Dårligste defensive start siden 2008/09

12 år 9 måneder siden #13 af Steen

Vildfaren skrev:

Steen skrev:
Jeg er enig i at spillerne højst sandsynligt ville respektere Casillas mere under en kamp end de ville med Diego Lopez, men kig på de tidligere sæsoner, så har dette ikke hjulpet ret meget på det. Du kan også se på FCK kampen, jeg synes ikke at der var den store forskel.

Det er hele holdet, og taktikken der fejler, mener jeg, og ikke hvem der står på mål.

Cleansheet ????

Ja, men forsvaret var ikke meget bedre selvom han stod. Og du skrev i indlægget ovenover, at Diego Lopez havde lukket 9 mål ind i 9 kampe, og han derfor godt kunne bænkes. Det er godt nok en underlig måde (og forkert) at se fodbold an på, men... Så lad os da kigge på Casillas i sidste sæson. 29 kampe, og han lukkede 28 mål ind. Det var endda uden de såkaldte ''svære kampe'' i blandt andet CL, hvor han missede kampene mod Dortmund, United og Galatasaray. Er det meget bedre?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 9 måneder siden #14 af Vildfaren

Steen skrev:

Vildfaren skrev:

Steen skrev:
Jeg er enig i at spillerne højst sandsynligt ville respektere Casillas mere under en kamp end de ville med Diego Lopez, men kig på de tidligere sæsoner, så har dette ikke hjulpet ret meget på det. Du kan også se på FCK kampen, jeg synes ikke at der var den store forskel.

Det er hele holdet, og taktikken der fejler, mener jeg, og ikke hvem der står på mål.

Cleansheet ????

Ja, men forsvaret var ikke meget bedre selvom han stod. Og du skrev i indlægget ovenover, at Diego Lopez havde lukket 9 mål ind i 9 kampe, og han derfor godt kunne bænkes. Det er godt nok en underlig måde (og forkert) at se fodbold an på, men... Så lad os da kigge på Casillas i sidste sæson. 29 kampe, og han lukkede 28 mål ind. Det var endda uden de såkaldte ''svære kampe'' i blandt andet CL, hvor han missede kampene mod Dortmund, United og Galatasaray. Er det meget bedre?

Du har selvfølgelig en pointe. Men jeg mindes vist at netop du har skrevet, at man ikke spiller sig på en målmandsplads, men man spiller sig af den. Og det var jo præcis det der skete med Casillas, plus en skade. Og jeg vil mene at Casillas med alle sine medaljer og udmærkelser burde ha lidt mere goodwill i forhold til at spille en dårlig sæson, da Lopez aldrig har vundet noget som helst og har været bænkevarmer i 2 klubber inden han kom til Real. Hvis du tror jeg anskuer fodbold på den måde, er det jo fordi du ikke læser, hvad jeg skriver. Der går ikke mange mål ind på Lopez fordi hans målmandsevner er dårlige, han har jo taget nogle fantastiske bolde. Men fordi han ikke kommunikerer nok med forsvaret.(det er min subjektive holdning) Og det er jo ikke fordi det er 9 mål der er gået ind, men fordi med den rette kommunikation, var det ikke nødvendigt alle de pragtredninger, da forsvaret ikke ville være fyldt med huller.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved Vildfaren.

12 år 9 måneder siden #15 af Steen

Vildfaren skrev:

Steen skrev:

Vildfaren skrev:

Steen skrev:

Cleansheet ????

Du har selvfølgelig en pointe. Men jeg mindes vist at netop du har skrevet, at man ikke spiller sig på en målmandsplads, men man spiller sig af den. Og det var jo præcis det der skete med Casillas, plus en skade. Og jeg vil mene at Casillas med alle sine medaljer og udmærkelser burde ha lidt mere goodwill i forhold til at spille en dårlig sæson, da Lopez aldrig har vundet noget som helst og har været bænkevarmer i 2 klubber inden han kom til Real. Hvis du tror jeg anskuer fodbold på den måde, er det jo fordi du ikke læser, hvad jeg skriver.

Både og. Casillas kan sagtens vise et meget højt niveau i CL og CdR, og derfra så får pladsen tilbage. Jamen jeg er da enig i at Casillas fortjener en chance, men den skulle have været fra den første kamp i sæsonen, og ikke bare lige pludselig midt i sæsonen, og slet ikke når Diego Lopez spiller som han nu gør. Casillas får jo i øvrigt også chancen i CL, så det er ikke fordi at han slet ikke spiller. Det er sådan Ancelotti vil have det.

Der går ikke mange mål ind på Lopez fordi hans målmandsevner er dårlige, han har jo taget nogle fantastiske bold. Men fordi han ikke kommunikerer nok med forsvaret.(det er min subjektive holdning) Og det er jo ikke fordi det er 9 mål der er gået ind, men fordi med den rette kommunikation, var det ikke nødvendigt alle de pragtredninger, da forsvaret ikke ville være fyldt med huller

Vores forsvar har aldrig været det bedste. Kig på hele Casillas tid i klubben, vil du så mene at hans kommunikation med forsvaret har lukket hullerne? Det vil jeg ikke mene. Hvis du ikke vil se på 2012 sæsonen, så se på 2011 sæsonen, 2010 sæsonen 2009 sæsonen osv.. Vi har altid lukket mange mål ind, og her har kommunikationen ikke gjort den store forskel.

Lige pt. mener jeg bare ikke at Diego Lopez fortjener at ryge på bænken i ligaen.

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #16 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Dårligste defensive start siden 2008/09
Kort sagt, ancelotti bliver nødt til at stoppe med at rotere så meget når alle er klar så hold kan blive sammenspillet først.

12 år 9 måneder siden #17 af MMM
Idk, i de sidste 8 ligakampe i sidste sæson blev der lukket 11 mål ind, svarende til 1,375 mål pr. kamp. Så er 1,13 mål pr. kamp alligevel et fremskridt. Lopez lukkede 1,25 mål pr kamp i ligaen i sidste sæson, 1,32 alt i alt (Casillas 0,89 i ligaen og 1,03 alt i alt (og for kontekstens skyld: de spillede lige mange kampe mod Dortmund og Barca, Casillas spillede ikke mod Utd, men spillede så mod City i stedet)), så hvis man bare kigger på de rene tal er der da sket en forbedring.

@Vildfaren. Lopez har da kun siddet på bænken i en klub siden han forlod Madrid sidst? I Villarreal var han førstevalg fra hans anden sæson og frem, selvom han gik gennem lidt af et formdyk sammen med resten af holdet i nedrykningssæsonen. I Sevilla tror jeg han var udset til at tage over efter Palop, der trods alt fylder 40 i år og endelig forlod klubben i sommers. Men Michel, der hentede ham til Sevilla, var ude og sige at det Lopez viste i hans første måned i Madrid slet ikke var noget han havde set komme. I Sevilla havde han ikke kunne slå Palop af, hverken på træningsbanen eller når han fik spilletid. Det tror jeg dog havde ændret sig med tiden, jeg tror mest det var et mentalt spørgsmål. Jeg er enig med dig i, at han ikke for det bedste ud af sit forsvar, men hans koncentration bekymrer mig også. Han lukker rigtig mange mål ind i slutningen af kampe, særlig efter hurtige omstilliger. Vores midtbane har det med at blive taget på sengen af sådan nogle lige nu, så det ville være rart hvis målmanden ikke også gjorde det samme.
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved MMM.

Leveret af Kunena Forum