Dårligste defensive start siden 2008/09

12 år 9 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrids defensiv har slået revner i denne sæson og betragtes som en af hovedårsagerne til, at holdet allerede er distanceret med 5 points efter blot 8 kampe.

Det er nemlig kun lykkedes Real Madrid at holde buret rent i opgøret mod Granada, mens man i de resterende kampe har måttet hente bolden ud af nettet. Indtil nu har Real Madrid indkasseret 9 mål og det er ikke sket siden sæsonen 2008/09, at man har fået en så dårlig start defensivt.

En af grundene til de mange indkasserede mål, kan være at Carlo Ancelotti indtil nu har roteret voldsomt i defensiven, hvor han i de foreløbig 10 kampe (to CL-kampe inklusive) har benyttet sig af otte forskellige formationer.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 9 måneder siden #2 af madrid2000
Og alligevel prøver ideforladte Ancelotti ikke Casillias i Ligaen. Giv nu ham chancen og se om det ikke vender!
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, baggins, Vildfaren

12 år 9 måneder siden #3 af baggins
Ja, giv Casillas chancen fra start. Man må sætte foden i jorden og sætte en stopper for dette. 9 mål er gået ind på Lopez i ligeså mange kampe og det er alt for meget, når man spiller for Madrid. Og jo, Lopez har spillet nogle fine kampe, men har ikke været meget bedre end Valdes, når han var værst - især når man ser på den måde han organisere forsvaret.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved baggins.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

12 år 9 måneder siden #4 af Steen
Hvilken forskel gør det, at Casillas eller Diego Lopez står? Diego Lopez har gjort det fortrinligt, og jeg vil endda gå så langt at sige at vi havde lukket flere mål ind hvis Casillas havde stået på mål. Defensiven skal blive meget bedre, og det bliver den via træning, et par taktiske ændringer og at spillerne selv indser hvor dårligt de lige pt. gør det. Ramos har været pinligt indtil videre, det ser bare ud som om at han ikke gider. Han gjorde det dog fint mod Levante.
Det er også lidt svært når man har haft så mange spillere skadet, men de er heldigvis tilbage nu.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 9 måneder siden #5 af Steen
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren, rezamadridista

12 år 9 måneder siden #6 af Real-Laudrup
Enig med Steen. Vi så jo hvor svært det var at score mod Bayern i sidste sæson, selv i kampen på Camp Nou hvor Van Buyten og Boaeteng spillede! Og det var fordi at de virkelig arbejdede som et hold, de forstod at de nok skulle få succes på den måde. Robben/Müller & Ribery der hjalp de 2 backs, Mandzukic der løb og pressede som en gal, Kroos som altid faldt ned og skabte en 3-mands midtbane. Også derfor at Heynckes var min favorit til jobbet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

12 år 9 måneder siden #7 af rezamadridista

Steen skrev: og jeg vil endda gå så langt at sige at vi havde lukket flere mål ind hvis Casillas havde stået på mål.

Hvad baserer du det på?

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved rezamadridista.

12 år 9 måneder siden #8 af Vildfaren

Steen skrev: Hvilken forskel gør det, at Casillas eller Diego Lopez står? Diego Lopez har gjort det fortrinligt, og jeg vil endda gå så langt at sige at vi havde lukket flere mål ind hvis Casillas havde stået på mål. Defensiven skal blive meget bedre, og det bliver den via træning, et par taktiske ændringer og at spillerne selv indser hvor dårligt de lige pt. gør det. Ramos har været pinligt indtil videre, det ser bare ud som om at han ikke gider. Han gjorde det dog fint mod Levante.
Det er også lidt svært når man har haft så mange spillere skadet, men de er heldigvis tilbage nu.

