Real Madrids stærkeste elleve?

12 år 10 måneder siden #13 af DarioGomez
Hele diskussionen om en startellever er jo lidt latterlig, da den slags forhåbentlig ændrer sig alt efter, hvem man møder.

En af de ting Mourinho gjorde godt i både Chelsea og Inter var at tilpasse opstilligen ift. modstanderen. Her tænker jeg naturligvis ikke på at lave kujontaktikken som i de første opgør mod Barcelona, men derimod at vurdere, hvordan man bedste udnytter egne styrker overfor modstandernes svagheder. Fx så vi mod Barcelona, at det var klogt at bruge Essien overfor Messi, da Essiens bedste ben er højre og dermed oplagt til at trække ind og blokere Messis venstre.
Sådanne små ting skal tages med i beregningerne forud for enhver kamp.

Derfor kan der i en evt. CHL-kamp ude mod et europæisk tophold være god ræson i at spille med tre centrale midtbaner og tre offensive, hvorimod man mod fx et mindre spansk hold godt kan nøjes med Modric som eneste mand på midten.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: henrikcomn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #14 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Real Madrids stærkeste elleve?

DarioGomez skrev: Hele diskussionen om en startellever er jo lidt latterlig, da den slags forhåbentlig ændrer sig alt efter, hvem man møder.

En af de ting Mourinho gjorde godt i både Chelsea og Inter var at tilpasse opstilligen ift. modstanderen. Her tænker jeg naturligvis ikke på at lave kujontaktikken som i de første opgør mod Barcelona, men derimod at vurdere, hvordan man bedste udnytter egne styrker overfor modstandernes svagheder. Fx så vi mod Barcelona, at det var klogt at bruge Essien overfor Messi, da Essiens bedste ben er højre og dermed oplagt til at trække ind og blokere Messis venstre.

Derfor kan der i en evt. CHL-kamp ude mod et europæisk tophold være god ræson i at spille med tre centrale midtbaner og tre offensive, hvorimod man mod fx et mindre spansk hold godt kan nøjes med Modric som eneste mand på midten.

Spillede Essien venstreback?

• kavver
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #15 af kavver
Besvaret af kavver på emne Real Madrids stærkeste elleve?
Enig i det meste, MEN Carvajal ud med Arbeloa. Nu har han(Carvajal) vist at han lige mangler at kunne dække op - hvilket er en vigtig del, når man er forsvarsspiller. Lur mig, om det ikke også bliver Arbeloa der tager pladsen på det spanske landshold. Eller, nåh nej, Carvajal er slet ikke med. Kan slet ikke forstå, at alle vil have ham på. Vores problem har jo aldrig været, at vi ikke har kunne score mål, eller skabe chancer. lad ENDELIG Arbe spille højreback.

Tror også Khedira får meget spilletid i år. Han er en dejlig mand at have derinde. Han er overalt, lidt ala Ramires - bare langsommere, men stærkere.

12 år 10 måneder siden #16 af elle44
Jeg set Carvajal spil én dårligkamp i forsvaret og det var mod Betis.. Og helt ærligt, der sejlede alle. I alle opstartskampe synes jeg han var god både i forsvar og angreb. Så jeg synes det er fjollet at sige han absolut ikke kan forsvare.

Når det så er sagt, har Arbeloa gjort det rigtig godt de seneste 2 kampe, så han fortjener pladsen i øjeblikket. Dog regner jeg med Carvajal får en masse kampe i denne sæson

12 år 10 måneder siden #17 af Mathiaska

Omar skrev: Casillas,
Arbeloa,Ramos,Pepe,Marcelo
Isco,Modric
Di Maria,Bale,Ronaldo
Benzema

Om et par år skal Carvajal ind.
Varane skal være back up for Ramos og Pepe.

Det må og skal være en joke, right?
Varane beviste i foråret at han er niveauer over Pepe og 10 år yngre.

