Benzema er Europas mest assisterende angriber
BBB skrev:
Dios skrev: 2 mål i 2 første kampe, og alligevel blev han buhet ud af stadion i nogle af de første kampe. Han scorede og lavede assist i de første kampe, men der blev konstant buhet af ham, og folk var hårde ved ham. Han havde ingen tillid overhovedet!
Jeg ved, at du følger nok med til, at du ved, hvorfor der blev buhet af ham i de første par kampe.
Han spillede ikke godt, men nu mente "RasmusKring", at Benzema havde masser af tillid til og starte med. Og uanset hvor dårligt Benzema så spillede, så er det bare ikke i orden og pifte af sine egne.
Men det er lidt sjovt, og har tidligere været inde på det før. Ronaldo spiller sjældent fremragende, men scorer altid fantastisk mange mål. Jeg kan personligt ikke se hvad problemet er.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dios skrev:
Men det er lidt sjovt, og har tidligere været inde på det før. Ronaldo spiller sjældent fremragende, men scorer altid fantastisk mange mål. Jeg kan personligt ikke se hvad problemet er.
Nu er jeg ikke den store fortaler for Benz, det tror jeg de fleste ved. Han har dog spillet rigtig fint på det seneste, men det skal jo vare ved.
Dios jeg ved du er meget opdateret og jeg er enig i, at CR7 til tider spiller af HT, men stadig bidrager godt til statistikkerne. Faktisk ligesom da der blev piftet af Benz. Forskellen er engagement. CR7 ligner qua hans arbejds ver og åbenlyse skuffelse over sig selv, en rigtig fighter. Benz lignede en der hellere ville være et andet sted. Og det er svært at kapere for mig og sikkert mange andre også inklusive publikum. Manglende kundskaber skal der selvfølgelig ikke piftes af, ugidelighed kan jeg ikke bruge til en skid. Pift bare løs, hiv trøjen af ham og smid en mand ind der vil spille.
Til slut fremhæver jeg lige noget fra starten af mit indlæg. Han har spillet rigtig fint de sidste 3-4 kampe og fortsætter vil jeg være ganske stolt af ham. Men det er 5. Sæson nu. Er man i tvivl om ham senere på sæsonen, skal han videre.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Vildfaren skrev:
Dios skrev:
Nu er jeg ikke den store fortaler for Benz, det tror jeg de fleste ved. Han har dog spillet rigtig fint på det seneste, men det skal jo vare ved.
Dios jeg ved du er meget opdateret og jeg er enig i, at CR7 til tider spiller af HT, men stadig bidrager godt til statistikkerne. Faktisk ligesom da der blev piftet af Benz. Forskellen er engagement. CR7 ligner qua hans arbejds ver og åbenlyse skuffelse over sig selv, en rigtig fighter. Benz lignede en der hellere ville være et andet sted. Og det er svært at kapere for mig og sikkert mange andre også inklusive publikum. Manglende kundskaber skal der selvfølgelig ikke piftes af, ugidelighed kan jeg ikke bruge til en skid. Pift bare løs, hiv trøjen af ham og smid en mand ind der vil spille.
Til slut fremhæver jeg lige noget fra starten af mit indlæg. Han har spillet rigtig fint de sidste 3-4 kampe og fortsætter vil jeg være ganske stolt af ham. Men det er 5. Sæson nu. Er man i tvivl om ham senere på sæsonen, skal han videre.
Og det fede er, at jeg er lige modsat. Jeg kan ikke fordrage Ronaldo's udstråling på en fodboldbane! Han spiller med følelserne uden på trøjen, men det er ikke nødvendigvis positivt. Jeg vil langt hellere se en attitude á la Bale, som hvergang han mister bolden prøver og erobre den tilbage, og ikke skal bruge 5 min. på og give banen, dommeren, vejret, medspillerne, modspillerne, familien eller Real Madrid skylden for alt her i verden. Han er blevet langt bedre til og tage returløbet, eller prøve og erobre bolden igen, men du og mange andre ser det som en fighteregenskab eller en perfektionistisk mand, men jeg synes det er dybt provokerende og en utrolig lad attitude, og det er præcis lige modsat af hvordan en anfører burde agere på en bane. Ikke at han er anfører, men han er en fremtræden karakter på holdet, og burde vise større autoritet på banen.
