Optakt Real Madrid - Atlético Madrid

12 år 10 måneder siden #1 af Siempre Madrid

4.949 dage. Så lang tid havde Real Madrid er decideret overherredømme over bysbørnene ved Manzanares-flodens bred.

Så kom den fatale Copa del Rey-finale på Estadio Santiago Bernabéu den 17. maj, hvor Atlético Madrid efter forlænget spilletid fik gjort en ende på mareridtet og i aften mødes de to madrilenske storhold igen i den nordlige ende af byen.

Og der er lagt op til det mest jævnbyrdige opgør i lang tid, for hvor kampene op til den famøse Copa del Rey-finale var så godt som tre points ind på kontoen, så skal Real Madrid i morgen være fuldstændig klar fra start, for Diego Simeone har fået sat skik på sine tropper og holdet fremstår efterhånden som en klar titel-kandidat.

Atlético Madrid brugte sommeren til at sælge skarpretteren Radamel Falcao, men det har man ikke bemærket hos de bolsje-stribede, for her har holdets anden angriber, Diego Costa, taget over i forhold til målscoringen og ved sin side har han den rutinerede spanske målræv, David Villa.

Netop Diego Costa skal Real Madrids forsvar holde særdeles skarpt øje med og det bliver sandsynligvis Sergio Ramos, som skal tage endnu en mandfolke-duel med den brasilianske angriber, som måske snart bliver kollega med Ramos på det spanske landshold. Der arbejdes i hvert fald i det spanske fodboldforbund på at få ham nationaliseret.

Real Madrid har ikke spillet specielt godt i de første kampe i Liga BBVA, men bortset fra pointtabet mod Villarreal er det blevet til sejre og det vil betyde ganske meget, at få endnu en sejr i morgendagens kamp, som samtidig er første reelle styrkeprøve for holdet i denne sæson.

Og Real Madrid har trods alt ganske gode muligheder, for udover hjemmebanefordelen har nyerhvervede Isco vist sine store kvaliteter og hans blik for spillet og målfarlighed kan blive nøglen til tre points i morgen. Ancelotti har samtidig fået Gareth Bale klar til kamp, men han ventes at starte på bænken, men vil sandsynligvis få spilletid i løbet af opgøret.

Kampen bliver ledet af rutinerede Mateu Lahoz, som er kendt for ikke at fløjte spillet i stykker, men der venter et intenst opgør, som vil kræve hans fulde opmærksomhed. Opgøret kan følges på 6eren fra kl. 22.00 og Madridista.dk vil følge op med live-opdateringer på vores nye Twitter-profil. Herudover er I velkomne til at deltage på vores live-chat.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #2 af pm
Jeg håber vi får en stor kamp at se i aften, hvor begge hold spiller op til deres bedste, men jeg er spændt på om Atlético vil spille fodbold eller der bare skal være svinestreger konstant, som sidst da vi mødte dem. Forhåbenligt får dommeren styr på kampen og ikke tillader det skal blive en farce ligesom sidst hvor de slap afsted med voldsomme tacklinger det meste af kampen.

12 år 10 måneder siden #3 af asp3200
Vind stort og overlegent og med stil. Drop det skodspil og kæmp for sagen.

Frygter det værste efter det lort i elche.

12 år 10 måneder siden #4 af ZizouMo

asp3200 skrev: Vind stort og overlegent og med stil. Drop det skodspil og kæmp for sagen.

Frygter det værste efter det lort i elche.

Det gjorde jeg også. Men vi plejer at spille flot fodbold i alle vores hjemmekampe, så mon ikke vi sikkert hiver de 3 point hjem. Det håber jeg virkelig, ellers må man sige at Barca er ved at stikke af fra os.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

12 år 10 måneder siden #5 af anes
Så er Atleticos 11 oppe

Courtois; Juanfran, Miranda, Godín, Filipe Luis
Tiago, Gabi, Koke
Arda, Diego Costa Villa.

Ancelottis udvalgte

Diego López;
Arbeloa, Sergio Ramos, Pepe, Coentrao;
Illarramendi, Khedira, Isco;
Di María, Cristiano Ronaldo Benzema.

Bænken: Casillas, Varane, Bale, Carvajal, Casemiro, Modric, Morata
Fravalgte til kampen: Jesus, Nacho og Jese
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved anes.

• Jack Daniels
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #6 af Jack Daniels
Besvaret af Jack Daniels på emne Optakt Real Madrid - Atlético Madrid
OFFICIEL: Diego López; Arbeloa, Sergio Ramos, Pepe, Coentrao; Illarramendi, Khedira, Isco; Di María, Cristiano Ronaldo y Benzema.

• rene
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #7 af rene
Besvaret af rene på emne Optakt Real Madrid - Atlético Madrid

Jack Daniels skrev: OFFICIEL: Diego López; Arbeloa, Sergio Ramos, Pepe, Coentrao; Illarramendi, Khedira, Isco; Di María, Cristiano Ronaldo y Benzema.

Ingen Modric fatter jeg godt nok ikke

12 år 10 måneder siden #8 af elle44
Tjah. Modric havde en rigtig god pre season og en fantastisk kamp mod Bilbao.. Men ellers synes jeg egentlig ikke han gjort det så godt som alle siger. Jeg føler at Illara har fortjent den plads

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #9 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Optakt Real Madrid - Atlético Madrid

elle44 skrev: Tjah. Modric havde en rigtig god pre season og en fantastisk kamp mod Bilbao.. Men ellers synes jeg egentlig ikke han gjort det så godt som alle siger. Jeg føler at Illara har fortjent den plads

Okay hvornår har Illaramendi spillet sig på holdet?

12 år 10 måneder siden #10 af MMM
Hvem får aftenens første røde kort? Costa eller Ramos?

12 år 10 måneder siden #11 af elle44

Raúl 7 skrev:

elle44 skrev: Tjah. Modric havde en rigtig god pre season og en fantastisk kamp mod Bilbao.. Men ellers synes jeg egentlig ikke han gjort det så godt som alle siger. Jeg føler at Illara har fortjent den plads

Okay hvornår har Illaramendi spillet sig på holdet?

Ja det er et godt spørgsmål, jeg synes han spillede en enormt god kamp mod Getafe, og de gange, han har spillet, har han generelt bare udstrålet en ro jeg godt kan lide. Det er selvfølgelig bare min mening, også derfor jeg skrev "jeg føler han har fortjent en plads" og ikke "han har helt klart fortjent den plads"

Men nu må se hvordan det går

• Cristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #12 af Cristiano
Besvaret af Cristiano på emne Optakt Real Madrid - Atlético Madrid
Jeg forstår ikke hvorfor Modric er på bænken mod Atletico Madrid.
Illarra er ny og ung, så han burde ligesom starte først på bænken end Modric der har større erfaringer med storkampe.

Lige nu mangler vi stabilitet og dominans på midten.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Cristiano.

Leveret af Kunena Forum