Madrid kæmper om Gündogan

12 år 9 måneder siden #1 af raul7=kongen

Ifølge spanske Punto Pelota er Real Madrid ude efter Borussia Dortmunds midtbanespiller Ilkay Gündogan. Den 22-årlige spiller som i sidste sæson tog Champions League med storm, skulle være udset som Xabi Alonsos afløser i Real Madrid

Gündogan forventes at koste i omegnen af €30 mio., men kan givetvis hentes endnu billigere, da han har kontraktudløb i 2015 og ikke har villet forlænge sin nuværende kontrakt. Ydermere vil Real Madrid have mulighed for at sende Nuri Sahin tilbage til Dortmund, som en del af en eventuel handel.

Også Manchester United og Arsenal menes at være ude efter Gündogan, som vil skulle kæmpe med Illarramendi, Casemiro, Khedira og Modric om spilletid, hvis transferen skulle gå hen og blive en realitet.

Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 9 måneder siden #2 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Madrid kæmper om Gündogan
Du spammer lidt:)
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, JimmyBroe

12 år 9 måneder siden #3 af Real-Laudrup
Det bliver ikke meget af en kamp om en plads i startopstillingen. Gündogan er bedre end dem alle

• Bobonation
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #4 af Bobonation
Besvaret af Bobonation på emne Madrid kæmper om Gündogan
Gündogan er et godt eksempel på fremtidens midtbane - Som udgangspunkt en klassisk 8'er, men har evner til at spille både som 6'er og endda også en 10'er.

Jeg synes at han er en teknisk dygtig boldspillende midtbanespiller, som er yderst god til at holde på bolden samt til at distribuere den videre. Derudover er han ikke bleg for at gå i nærkampe eller tacklinger.
Hans kølighed og overblik gør ham i stand til at bryde modstandernes spil - På den måde minder han utrolig meget om Varane synes jeg - og med hans offensive kvaliteter og tankegang kan han sætte de offensive kræfter på spil. Se hvordan han fodrer de tre forreste i BVB - forestil jeg hvad han kan gøre for Ronaldo, Bale, Morata osv.
Derudover er han utrolig driblestærk og dygtig en-mod-en.

Personlighedsmæssigt tror jeg han minder meget om Alonso - hvilket kun er godt for Real og klubbens store individualister. Jeg tror ikke han har noget imod at andre tager rampelyset.

Men lad os antage at han kommer, hvem skal han så spille med?

12 år 9 måneder siden #5 af Real-Laudrup

Bobonation skrev: Gündogan er et godt eksempel på fremtidens midtbane - Som udgangspunkt en klassisk 8'er, men har evner til at spille både som 6'er og endda også en 10'er.

Jeg synes at han er en teknisk dygtig boldspillende midtbanespiller, som er yderst god til at holde på bolden samt til at distribuere den videre. Derudover er han ikke bleg for at gå i nærkampe eller tacklinger.
Hans kølighed og overblik gør ham i stand til at bryde modstandernes spil - På den måde minder han utrolig meget om Varane synes jeg - og med hans offensive kvaliteter og tankegang kan han sætte de offensive kræfter på spil. Se hvordan han fodrer de tre forreste i BVB - forestil jeg hvad han kan gøre for Ronaldo, Bale, Morata osv.

Personlighedsmæssigt tror jeg han minder meget om Alonso - hvilket kun er godt for Real og klubbens store individualister. Jeg tror ikke han har noget imod at andre tager rampelyset.

Kunne ikke have sagt det bedre selv!
Tror at Illarra (når han kommer i form) vil være en meget god makker til Gündogan. Illarra skal sidde lige foran forsvaret og holde balancen, mens Gündogan kan være lidt mere offensiv.