Sådan er vi alle så forskellige, og der skal være plads til os alle, men du ser ikke mig pifte af Ronaldo på stadion. Jeg kan brokke mig over ham herinde, eller imens kampen, men decideret og pifte er så lavt som det overhovedet kan blive.
Du ser heller ikke Alonso vise samme engagement som Ronaldo, hvis vi nu kalder det dét. Men hans udstråling på banen, er heller ikke noget hvor man tænker han vil det her.
I mine øjne er det kun Casillas, Marcelo, Ramos, Pepé, Arbeloa (i nyere tid) og Di María som har en udstråling om, at de vil gøre alt for holdet.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
At tilskuerne så er så barnagtige, er langt fra optimalt, men det er immervæk sjældent, at man i de store klubber (navnligt i Real Madrid) ser spillere med så ustabilt og jævnt svagt et niveau få så meget tillid. Kritikken af Benzema var helt på sin plads i de første 10 kampe af sæsonen (dog selvfølgelig ikke pifteriet af fansene). Ligheden mellem Ronaldo og Benzema i den periode var at de begge spillede dårligt, men stadig scorede mål. Forskellen på de to var dog, at Ronaldo scorede på sine chancer og fik det optimale ud af sit dårlige spil. Benzema derimod, skulle have scoret en god håndfuld mål mere i den periode - og det er ret så betydelig en forskel.
Benzema er muligvis en af klodens mest ustabile spillere. Når han spiller op til sit potentiale og folder sig ud, er han en af verdens absolut bedste angribere og er meget vel også den bedste løsning for klubben og dens spillestil. Det er bare så sporadisk, at han viser det - derfor er folk også så frustreret over ham. Kan han til gengæld, lidt oftere, spille som han gjorde mod Sevilla (og i sit indhop mod Barcelona), ville vi ikke sidde transfervindue efter transfervindue og diskutere mulige angriberemner. Men lad os nu håbe, at han kan holde dampen oppe og fortsætte sit nuværende spil, så er alle glade - han skal dog ikke brokke sig over manglende tillid fra ledelsen. Det har han fået i spandevis.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Jaken skrev: Jeg tror (håber) vi alle er enige i, at det er utilstedeligt, at pifte at sine egne spillere. Det er fuldstændig forrykt og hører ingen steder hjemme. Men hvis vi altså bare skal berøre temaet tillid, så er Benzema da en af de spillere, der har fået absolut mest af det af ledelsen. Han har ikke fået det af tilhængerne, ja, men det er tilliden fra trænerstaben (eller måske snarere præsidenten i denne klubs tilfælde...) der er det væsentligste.
At tilskuerne så er så barnagtige, er langt fra optimalt, men det er immervæk sjældent, at man i de store klubber (navnligt i Real Madrid) ser spillere med så ustabilt og jævnt svagt et niveau få så meget tillid. Kritikken af Benzema var helt på sin plads i de første 10 kampe af sæsonen (dog selvfølgelig ikke pifteriet af fansene). Ligheden mellem Ronaldo og Benzema i den periode var at de begge spillede dårligt, men stadig scorede mål. Forskellen på de to var dog, at Ronaldo scorede på sine chancer og fik det optimale ud af sit dårlige spil. Benzema derimod, skulle have scoret en god håndfuld mål mere i den periode - og det er ret så betydelig en forskel.
