Joseph Blatter undskylder over for Real Madrid
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
FIFA-præsident Joseph Blatter var ikke sen til at reagere på Florentino Pérez henvendelse oven på de tåbelige udtalelser fra Blatter i fredags under et møde på Oxford University.
Madridista.dk bringer her oversættelsen over udvekslingen af breve mellem de to præsidenter.
Florentino Pérez´ brev til Joseph Blatter.
Kære præsident,
Vi har med overraskelse læst de manifestationer, som De har lavet mod vores spiller og kandidat til Guldbolden og FIFA player, Cristiano Ronaldo, hvilket har skabt en enorm skuffelse i Madridista-familien, specielt fordi disse uheldige og uacceptable manifestationer kommer fra præsidenten af det øverste organ i fodbold-verdenen.
På den ene side er det urimeligt over for en spiller, som millioner af fans over hele verden, Madridistas eller ej, føler sig stolte over. Der er uden tvivl tale om en af de bedste spillere gennem alle tider. Derudover er de respektløse over for hans person, fordi han på den anden side, besidder alle sportens værdier over for et samfund, som helt sikkert har behov for denne type eksempler og til sidst forstår vi, at Deres kommentarer kan få indflydelse på de stemmer, som skal afgøre hvem der skal have hæderen.
I Real Madrid, klubben som har et specielt tilhørsforhold til FIFA, grundet sin status som skaber af organisationen, er vi dybt skuffede over alt dette og som præsident for Real Madrid ønsker jeg at De er opmærksom på vores afstandtagen til dette, som det vil være korrekt at få en berigtigelse af, hvis det er muligt, i forhold til den skade, som det har forvoldt såvel spiller som vores institution.
En hjertelig hilsen,
Florentino Pérez.
Joseph Blatters brev til Florentino Pérez:
Kære præsident:
Jeg har dags dato modtaget deres brev, hvis indhold har overrasket mig.
I første omgang vil jeg gerne forklare at denne begivenhed fandt sted i fredags på Oxford University, hvor der ikke blev diskuteret spiller-kandidaturerne til FIFAs Guldbold. Under afslutningen på mit møde og på et spørgsmål om Lionel Messi og Cristiano Ronaldo, bad intervieweren mig om at vælge mellem de to og i det øjeblik, efter at have kommenteret at Messi er den type dreng, som alle mødre ville ønske at have, gav jeg til sidst hans navn. Jeg vil gøre klart, at for mig er Cristiano Ronaldo på samme niveau som Messi og at de begge er to exceptionelle spillere, hver på deres måde.
Jeg beklager meget, at den opståede situation ved et arrangement på et universitet, har skabt furore og jeg giver mine undskyldninger for dette. Det var aldrig min intention at gøre skabe utryghed eller vise mangel på respekt over for Real Madrid eller nogen af Deres spillere eller tilhængere, ikke blot for at være skaber-klub af FIFA, men også for at være den klub, som jeg følger og har beundret siden min ungdom.
Hjerteligst,
Joseph Blatter
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det er mig ubegribeligt, at man som øverste ansvarlig for sådan en organisation ikke ved, at der er spørgsmål, man ikke skal svare så direkte på.
Det er flintrende ligegyldigt, om det så er Messi, Ribery eller Cristiano Ronaldo, som bliver hængt ud eller valgt, man skal bare under ingen omstændigheder ytre sig om sit personlige valg med den position, som han har.
Det er hamrende uprofessionelt!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- GutiHAZ14
- Gæst
-
- falle
- Gæst
-
"Undskyldningen" lyder ikke engang som en undskyldning. Det lyder mere som "undskyld, hvis du blev fornærmet, men det ændrer ikke på min holdning".
Og så er er han overrasket over brevets indhold? Troede han det var en fødselsdagsinvitation??
- GutiHAZ14
- Gæst
-
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Ikke rigtig, det var bare Mourinho der var Mourinho.GutiHAZ14 skrev: Måske Mourinho havde mere ret om UEFA/FIFA end vi aner ?
Men man har jo vist det i mange år, derfor dværgen altid vinder.
@12MarceloV
@Cristiano THE BEST THE BEST THE BEST THE BEST THE BEST !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! #CristianoEsDeOro
GutiHAZ14 skrev: Måske Mourinho havde mere ret om UEFA/FIFA end vi aner ?
Mou er ikke just nogen guru. Man behøver ikke Mourinhos mening for at vide, at UEFA og FIFA er lige så korrupte, som alle andre politiske organisationer.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Steen skrev: Marcelo på Twitter:
@12MarceloV
@Cristiano THE BEST THE BEST THE BEST THE BEST THE BEST !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! #CristianoEsDeOro
Troede de var uvenner ;-)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- falle
- Gæst
-