Turister og andre irriterende typer

12 år 9 måneder siden #1 af Administrationen

Det er muligt, at Madrid ligger midt på højsletten, men det er ingen hindring for at tage dig selv en sejltur!

Livet er ikke lutter fodbold; derfor giver Madridista.dk’s udsendte dig næste dage en guide til de steder, du kan besøge under dit ophold i hovedstaden.

Madridista.dk har sendt sine rejseglade udsendinge til Spaniens hovedstad og vil de næste dage via www.madridista.dk, Facebook og endda også Twitter opdatere med stort, småt og alt det midt i mellem.

I dag med tips til gåture, sejlruter og det at slippe for de andre turister.

Så blev det Madrid. I virkeligheden er det forbasket nemt. SAS, Norwegian og vist også Iberia flyver direkte fra Kastrup til midten af Spanien; tre timer tager det, og så står du midt i den vigtigste – og ikke mindst arkitektonisk smukkeste by – på hele den Iberiske Halvø.

Med en dag til fodbold har du fredagen fri, og det er en mulighed, som skal udnyttes. Vi strøg direkte på hotellet, Maria Elena Palace, fire stjerner og lige i fedtlaget af Madrids hjerte. Store anbefalinger herfra.

Men helt ærligt med et termometer, der skriger 27 grader, så havde vi ikke i sinde at sidde og kigge hinanden dybt i øjnene på et hotelværelse. Har du set et, har du set dem alle. Så afsted det gik.

Vi listede forbi et lokalt madsted, fik lidt mundgodt, og tog herefter benene på nakken. Direkte mod Parque del Retiro, madrilenernes yndlings rekreative lokation, hvor turisterne hurtigt kommer i undertal. Her er fred og ro på stille, tilvoksede vandrestier, små cafeer, hvor du kan købe dig en afkølet drikkevare.

Ja, de koster overpris, men helt ærligt, du er på ferie – nyd livet og spar i stedet lidt, når du kommer hjem!

Men heldigvis er der også masser af vand i Parque del Retir, og det skal du udnytte. Gør som os og lej dig selv en robåd. 5,90 Euro for 45 minutters sejlads, tro mig det er længe rigeligt. Udover at det er ganske hyggeligt, så er det også et oplagt sted at tage et par sjove billeder og nyde en bocadillo og en flaske vand.

Det har vist nok noget med væskebalancen at gøre...

Når armene er blevet trætte, så trav lidt rundt i Retiro; stik forbi Palacio Real, El ángel caído og sæt herefter kursen mod parkens nordvestlige hjørne. Her kommer du ud til Plaza de Cibeles, et must-see for alle madridistas, for det er netop her, klubben fejrer sine triumfer og hvor fansene samles, når statuetten af klubbens stjerner svøbes i halstørklæder og andet Madrid-relateret merchandise.

Det nemmeste herfra er naturligvis, at trave ad Gran Via tilbage mod byens midte, men følg i stedet Passeo del Prado mod syd, og sving på et passende tidspunkt mod højre. Her kan du, hvis du tør udforske de mindre gader, få dig masser af spansk ægthed og pludselig befinde dig midt i mellem forhastede lokale, som med målrettede blikke passerer hinanden i dørene til cafeer eller små beværtninger. Stik hovedet ind et sted; nuvel det engelske er på et minimum, men med lidt vilje og en god portion fingersprog, så kan du sagtens klare dig. Se det som en udfordring i stedet for en hæmsko.

Nu er klokken slagen 19; hotelværelset er genbesøgt; skjorter skal stryges, og benene hviles, inden vi går mod Cava Baja for drinks og tapas til aftensmad. Husk at vælge den rigtige rækkefølge; spanierne spiser sjældent før
21, så gør dig selv den tjeneste at leve som dem. Det er trods alt sjovere at indtage sin mad blandt lokale end midt i mellem insisterende amerikanske turister med overartikulerende a’er og brok over portionernes minimale størrelser.

I morgen indtager vi Bernabéu.

I aften vil vi efterleve Hemingways fine ord: ”No one goes to sleep in Madrid before they have killed the night”

– vi lover at gøre vores bedste!

Vi anbefaler, at du køber dig en dagens sportsavis (AS eller Marca), måske du ikke forstår alverden, men i det mindste er det en skøn souvenir.

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, rezamadridista, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 9 måneder siden #2 af JimmyBroe
Slet

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved JimmyBroe. Begrundelse: Dobbelt post

12 år 9 måneder siden #3 af JimmyBroe
Slet ikke misundelig:(

Det lyder til i nyder det. Jeg tror jeg snakker på alles vegne når jeg siger, at vi ser utrolig meget frem til jeres kunnen, før under og efter kampen mht. det nye tiltag.

