Svineheldig sejr i overtiden
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Ciutat de Valencia dannede lørdag aften rammen om Real Madrids forsøg på at holde trit med de to tophold, Atlético Madrid og Barcelona, i et opgør mod Levante, som efterhånden har fået styr på sagerne og som altid leverer god fight på hjemmebane.
Real Madrid har haft en kedelig vane med at lægge sløvt ud i kampene og ofte komme bagud og derfor var der naturligvis særlig fokus på dette hos Carlo Ancelotti, som op til kampen lovede, at Real Madrid var på vej mod bedre tider.
Det var et løfte, som fra start så mere end svært ud at opfylde, for Levante startede kampen bedst og lignede et hold med større lyst til at vinde kampen, mens Real Madrid næsten sædvanen tro løb forvildede rundt uden en synlig plan for kampen.
Carlo Ancelotti havde igen foretaget mange udskiftninger på holdet og det kan måske have lidt af skylden for den usikre start og de mange fejlafleveringer i en første halvleg, hvor Real Madrid faktisk kun var tæt på, da man blev snydt for et straffespark efter 35 minutters spil og så fem minutter senere, hvor Luka Modric fik et par gode muligheder for at bringe Real Madrid foran.
Levante havde dog heller ikke de store chancer, men lige før sidste dommerfløjt havde Babá dog et drøn af et langskud, som Diego López måtte vise klassen for at parere til hjørnespark.
Pausen bød ikke på ændringer, hverken i holdopstillingen eller i indstillingen på banen og det blev naturligvis ikke ved med at gå for Real Madrid, for efter 11 minutters spil, blev Real Madrid slået med egne midler, da et hurtigt kontra-angreb blev omdannet til en sikker scoring fra Babá.
Det fik straks Ancelotti til at reagere med en indskiftning af Marcelo, som kom på banen i stedet for Coentrao og denne aftens skribent indrømmer klart, at det ikke vakte ubetinget jubel, at indskifte en ny forsvarer. Skepsissen blev dog vekslet til jubel få øjeblikke efter, for den lille brasilianer var med i opspillet til det hjørnespark, som førte til at Sergio Ramos kunne udligne.
Det var et mål, som fik Real Madrids spillere til at vågne lidt op og chancerne kom lidt lettere til Real Madrid-spillerne, som satte sig tungt på kampen. Real Madrids offensiv blev i den sidste del af kampen krydret med det bedste fra La Fábrica, da først Morata og siden Jesé blev skiftet ind i stedet for Isco og Benzema.
Det lignede dog en nedtur fire minutter før tid, da El Zhar fik tid og plads over for et alt for passivt Real Madrid-forsvar til at snurre rundt og sende bolden ind bag Diego López, som heller ikke var helt uden skyld i målet, men Morata ville det anderledes, da han et minut før tid fik udlignet.
Heldet er forfølger den dygtige – og nogen gange bare den svineheldige – for tre minutter inde i overtiden fik Cristiano Ronaldo lov til at afslutte fra kanten af feltet og hans skud gik i mål via stolpen og dermed kan Real Madrid ikke gøre krav på mere held i denne sæson, hvor man må konstatere, at det fortsat er mere end svært at finde hoved eller hale i Ancelottis planer, som i første omgang må gå ud på at lære spillerne, at en kamp varer 90 minutter og at man ikke bare kan sidde og snakke om det på pressemøderne, men at man skal efterleve det i kampene også.
Kampfakta:
Levante – Real Madrid 2-3 (0-0)
1-0 Babá (57.)
1-1 Ramos (61.)
2-1 El Zhar (86.)
2-2 Morata (89.)
2-3 Cristiano Ronaldo (93.)
Tilskuere: 24.102.
Dommer: González González.
Gule kort: Khedira, Arbeloa,Cristiano Ronaldo (Real Madrid), López (Levante).
Røde kort: Ingen.
Real Madrids hold: Diego López; Arbeloa, Sergio Ramos, Varane, Coentrao (Marcelo, 59. min.); Khedira, Modric, Isco (Morata, 69. min.); Di María, Cristiano, Benzema (Jesé, 78. min.)
