Xabi Alonso har forlænget

12 år 6 måneder siden #13 af baggins
Besvaret af baggins på emne Xabi Alonso har forlænget
Perfekt - intet mindre. Så har vi Alonso i minimum to år mere, og jeg tror sagtens at han kan forsætte ligesom Pirlo har gjort i Juventus.
Derudover er det ikke nødvendigt at hente Gündogan, af tre årsager: 1. Ja han er en dygtig spiller, men samtidig en spiller der bringer en masse skader med sig (og han har i øjebliket en rygskade, som ingen ved hvordan han kommer tilbage fra.) 2. Vi har Illarra, der har potentialet til at blive ligeså god som netop Alonso og Gündogan. Derudover skal Illarra også have en ordentlig chance til at vise sit værd, og der er en sæson ikke nok. 3. Vi har en spiller med meget stort potentiale, ved navn José Rodríguez på Castilla. Og hvis han skal have en chance for at udvikle sig ordentlig, er det perfekt at have en ældre spiller, som Alonso, som ikke kan spille hver kamp og hjælpe José Rodríguez med sin udvikling.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, JimmyBroe, rezamadridista, Lykke

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 6 måneder siden #14 af Steen
Besvaret af Steen på emne Xabi Alonso har forlænget
Øv... Jeg er så småt begyndt at vinke farvel til titler i de kommende år. Hvis man udelukkende ser på det individuelt, altså udelukkende ser på Xabi Alonso's kvaliteter, så kan man godt argumentere for at det er en god beslutning. Men kollektivt er dette forfærdeligt. Han er vores største svaghed, når vi møder bedre modstandere. Det er alt for nemt for vores modstandere at lukke ned for ham, og når hans holdkammerater hedder Modric (han arbejder defensivt, men ikke nok) Isco, Ronaldo og Bale, så bliver vi bare endnu mere sårbare. Vores organisation på banen når vi ikke er på bolden gør det hele endnu værre, og jeg fatter ikke hvordan Ancelotti ikke kan se det. Alle spillere skal være bag bolden når vi ikke har den, og så skal den forreste linje presse ekstra på, mens de øvrige spillere skal dække modstanderens spillere. Denne måde er den optimale måde at spille uden bold på, når man har spillere som Xabi Alonso der er ekstremt stationære, men sådan gør vi ikke. Ronaldo kigger på mens en modstander løber lige forbi ham, det samme gør Bale eller Di Maria tit, Benzema arbejder en smule defensivt, men aldrig langt nok ned, da han jo er angriber. Isco lunter ned, Modric arbejder en smule defensivt, og så har vi Xabi Alonso der lunter tilbage, men den fart han løber på er den samme som når jeg går hurtigt.. Det efterlader et endnu større pres, på et i forvejen ringe forsvar. Modstanderne spiller bolden rundt foran vores fælt mens vores spillere løber rundt som hovedløse kyllinger.
Og dette er kun defensivt, offensivt er det heller ikke særlig godt.. Det er så ufatteligt svært for vores spillere at åbne op for modstanderne, selvom at vi stiller op med 6 teknisk- og passnings-stærke spillere, Modric, Isco, Xabi Alonso, Ronaldo, Benzema og Bale. Jeg tror dog at vi bliver bedre offensivt, selvom at det ikke så så godt ud i mandags så har der helt klart være fremgang. Defensivt til gengæld, der tvivler jeg.
Xabi Alonso skal forestille sig at være vores balance spiller, men det er han ikke.

Hvis denne forlængelse så på samme tid betyder at Gündogan ikke kommer, så mister jeg alt håb.. Og til jer der snakker om hans skade, så er han klar igen, han er begyndt at træne med igen.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Macon, MMM

12 år 6 måneder siden #15 af Lykke
Besvaret af Lykke på emne Xabi Alonso har forlænget

Vi er ikke de eneste som er lykkelige ;)

Og jeg må sige at jeg føler mig utrolig lettet over at han endelig har fået skrevet under, jeg er personligt ikke klar til et Madrid uden ham endnu, vi har nogle rigtig gode bud på afløsere i fremtiden men de er der ikke helt endnu, Illarra vil have godt af to år mere under Alonso's vinger.

