Lyspunkter på Ikers sorte aften
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Han havde sådan glædet sig til sit comeback, Iker Casillas, alligevel tog det kun til et kvarter, og så måtte han med bedrøvet mine lade sig udskifte.
I sine korte 15 minutter på grønsværen i Istanbul nåede den netop af IFFHS kårede målmand dog at udrette en fantomredning, og lade sig påløbe af Sergio Ramos. Sidstnævnte aktion i en ellers ufarlig spilsekvens endte med at koste dyrt for Casillas, der udgik med noget, som mindede om et trykket ribben.
Og ude fra Real Madrids bænk kunne Casillas med triste øjne dulme lidt af smerterne med tre point, på en aften, hvor spillet i lange perioder slingrede det som en 2.g-elev iført cykel og rødvinsbrandert på vej hjem fra den lokale gymnasiefest.
Alligevel endte det med 1-6. Helt så stor en margin er overordnet set misvisende, for Galatasaray havde flere store muligheder, men Real Madrid havde kynisme, og oftest er det sidstnævnte, der vinder trofæer. Og hertil aften i hvert fald en fodboldkamp.
For Isco var det en korrekt blanding af genialitet og frækhed, der gjorde udslaget, da han smart viftede en fritflyvende Eboué væk i en duel og derefter lagde bolden ind bag en chanceløs Muslera.
Cristiano Ronaldo udnyttede to af den slags chancer, man bare ikke må misbruge, før han i sidste minut gjorde det modsatte og scorede på en chance, der ikke var der. Benzema - derimod - var kynisk og kold som en velskænket Carlsberg på først en friløber og siden fra kort afstand.
Så betød det knap så meget, at Umut fik lov til at reducere mod kampens slutning. En scoring, som ikke gang fik hjemmeholdets fans op af stolene. Den mulighed for opbakning var for længst forpasset på nærværende tidspunkt, og end ikke den mest stålsatte tyrkertro kunne overbevise en eneste borger i Istanbul om, at Galatasaray kunne finde vej tilbage i kampen.
Med femmåls-sejren og kombinationen af FC Københavns meget overraskende pointhøst mod Juventus indtager Real Madrid førstepladsen, og bør fastholde den føring når netop danskerne gæster Bernabéu i næste runde.
Galatasaray – Real Madrid 1-6 (0-1)
0-1 Isco (33. min.), 0-2 Benzema (54. min.), 0-3 Cristiano (63. min.), 0-4 Cristiano (67. min.), 0-5 Benzema (80 min.), 1-5 (Umut, 83. min.), 6-1 Cristiano (91. min.)
Advarsler:
Real Madrid: Pepe
Galatasaray: Felipe Melo, Amrabat
Dommer: Mark Clattenburg
Real Madrid: Casillas (15. min., Lopéz) – Arbeloa, Pepe, Ramos, Carvajal – Modric (72. min., Illarramendi), Khedira – Cristiano, Isco (64. min., Bale), dí María - Benzema
Galatasaray: Muslera – Riera, Nounkey, Chedjou, Eboué – Engin Baytar (62. min, Bruma), Felipe Melo, Seluk Inan – Sneijder – Burik Yilmaz (78. min., Umut), Drogba (46. min, Amrabat)
| 3 | Casillas | |
| 4 | Diego López | |
| 3 | Arbeloa | |
| 3 | Pepe | |
| 3 | Ramos | |
| 3 | Carvajal | |
| 4 | Modrić | |
| 3 | Illarramendi | |
| 3 | Khedira | |
| 4 | Isco ![]() | |
| 3 | Bale | |
| 3 | Di María | |
| 4 | Cristiano Ronaldo ![]() ![]() ![]() | |
| 3 | Benzema ![]() ![]() |
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Alligevel endte det med 1-5. Helt så stor en margin er overordnet set misvisende, for Galatasaray havde flere store muligheder, men Real Madrid havde kynisme, og oftest er det sidstnævnte, der vinder trofæer. Og hertil aften i hvert fald en fodboldkamp.
Er det muligt, at skribenten troede at han (hun) drømte Ronaldos mål, og derfor ikke talte det med? ;-)
Perfekt start. Keep it up!
- LaDecima
- Gæst
-
1-5? Fire måls sejren?
Nå fint med alle de dejlige mål...efter 0-2 var der ingen tvivl, men de første 35-40 min var under al kritik
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
1. Raúl 71 mål
2. Messi 59 mål
3. Nistelrooy 56 mål
4. Cristiano 53 mål
5. Henry 50 mål
Kilde:
www.bbc.co.uk/sport/0/football/24126276
No solo soy perfecto, también soy Madridista
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg sad med en følelse af, at det var synd for Bale at blive skiftet ind efter Iscos præstation, så 'fin præstation' er vist en smule for jysk. MoM er for mig enten Modric eller Isco. Hold nu op jeg var imponeret af de to, og det selvom Ronaldo scorer hattrick. Jeg synes også at Bale spillede bedre end Illarra (pga. 3. sidste fod på et par mål).
Casillas og Lopez gjorde det også begge godt - jeg frygter dog lidt at Ikers skade er fordi han ikke råber sine forsvarsspillere godt nok op.
@Dios
Jeg kan ikke sige noget ondt om Benzema i dag ;-) Han gjorde det godt.
Bismo skrev: Det bedste lyspunkt fra aftenens kamp er, at holdet ikke nøjedes med en 1-0 føring (som under Mou), og lagde sig tilbage men hele tiden var sultne efter flere mål.
Der er jeg uenig. Under Mourinho havde vi også nogle 3, 4, 5, 6-0 sejre og målene i dag var alle skabt efter hurtige omstillinger (Mourinhos speciale). Ingen af dem var efter kombinationer gennem deres forsvar, som Ancelotti vel forsøger at implementere i spillestilen.
Det var en meget Mourinho'sk-kamp, som jeg ser det.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- SergioRamos
- Gæst
-
Benzema gjorde det fænomenalt igen. Han er skabt til et hold med Isco, Bale og Ronaldo.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Helt enig. Hvornår mon Carlo får sat sit aftryk på holdet?Jaken skrev:
Bismo skrev: Det bedste lyspunkt fra aftenens kamp er, at holdet ikke nøjedes med en 1-0 føring (som under Mou), og lagde sig tilbage men hele tiden var sultne efter flere mål.
Der er jeg uenig. Under Mourinho havde vi også nogle 3, 4, 5, 6-0 sejre og målene i dag var alle skabt efter hurtige omstillinger (Mourinhos speciale). Ingen af dem var efter kombinationer gennem deres forsvar, som Ancelotti vel forsøger at implementere i spillestilen.
Det var en meget Mourinho'sk-kamp, som jeg ser det.
Det var kun i livsvigtige kampe mou var en kujon. :P
Lopez, Isco og Di maria er de tre spillere med højeste niveau indtil videre i denne sæson. Jeg glæder mig til at Bale endelig kommer igang. Til sidst er jeg glad for at Ronaldo endelig er kommet igang og så synd for Casillas!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.