Real Madrid i historisk målrus
Bale i sin karakteristiske sejrsjubel
Det plejer at ende i en medrivende målrus, når Sevilla og Real Madrid tørner sammen og aftenens kamp var ingen undtagelse – der blev scoret hele ti mål, hvilket er ny scoringsrekord holdene i mellem. Foruden målene bød kampen ligeledes på andre vigtige svar, ligesom det også blev aftenen, hvor Alonso fik sit comeback efter mange måneder uden for spillet grundet diverse skader – han gjorde god figur i den lille halve time, han fik.
Isco havde noget at bevise over for sig selv og den lille spanier skuffede ikke, om end luften gik af ballonen til sidst – han var her, der og alle vegne i kampens indledning. Bale ville dog ikke lade sig stå i skyggen og efter en velovervejede aflevering fra en storspillende Benzema, kunne waliseren med største selvfølgelighed brage læderet op i fjerneste målhjørne og blot et kvarter senere fordoblede den, i spansk presse, udskældte waliser sin målkonto efter et frispark, som muren rettede af – Bale blev tilskrevet målet.
Det er efterhånden en naturlov, at de spanske dommere ynder at bringe sig selv i fokus og aftenens kamp efterlod ikke en sjælden undtagelse, snarere tværtimod. Første meget tvivlsom kendelse tilfaldt Real Madrid, da ellers veloplagte Isco lidt nemt faldt til jorden i det kriminelle felt og Vitienes var ikke sen til at pege mod ellevemeter-pletten. ”Kommendaten”, Ronaldo, eksekverede i sædvanlig overlegen stil og sendte en meget lidt skjult hilsen til Blatter, som tidligere på ugen var ude med riven efter netop Ronaldo i en uheldig udtalelse.
Vitienes var ingenlunde færdig med sit uforståelige fløjteri, denne gang tilgodeså det dog Sevilla, da førstnævnte vurderede, at Ramos tromlede Figueiras ned i straffesparksfeltet, men hvor om alting er, så udnyttede Rakitic muligheden til at reducere til 3-1 og blot to minutter senere skulle Diego López igen hente bolden ud af hjemmeholdets net – Vitolo oversprintede Arbeloa, smed bolden i fødderne på Jairo, som snedigt sendte den videre til Bacca, der nemt kunne reducere yderligere. Efterfølgende blev Arbeloa lidt unødvendigt mødt af pibekoncert af enkelte sektioner på Bernabéu, formentlig pga. passivt forsvarsspil.
Sevilla havde allerede advaret Real Madrid, men det var alligevel gæsterne, som kom bedst ud fra anden halvlegs start, men paradoksalt, og efter en stor Sevilla-chance, udbyggede Real Madrid alligevel føringen efter omstillingsspil i verdensklasse – Benzema havde sidste fod på Madrid-kontraen.
Herefter stod der mere eller mindre Ronaldo på det hele, om end Rakitic fik lidt mere spalteplads qua et voldsomt flot reduceringsmål, som efterlod López ganske sagesløs. Ronaldo scorede således både til 5-2 og 6-3 efter oplæg af spilleglade Bale og Benzema. Sidstnævnte lukkede denne historiske aften med sin anden scoring til 7-3, og satte dermed punktum på en fornem indsats. Kampen efterlod uden tvivl mange fornøjelige øjeblikke, men ligeledes er det bekymrende, at Real Madrid til stadighed er så nemme at score imod – der er plads til defensive forbedringer, de offensive er på plads!
Kampfakta:
Real Madrid – Sevilla 7-3 (3-2)
1-0, Bale (13.)
2-0, Bale (27.)
3-0, Ronaldo (32.)
3-1, Rakitic (38.)
3-2, Bacca (42.)
4-2, Benzema (52.)
5-2, Ronaldo (60.)
5-3, Rakitic (63.)
6-3, Ronaldo (71.)
7-3, Benzema (79.)
Dommer: José Vitienes
Gule kort: Pareja, Moreno og M’bia (Sevilla), Ramos, Khedira, Arbeloa (Real Madrid)
Røde kort: M’bia (Sevilla)
Real Madrids hold: Diego López; Arbeloa, Varane, Sergio Ramos, Marcelo; Khedira (Di María, 81. min.), Illarra (Alonso, 65. min.), Isco (Modric, 70 min.); Bale, Ronaldo; Benzema.
