Khedira ude i seks måneder
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Landskampe på venskabsniveau er som oftest inderligt ligegyldigt og fører meget sjældent noget godt med sig. I går var bestemt ingen
undtagelse:
Her lykkedes det nemlig for kernespilleren Sami Khedira at pådrage sig en alvorlig korsbåndsskade, da Tyskland mødte Italien.
De første meldinger fra det tyske fodboldforbund, DBF, lyder på, at midtbanespilleren er ude i de kommende seks måneder.
Madridista.dk følger naturligvis sagen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Alonso/Illarra
Modric Isco
Alonso/Illarra
Casemiro Modric/Isco
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- FigoJensen
- Gæst
-
Umiddelbart mener jeg, at han er meget vigtig for vores hold, og det vil give problemer, at han er væk i et halvt år.
For satan, hvor jeg hader landsholdsfodbold mann...
Real Madrid skrev: Ærgerligt, men måske kan det være med til at få Isco og Casemiro tættere på gennembrud.
Alonso/Illarra
Modric Isco
Alonso/Illarra
Casemiro Modric/Isco
Du har ret, men alligevel; ærgerligt?! Det er forfærdeligt!
Nu får vi snart svar på, om Casemiro har hvad der skal til....... Fuck hvor jeg hader landshold.
Endelig er Xabi kommet tilbage og Ancelotti har fundet sin foretrukne trio på midtbane - med Xabi, Khedira og Modric - og så sker dette... FIFA virus strikes again! Jeg er så træt af de ligegyldige landskampe. Og DFBs reaktion er usmagelig. Det er trods alt Real Madrid der betaler hans løn, ikke dem.
Det er frem for alt synd for Khedira. Og et kæmpe slag for holdet. Nu skal Illarra, Casemiro og Di María i den grad oppe sig.
Animo Khedira
El_Juan skrev: Det er simpelthen så træls, for nu at sige det på godt jysk - eller nordtysk!
Endelig er Xabi kommet tilbage og Ancelotti har fundet sin foretrukne trio på midtbane - med Xabi, Khedira og Modric - og så sker dette... FIFA virus strikes again! Jeg er så træt af de ligegyldige landskampe. Og DFBs reaktion er usmagelig. Det er trods alt Real Madrid der betaler hans løn, ikke dem.
Det er frem for alt synd for Khedira. Og et kæmpe slag for holdet. Nu skal Illarra, Casemiro og Di María i den grad oppe sig.
Animo Khedira
Noget være møg!
Men netop mht. hans løn og de følger det vil få, for Real Madrid. Får vi (læs: Real Madrid) så ikke en kompensation, lige så længe han er skadet? Jeg er med på at vi ikke, kommer til at tjene penge på Khediras skade.;-P Men er mere ineresseret i hvor meget vi får og hvordan det forholder sig med den slags "kompensationer". Jeg ved snakken var oppe og vende ved Marcelos lange skade i sidste sæson.
Nogen kloge hoveder?:D (MMM måske? Du er så smart til tal)
Jeg er her stadig XOXO
Animo Sami
JimmyBroe skrev:
El_Juan skrev: Det er simpelthen så træls, for nu at sige det på godt jysk - eller nordtysk!
Animo Khedira
Noget være møg!
Men netop mht. hans løn og de følger det vil få, for Real Madrid. Får vi (læs: Real Madrid) så ikke en kompensation, lige så længe han er skadet? Jeg er med på at vi ikke, kommer til at tjene penge på Khediras skade.;-P Men er mere ineresseret i hvor meget vi får og hvordan det forholder sig med den slags "kompensationer". Jeg ved snakken var oppe og vende ved Marcelos lange skade i sidste sæson.
Vi får kompensation af FIFA. Jeg mener, at det kræver en skadesperiode på 3 måneder :-)
Hvilken reaktion hentyder du til El_Juan?
Ja, jeg ved at det er FIFA der kompensere. Var dog ikke klar over det med de "3 måneder". Men nu tænker jeg lidt mere detaljeret hvordan de regner det ud?
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev:
Animo Khedira
Noget være møg!
;-p
Det hedder "Club Protection Programme" og du kan læse detaljerne her: www.fifa.com/mm/document/affederation/ad...etinmitcirculare.pdf
Men kort sagt, hvis spilleren er forhindret i at spille i minimum 28 på hinanden følgende dage, så er klubben berettiget til kompensation fra FIFA. Kompensationen beregnes med udgangspunkt i spillerens løn og kan maks udgøre €20.548 pr. dag i op til et år og maks €7.500.000 alt i alt. De første 28 skadesdage berettiger ikke til kompensation.
Khedira har en løn under maks beløbet, så undtaget de første 28 dage bliver klubben fuldt ud kompenseret for lønomkostningerne i skadesperioden. Hvis det var Ronaldo (7-9-13), ville det være noget andet.
(Fra listen af undtagelser, der fritager FIFA fra forpligtigelsen til at yde kompensation, skader pådraget i "Wars involving the USA, the Russian Federation, China PR, the United Kingdom and France;" Godt så)