12 år 9 måneder siden #6 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Madrid kæmper om Gündogan
I starten af denne sæson er det igen blevet understreget, hvor vigtig Xabi Alonso egentlig er for Real Madrid. Det er soleklart, at Real Madrid ikke kan spille 4-2-3-1 uden ham. Et system der ligeledes tilgodeser Isco langt bedre end 4-4-2 eller 4-3-3, eftersom han kommer lidt frem. Det er forklaret meget godt i denne artikel: espnfc.com/blog/_/name/laliga/id/837?cc=5739

Jeg vil begræde et tab af Xabi. Det er naturligt, at han - taget hans alder i betragtning - ikke har så mange år igen. Og hans begrænsninger er blevet udstillet til tider. Men han er så vigtig for holdet. Måske bør man alligevel give ham mindst et år mere. Jeg har svært ved lige at vurdere hvad man bør gøre i forhold til Xabi.

Når det så er sagt, så ser jeg gerne Gündogan i klubben, om Xabi skulle forlade holdet eller ej. Gündogan eller Verratti. Der findes ikke andre som Xabi, men de to minder alligevel lidt om ham på visse punkter. Jeg håber man henter en af de to, allerede til sommer. Gündogan skal være mere end velkommen. Og så taler det selvfølgelig til Real Madrids fordel, at man kan spille Sahin-kortet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

12 år 9 måneder siden #7 af Real-Laudrup

El_Juan skrev: I starten af denne sæson er det igen blevet understreget, hvor vigtig Xabi Alonso egentlig er for Real Madrid. Det er soleklart, at Real Madrid ikke kan spille 4-2-3-1 uden ham. Et system der ligeledes tilgodeser Isco langt bedre end 4-4-2 eller 4-3-3, eftersom han kommer lidt frem. Det er forklaret meget godt i denne artikel: espnfc.com/blog/_/name/laliga/id/837?cc=5739

Jeg vil begræde et tab af Xabi. Det er naturligt, at han - taget hans alder i betragtning - ikke har så mange år igen. Og hans begrænsninger er blevet udstillet til tider. Men han er så vigtig for holdet. Måske bør man alligevel give ham mindst et år mere. Jeg har svært ved lige at vurdere hvad man bør gøre i forhold til Xabi.

Når det så er sagt, så ser jeg gerne Gündogan i klubben, om Xabi skulle forlade holdet eller ej. Gündogan eller Verratti. Der findes ikke andre som Xabi, men de to minder alligevel lidt om ham på visse punkter. Jeg håber man henter en af de to, allerede til sommer. Gündogan skal være mere end velkommen. Og så taler det selvfølgelig til Real Madrids fordel, at man kan spille Sahin-kortet.

Veratti? No chance. Han forlængede for ikke så lang tid siden.

12 år 9 måneder siden #8 af Steen
Besvaret af Steen på emne Madrid kæmper om Gündogan

Bobonation skrev: Men lad os antage at han kommer, hvem skal han så spille med?

Denne her midtbane ville være en drøm, og vil kunne bruges de næste 10 år.
Gündogan - Illarra - Isco

Både Gündogan og Modric kan spille på de offensive pladser hvor vi lige pt. mangler en back-up til Isco. Rotation kommer nok til at blive brugt en del hvis det er, men som jeg tidligere har skrevet så SKAL Gündogan hentes hvis det er muligt. Han er et kæmpe talent, og allerede nu en vanvittig god spiller. Defensivt er han bedre end Modric, og nogenlunde på samme niveau offensivt.

Det bliver ikke let at få ham. Jeg tror at han skifter til United, hvor så Kagawa skifter tilbage til BVB.
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved Steen.

12 år 9 måneder siden #9 af Real-Laudrup

Steen skrev:

Bobonation skrev: Men lad os antage at han kommer, hvem skal han så spille med?

Denne her midtbane ville være en drøm, og vil kunne bruges de næste 10 år.
Gündogan - Illarra - Isco

Både Gündogan og Modric kan spille på de offensive pladser hvor vi lige pt. mangler en back-up til Isco. Rotation kommer nok til at blive brugt en del hvis det er, men som jeg tidligere har skrevet så SKAL Gündogan hentes hvis det er muligt. Han er et kæmpe talent, og allerede nu en vanvittig god spiller. Defensivt er han bedre end Modric, og nogenlunde på samme niveau offensivt.

Det bliver ikke let at få ham. Jeg tror at han skifter til United, hvor så Kagawa skifter tilbage til BVB.

