Beskæmmende, svagt og chokerende

12 år 7 måneder siden #1 af Administrationen

Sergio Ramos skældte ud. Sådan lidt til højre og venstre. Med bebrejdende pegefingre, løftede øjenbryn og store bogstaver. Som anfører og
forsvarets rutinerede indslag måtte det være sådan, at det netop var ham, der tog ansvar. Og Sergio Ramos havde så absolut masser at brokke sig over.

For Real Madrid leverede overordnet set en decideret ugidelig indsats, hvor Ancelottis udvalgte primært brugte spilletiden på fejlafleveringer, unødvendige frispark og en håbløs slåen ud med armene mentalitet.

Gæsterne magtede ikke at score og Olímpic de Xativa havde ikke det store behov for at jagte en scoring. Dermed endte det som det
startede og det kan ingen af madrilenerne for alvor være utilfredse med. Dertil var indsatsen, viljen og de fysiske investeringer simpelthen for fraværende.

Og naturligvis skal det give nogle forskydninger, når flere af de normale stamspillere ikke er på banen, men som fan burde man dog forvente, at reserverne ville yde deres ypperste for at vise, at de fortjener en stamplads i fremtiden. Det var langt fra tilfældet. For nu at sige det pænt!

Casemiro var tungere end en kornfed amerikansk teenagepige fra sydstaterne, Moratas tekniske indsats mindede om en små-handikappet serie-5-spiller og Jesé var cirka ligeså farlig som en bankrøver med plastikbestik. Nej – kønt var det så absolut ikke. Og det er faktisk decideret beskæmmende, at der ikke er mere vildskab eller sejrslyst involveret i en kamp mod et klart undertippet La Segunda B-hold.

Der er returkamp den 18. december, mens næste opgave er på tirsdag mod FC København. Og bedømt ud fra i aften, så har Ståle Solbakken
og resten af københavnerne absolut intet at være bekymret for.

Olímpic de Xativa – Real Madrid 0-0 (0-0)

Advarsler

Olímpic de Xativa : Alcazár

Real Madrid: Casemiro

Dommer:

Fernández Borbalán

Olímpic de Xativa

Francis – Peris, Pepín, Mendoza, Alcázar – Belda, Rifaterra (76. min., Vaquero), Samu, Denis – Marenyá (80. min., Pifarré) – Christian (65. min, Franch)

Real Madrid

Casillas – Arbeloa (45. min., Marcelo), Nacho, Ramos, Carvajal – Casemiro, Illarramendia – Jesé, Isco (74. min., Modric), di María (57. min., Benzema) – Morata

Bedømmelse af truppen
3Casillas   
2Arbeloa   
2Nacho   
3Ramos   
1Carvajal   
3Marcelo   
2Casemiro   
2Illarramendi   
3Isco   
1Di María   
3Modrić   
2Jesé   
1Morata   
3Benzema   
0 Uden for bedømmelse
1 Tåkrummende dårligt
2 Skuffende præstation
3 Godkendt
4 Fin præstation
5 Fantastisk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 7 måneder siden #2 af elle44
Jaja, det jo ikke noget vi ikke har set før. i det mindste endte den ikke 4-0 (Alcorcon)

En umotiveret indsats, men selvfølgelig ingen katastrofe.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

12 år 7 måneder siden #3 af pm
Besvaret af pm på emne Beskæmmende, svagt og chokerende
Katastrofe? nej. Dybt pinligt? Ja. Især af dem der havde noget at bevise.

12 år 7 måneder siden #4 af Sahinovic
Det var godt nok svært at se hele kampen færdig, ej hvor var det dårligt!

Florentino Pérez

12 år 7 måneder siden #5 af MMM
Besvaret af MMM på emne Beskæmmende, svagt og chokerende
A trip down memory lane, Mous første kamp i CdR: www.marca.com/2010/10/26/futbol/copa_rey...be12e1a&t=1386458071 (på spansk, sorry)
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

12 år 7 måneder siden #6 af Steen
Værre er det vel heller ikke... Så længe vi ikke taber, så er jeg ligeglad med hvad kampen ender i den første kamp. Returkampen ender alligevel 4/5-0.