Levantes hold: Keylor Navas; Pedro López, David Navarro, Héctor Rodas, Juanfran; Simao Mate, Diop; Xumetra (El Zhar, 67. min.), Ivanschitz, Rubén García; Babá (Barral, 77. min.)
| 3 | Diego López | |
| 3 | Arbeloa | |
| 4 | Ramos ![]() | |
| 3 | Varane | |
| 2 | Coentrão | |
| 4 | Marcelo | |
| 2 | Khedira | |
| 4 | Modrić | |
| 2 | Isco | |
| 2 | Di María | |
| 3 | Cristiano Ronaldo ![]() | |
| 2 | Benzema | |
| 3 | Morata ![]() | |
| 2 | Jesé |
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg kastede hurtigt chipsposen fra mig, og tog 30 armbøjninger.
- Bailey R Madrid
- Gæst
-
Men dejligt med sejr. Nu må det snart stoppe det galskab. Savner det dejlige spil . Men dejligt du tilbage Varane. Du bliver vigtig i fremtiden.
- Redondo
- Gæst
-
Vi er enige om at vi ikke ser for godt ud for tiden. Men at kalde sejren for heldig synes jeg er noget vås.
Nogle gange er I, som medie, ikke meget anderledes end Ekstra Bladet. Det bliver tit meget negativt og søgt.
Kampen varer 90 min. + tillægstid. Målene vi scorer er helt reelle og de to sidste kommer på baggrund af hårdt pres.
Havde vi scoret samme mål men bare tidligere i kampen, havde det så også været held?
Redondo skrev: Svineheldig sejr?
Vi er enige om at vi ikke ser for godt ud for tiden. Men at kalde sejren for heldig synes jeg er noget vås.
Nogle gange er I, som medie, ikke meget anderledes end Ekstra Bladet. Det bliver tit meget negativt og søgt.
Kampen varer 90 min. + tillægstid. Målene vi scorer er helt reelle og de to sidste kommer på baggrund af hårdt pres.
Havde vi scoret samme mål men bare tidligere i kampen, havde det så også været held?
Nej det havde det nok ikke. Men på baggrund af at Levante lige havde scoret til 2-1 og der kun var 5 min tilbage, så kan det kun kaldes svineheldigt.
Ligesom kampen hvor fik tildelt et tvivlsomt straffe i det sidste minut og vinder kampen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Jeg er faktisk meget enig med dig Redondo. Man er ikke bedre fordi man scorer tidligere i kampen. Kampen varer 90min plus det løse. Possesssionfodbold som eksempel går blandt andet ud på, at få modstanderen ud at løbe og efterhånden som modstanderen bliver mør, kommer der flere blottelser og så kommer målene. Og alle de 90min er jo tilrådighed.
Men Redondo Hvad tænkte du i 86. min da El Zhar smed den i kassen? Jeg tænkte i hvert fald noget a la: "lort der røg ALLE pointene.."
Nu til statistikdelen. Man har altid et udgangspunkt for en statistisk udregning og et vindue. Hvis du regner på 87. minut og frem meed en stilling som hedder bagud 1-2, så efterlader det dig ikke mange chancer for at få 3 point, da man på det tidspunkt ikke har alle de 90min plus det løse til rådighed.
Burde vi haft 3 point set på spillet over hele kampen.... JA
Svineheldigt at få 3point, når man er bagud i 87. minut... JA det vil jeg mene.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
- Orange You Glad
- Gæst
-
Din pointe er helt tydelig og forståelig. Men måske "svineheldig" også skal ses i lyset af Ronaldos mål? Det er jo i grunden småheldigt, når man i 94. minut ved stillingen 2-2 afslutter, og bolden så bliver rettet af af en modstander, inden den tager indersiden af stolpen og går ind. Bevares, heldet skal opsøges, og lykken står den kække bi og alt dér. Men det er saftsuseme heldigt, at den bold går ind - og dejligt heldigt. Som BBB overvejede jeg også hurtigt min seksualitet, da Ronaldo flåede trøjen af. Mmm...
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
- Ingen svæver på banen som Zizou!
