Real Madrid får vigtig sejr i stadion-planer

12 år 8 måneder siden #25 af BBB

GutiHAZ14 skrev: "Hvis Real Madrid kan betale tilbage på lånet - og det kan de - så er det kun en fordel for det spanske samfund, at disse penge kommer i omløb i stedet for at befinde sig i bankens pengeskab."

Det spanske samfund har intet fået ud af de banklån Real Madrid har gjort sig indtil videre, så hvorfor skulle det gøre en forskel nu ??

Skal vi ikke starte med, at være enige om én ting: Det er ikke det offentlige, som låner penge til Real Madrid. Men hvis de gjorde, så ville de tjene penge på lånene.

Bankerne låner pengene ud, og bankerne tjener pengene. Det lader ikke til, at du kan adskille privat erhvervsliv og den offentlige sektor.

GutiHAZ14 skrev: Selvfølgelig er der også goder ved at banklån til Real Madrid. Der er bare et alt for lyserødt billede af denne sag, og at folk kan juble så meget over dette projekt, forstår jeg ikke når klubben ikke har den største succes, der hvor det er vigtigst.

Du blander godt nok mange ting sammen. Bankerne er ligeglade med de sportslige resultater, så længe at Real Madrids økonomiske resultater er så gode som de er.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #26 af GutiHAZ14
Besvaret af GutiHAZ14 på emne Real Madrid får vigtig sejr i stadion-planer
Jeg snakker ik for bankernes synspunkt, men fra den ganske alm fan. Så længe Real ik vinder hvor det er vigtigst, så er jeg ligeglad med at der hænger julelys på stadion, og at man kan sove ved siden af.

På sin vis er der goder ved et banklån, men det hjælper ik det spanske samfund, det har det ik gjort endnu.
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved GutiHAZ14.

12 år 8 måneder siden #27 af Jaken

GutiHAZ14 skrev: Jeg snakker ik for bankernes synspunkt, men fra den ganske alm fan. Så længe Real ik vinder hvor det er vigtigst, så er jeg ligeglad med at der hænger julelys på stadion, og at man kan sove ved siden af.

På sin vis er der goder ved et banklån, men det hjælper ik det spanske samfund, det har det ik gjort endnu.

Det ene kommer vel ikke på bekostning af det andet? At have et stærkt økonomisk fundament, er kun positivt i bestræbelserne på, at præstere godt sportsligt. Hvordan man så forvalter pengene er det afgørende, men at have flere og være godt stillet, er ikke negativt, tværtimod.

Jeg hilser bestemt en modernisering velkommen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #28 af GutiHAZ14
Klubben skal udvikle sig på alle områder, ikke kun økonomisk.

Jeg hilser også en modernisering velkommen, på trods af at jeg vægter meget andet højere. Jeg ser da også gerne at klubben står stærkt økonomisk, da det hjælper os med at signe de bedste spillere i verden.

Kunne man overfører den fokus og de værdier man har i fundacion, Real Madrid, samt det fokus man har på det øokonomiske, til de sportslige, så ville vi aldrig gå så 10 svære år i møde igen.

12 år 8 måneder siden #29 af SR4

GutiHAZ14 skrev: Klubben skal udvikle sig på alle områder, ikke kun økonomisk.

Jeg hilser også en modernisering velkommen, på trods af at jeg vægter meget andet højere. Jeg ser da også gerne at klubben står stærkt økonomisk, da det hjælper os med at signe de bedste spillere i verden.

Kunne man overfører den fokus og de værdier man har i fundacion, Real Madrid, samt det fokus man har på det øokonomiske, til de sportslige, så ville vi aldrig gå så 10 svære år i møde igen.

Altså der er jo ikke nogen herinde som har sagt det sportslige ikke kunne blive bedre. Men det forhindre os ikke i at være glade over en modanesering af Reals hjem. Og diskussion startede i det hele taget med at folk ikke forstod at bankerne rent faktisk tjener penge på lån og det ikke er en gave de giver Real.

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #30 af GutiHAZ14
Sr4
Det r blot mig der ik ser så lyserødt på tingene, fordi det sportslige får mindre fokus, og andre klubber gør det bedre.

12 år 8 måneder siden #31 af BBB

GutiHAZ14 skrev: Sr4
Det r blot mig der ik ser så lyserødt på tingene, fordi det sportslige får mindre fokus, og andre klubber gør det bedre.

Ok. Jeg tror, at vi har forstået det. Du er utilfreds med det sportslige, og at der bliver lagt et fokus på det økonomiske fundament. Du er utilfreds på vegne af den almindelige fan. Derudover er du utilfreds med at bankerne forsøger at tjene penge, når hånden er blevet holdt under dem i en periode. Du er også utilfreds med, at bankerne ikke agerer socialt sikkerhedsnet.