12 år 6 måneder siden #16 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Xabi Alonso har forlænget
@Steen

Jeg kan forstå dine tanker omkring holdets defensive problemstillinger, men det er ikke rimeligt at give Alonso hoveddelen af skylden for disse.

Selvom Xabi har forlænget (hvilket jeg i dén grad er glad for!), er det jo ikke ensbetydende med, at han kommer til at spille samtlige kampe fra start af, uagtet modstanderen. Det er nu en gang Ancelottis arbejde, at finde de rette metoder at slå modstanderne på, og møder vi et hold, hvor der er behov for en mere mobil og dynamisk spiller inde centralt, er jeg også tryg ved, at Ancelotti vil stille op i bedst mulig opstilling til den givne udfordring.

Derudover har Alonso også flere kvaliteter man ikke sådan lige skal kimse ad.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

12 år 6 måneder siden #17 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Xabi Alonso har forlænget
Er helt på linje med Steen. Når vi kommer til at møde de store hold så vil vi se samme skæbne som mod Dortmund fordi vores defensiv foran ramos og pepe er skræmmende ringe.

Jeg håber inderligt at vi spiller mere defensivt med llarra og så må Isco ofres på udebane evt. Det vil hjælpe forsvaret meget, dog på baggrund af det offensive, men Ronaldo, benzema, bale skal nok komme frem til noget. På den måde vil Modric også virke lidt mere offensiv, dog stadig med sine fine defensive aktioner.

Jeg siger ikke det er negativt med alonso's forlængelse, llarra vil lære meget af ham med tiden.. Alonso ser jeg bare ikke som på toppen mere og han lukkes ekstremt nemt ned som Steen også er inde på.

Gundogan SKAL være en prioritet og for min skyld også Veratti fra PSG. Begge unge og i top klasse allerede. Så må casemiro, khedira ( selvom jeg er glad for manden ) se sig om efter en anden klub. Alonso udgår med tiden og vi ender dermed op med disse midtbanespillere:

Llarra (Def)
Modric (Def/Off)
Isco,(Off)
Gundogan (Def/Off)
Veratti (Def) (evt behold khedira)

• Mata10
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #18 af Mata10
Besvaret af Mata10 på emne Xabi Alonso har forlænget

asp3200 skrev: Er helt på linje med Steen. Når vi kommer til at møde de store hold så vil vi se samme skæbne som mod Dortmund fordi vores defensiv foran ramos og pepe er skræmmende ringe.

Jeg håber inderligt at vi spiller mere defensivt med llarra og så må Isco ofres på udebane evt. Det vil hjælpe forsvaret meget, dog på baggrund af det offensive, men Ronaldo, benzema, bale skal nok komme frem til noget. På den måde vil Modric også virke lidt mere offensiv, dog stadig med sine fine defensive aktioner.

Jeg siger ikke det er negativt med alonso's forlængelse, llarra vil lære meget af ham med tiden.. Alonso ser jeg bare ikke som på toppen mere og han lukkes ekstremt nemt ned som Steen også er inde på.

Gundogan SKAL være en prioritet og for min skyld også Veratti fra PSG. Begge unge og i top klasse allerede. Så må casemiro, khedira ( selvom jeg er glad for manden ) se sig om efter en anden klub. Alonso udgår med tiden og vi ender dermed op med disse midtbanespillere:

Llarra (Def)
Modric (Def/Off)
Isco,(Off)
Gundogan (Def/Off)
Veratti (Def) (evt behold khedira)

Veratti forlængede sin kontrakt for ikke så lang tid siden, så det er stort set game over. PSG er en klub "on the up", de henter sikkert også Pogba, enten denne sommer eller næste.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved Mata10.

12 år 6 måneder siden #19 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Xabi Alonso har forlænget
Veratti er ikke umulig at hente, især på baggrund af hans gode forhold til vores træner ;)

• Mata10
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #20 af Mata10
Besvaret af Mata10 på emne Xabi Alonso har forlænget

asp3200 skrev: Veratti er ikke umulig at hente, især på baggrund af hans gode forhold til vores træner ;)

Ikke umuligt, nej. Dog ikke realistisk. Han har lige forlænget og PSG er nu i en position, hvor de ikke skal sælge deres bedste spillere.