12 år 7 måneder siden #7 af Realmadrid94
Nu tror jeg vi er mange herinde der har spillet fodbold på et eller andet niveau, men til dem som har været tæt på det prof.: Det er godt nok svært at motivere sig selv, når man møder, for at sige det mildt, en lorte modstander, hvor man spiller med 7-8 reservespillere som ALLE har noget at bevise. Det ender hurtigt i frustrationer, da alle gerne vil vise hvad netop de kan. Når de ovenikøbet ikke er spillet sammen, så virker nogle af disse spillere, som uden tvivl besidder et stort talent, rigtig klodsede og mere en forhindring end noget andet. Jeg sammenligner ikke mine junior-år med Real Madrid, men ikke desto mindre så er jeg ikke i tvivl om de alle gerne vil vise noget, men samtidig er lidt demotiverede over at blive sat sammen med ''reserverne'', specielt for de helt unge, som måske har været vant til at være ''stjernen'' (Jese, Morata og Casemiro er blandt de værste syndere).
Det undrer mig over at trænere ikke enten prøver at arbejde med dette problem, eller bare prøver at opgive det, og stille med 5 stam og 5 reservespillere. Måske har de allerede opgivet det? Det virker i hvert fald sådan.

12 år 7 måneder siden #8 af madrid2000

Realmadrid94 skrev: Nu tror jeg vi er mange herinde der har spillet fodbold på et eller andet niveau, men til dem som har været tæt på det prof.: Det er godt nok svært at motivere sig selv, når man møder, for at sige det mildt, en lorte modstander, hvor man spiller med 7-8 reservespillere som ALLE har noget at bevise. Det ender hurtigt i frustrationer, da alle gerne vil vise hvad netop de kan. Når de ovenikøbet ikke er spillet sammen, så virker nogle af disse spillere, som uden tvivl besidder et stort talent, rigtig klodsede og mere en forhindring end noget andet. Jeg sammenligner ikke mine junior-år med Real Madrid, men ikke desto mindre så er jeg ikke i tvivl om de alle gerne vil vise noget, men samtidig er lidt demotiverede over at blive sat sammen med ''reserverne'', specielt for de helt unge, som måske har været vant til at være ''stjernen'' (Jese, Morata og Casemiro er blandt de værste syndere).
Det undrer mig over at trænere ikke enten prøver at arbejde med dette problem, eller bare prøver at opgive det, og stille med 5 stam og 5 reservespillere. Måske har de allerede opgivet det? Det virker i hvert fald sådan.

Jeg forstår dig ikke. Jese, Morata og Casemiro skulle være demotiverede fordi de spiller med reserver? Casillias, Ramos, Di Maria, Arbeloa, Elendigmendi, Isco, Carvajal og Nacho? Altså alle pånær Nacho har fået mere spilletid end dem.

Der er ingen undskyldninger. Ovenstående hold består af flere stjerner, som skulle være mere end rigelig til at give en 3 divisions hold en røvfuld. Problemet var motivationen samt undervurderingen af modstanderen. De tænkte den vinder vi stille og roligt og spillede alt for langsomt. Problemet var også banen. Det var både kunstgras og mindre end La liga baner.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez

12 år 7 måneder siden #9 af Bangow

Realmadrid94 skrev: Nu tror jeg vi er mange herinde der har spillet fodbold på et eller andet niveau, men til dem som har været tæt på det prof.: Det er godt nok svært at motivere sig selv, når man møder, for at sige det mildt, en lorte modstander, hvor man spiller med 7-8 reservespillere som ALLE har noget at bevise. Det ender hurtigt i frustrationer, da alle gerne vil vise hvad netop de kan. Når de ovenikøbet ikke er spillet sammen, så virker nogle af disse spillere, som uden tvivl besidder et stort talent, rigtig klodsede og mere en forhindring end noget andet. Jeg sammenligner ikke mine junior-år med Real Madrid, men ikke desto mindre så er jeg ikke i tvivl om de alle gerne vil vise noget, men samtidig er lidt demotiverede over at blive sat sammen med ''reserverne'', specielt for de helt unge, som måske har været vant til at være ''stjernen'' (Jese, Morata og Casemiro er blandt de værste syndere).

Nu er der altså milevidt forskel på at være juniorspiller og så at være fuldtidsprofessionel i verdens største klub. Hvis nogle spillere ikke kunne motivere sig selv til en kamp som i går, så skal de ganske enkelt ikke spille for Real Madrid.

