Svineheldig sejr i overtiden

12 år 9 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Ciutat de Valencia dannede lørdag aften rammen om Real Madrids forsøg på at holde trit med de to tophold, Atlético Madrid og Barcelona, i et opgør mod Levante, som efterhånden har fået styr på sagerne og som altid leverer god fight på hjemmebane.

Real Madrid har haft en kedelig vane med at lægge sløvt ud i kampene og ofte komme bagud og derfor var der naturligvis særlig fokus på dette hos Carlo Ancelotti, som op til kampen lovede, at Real Madrid var på vej mod bedre tider.

Det var et løfte, som fra start så mere end svært ud at opfylde, for Levante startede kampen bedst og lignede et hold med større lyst til at vinde kampen, mens Real Madrid næsten sædvanen tro løb forvildede rundt uden en synlig plan for kampen.

Carlo Ancelotti havde igen foretaget mange udskiftninger på holdet og det kan måske have lidt af skylden for den usikre start og de mange fejlafleveringer i en første halvleg, hvor Real Madrid faktisk kun var tæt på, da man blev snydt for et straffespark efter 35 minutters spil og så fem minutter senere, hvor Luka Modric fik et par gode muligheder for at bringe Real Madrid foran.

Levante havde dog heller ikke de store chancer, men lige før sidste dommerfløjt havde Babá dog et drøn af et langskud, som Diego López måtte vise klassen for at parere til hjørnespark.

Pausen bød ikke på ændringer, hverken i holdopstillingen eller i indstillingen på banen og det blev naturligvis ikke ved med at gå for Real Madrid, for efter 11 minutters spil, blev Real Madrid slået med egne midler, da et hurtigt kontra-angreb blev omdannet til en sikker scoring fra Babá.

Det fik straks Ancelotti til at reagere med en indskiftning af Marcelo, som kom på banen i stedet for Coentrao og denne aftens skribent indrømmer klart, at det ikke vakte ubetinget jubel, at indskifte en ny forsvarer. Skepsissen blev dog vekslet til jubel få øjeblikke efter, for den lille brasilianer var med i opspillet til det hjørnespark, som førte til at Sergio Ramos kunne udligne.

Det var et mål, som fik Real Madrids spillere til at vågne lidt op og chancerne kom lidt lettere til Real Madrid-spillerne, som satte sig tungt på kampen. Real Madrids offensiv blev i den sidste del af kampen krydret med det bedste fra La Fábrica, da først Morata og siden Jesé blev skiftet ind i stedet for Isco og Benzema.

Det lignede dog en nedtur fire minutter før tid, da El Zhar fik tid og plads over for et alt for passivt Real Madrid-forsvar til at snurre rundt og sende bolden ind bag Diego López, som heller ikke var helt uden skyld i målet, men Morata ville det anderledes, da han et minut før tid fik udlignet.

Heldet er forfølger den dygtige – og nogen gange bare den svineheldige – for tre minutter inde i overtiden fik Cristiano Ronaldo lov til at afslutte fra kanten af feltet og hans skud gik i mål via stolpen og dermed kan Real Madrid ikke gøre krav på mere held i denne sæson, hvor man må konstatere, at det fortsat er mere end svært at finde hoved eller hale i Ancelottis planer, som i første omgang må gå ud på at lære spillerne, at en kamp varer 90 minutter og at man ikke bare kan sidde og snakke om det på pressemøderne, men at man skal efterleve det i kampene også.

Kampfakta:
Levante – Real Madrid 2-3 (0-0)
1-0 Babá (57.)
1-1 Ramos (61.)
2-1 El Zhar (86.)
2-2 Morata (89.)
2-3 Cristiano Ronaldo (93.)
Tilskuere: 24.102.

Dommer: González González.

Gule kort: Khedira, Arbeloa,Cristiano Ronaldo (Real Madrid), López (Levante).
Røde kort: Ingen.