Du har ikke overvejet, at alt det du er utilfreds med - bortset fra det sportslige - er gode ting? Real Madrid skaber et stærkt økonomisk fundament, arbejdspladser i en industri med enorm arbejdsløshed og en vi får et fremtidssikret stadion. Bankerne tjener gode penge på at låne penge ud til os, og tilskuerne bliver belønnet med stjernespillere.

Det er en positiv historie for alle parter, men alligevel er du utilfreds. Det er dybt deprimerende, at forholde sig til alt hvad du skriver, når det ikke har bund i nogen virkelighed. Hvis det er så dårligt det hele, så må du kunne komme med et alternativ. Hvad skal bankerne gøre, og hvad skal Real Madrid gøre (i forhold til stadion, ikke spillet på banen)?
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved BBB.

• Omar
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #32 af Omar
@GutiHAZ14
I alle de tråde du har deltaget i hvor mange har så været imod din mening?

Tror du at 10 personer har taget fejl eller 1 person har taget fejl?
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved Omar.

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #33 af GutiHAZ14
Alternativet er nævnt. Real madrid må betale ved kasse 1 uden lån.
Pengene som bankerne lægger inde med burde ha ligget i det offentlige. Og det er begrænset for hvor meget Real madrid skaber af jobs i spanien. Lønningerne er jo heller ik af høj standart. Tror at du har et meget forskruet billede af hvordan tingene fungere i Spanien

12 år 8 måneder siden #34 af BBB

GutiHAZ14 skrev: Alternativet er nævnt. Real madrid må betale ved kasse 1 uden lån.
Pengene som bankerne lægger inde med burde ha ligget i det offentlige. Og det er begrænset for hvor meget Real madrid skaber af jobs i spanien. Lønningerne er jo heller ik af høj standart. Tror at du har et meget forskruet billede af hvordan tingene fungere i Spanien

Der er så mange ting i det indlæg, at jeg ikke ved hvor jeg skal starte, så jeg vil nøjes med at liste et par pointer, som du tilsyneladende ikke har forstået:
  1. Du er vel ikke en af dem, som tror at bankerne ikke betaler renter for de lån som de får?! I Danmark var renten i bankpakkerne vist nok på 10%. Tror du det er meget anderledes i Spanien?
  2. Real Madrid tjener på investeringen. Bankerne investerer hvor de kan få et afkast. Dem der støtter bankerne får også et afkast.
  3. I økonomiske nedture er alle investeringer guld værd for områder/lande. At skulle ombygge et stadion og samtidig skabe parker giver jobs
  4. Lønningernes størrelse er mindre relevante. Folk kan leve for pengene, og de kommer til at bidrage med skat

Hvis pengene var blevet i "det offentlige", hvad skulle de så gå til? Skal "det offentlige" ikke hjælpe flest mulige borgere? Er der en bedre måde, at gøre det på, end at sikre borgernes penge i bankerne ikke forsvinder ud i det blå?

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #35 af GutiHAZ14
Det offentilige kan ikke hænge sammen længere. Der er totalt skåret på det område, hvor den støtte det offentlige skulle ha haft, fik bankerne i stedet, bankerne som har røvrendt mange borgere. Spanien er et land fyldt med korruptions skandaler og det er gået ud over rigtig mange mennesker. Det er banker der er involveret, men alligevel har regeringen altså valgt at støtte op om dem som har sænket skuden.

Det kan da godt være det giver jobs, men hvis du ikke kender til forholdende i Spanien, og hvordan den enkelte bliver lønnet/behandlet af sit firma osv, så kan jeg godt forstå dit rosenrøde billede af tingene. De ansatte i Spanien arbejder i mange timer i forhold til andre lande, alligevel er de det mindst produktive. Folk kan jo ikke leve for pengene i og med at måske kun en er i job i mange familier. De arbejder måske også kun et par gange om ugen, da der ikke er råd til at have dem i fuld tid kommer an på hvilke type job også selvfølgelig.

Har du overhovedet en anelse om hvilke lønninger de er på?? Vi snakker om helt urimelige lønninger så nej det kan de ikke leve for.

De unge står i kæmpe arbejdsløshed og skal selv betale for deres uddannelser (for penge de ikke har). I mens bliver der skåret i uddannelserne og der er ikke noget arbejde til dem der bliver færdiguddannet. Der er stadig omtrend 5 millioner ledige i Spanien, og nu vil man skærer yderligere i det offentlige.

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #36 af GutiHAZ14
Ser vi på Real Madrids stadion projekt, så er det godt for klubben selv og de banker som der bliver taget lån af. Det er dog begrænset for hvor godt det er for det spanske samfund.

Leveret af Kunena Forum