ZizouMo skrev:
Nej det havde det nok ikke. Men på baggrund af at Levante lige havde scoret til 2-1 og der kun var 5 min tilbage, så kan det kun kaldes svineheldigt.
Ligesom kampen hvor fik tildelt et tvivlsomt straffe i det sidste minut og vinder kampen.
Det har da netop intet med held at gøre.
At være bagud med 5 igen, og så vende de til at tungt press og to mål, kommer af fightervilje og hjerte - Ikke af held.
Sejren i Elche var held. Igår var det hårdt arbejde, på en bane som bare er svær for os:
11/12: Levante 0-0 RM
12/13: Levante 1-2 RM (Morata scorer i de døende min.)
13/14: Levante 2-3 RM
.............................................................................................................................................
Hvor varmer det, i øvrigt, at se Jesé og Morata få et reelt ansvar. De kommer på banen i en svær kamp, med den opgave at vende kampen - Og de tog ansvaret på sig!
Især Morata viste, at der bør falde flere minutter af til ham, for han har nogle værktøjer, som Benzema ikke har i samme grad.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
- Redondo
- Gæst
-
Jeg synes stadig ikke det er held. Igen, Man ser da også mål blive scoret i 63. og 65 minut. Der er vel ingen forskel. HOldet fighter til det sidste og det gav pote.Nej det havde det nok ikke. Men på baggrund af at Levante lige havde scoret til 2-1 og der kun var 5 min tilbage, så kan det kun kaldes svineheldigt.
Kampen mod Elche var held. Held fordi dommeren giver os et straffe, som mange gange ikke bliver givet.
Jeg tænkte da pis og lort, og at det var typisk vores hold. Vi er ret ineffektive og har ingen plan, så det så sort ud. Men da Morata scorede, så troede jeg faktisk på at det kunne lade sig gøre.Men Redondo Hvad tænkte du i 86. min da El Zhar smed den i kassen? Jeg tænkte i hvert fald noget a la: "lort der røg ALLE pointene.."
Jeg er ikke enig. Det er ikke fordi jeg absolut skal være på tværs. Men se boldens retning, den er på vej mod mål, og får kun en bue på. Jeg synes ikke det er heldigt. Nærmere uheldigt hvis ikke den var gået ind.Men det er saftsuseme heldigt, at den bold går ind - og dejligt heldigt.
Jeg er lidt utræt med tonen i Madridistas indlæg. "Men så lad være med at læs det" kan man jo så sige. Sagen er bare den at der ikke er andre sites som dækker Real på samme måde. Desværre. Det skal heller ikke være rosenrødt det hele, og slet ikke når man spiller dårligt. Men en overskrift som hører hjemme på EB.dk, synes jeg er lidt lavt.
Et andet eksempel på den negative tone er bedømmelsesskalaen. Den går til 5 hvor 0 er inddraget. Kun to af de seks er positive karakterer. Det er lidt trist at es de bedømmelser efter hver kamp.
Nåh, det var nok kritik fra mig. Positivt er igen at se Jese. Jeg er pjattet med ham. Morata skal også have ros i dag. Ham her jeg været lidt efter, men synes han gør det fint i dag.
Jeg er nervøs for Ancelottis evner. Jeg havde ellers indtrykket af at han var en god træner, men jeg mangler at se det helt store fra ham endnu.
at marcello ikke bare starter inde hver kamp er mig en gåde, da det er helt tydeligt hvor meget meget han betyder for det offensive flow, omend det så gør at han hænger lidt defensivt nogle gange.
Jeg mener igen at Khedira spiller en svag kamp, og så gerne at casemiro fik chancen for hans plads.
fantastisk at se Morata nette, han er virkelig begyndt at vise tænder. Jese var jeg dog ikke særlig overbevist om, han har da godt nok fået mindre tid end fx Morata, men hver aktion han havde var stort set ringe.
benzema gjorde heller ikke det store væsen af sig, så det ku være fedt at måsek få lov at se Morata starte i næste kamp.
jeg har det som om at khedira bliver valgt pga hans tidligere meritter med Mou, og det er ikke godt nok.
har stadig tro på ancelotti, men han skal snart få styr på systemet og spillet i real.