Skifter til United? Yeah right for der er så mange der gerne vil spille for David Moyes, ik'? Jeg tror ikke engang at de kommer i top 4.
Vi kan jo smide Sahin med i handlen - en direkte afløser for Ilkay. Der er ikke plads til Kagawa, de har Reus, Mikhtaryan, Kuba, Aubameyang, Hoffman

• Bobonation
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #10 af Bobonation

Real-Laudrup skrev:

Bobonation skrev: Gündogan er et godt eksempel på fremtidens midtbane - Som udgangspunkt en klassisk 8'er, men har evner til at spille både som 6'er og endda også en 10'er.

Kunne ikke have sagt det bedre selv!
Tror at Illarra (når han kommer i form) vil være en meget god makker til Gündogan. Illarra skal sidde lige foran forsvaret og holde balancen, mens Gündogan kan være lidt mere offensiv.

Jeg har (stadig) store forhåbninger til Illara og tror kun vi har set ham på 60%s niveau (i forhold til form og taktisk forståelse).

Han var en af åbenbaringerne i sidste sæsons La Liga, og stjal i min optik rampelyset fra bl.a. Thiago og Isco ved sommerens U-21 EM, hvor han uden tvivl var én af Spaniens bedste spillere bl.a. vist ved en afleveringsprocent på 95!

Som der gør med samtlige spillere på Real Madrids hold, mangler han klar besked omkring rollefordeling samt opgaver og pligter. Derudover skal han lige føle sig tilpas og finde sin plads i verdens største klub. Når først (alt) dette er på plads, er der ikke nogen tvivl om, at han bliver mindst lige så vital for Real Madrid, som Xabi Alonso er.

I sidste sæsons La Liga lavede Illarra 3,8 tacklinger per kamp - Xabi lavede 2,9 og hvor Xabi Alonso havde 1,6 opsnapninger per kamp, havde Illara 2,4.

Han største styrke, som jeg ser det, er hans evne til at ligge den lange aflevering i længderetningen (4,1 præcise lange afleveringer sidste sæson for La Real) samtidig med at han evner småspillet - altså holde sig til korte og simple afleveringer og forbinder holdet - ligesom Xabi Alonso.

Men så vidt jeg forstod, så købte man Illarra netop fordi man ikke kunne få fat på Gündogan?
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved Bobonation. Begrundelse: Skrev det forkerte sted

12 år 9 måneder siden #11 af Real-Laudrup
Jeg vil sige at Gündogan og Illarra er 2 forskellige spillere. Gündogan er en dybt liggende playmaker, (ligesom Alonso) mens Illarra er en defensiv midtbanespiller, han minder mere om Busquets end Alonso. Vi kunne se i derbyet at han ikke var komfortabel når han var nødt til at skabe spillet.

• Bobonation
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #12 af Bobonation

Real-Laudrup skrev: Jeg vil sige at Gündogan og Illarra er 2 forskellige spillere. Gündogan er en dybt liggende playmaker, (ligesom Alonso) mens Illarra er en defensiv midtbanespiller, han minder mere om Busquets end Alonso. Vi kunne se i derbyet at han ikke var komfortabel når han var nødt til at skabe spillet.

Så stor forskel er der heller ikke på Illarra og Gündogan. Vi skal huske på, at i La Real lå Illarra ved siden af en decideret 6'er (oftest Markel) og lå selv som en klassisk 8'er.

Jeg synes, at Illarra minder mere om Alonso end Gündogan gør. Hvor Gündogan evner at slå den sidste aflevering (assists), så ligger Illarra og Alonso primært og ligger den næst-sidste aflevering - enten den der dybe, lange aflevering på 30+ meter til flankerne eller op i banen, ellers så den korte aflevering, der skaber tempo.

Men jeg håber, at han kan komme til at spille en 6,5'er rolle på holdet - den mest defensive af de to midtbanespillere, men ikke udelukkende defensivt orienteret og så Gündogan (Modric indtil han kommer) på den anden plads som en "8'er"

Leveret af Kunena Forum