Arbeloa viste anfører-kvaliteter

12 år 10 måneder siden #13 af -#7-
Jeg tænker lidt at når Arbeloa er den person i Real Madrid der oftest får mest kritik for sine spillemæssige kvaliteter, så siger det lidt om hvor stærk spillertruppen i virkeligheden er, for Arbeloa er virkelig en rigtig god og rigtig klog fodboldspiller.

Og så virker han ganske rigtig også som en type der tager mere ansvar nu og generelt bare virker som et samlingspunkt for hele truppen.

DC19

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #14 af Mathiaska
Det svin han var under Mou har han ikke været indtil videre i denne sæson.
Hvis han kan fortsætte sådan, er der ikke en jeg hellere vil have på holdet.

Nu hvor vi er igang med Arbeloa øjeblikkene!
Husker tydeligt én af hans præstationer mod Barca - dog ikke hvilken kamp - hvor han egenhændigt på højreback lukker 110% af for Tello - vel én af de hurtigste spillere i Spanien(?). Dette gjorde han gennem sin enorme rutine og jeg var utrolig imponeret af, hvor dygtig han var til at dække bolden af og "lokke" Tello ud i det forkerte. Det er back spil lige efter bogen.

Arbeloa er den bedste mand at have til, at lære folk som Carvajal og Nacho op.

12 år 10 måneder siden #15 af Lars1991

Lykke skrev: syntes altid at folk har travlt med at kritisere ham hver gang de ser chancen til det.
F.eks. da vi postede en fødselsdags hilsen på facebook siden så folk det som en perfekt lejlighed til at komme af med kritik istedet for at sige noget positivt (eller helt lade være med at kommentere) og hver gang man har lavet en nyhed etc. med ham gør folk det samme.

Størstedelen af folkene der kommenterer på facebook aner heller ikke hvad de snakker om.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Dios, Roesen7

12 år 10 måneder siden #16 af Real Madrid

Lars1991 skrev:

Lykke skrev: syntes altid at folk har travlt med at kritisere ham hver gang de ser chancen til det.
F.eks. da vi postede en fødselsdags hilsen på facebook siden så folk det som en perfekt lejlighed til at komme af med kritik istedet for at sige noget positivt (eller helt lade være med at kommentere) og hver gang man har lavet en nyhed etc. med ham gør folk det samme.

Størstedelen af folkene der kommenterer på facebook aner heller ikke hvad de snakker om.

Det er skræmmende (pinligt) at se alle de stupide kommentarer på Facebook... gang på gang opfattes ironien i visse indlæg ikke af størstedelen... og deres indsigt i tingene omkring klubben er minimal. Jeg håber bare ikke de finder herind...

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, JimmyBroe

12 år 10 måneder siden #17 af El Rojo
Har ikke så meget nyt at tilføje, jeg er helt enig i det mange slår fast: Ingen kan så tvivl om Arbeloas sportsmanship og holdånd, det skal han selvfølgelig have kæmpe ros for, for det hænger ikke på træerne i Madrid.

Men, eftersom flere nævner ham som en af de vigtigste på holdet, vil jeg gerne høre om der er brugere herinde, der mener at Arbeloa skal starte selvom vi har både Carvajal og Marcelo fit for fight? I så fald vil jeg gerne høre hvorfor. Som det sikkert fremgår, mener jeg at Arbeloa bør være stensikkert 3. valg.

EDIT: Okay, efter en gennemlæsning - der er måske ikke flere der siger han er en af de vigtigste på holdet, men flere giver ham i hvert fald stor ros, så spørgsmålet består ;)
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved El Rojo.

12 år 10 måneder siden #18 af Roesen7

El Rojo skrev: Har ikke så meget nyt at tilføje, jeg er helt enig i det mange slår fast: Ingen kan så tvivl om Arbeloas sportsmanship og holdånd, det skal han selvfølgelig have kæmpe ros for, for det hænger ikke på træerne i Madrid.

Men, eftersom flere nævner ham som en af de vigtigste på holdet, vil jeg gerne høre om der er brugere herinde, der mener at Arbeloa skal starte selvom vi har både Carvajal og Marcelo fit for fight? I så fald vil jeg gerne høre hvorfor. Som det sikkert fremgår, mener jeg at Arbeloa bør være stensikkert 3. valg.

EDIT: Okay, efter en gennemlæsning - der er måske ikke flere der siger han er en af de vigtigste på holdet, men flere giver ham i hvert fald stor ros, så spørgsmålet består ;)

Tja, nu synes jeg ikke det er fordi at Carvajal har smadret konkurrencen med sit høje niveau. Arbeloa har alligevel et ret flot CV og masser af erfaring, så som udgangspunkt er han førstevalg på højrebacken indtil Carvajal beviser det modsatte. Er ikke i tvivl om, at Carvajal nok skal blive 1. valg, men en sæson som back-up til Arbeloa er nok også fint nok for ham, hvor han kan spille de mindre kampe og vende sig til niveauet og presset.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid

12 år 10 måneder siden #19 af Siempre Madrid
Det er min klare vurdering, at Carvajal skal bruge denne sæson til at vænne sig til livet på Real Madrids førstehold og La Liga generelt.