Jeg har spurgt på facebook, men fik ikke svar, så nu spørger jeg igen: Må man være så fræk at spørge hvem fra redaktionen der er afsted?

Jeg er her stadig XOXO

12 år 9 måneder siden #4 af raul7=kongen
Hvis man er lidt vild, så tjekker man navnet på skribenten af nyheden ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, JimmyBroe

12 år 9 måneder siden #5 af JimmyBroe

raul7=kongen skrev: Hvis man er lidt vild, så tjekker man navnet på skribenten af nyheden ;)

Ja, ja, ja smarte:P

Da jeg stort set aldrig befinder mig på forsiden, så havde jeg ikke set det:-)

Jeg er her stadig XOXO

12 år 9 måneder siden #6 af Siempre Madrid
Haha, så ved du det nu, at det er på forsiden, at det hele sker ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 9 måneder siden #7 af JimmyBroe

Siempre Madrid skrev: Haha, så ved du det nu, at det er på forsiden, at det hele sker ;-)

I ville hurtigt savne mig på forummet, hvis jeg altid befandt mig på forsiden;-)

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid

12 år 9 måneder siden #8 af Siempre Madrid

JimmyBroe skrev:

Siempre Madrid skrev: Haha, så ved du det nu, at det er på forsiden, at det hele sker ;-)

I ville hurtigt savne mig på forummet, hvis jeg altid befandt mig på forsiden;-)

Og så er det ikke engang løgn!

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 9 måneder siden #9 af JimmyBroe

Siempre Madrid skrev:

JimmyBroe skrev:

Og så er det ikke engang løgn!

Åårh:$

Ej, noget helt andet, nu når jeg har de høje herres opmærksomhed.:-)

Hvordan bliver sådan en tur til Madrid finansieret? Ikke fordi det som sådan rager mig, eller nogen andre brugere. Jeg kom bare til at tanke på det. Er det penge fra de annoncer/reklamer osv. som er på siden, danskespil etc.?

Og..... Jeg har et spørgsmål til, men det bliver imorgen tidlig.. Babyalarmen larmer:P

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved JimmyBroe.

12 år 9 måneder siden #10 af raul7=kongen
Den bliver finansieret af den løn Oscar tjener på sit almindelige job, af de penge han ikke afleverer til SKAT ;)

Gid det var så vel, at vi skribenter kunne få en tur som betaling for de sene fredage, hvor vi bruger tiden på at skrive optakter i stedet for at fulde os, så I andre har noget godt læsestof :)

12 år 9 måneder siden #11 af Siempre Madrid

raul7=kongen skrev: Den bliver finansieret af den løn Oscar tjener på sit almindelige job, af de penge han ikke afleverer til SKAT ;)

Gid det var så vel, at vi skribenter kunne få en tur som betaling for de sene fredage, hvor vi bruger tiden på at skrive optakter i stedet for at fulde os, så I andre har noget godt læsestof :)

Ja, så vidt er det trods alt ikke kommet - endnu ;-)

Men helt ulønnet er det heldigvis ikke for os.

12 år 9 måneder siden #12 af JimmyBroe

raul7=kongen skrev: Den bliver finansieret af den løn Oscar tjener på sit almindelige job, af de penge han ikke afleverer til SKAT ;)

Det er jo for sindsygt:) Det må jeg nok sige, det havde jeg ikke regnet med. Nu til mit spørgsmål:P

Jeg ved godt at det her, er en gratis hjemmeside, for alle os brugere og i sikkert agter, at lade den blive ved med at være det, gratis.
Men kunne det ikke være muligt med et link til madridista.dk's konto og reg. Nr, så alle os brugere, som måske ikke har de største skribenter evner, kunne føle at vi alligevel, kunne give lidt igen. Så kunne det jo være, at det kun var halvdelen af en "til Madrid og se fodbold, og rapportere hjem"-tur, som den enkelte skribent skulle betale selv?
Det kan jo bare være frivilligt om man vil give 10kr eller 500kr. Og det skal så kun være hvis den enkelte bruger selv føler for det. Der skulle ikke være nogen goder til dem der sendte lidt mønt, udover jeres gudsbenået arbejde og fede nye tiltag som vedrøre siden.
Det skal ikke ses som en løn til jer skibenter eller så i kan få jer en fed julefrokost.;-P Nej, nok nærmere en optimering af siden, og dens fortsatte nye tiltag. Blot et forslag, der kan vel ikke ske noget ved at prøve det? Eller hvad?:) Jeg ved ikke om jeg er den eneste der har tænkt tanken. Men ihvertfald er der lidt at sove på.

Godnat:)

Jeg er her stadig XOXO

Leveret af Kunena Forum