Real Madrid får vigtig sejr i stadion-planer
- GutiHAZ14
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
At sætte gang i økonomien, er hvad der støtter landets økonomi. Stadionprojektet skal jo bygges af nogle og de personer får løn = Skub i økonomien. Real Madrid får ikke hjælp af nogen som helst til projektet, fordi de låner selv pengene i bankerne = Skub i økonomien.
Hvornår er et land i økonomisk krise: Når for mange har for meget gæld i banken, som de ikke kan betale tilbage.
Hvornår er et land i økonomisk vækst: Når en masse har gæld i banken, som de kan betale tilbage. Real Madrid støtter den spanske økonomi ved dette projekt. Det er ikke Real Madrids opgave at hjælpe spanien mere end det er alle andre virksomheders, men at gøre 0,1 % af arbejdet, er jo også en start.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- GutiHAZ14
- Gæst
-
I Spanien skal du betale for dine børn selvom de går i "folkeskole" eksempelvis, og de unge skal selv betale deres studier. Det kan godt være at du kan det hvis dine forældre kan hjælpe dig, men det er der ikke mange familier der kan ud af 40 millioner indbyggere. Der er mange ting som vi danskere ikke har en anelse om hvordan tingene foregår i Spanien også når du skal købe lejlighed.
Du har selvfølgelig turismen som Spanien tjener mange penge på, og det er godt den bliver forstærket med et byggeri som dette. Men det kræver jo også nogle interne aftaler om at man hjælper hinanden hele vejen rundt hvis Spanien virkelig skal reddes, og arbejdsløsheden bliver sænket. På nuværende tidspunkt er der slet ikke et tegn om dette, for selvom at Spanien er begyndt at komme lidt i den rigtige retning igen, så står man stadig overfor store besparelser på mange områder, og det koster fyringer.
Så ja i et rosenrødt billede som du ønsker at give Kassow, så hjælper det på nogle områder at sætte gang i økonomien med sådan et projekt Real Madrid ønsker. Men lad os se hvad der kommer ud af det. Jeg har klart min tvivl, og jeg tror den sociale ulighed bliver forstærket endnu mere i de kommende år i Spanien.
GutiHAZ14 skrev: Den sociale ulighed i Spanien er så høj, og det kræver at forstå at selvom du har et aktivt byggemarked, så er det ikke sikkert det gavner den spanske borger. Folk har ikke råd til at følge med på det niveau Spanien ønsker at kører tingene. Kig på hvad der er sket siden Spanien har fået euroen, i forhold til priser sammenlignet med lønnen. Mindste lønnen i Spanien ligger på 600 euro og der er utrolig meget de skal betale for, som vi borgere i DK har fået gratis.
I Spanien skal du betale for dine børn selvom de går i "folkeskole" eksempelvis, og de unge skal selv betale deres studier. Det kan godt være at du kan det hvis dine forældre kan hjælpe dig, men det er der ikke mange familier der kan ud af 40 millioner indbyggere. Der er mange ting som vi danskere ikke har en anelse om hvordan tingene foregår i Spanien også når du skal købe lejlighed.
Du har selvfølgelig turismen som Spanien tjener mange penge på, og det er godt den bliver forstærket med et byggeri som dette. Men det kræver jo også nogle interne aftaler om at man hjælper hinanden hele vejen rundt hvis Spanien virkelig skal reddes, og arbejdsløsheden bliver sænket. På nuværende tidspunkt er der slet ikke et tegn om dette, for selvom at Spanien er begyndt at komme lidt i den rigtige retning igen, så står man stadig overfor store besparelser på mange områder, og det koster fyringer.
Så ja i et rosenrødt billede som du ønsker at give Kassow, så hjælper det på nogle områder at sætte gang i økonomien med sådan et projekt Real Madrid ønsker. Men lad os se hvad der kommer ud af det. Jeg har klart min tvivl, og jeg tror den sociale ulighed bliver forstærket endnu mere i de kommende år i Spanien.
WOW Gå lige lidt mere off topic.. Det er ikke fordi Real er skyld i økonomien går så dårligt i Spanien. Stop nu bare diskussionen, det er fodbold det her.
- GutiHAZ14
- Gæst
-
til dels var debatten off topic, men der var blot et par folk herinde der har et ret urealistisk syn på hvordan tingene foregår i Spanien, og i forhold til det nye stadion byggeri Real Madrid har sat sig for.