At han har klaret det flot i Leverkusen er godt for ham, men der er himmelvid forskel på det og så at være i Real Madrid og de første kampe har da også tydeligt vist, at han har meget at lære endnu, uden at det dermed er sagt, at han er faldet igennem.

Giv Carvajal tiden, så bliver han en fremragende back, det kan der vist ikke være tvivl om.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 10 måneder siden #20 af raul7=kongen
Vi så vel også i første kamp, hvor svært det kan blive for Carvajal.

Carvajal er fremtidens mand og vil allerede i denne sæson kunne byde ind med kvalitet og måske endda i perioder være førstevalg. Modsat sidste sæson er vi priviligerede ved at have flere kvalificerede løsninger på begge backpositioner, alle med vidt forskellige profiler. Det er både taktisk, spillemæssigt og for holdånden en kvalitet!

12 år 10 måneder siden #21 af Il Duce
Alt i alt virkelig fedt at have en sympatisk indstilling til livet. Men det er lidt ligemeget, når det kommer til fodbold. Det er virkelig fedt at have sådan en spiller i truppen, men han er bare ikke god nok i forhold til de allerbedste backs i verden. Det er simpelthen alt for nemt at komme forbi ham, dels fordi han er langsom og lidt for klodset. Jeg håber, at han kan lære Cavajal et par defensive tricks i denne sæson, men jeg forventer at fra næste sæson, så er det Cavajal og Mercelo på banen og Arbeloa på bænken.

"Hvis du ikke er nørd inden for et eller andet i livet, så er der noget galt med dig"
- En spansk barejer og glødende Real Madrid fan.

12 år 10 måneder siden #22 af ZizouMo

Il Duce skrev: Alt i alt virkelig fedt at have en sympatisk indstilling til livet. Men det er lidt ligemeget, når det kommer til fodbold. Det er virkelig fedt at have sådan en spiller i truppen, men han er bare ikke god nok i forhold til de allerbedste backs i verden. Det er simpelthen alt for nemt at komme forbi ham, dels fordi han er langsom og lidt for klodset. Jeg håber, at han kan lære Cavajal et par defensive tricks i denne sæson, men jeg forventer at fra næste sæson, så er det Cavajal og Mercelo på banen og Arbeloa på bænken.

Lige præcis det med mand mod mand mener jeg Arbeloa har en af sine forcer. Som andre nævnte så kunne han lukke Tello ned, selvom Tello nok var/er stadigvæk dobbelt så hurtig som Arbeloa.

I starten af Mourinhos tid i Real blev Arbeloa også brugt ude på venstre back positionen, når man eksempelvis mødte Fc barcelona. Marcelo og Coentrao gjorde det ikke så godt defensivt og da Barca sjældent løb ned af kanten og slog et indlæg, så var Arbeloa en taktisk genialitet. Messi plejede at spille HW og trække ind i banen, så på den måde lukkede Arbeloa ham lidt ned.

I sidste år og i år er Messi gået hen og blevet den forreste i barcas angreb og her spillede Arbeloa en højrecentral forsvar sammen med Varane og Ramos, mens man spillede med Marcelo på venstre back og Di maria på højre back.

kampen mod Barca 1-3

Lidt sideskift, men det bare for at fremhæve endnu en force som Arbeloa besidder, nemlig alsidighed.

Jeg håber dog at Carvajal vinder pladsen når sæsonen er omme. Da jeg elsker offensive backs, der kan komme med overlap og slå nogle indlæg og det kan Carvajal.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

• Jack Daniels
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #23 af Jack Daniels
Besvaret af Jack Daniels på emne Arbeloa viste anfører-kvaliteter

ZizouMo skrev: Lige præcis det med mand mod mand mener jeg Arbeloa har en af sine forcer. Som andre nævnte så kunne han lukke Tello ned, selvom Tello nok var/er stadigvæk dobbelt så hurtig som Arbeloa.

Er det ikke lidt tyndt at bruge Tello til at argumentere for Arbeloas kvaliteter? Med al respekt for Tello, så ser jeg ham altså ikke som en topspiller - jovist, han er hurtig, men så er det også det.

Hvis Arbeloa stopper med at lave de dumme frispark (hvor det iøvrigt sjældent er nødvendigt), så er han bestemt en kapabel (defensiv) back - jeg synes bare det er lidt tyndt at bruge én kamp hvor han spiller over for en andenrangsspiller (eller tredjerangs?) som belæg.

12 år 10 måneder siden #24 af Il Duce
Hans mangel på offensive overlap er også en handicap for holdet, da Real Madrid ofte er ensidet - når højresiden ikke er nær så farlig som venstresiden.

"Hvis du ikke er nørd inden for et eller andet i livet, så er der noget galt med dig"
- En spansk barejer og glødende Real Madrid fan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

Leveret af Kunena Forum