Sevillas hold: Beto; Figueiras, Pareja, Carrico, Navarro, Moreno; Jairo (Perotti, 62. min.), M’bia, Rakitic, Vitolo (Reyes, 82. min.); Bacca (Gameiro, 62. min.).
| 2 | Diego López | |
| 2 | Arbeloa | |
| 2 | Ramos | |
| 3 | Varane | |
| 3 | Marcelo | |
| 2 | Illarramendi | |
| 3 | Isco | |
| 3 | Khedira | |
| 0 | Modrić | |
| 0 | Di María | |
| 3 | Alonso | |
| 4 | Bale ![]() ![]() | |
| 5 | Cristiano Ronaldo ![]() ![]() ![]() | |
| 5 | Benzema ![]() ![]() |
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mine bedømmelser skulle gerne komme på senere, så I har det at diskutere ;-)
- Bailey R Madrid
- Gæst
-
Dejligt at se det går fremad. Er stadig oppe og flyve over det offensive spil :)
Hala Madrid <3
Bekymrende er det dog med defensiven, det er helt galt så mange fejl der bliver begået. Det havde jeg immervæk aldrig troet med en italiener på trænerbænken. Jeg håber og tror dog det bliver bedre når General Alonso kommer i omdrejninger.
Fornemme præstationer over hele linjen i offensiven, Isco lavede alle sine små finurlige detaljer som Bernabeu elsker at se, og han havde også fortjent et mål på en af de chancer han kom frem til.
Ronaldo, ja hvad kan man snart sige om ham, som ikke allerede er blevet sagt. 4. hattrick på 4 sæsoner mod Sevilla, outstanding.
Og Benzema. Det er kampe som igår der gør at jeg er så frustreret over ham, fordi man VED han har sådan et kæmpe potentiale, det er bare alt for få gange over en sæson han viser det. Men man må også bare konstatere at han nok cementerede sin plads i startopstillingen, på trods af Jesé og Moratas uomtvistelige talent.
Men vigtigst af alt, Bale kom igang!
(Og så en lille sviner skal der også sendes til de idioter på Bernabeu der helt uforståeligt vælger at buhe af sin egen spiller på hjemmebane, det går simpelthen over min forstand, selvom han spillede en skidt kamp. Lidt oprejsning fik han dog da pibekoncerten blev overdøvet af klapsalver rundt omkring på stadion, heldigvis for det).
DC19
- nocture
- Gæst
-
Det er vildt hvor stor forbedring man kan spore hos benzema, manden har leveret et stort stykke løbearbejde i hans seneste 2 kampe - fantastisk at se! Igår var han tilstede overalt, i genpresset, opspillet, målscoreren, ja alt.. Det ser lovende ud, hvis han fortsætter de takter. Jeg er ihvertfald glad for at se, at vi igen har 2 sultne angribere.
Det ser lovende ud mht til Bales fitness og kvalitet. Han har fået lettet lidt af presset på baggrund af hans præstation igår - dejligt stykke løbearbejde (både defensivt såvel som offensivt) og især hans returløb i de sidste minutter vidner om, at han er i klar klar fremgang.
Vores offensiv har et stort potentiale og det virker til at der er en rød tråd at spore nu her! :)
-#7- skrev: (Og så en lille sviner skal der også sendes til de idioter på Bernabeu der helt uforståeligt vælger at buhe af sin egen spiller på hjemmebane, det går simpelthen over min forstand, selvom han spillede en skidt kamp. Lidt oprejsning fik han dog da pibekoncerten blev overdøvet af klapsalver rundt omkring på stadion, heldigvis for det).
Word! - Det var rystende. Forstår ikke formålet i af buhe af sin egen spiller - halv slap kamp til trods...
Men hvor var det dog fantastisk at igen sidde med følelsen af at vi kan scorer når vi har lyst !
HALA
Hala
Holdet bevæger sig i den rigtige retning, og det er endelig dejligt og se en utilfreds træner på pressemøderne, som rent faktisk gør noget ved de problemer som der er for holdet. Under Mourinho der sagde han tit, at han ikke var tilfreds med spillet, men der skete aldrig sådan rigtig noget.
Nu kommer der tydelige fremskridt, og det er rigtig betryggende!
Jeg er kæmpe fan af Benzema, men kan godt selv se hvor ulidelig han til tider kan være, men jeg mener netop, at han på hans højeste niveau er verdens bedste angriber sammen med Zlatan. Det er de 2 som efter min mening har det højeste topniveau, og kommentatoren på canal 9 igår forklarede det til perfektion.