Real Madrids hold: Diego López; Arbeloa, Sergio Ramos, Varane, Coentrao (Marcelo, 59. min.); Khedira, Modric, Isco (Morata, 69. min.); Di María, Cristiano, Benzema (Jesé, 78. min.)
Levantes hold: Keylor Navas; Pedro López, David Navarro, Héctor Rodas, Juanfran; Simao Mate, Diop; Xumetra (El Zhar, 67. min.), Ivanschitz, Rubén García; Babá (Barral, 77. min.)

Bedømmelse af truppen
3Diego López   
3Arbeloa   
4Ramos   
3Varane   
2Coentrão   
4Marcelo   
2Khedira   
4Modrić   
2Isco   
2Di María   
3Cristiano Ronaldo   
2Benzema   
3Morata   
2Jesé   
0 Uden for bedømmelse
1 Tåkrummende dårligt
2 Skuffende præstation
3 Godkendt
4 Fin præstation
5 Fantastisk

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 9 måneder siden #2 af Raul7-2880
Hmmm... 2.pladsen bliver svære og svære at få øje på...
Sørgeligt...

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #3 af falle
Besvaret af falle på emne Svineheldig sejr i overtiden
Jeg sender snart en skriftlig klage til Carlo.

Kan han ikke bruge Mourinho-app'en til noget?

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #4 af falle

Raul7-2880 skrev: Hmmm... 2.pladsen bliver svære og svære at få øje på...
Sørgeligt...

Målet i år er at sikre en Europa League plads til næste sæson.

12 år 9 måneder siden #5 af Siempre Madrid
Hold nu op, hvor var det ringe at se på.

Hvis det er disse "på vej mod bedre tider", som Carlo Ancelotti snakkede om, så ligger de godt nok langt ude i fremtiden.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #6 af falle

Siempre Madrid skrev: Hold nu op, hvor var det ringe at se på.

Hvis det er disse "på vej mod bedre tider", som Carlo Ancelotti snakkede om, så ligger de godt nok langt ude i fremtiden.

Han refererede til Capello, som snart overtager for at give os en ligatitel.

12 år 9 måneder siden #7 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Svineheldig sejr i overtiden
Jeg bliver mere og mere skuffet over Carlo som tiden går. Han er ved at udvikle sig til en kæmpe fiasko.

Hvorfor fanden spiller han Coentrao or Arbeloa i en kamp mod Levante?? Hvorfor starter Benzema inde, når han tydeligvis er ude af form?? Hvor bliver det aggressive spil og intensiteten af? Har de da slet ikke lært en skid fra Atletico kampen?!

Det er som om, at han rent mentalt stadigvæk er i pre-season, og ikke rigtigt har fattet alvoren af det hele. Det her kan ende med at blive en fiasko sæson. Det er ikke så meget det, at vi taber points, men måden vi gør det på.. det er for håbløst at se på. Hvad har han egentlig gang i med alle de mærkelige beslutninger, han tager fra kamp til kamp? Der er så meget, der ikke giver mening.
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved Bismo.

12 år 9 måneder siden #8 af Steen
Besvaret af Steen på emne Svineheldig sejr i overtiden
Jeg kan ikke se forbedringer i spillet, og jeg kan heller ikke se det komme senere hen. Jeg er selv godt klar over at jeg skriver meget lort under kampene, ligesom jeg også gjorde i dag. Jeg kan anbefale jer ikke at tage mig seriøs når jeg gør det, men man bliver godt nok frustreret. Ancelotti skal ikke fyres 3 måneder efter han fik jobbet, men når sæsonen er slut så skal man tænke sig grundigt om.

Ronaldo som angriber sammen med Benzema, endnu en ting jeg ikke fatter noget af... Modric og Khedira på midten fylder intet. Spillet er noget lort, og det er slet ikke blevet bedre.. Men vi fik 3 MEGET HELDIGE og vigtige point..

12 år 9 måneder siden #9 af Hierro 2.0
Svineheld er vel meget sigende her til aften... Eller det forklarer egentlig vores pointhøst denne sæson...

Ja, hvor skal man starte.. Jeg er så sindsyg skuffet og så ked af det, at jeg kunne græde med åbne øjne..