12 år 6 måneder siden #21 af BBB
Besvaret af BBB på emne Xabi Alonso har forlænget

Lykke skrev:

Vi er ikke de eneste som er lykkelige ;)

I forlængelse af en debat i en anden tråd, så ligner de altså et par på billedet nederst til højre. Og de ser godt ud sammen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, MMM, El Rojo

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #22 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Xabi Alonso har forlænget

Steen skrev: Øv... Jeg er så småt begyndt at vinke farvel til titler i de kommende år. Hvis man udelukkende ser på det individuelt, altså udelukkende ser på Xabi Alonso's kvaliteter, så kan man godt argumentere for at det er en god beslutning. Men kollektivt er dette forfærdeligt. Han er vores største svaghed, når vi møder bedre modstandere. Det er alt for nemt for vores modstandere at lukke ned for ham, og når hans holdkammerater hedder Modric (han arbejder defensivt, men ikke nok) Isco, Ronaldo og Bale, så bliver vi bare endnu mere sårbare. Vores organisation på banen når vi ikke er på bolden gør det hele endnu værre, og jeg fatter ikke hvordan Ancelotti ikke kan se det. Alle spillere skal være bag bolden når vi ikke har den, og så skal den forreste linje presse ekstra på, mens de øvrige spillere skal dække modstanderens spillere. Denne måde er den optimale måde at spille uden bold på, når man har spillere som Xabi Alonso der er ekstremt stationære, men sådan gør vi ikke. Ronaldo kigger på mens en modstander løber lige forbi ham, det samme gør Bale eller Di Maria tit, Benzema arbejder en smule defensivt, men aldrig langt nok ned, da han jo er angriber. Isco lunter ned, Modric arbejder en smule defensivt, og så har vi Xabi Alonso der lunter tilbage, men den fart han løber på er den samme som når jeg går hurtigt.. Det efterlader et endnu større pres, på et i forvejen ringe forsvar. Modstanderne spiller bolden rundt foran vores fælt mens vores spillere løber rundt som hovedløse kyllinger.
Og dette er kun defensivt, offensivt er det heller ikke særlig godt.. Det er så ufatteligt svært for vores spillere at åbne op for modstanderne, selvom at vi stiller op med 6 teknisk- og passnings-stærke spillere, Modric, Isco, Xabi Alonso, Ronaldo, Benzema og Bale. Jeg tror dog at vi bliver bedre offensivt, selvom at det ikke så så godt ud i mandags så har der helt klart være fremgang. Defensivt til gengæld, der tvivler jeg.
Xabi Alonso skal forestille sig at være vores balance spiller, men det er han ikke.

Hvis denne forlængelse så på samme tid betyder at Gündogan ikke kommer, så mister jeg alt håb.. Og til jer der snakker om hans skade, så er han klar igen, han er begyndt at træne med igen.

Jeg forstår ærligt talt ikke din mangel på håb. Vi kan sagtens blive enige om, at Xabi Alonso ikker har den samme fart, som han engang havde. Men hans spillestil har aldrig nogensinde været baseret på fart. Han er en intelligent spiller, hvilket kan kompensere for den manglende fart. Så det ser jeg ikke som noget voksende problem. Han har altid været langsom.

Offensivt er han en fantastisk playmaker fra sin plads dybt i banen. Forskellen på, om det er ham eller Illarra, der spiller, er kæmpestor. Illarra spiller primært baglæns og sidelæns, mens Alonso altid kigger efter den direkte aflevering først. Illarra er kommet lidt efter det her den sidste måned, men Alonso er ham klart overlegen offensivt. Hans fart gør, at han kan lukkes ned, hvis han bliver mandsopdækket. Sådan har det dog altid været. Hvis modstanderen vælger at lukke ham ned, så bør et hold som Real dog have andre offensive kræfter på banen, der kan overtage og udnytte den ekstra plads. Hvis dette ikke er tilfældet, så kan Alonso ikke stå til ansvar for det.