Han giver bare så meget til holdet og spillet, og han er jo en form for playmaker, og netop derfor tror jeg også Bale spillede så fantastisk som han gjorde.
Benzema gjorde plads til ham, men også Ronaldo. Lad os endelig håbe Benzema og Bale fortsætter det samarbejde, men også det spil. De 2 var klart de bedste efter min vurdering.
Det var også et dejligt gensyn med Isco. Han gjorde det også rigtig godt, men han mangler lige den sidste aflevering. Tilgengæld arbejdede han stenhårdt, og gjorde ondt på modstanderen når han tog løbet igennem midten.
Ronaldo er outstanding, og imponerende han bare kan fortsætte. Jeg er dog lidt uenig med Daniel med hensyn til karakteren. Synes nu mere Bale og Benzema var til et 5 tal og Ronaldo til et 4 tal. Men igår havde vi en trio oppe foran som lavede intet mindre end 7 mål, hvor både Benzema og Bale lavede 2 assist hver. Skræmmende trio, og fortsætter samarbejde, så kan det godt blive historiens farligste.
Jeg var rigtig imponeret af Bale, men han har stadig lang vej endnu.
Den defensive organisation var ikke tilstede igår, men det skyldes nok også, at vores midtbane og angreb presser modstanderen højt på banen, men vores forsvar står relativ dybt, så der bliver et kæmpe rum imellem vores forsvar og midtbane. Det har egentlig været problemet indtil videre, og noget mystisk der ikke er rettet op på det. Ramos begår igen et klodsede frispark, som så var et straffe, og det er mig seriøst en gåde, at han ikke snart har lært det endnu.
Varane så bedre ud, men han virker godt nok tung. Det siger lidt sig selv når han har taget 4 eller 5 kg på mener jeg det var, men håber han kommer i omdrejninger snart.
Ultra Sur, dø i helvede! De er så latterlige og klamme. Håber snart Real Madrid gør noget ved problemet. For det er jo ikke holdbart fansene kører hetz på spillerne. Utilgiveligt!
Fantastisk præstation, men specielt spillet imponere mig, og vi har endelig fået noget der minder om et moderne presspil. Fantastisk :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Juanito
- Gæst
-
Også dejligt at se Bale præstere. Ronaldo kan man ikke finde ord for. Hattricket snakker for sig selv :)
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
Hvad sker der ? Hvilket mål er det i mener Diego kunne gøre noget som helst ved???
Derudover lavede han flere fine redninger, og et par friløbere... ? Forstår det ikke helt.
henrikcomn skrev: Diego Lopez - 2 i karakter???
Hvad sker der ? Hvilket mål er det i mener Diego kunne gøre noget som helst ved???
Derudover lavede han flere fine redninger, og et par friløbere... ? Forstår det ikke helt.
Synes heller ikke han kunne gøre noget overhovedet mod de mål som blev scoret. Han har ingen chance overhovedet og havde casillas heller ikke haft.
Han redder vores røv i flere tilfælde, tælte vist 3 x 100% chancer og et straffe hvor han "måske" psyke ham kroaten som tog straffet :)
Nej, det handler ene og alene om, at, og selvom han (måske) var efterladt chanceløs, det ikke er godkendt at lukke tre mål ind, såvel hjemme som ude, i min bog...... men det er subjektiviteten der dikterer ens mening vedr. at give en karakter, og jeg mener ikke, at lukke tre mål ind kan retfærdiggøre en højere karakter.
Daniel skrev: Ja, jeg er djævelsk ;-)
Nej, det handler ene og alene om, at, og selvom han (måske) var efterladt chanceløs, det ikke er godkendt at lukke tre mål ind, såvel hjemme som ude, i min bog...... men det er subjektiviteten der dikterer ens mening vedr. at give en karakter, og jeg mener ikke, at lukke tre mål ind kan retfærdiggøre en højere karakter.
Så (jeg ved det, endnu et) hvis Lopez havde lukket "alle" de tre mål ind på straffe, uden på nogen som helst måde at være indblandet i forseelserne, og ellers havde stået en rigtig fin kamp, med flere pragtredninger. Så havde hans karakter stadig/også været til et 2 tal?:)
Jeg er her stadig XOXO