Jeg har sagt det før og siger det igen. Varane bliver ikke én af verdens bedste på sin position, han er blandt de bedste på sin position.

12 år 10 måneder siden #18 af IL Capitano

Rogoshin skrev: Jeg tror det bliver lidt som sidste år. Med den forskel at Real Madrid klarer sig bedre i ligaen, og måske bliver mestre. Det kommer dog an på Barcelona, og hvordan deres form er. Hvis Neymar bare brager igennem, og ham og Messi fungerer sammen. Ja så tror jeg de bliver mestre. Det er jeg dog noget skeptisk overfor.
Champions league tror jeg ikke Real Madrid vinder. Jeg tror stadig Bayern er bedre, og havde forventninger til Chelsea, som er dødt lidt ud.

Jeg syntes start elleveren ser umiddelbar god ud, verdens bedste jaaa. De ting jeg kan frygte er:

1. Kan Bale klare sig i Spanien og hvordan passer han ind. Bliver han bare i den samme form som i Tottenham eller forbedrer han sig.

2. Forbedrer Icso sig fra hans Malaga tid. Noget jeg mener er nødvendigt.

3. Hvor længe bliver målmands situationen ved med at køre

1. "Bare" den form Bale havde i PL? Han var rækkens bedste spiller. Kan han præstere på samme måde i Real, så bliver han en kæmpe gevinst.

2. Synes det vi har set til Isco allerede har været fremragende. Været god i spillet, og så er han målfarlig!

3. Indtil Lopez falder i niveau eller Iker siger stop og vil væk. Det er simpelthen ikke muligt at sætte Lopez af IMO, med de præstationer han har lavet siden Januar.

12 år 10 måneder siden #19 af Realmadrid94

DarioGomez skrev: En af de ting Mourinho gjorde godt i både Chelsea og Inter var at tilpasse opstilligen ift. modstanderen. Her tænker jeg naturligvis ikke på at lave kujontaktikken som i de første opgør mod Barcelona, men derimod at vurdere, hvordan man bedste udnytter egne styrker overfor modstandernes svagheder. Fx så vi mod Barcelona, at det var klogt at bruge Essien overfor Messi, da Essiens bedste ben er højre og dermed oplagt til at trække ind og blokere Messis venstre.

Nu er det ikke for at være flabet, men de fleste højre benet tackler bedste med venstre benet og omvendt. ;) Det er selvfølgelig ikke alle, men man tackler som regel bedst med modsatte ben. Dog tror jeg han satte Essien op imod Messi da Essien er en mand som lytter 100% til Mourinho. Jeg tror virkelig han lytter til alt hans ''daddy'' siger, uden at finde smutveje.

12 år 10 måneder siden #20 af IL Capitano

Realmadrid94 skrev:

DarioGomez skrev: En af de ting Mourinho gjorde godt i både Chelsea og Inter var at tilpasse opstilligen ift. modstanderen. Her tænker jeg naturligvis ikke på at lave kujontaktikken som i de første opgør mod Barcelona, men derimod at vurdere, hvordan man bedste udnytter egne styrker overfor modstandernes svagheder. Fx så vi mod Barcelona, at det var klogt at bruge Essien overfor Messi, da Essiens bedste ben er højre og dermed oplagt til at trække ind og blokere Messis venstre.

Nu er det ikke for at være flabet, men de fleste højre benet tackler bedste med venstre benet og omvendt. ;) Det er selvfølgelig ikke alle, men man tackler som regel bedst med modsatte ben. Dog tror jeg han satte Essien op imod Messi da Essien er en mand som lytter 100% til Mourinho. Jeg tror virkelig han lytter til alt hans ''daddy'' siger, uden at finde smutveje.

De fleste tackler altså bedst, med det ben som de sparker bedst med. Alt andet ville da heller ikke give nogen mening,
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, rezamadridista, Jelle

Leveret af Kunena Forum