I sin tid i Real har han kun imponeret en halv sæson resten har ikke været godt nok. Derodover har han mistet kørekortet og fået rodet sig ud i en retsag med en mindreårig prostitueret. Det er simpelthen for dumt. Og alligevel bliver hånden holdt over ham
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Har valgt at takke af på forum!