Defensivt er han langt bedre, end du giver ham kredit for. Han forsvarer relativt forsigtigt, netop fordi han mangler fart til at indhente folk. Det betyder, at han laver ret få bolderobringer langt oppe på banen. Til gengæld står han solidt nede foran forsvaret. Her er vi meget uenige, som jeg ser det, så er Alonso nærmest den eneste på midtbanen, der konsekvent tager den rigtige defensive position. Det er altså meget få gange i løbet af en kamp, at han er ude af position. Det er ihvertfald min observation.

Uanset om folk er enige i ovenstående pointer, så er det vidst de færreste, der vil argumentere for, at Alonso ikke er har været bedre end Illarra i denne sæson. Spillet blev tydeligt bedre, da han kom tilbage fra sin skade i efteråret. Der er ingen grund til at skille sig af med Alonso, før nogen slår ham af holdet. Det her er Real Madrid, vi skal være konkurrencedygtige hele tiden. Derfor nytter det ikke noget af forære pladsen til Illarra, før han har fortjent den og vist, at han bringer mere til holdet end Alonso. Forstå mig ret, jeg ville ikke være ked af det, hvis nogen slår Alonso af, uanset om det er Illarra eller en spiller, vi henter til sommer, men indtil det sker, så vil jeg være rigtig glad for at have Alonso på holdet. Hans præstationer er solide, men måske lidt udynamiske. Det har de dog altid været, i mine øjne.

12 år 6 måneder siden #23 af LasseRMD
Besvaret af LasseRMD på emne Xabi Alonso har forlænget

Steen skrev: Øv... Jeg er så småt begyndt at vinke farvel til titler i de kommende år. Hvis man udelukkende ser på det individuelt, altså udelukkende ser på Xabi Alonso's kvaliteter, så kan man godt argumentere for at det er en god beslutning. Men kollektivt er dette forfærdeligt. Han er vores største svaghed, når vi møder bedre modstandere. Det er alt for nemt for vores modstandere at lukke ned for ham, og når hans holdkammerater hedder Modric (han arbejder defensivt, men ikke nok) Isco, Ronaldo og Bale, så bliver vi bare endnu mere sårbare. Vores organisation på banen når vi ikke er på bolden gør det hele endnu værre, og jeg fatter ikke hvordan Ancelotti ikke kan se det. Alle spillere skal være bag bolden når vi ikke har den, og så skal den forreste linje presse ekstra på, mens de øvrige spillere skal dække modstanderens spillere. Denne måde er den optimale måde at spille uden bold på, når man har spillere som Xabi Alonso der er ekstremt stationære, men sådan gør vi ikke. Ronaldo kigger på mens en modstander løber lige forbi ham, det samme gør Bale eller Di Maria tit, Benzema arbejder en smule defensivt, men aldrig langt nok ned, da han jo er angriber. Isco lunter ned, Modric arbejder en smule defensivt, og så har vi Xabi Alonso der lunter tilbage, men den fart han løber på er den samme som når jeg går hurtigt.. Det efterlader et endnu større pres, på et i forvejen ringe forsvar. Modstanderne spiller bolden rundt foran vores fælt mens vores spillere løber rundt som hovedløse kyllinger.

Kan godt forstå din bekymring, men hvis den først er kommet af denne forlængelse, så kan jeg ikke forstå det.

- Min bekymring om titler i år (læs: ikke kommende år) var da Khedira blev skadet. Hans defensive rolle er markant, og han fylder meget defensivt. Han er ikke en playmaker nej, men lige præcis Khedira i en midtbane konstellation af Alonso, Khedira og Modric havde været god nok til at modstå hårdt pres fra de andre store europæiske klubber. Min bekymring kommer af at konstellationen nu hedder Alonso, Modric og Isco, da disse 3 spillere ikke fylder nok defensivt, specielt en Isco er totalt usynlig, men Alonso og Modric alene kan ikke stå distancen.

