Optakt: Chance for revanche

12 år 10 måneder siden #1 af Administrationen

Sidst Real Madrid besøgte Türk Telekom Arena i Istanbul slap man heldigt derfra med et 2-3 nederlag, der var lige ved at sende daværende træner Mourinhos tropper ud af Champions League.

I aften er træneren ny, men lysten for revanche er bestemt ikke blevet forstummet hos en samling Madrid-spillere, der udmærket ved, at Galatasarays hjemmebane er et af de steder, hvor gæsterne sjældent vinder, og hvor fansene er notoriske for at skabe en infernalsk larm.

Derfor kræves også en indsats langt bedre end det jammerlige indtryk, holdet efterlod på El Madrigal i weekenden, hvor man udelukkende fik point med derfra grundet en storspillende Diego Lopéz. Netop redningsmanden er dog kun på bænken i aften, hvor Carlo Ancelotti har valgt at lade Iker Casillas få sin plads i buret tilbage, og herfra skal verdens bedste målmand forsøge at overbevise om, at det er en position, han bør beholde fremadrettet.

Og kigger man på Galatasarays offensiv, så kan Casillas se frem til en endog meget travl aften – med navne som Drogba, Burak Yilmaz og Sneijder i den offensive linje er der masser af kvalitet, der bør kunne volde den madrilenske defensiv vanskeligheder.

Omvendt har Real Madrid et overtag i den anden ende af banen, der synes endnu mere markant. Og det er endda selvom dyrtkøbte Gareth Bale formentligt starter blandt reserverne. Benzema, Cristiano Ronaldo, Isco og dí María skal gøre livet surt for et tyrkisk hold, der ikke er kommet alt for godt i gang efter sommerpausen. Bedst illustreret ved at aftenens modstander efter fire runder blot ligger nummer syv i den knap så skræmmende tyrkiske Superlig med kun seks point efter fire kampe, og en målscore på 4-3.

Det vil da også upåagtet tyrkernes normale styrke på hjemmebane i europæisk fodbold være en gedigen overraskelse, hvis ikke Real Madrid i aften kan sætte sig i flyveren med tre point i sportstasken.

En lille note kan dog være valget af dommer. Det er nemlig engelske Mark Clattenburg, og han kan ved at vælge en mere britisk linje tillade en mere fysisk kamp, hvilket givetvist ikke vil bekomme Madrids sydlandske spillere særligt godt.

Kampstart er 20.45, og Madridista.dk guider dig som altid hele vejen.

Galatasaray: Muslera – Balta, Semih Kaya, Chedjou, Eboué – Inan, Felipe Melo, Colak – Sneijder – Yilmaz, Drogba

Real Madrid: Casillas – Arbeloa, Ramos, Pepe, Carvajal – Khedira, Modric – Isco – Cristiano, Benzema, dí María

Dommer: Mark Clattenburg

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #2 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Optakt: Chance for revanche
Tag jer nu sammen i aften og læg fløjlshandskerne på hylden og arbejd for jeres millioner!!!

6 point skal der på kontoen inden Juventus hjemme og ude.

Vis nu omverdenen at I er de bedste i verden ift det lort i Villareal :(.

12 år 10 måneder siden #3 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Optakt: Chance for revanche
Ganske enig. Jeg føler mig dog overbevist om, at kampen i aften bliver signifikant bedre. Arbeloa er tilbage, hvilket er essentielt for Real Madrids defensive ageren, ligesom vigtigheden af Khediras tilstedeværelse på midtbanen, kommer til at give holdet en helt anden dynamik og naturlig overgang mellem den defensive fase og offensive ditto.

Jeg er endvidere ikke sikker på, at Di María starter inde. Jeg forventer faktisk, at Bale er med fra start eller rettere: Er Bale klar til kamp, så spiller Bale også fra start. Bum :)

12 år 10 måneder siden #4 af raul7=kongen

Daniel skrev: Ganske enig. Jeg føler mig dog overbevist om, at kampen i aften bliver signifikant bedre. Arbeloa er tilbage, hvilket er essentielt for Real Madrids defensive ageren, ligesom vigtigheden af Khediras tilstedeværelse på midtbanen, kommer til at give holdet en helt anden dynamik og naturlig overgang mellem den defensive fase og offensive ditto.