Vores spil hænger slet ikke sammen og jeg er uendelig træt af at se på flere spilleres attitude når der er den mindste modgang.. Spiller på midtbanen er ALT for langsomt og når Isco er så dårlig, som tilfældet er i dag, så er det bare endnu mere noget møg..

Ramos taber koncentrationen i mange dumme situationer og man sidder altid og frygter for, at han får rødt kort, når tingene går lidt i mod ham..

Ronaldo - Ja, nogle af jer vil nok kalde ham verdens bedste fodboldspiller.. Det er han ikke i min optik.. Der skal ikke være nogen tvivl om, at han er en målmaskine og på den facon er MEGET vigtig for holdet.. Men for mig er flotte mål ikke alt.. Hans generelle bidrag til SPILLET (hvis der et kort øjeblik ses bort fra de vigtige mål) er jeg ikke synderlig begejstret for.. Jeg synes han forsvinder alt for meget ud af kampene og spiller IGEN i aften så piv elendigt, men scorer alligevel et mål og så er alt glemt.. Kritikken begynder nok først at komme rigtigt, den dag, hvor han ikke har samme antal mål i støvlerne..

Varane var ok igen idag og skal nok blive en rigtig vigtig brik når han har fået lidt mere kamptræning.. Jeg kan stadig blive vildt imponeret over hans "coolnees" i diverse situationer..

Benzema for pokker da, selv jeg er ved at miste tålmodigheden, lad os nu se noget mere til Morata...

Alt i alt, en rigtig lorte aften, rent spillemæssigt, og vi skal igen i aften prise os lykkelige over de 3 point, der vækker minder om tyveriet i Elche...

Mesterskabet er stadig inden for rækkevidde :-)..

VAMOS!!

Fernando Ruiz Hierro - Ord er overflødige!
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved Hierro 2.0.

• D_P_Z
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #10 af D_P_Z
Besvaret af D_P_Z på emne Svineheldig sejr i overtiden
Heldig er en måske lidt overdrevet. Men kampen er da en sværte af slagsen. Tænkt på Levante på udebane. En kamp der ikke automatisk giver 3 point. Når det er sagt så det min mening at Los Blancos ikke spiller en kontrollerende fodbold, som træneren vil have. Jeg giver credit efter vi var bagud med 0-1, som et signal om at komme fremad og direkte, som holdet også gjorde. Holdet blev bedre og tog flere ricisi, som udmuntrede i flere chancer. Husk når holdene møder Real madrid, så er udgangspunktet at stå defentivt og kampakt. I ved nok alle hvad det betyder. Derfor er det det en god arbejds indsats der gjorde Los Blancos vandt

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #11 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Svineheldig sejr i overtiden

falle skrev:

Raul7-2880 skrev: Hmmm... 2.pladsen bliver svære og svære at få øje på...
Sørgeligt...

Målet i år er at sikre en Europa League plads til næste sæson.

Hahahaha dagens kommentar hahhahaj, men jeg bang for at det kan blive virkelighed, vi har mødt oprykker og bundhold på udebane indtil videre og har vært heldig hver gang vi har fået point, enhver hold forventer point mod os når vi er på besøge hos dem pyhhhhha.
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved Pepe.

12 år 9 måneder siden #12 af Vildfaren

D_P_Z skrev: Heldig er en måske lidt overdrevet. Men kampen er da en sværte af slagsen. Tænkt på Levante på udebane. En kamp der ikke automatisk giver 3 point. Når det er sagt så det min mening at Los Blancos ikke spiller en kontrollerende fodbold, som træneren vil have. Jeg giver credit efter vi var bagud med 0-1, som et signal om at komme fremad og direkte, som holdet også gjorde. Holdet blev bedre og tog flere ricisi, som udmuntrede i flere chancer. Husk når holdene møder Real madrid, så er udgangspunktet at stå defentivt og kampakt. I ved nok alle hvad det betyder. Derfor er det det en god arbejds indsats der gjorde Los Blancos vandt

Say what Spacecadet? så du kampen???

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...

Leveret af Kunena Forum