Benzema er muligvis en af klodens mest ustabile spillere. Når han spiller op til sit potentiale og folder sig ud, er han en af verdens absolut bedste angribere og er meget vel også den bedste løsning for klubben og dens spillestil. Det er bare så sporadisk, at han viser det - derfor er folk også så frustreret over ham. Kan han til gengæld, lidt oftere, spille som han gjorde mod Sevilla (og i sit indhop mod Barcelona), ville vi ikke sidde transfervindue efter transfervindue og diskutere mulige angriberemner. Men lad os nu håbe, at han kan holde dampen oppe og fortsætte sit nuværende spil, så er alle glade - han skal dog ikke brokke sig over manglende tillid fra ledelsen. Det har han fået i spandevis.
Vil også lige tilføje at det ikke var hele Bernabeu der piftede. Der var nogle der piftede og nogle der klappede (selvom han spillede af h til). Benzema kunne sagtens have ignoreret dem der piftede og tænke på at han havde spillerenes tillid (som Arbeloa), ledelsens tillid og endda nogle af fansenes tillid.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Dios skrev: Og det fede er, at jeg er lige modsat. Jeg kan ikke fordrage Ronaldo's udstråling på en fodboldbane! Han spiller med følelserne uden på trøjen, men det er ikke nødvendigvis positivt. Jeg vil langt hellere se en attitude á la Bale, som hvergang han mister bolden prøver og erobre den tilbage, og ikke skal bruge 5 min. på og give banen, dommeren, vejret, medspillerne, modspillerne, familien eller Real Madrid skylden for alt her i verden.
Ingen tvivl om at Bales ydmyge attitude har givet ham et stort plus i bogen, men nu gik snakken jo på hvorfor der blev piftet af Benz og ikke Ronaldo. Her må jeg melde mig helt enig med Vildfaren. Benzema ser til tider fuldstændig ugidelig ud, og ofte ligner det vitterligt, at han bare er dukket op til en idræts-time i gymnasiet, fordi hans forældre siger han skal. Modsat ligner Ronaldo én der selv efter 4. mål i samme kamp er ved at gå ud af sit gode skind, hvis han brænder en chance. At Ronaldos slå-ud-med-armene-stil og defensive arbejdsratio efterlader stor plads til forbedring er en anden sag. Ingen er i tvivl om at han vil score og vinde.
Det er ikke 100%, at det var Benzens lade attitude der udløste pibekoncerter på Bernabeu, men det er for mig at se tæt på, lad os sige 95.
Dios skrev: Du ser heller ikke Alonso vise samme engagement som Ronaldo, hvis vi nu kalder det dét. Men hans udstråling på banen, er heller ikke noget hvor man tænker han vil det her. I mine øjne er det kun Casillas, Marcelo, Ramos, Pepé, Arbeloa (i nyere tid) og Di María som har en udstråling om, at de vil gøre alt for holdet.
Her er jeg også uenig. Engagement og attitude handler ikke kun om at skrige op og lave teatralske scener hvis man brænder en chance. Det handler om at give sig 100%, i tacklinger, tilbageløb, whatever, men først og fremmest vil jeg adskille Alonso og Benzemas attituder, med det koncentrationsniveau der er at spore i deres ansigter. Her snakker jeg igen meget generelt, men påpeger det Benz i mine øjne er blevet udskældt for, og det er at han ligner en der er ligeglad. Det gør Alonso aldrig.
Mere on-topic: Jeg har også altid været af den indstilling, at Benz har de kvaliteter der skal til. Han er langt fra ligeså egoistisk som mange andre topangribere, og så har han en meget nydelig spilforståelse og et lækkert touch i sine afleveringer, der gavner Bale og især Ronaldo. Som flere andre nævner, så er hans største svaghed hans utroligt svingende niveau, hvilket vel er meget godt afspejlet i skriverierne om hans niveau herinde. I starten af sæsonen var det guld og grønne skove, hvor han bidragede med mål og assists. Siden har, med rette, fået smidt meget lort efter sig, og nu ligner det igen at Benz er ovenpå. For at være en af verdens bedste angribere er man nødt til at holde niveau over en hel sæson, og det er desværre her jeg tvivler på Karim B.