Nu vil jeg mene at en keeper der er god til, at forskyde forsvarskæden i forhold til spillet, er en kæmpe hjælp for forsvaret.
Som Baggins også skriver, er Casillas væsentlig bedre til at organisere bagkæden(eftetr min mening)

Det er præcis den forskel det gør at have Casillas på banen og desuden er vores kaptajn og klart den med bedste lederevner i truppen, specielt med Alonso skadet.
Jeg er klart af den overbevisning, at Casillas blotte tilstedeværelse på banen får resten til at performe bedre. Det er noget Lopez aldrig kan bidrage med.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved Vildfaren.

12 år 9 måneder siden #9 af Steen

rezamadridista skrev:

Steen skrev: og jeg vil endda gå så langt at sige at vi havde lukket flere mål ind hvis Casillas havde stået på mål.

Hvad baserer du det på?

Det er vel bare et gæt.. Jeg har ikke rigtig noget der kan bakke det op.. Men han har lavet et par ret vilde redninger i de sidste par kampe . Især mod Villarreal spillede han fantastisk, og han havde også et par gode redninger mod Galatasaray, og så også mod Atletico Madrid. Målmandspladsen er en svær plads at få tilbage, lige nu er der intet der retfærdiggør at man skal bænke Diego Lopez, selv om at jeg selv savner at se Casillas som fast mand. Selv ville jeg ønske at det var Casillas der var førstemålmand fra sæsonstart, da det ville lægge låg på problemerne, men sådan skulle det ikke gå.

12 år 9 måneder siden #10 af Steen

Vildfaren skrev:

Steen skrev: Hvilken forskel gør det, at Casillas eller Diego Lopez står? Diego Lopez har gjort det fortrinligt, og jeg vil endda gå så langt at sige at vi havde lukket flere mål ind hvis Casillas havde stået på mål. Defensiven skal blive meget bedre, og det bliver den via træning, et par taktiske ændringer og at spillerne selv indser hvor dårligt de lige pt. gør det. Ramos har været pinligt indtil videre, det ser bare ud som om at han ikke gider. Han gjorde det dog fint mod Levante.

Nu vil jeg mene at en keeper der er god til, at forskyde forsvarskæden i forhold til spillet, er en kæmpe hjælp for forsvaret.
Som Baggins også skriver, er Casillas væsentlig bedre til at organisere bagkæden(eftetr min mening)

Det er præcis den forskel det gør at have Casillas på banen og desuden er vores kaptajn og klart den med bedste lederevner i truppen, specielt med Alonso skadet.
Jeg er klart af den overbevisning, at Casillas blotte tilstedeværelse på banen får resten til at performe bedre. Det er noget Lopez aldrig kan bidrage med.

Jeg er enig i at spillerne højst sandsynligt ville respektere Casillas mere under en kamp end de ville med Diego Lopez, men kig på de tidligere sæsoner, så har dette ikke hjulpet ret meget på det. Du kan også se på FCK kampen, jeg synes ikke at der var den store forskel.

Det er hele holdet, og taktikken der fejler, mener jeg, og ikke hvem der står på mål.

12 år 9 måneder siden #11 af Vildfaren

Steen skrev: Målmandspladsen er en svær plads at få tilbage, lige nu er der intet der retfærdiggør at man skal bænke Diego Lopez,

9 mål er gået ind i 9 kampe imod ganske ufarlige hold kan vel godt retfærdiggøre det?
Og ja han har stået fint nok nede i målet. Men hvis han ikke hjælper bagkæden med organisationen, er han jo til dels medskyldig i, at de overhovedet kommer ned til ham. Det er i hvert fald der jeg ser en svaghed i ham.

12 år 9 måneder siden #12 af Vildfaren

Steen skrev:
Jeg er enig i at spillerne højst sandsynligt ville respektere Casillas mere under en kamp end de ville med Diego Lopez, men kig på de tidligere sæsoner, så har dette ikke hjulpet ret meget på det. Du kan også se på FCK kampen, jeg synes ikke at der var den store forskel.

Det er hele holdet, og taktikken der fejler, mener jeg, og ikke hvem der står på mål.

Cleansheet ????

Leveret af Kunena Forum