12 år 7 måneder siden #10 af Doc.juego
det var sku ikke en særlig ophissende kamp, men nogle var dog ringere end andre.

Iker: bliver ikke rigtig testet, så han har vel lavet en ok Indsats, det jeg lagde mærke til var at forsvaret egentlig stod ret godt, hvilket måske kan have noget med iker at gøre, men dette er dog kun gisninger.

Arbeloa: fin kamp i forsvaret, lavede ikke så meget frem af banen.

Nacho: fin kamp, forsvaret stod fint, ligeså gjorde han.

ramos: fin kamp, han prøvede at piske lidt gang i de foreste,. igen var forsvaret fint.

carvajal: under hans gennemsnitlige præstationer, men det var sku ikke hans skyld at det gik skidt.

Illara: tja, fungere lidt som bold flytter, man ku godt har savnet lidt kreativitet.

Casemiro: spiller egentlig godt synes jeg, med undtagelse af de 2 hovedløse taklinger han har i kampen, som altså heller ikke må ske! han skal lige lære hvornår han kan tackle, og hvornår han ikke kan, men han bragte en energi på banen, havde mange bolderobninger, og havde nogle OK pasnings forsøg, omend han ikke er lige så præcis i hans afleveringer som Alonso, man han var faktisk en af de spiller der forsøgte, samt virkede som om han havde noget pasion, desværre gjorde dette han bare for ALL-IN med nogle tacklinger.

Di Maria: muligvis kampens dårligste spiller, han viste hvorfor han IKKE er førsteholdspiller. intet fungerede for ham, og han smed så mange angreb væk.

Isco: Han spillede ikke så godt i starten af kampen, men kom gradvist mere og mere med, og endte med at spiller en ok kamp, savner som altid lidt emre skyde vilje fra ham, især når hans medspillere spiller så ringe.

jese: Wait what? var Jese på banen? det virkede sku ikke sådan dog havde han et godt skud, men det var det eneste gode man kunne sige om hans kamp. han var meget usynlig

Moratta: han prøvede virkelig, men det var slet ikke hans kamp.

Benzema: Viste hvorfor han er 1 anriber, han skabte flere chancer end Moratta og Jese tilsammen.

Modric: spiller en ok kamp, men han er ikke spilleren der afgøre kampen selv, især når Isco kommer ud de to havde måske ku skabe noget sammen.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

12 år 7 måneder siden #11 af rezamadridista

madrid2000 skrev: Jeg forstår dig ikke. Jese, Morata og Casemiro skulle være demotiverede fordi de spiller med reserver? Casillias, Ramos, Di Maria, Arbeloa, Elendigmendi, Isco, Carvajal og Nacho? Altså alle pånær Nacho har fået mere spilletid end dem.

Hold nu kæft med det der.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, JimmyBroe, BBB, andreashn, MMM

12 år 7 måneder siden #12 af BBB
Besvaret af BBB på emne Beskæmmende, svagt og chokerende

Doc.juego skrev: Iker: bliver ikke rigtig testet, så han har vel lavet en ok Indsats, det jeg lagde mærke til var at forsvaret egentlig stod ret godt, hvilket måske kan have noget med iker at gøre, men dette er dog kun gisninger.

Forsvaret bestod af Arbeloa (Marcelo), Ramos, Carvajal, Nacho. Der er 3 (4) ud af 4 (5), som ville være stamspillere på alle spanske hold. At tilskrive Casillas vores primære forsvarskædes præstation mod et 3. divisionshold er søgt udover det sædvanlige. Adan kunne også have fået vores forsvar til at præstere på dette niveau.

rezamadridista skrev:

madrid2000 skrev: Jeg forstår dig ikke. Jese, Morata og Casemiro skulle være demotiverede fordi de spiller med reserver? Casillias, Ramos, Di Maria, Arbeloa, Elendigmendi, Isco, Carvajal og Nacho? Altså alle pånær Nacho har fået mere spilletid end dem.

Hold nu kæft med det der.

Tak. Der burde uddeles 'tænkepauser', for nogle af de øgenavne vores spillere får.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid, JimmyBroe, andreashn

Leveret af Kunena Forum