Jeg er endvidere ikke sikker på, at Di María starter inde. Jeg forventer faktisk, at Bale er med fra start eller rettere: Er Bale klar til kamp, så spiller Bale også fra start. Bum :)

Jeg er meget enig. Det virker som om Ancelotti har prioriteret højt, at Bale skal spilles i form og køres ind gennem kamptræning med sine holdkammerater.

Aftenens opgør bliver yderst spændende, men jeg tror på vi ser et forbedret Real Madrid-hold, omend jeg forventer Arbeloa dækker venstreback og Carvajal bliver i højre.

Khedira er på mange måder essentiel, men det er i aften han skal bevise sin vigtighed!
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska

• LaDecima
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #5 af LaDecima
Besvaret af LaDecima på emne Optakt: Chance for revanche
¡¡¡Dale !!! ¡¡¡HALA MADRID !!!

12 år 10 måneder siden #6 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Optakt: Chance for revanche
Kom så Iker.:) Det uheld har du alligevel ikke fortjent.

Edit: Det er jo for sindsygt at man kan være så uheldig. Hold nu kæft hvor jeg føler med ham. Selvom jeg er kæmpe Diego fortaler, så er det jo helt grotesk at Casillas, anden kamp i træk på 9 mdr, igen bliver skadet af en holdkammerat. Nej nej nej. Nu fik vi fans endelig mulighed for at se og bedømme vores 2 målmænd på åben skærm, og så ender det sådan her.... Jeg er rystet.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved JimmyBroe.

• LaDecima
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #7 af LaDecima
Besvaret af LaDecima på emne Optakt: Chance for revanche
¡Joder! Nu stopper det!

12 år 10 måneder siden #8 af Real Madrid

JimmyBroe skrev: Kom så Iker.:) Det uheld har du alligevel ikke fortjent.

Hård at sluge

No solo soy perfecto, también soy Madridista

12 år 10 måneder siden #9 af Kaká8
Besvaret af Kaká8 på emne Optakt: Chance for revanche
Vild redning af Lopez!!

Det kan godt være at Casillas har stået godt, men Lopez gør det altså også godt.

EDIT: og så scorer Isco!!!

HALA MADRID Y NADA MAS
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Kaká8.

12 år 10 måneder siden #10 af røg
Besvaret af røg på emne Optakt: Chance for revanche
Farvel Casillas. Om du spillede skuespil fordi du simpelthen ikke gider spille eller om du faktisk blev skadet ved jeg ikke, men du forlader os nok til vinter alligevel.

Jeg må sige, at jeg ikke tror der findes nogen bedre målmand end Diego Lopez lige nu. Han er simpelthen for vanvittig. Ærgeligt for Casillas med skader og gode præstationer af Lopez, men vi er altså dækket ind på den plads.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved røg.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 10 måneder siden #11 af rezamadridista

røg skrev: Farvel Casillas. Om du spillede skuespil fordi du simpelthen ikke gider spille eller om du faktisk blev skadet ved jeg ikke, men du forlader os nok til vinter alligevel.

Jeg må sige, at jeg ikke tror der findes nogen bedre målmand end Diego Lopez lige nu. Han er simpelthen for vanvittig. Ærgeligt for Casillas med skader og gode præstationer af Lopez, men vi er altså dækket ind på den plads.

Han var sku da helt ked af det på vej ud.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Følgende bruger(e) sagde tak: baggins, Jaken

12 år 10 måneder siden #12 af røg
Besvaret af røg på emne Optakt: Chance for revanche

rezamadridista skrev:

røg skrev: Farvel Casillas. Om du spillede skuespil fordi du simpelthen ikke gider spille eller om du faktisk blev skadet ved jeg ikke, men du forlader os nok til vinter alligevel.

Han var sku da helt ked af det på vej ud.

True. Jeg er unfair, men det virker bare så latterligt uheldigt at han seriøst skulle komme til skade lige så snart han fik sin skade. Jeg havde håbet på, at han ville gå ind og spille en hamrende god kamp, men håbet om et comeback for Casillas i kongeklubben er så småt ved at dø ud.

Leveret af Kunena Forum