Desuden skal de lige siges at jeg tror vores offensive linje vil arbejde meget mere defensivt mod større modstandere end lige Osasuna, Valladolid, Celta Vigo og hvad de nu ellers hedder.

12 år 6 måneder siden #24 af Steen
Besvaret af Steen på emne Xabi Alonso har forlænget
Jaken

Jeg giver heller ikke Alonso skylden for noget. Jeg mener, at den vigtigste position på banen er den spilstyrende-midtbane spiller, lige præcis den position Xabi Alonso har. Men der synes jeg bare ikke at han fylder nok, og årsagerne har jeg nævnt i indlægget tidligere.

Jeg forventer nu, at Xabi Alonso kommer til at spille alle de kampe han kan, kun skader kan forhindrer dette.
Xabi Alonso er fantastisk, men jeg er sikker på at det ville gavne holdet hvis man byttede ham ud med en anden spiller, Gündogan.

Rasmus

Netop, og jeg har heller aldrig været hans største fan. Jeg forstår ikke helt hvorfor du blander Illarra ind i det, for det har jeg ikke? Jeg vil gerne have Gündogan ind i stedet for Xabi Alonso.

Defensivt er han langt bedre, end du giver ham kredit for. Han forsvarer relativt forsigtigt, netop fordi han mangler fart til at indhente folk. Det betyder, at han laver ret få bolderobringer langt oppe på banen. Til gengæld står han solidt nede foran forsvaret. Her er vi meget uenige, som jeg ser det, så er Alonso nærmest den eneste på midtbanen, der konsekvent tager den rigtige defensive position. Det er altså meget få gange i løbet af en kamp, at han er ude af position. Det er ihvertfald min observation.

Jeg taler ikke hans evner ned, jeg snakker til gengæld om, at jeg ikke synes at han passer ind taktisk (defensivt). F.eks. Pirlo's manglende fart bliver reddet af at han har masser af arbejdsomme holdkammerater til at hjælpe ham med de defensive pligter, og samtidig er Juve's taktik skræddersyet til Pirlo, det samme kan man ikke sige om Xabi Alonso og Madrid. Juventus står langt tilbage når de ikke har bolden, alle arbejder defensivt og de står meget kompakt, hvilket sænker tempoet i spillet. Pogba og Vidal hjælper ham også utrolig meget.

Forstå mig ret, jeg ville ikke være ked af det, hvis nogen slår Alonso af, uanset om det er Illarra eller en spiller, vi henter til sommer, men indtil det sker, så vil jeg være rigtig glad for at have Alonso på holdet.

Det er jeg enig. Hvis Gündogan kommer, så har jeg det fint med at Xabi Alonso fortsætter, men jeg er bange for at hans forlængelse betyder at man giver slip på Gündogan..

LasseRMD

Kan godt forstå din bekymring, men hvis den først er kommet af denne forlængelse, så kan jeg ikke forstå det.

Som jeg også skriver længere oppe, så har jeg aldrig være den største Alonso fan.. Men jeg er også enig med dig i at Khedira - Xabi Alonso - Modric fungerede godt, og Khedira hjalp meget defensivt hvilket gavnede Alonso, men jeg synes stadig ikke at det var godt nok, og som jeg også skriver længere oppe, så mener jeg bare ikke at han passer ind rent taktisk, når vi skal forsvare.

Desuden skal de lige siges at jeg tror vores offensive linje vil arbejde meget mere defensivt mod større modstandere end lige Osasuna, Valladolid, Celta Vigo og hvad de nu ellers hedder.

Sandt. Noget jeg er stærkt utilfreds med, men det skal man give Ancelotti skylden for, så der er ikke så meget man kan gøre..
Indtil videre så har Xabi Alonso kun spillet imod Juventus som er en god modstander, og der var jeg heller ikke tilfreds med den defensive organisation, Juventus spillede sig nemt og hurtigt frem til chancer. (Ikke kun hans skyld, snakker om hele holdet)

Xabi Alonso i denne sæson:
Tackles per game: 1,6
Interceptions per game: 2

Sahin i denne sæson:
Tackles per game: 3,9
Interceptions per game: 2,8
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

Leveret af Kunena Forum