Pepe sikrede tre points i skuffende kamp
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Når man får en gave er det almindelig høflighed at sige tak og det skulle Real Madrid gøre søndag aften, hvor en sejr ville betyde at der igen er kontakt til de to øvrige tophold, Atlético Madrid og Barcelona, som i går delte i deres indbyrdes opgør i Madrid. Kampen blev indledt med et minuts stilhed for den tidligere Espanyol-spiller Maguregui og for Wakaso, som i denne uge på tragisk vis mistede sit kun 4 måneder gamle barn.
Sidste opgør i første turneringshalvdel burde således være et opgør, hvor Real Madrids spillere gik på banen med masser af gå-på-mod og motivation, men det v ar mere end svært at få øje på i kampens indledning, hvor man begik en masse uprovokerede fejl og det gav naturligvis Espanyol mod på tilværelsen.
Men der var dog heldigvis tale om, at Real Madrid blot lige skulle vågne op, for man overtog langsomt styringen med kampen og kom frem til afslutninger fra især Cristiano Ronaldo, som manglede træfsikkerhed i sine første afslutninger.
Føringsmålet burde dog være kommet fire minutter før pausen, da Modric på fænomenal vis erobrede bolden og spurtede en ¾ banelængde for at lægge bolden perfekt an til Ángel di María, som på ubegribelig vis valgte at sende bolden upræcist på tværs i stedet for selv at sætte bolden ind bag Kiko Casilla.
Det endte dog uden scoring i første halvleg og i pausen blev der ikke foretaget nogen ændringer på nogen af holdene.
Real Madrid fortsatte dog med at være toneangivende og fik føringen efter ti minutters spil. Carvajal, som ved Gud ikke var nogen åbenbaring offensivt i denne kamp missede en aflevering, men nåede bolden i sidste øjeblik, hvorefter der blev begået et frispark på ham. Det fik Real Madrid sandsynligvis mere ud af end et indlæg fra ungersvenden, for Modric lagde bolden ind foran mål til Pepe, som headede Real Madrid fortjent foran.
Jesé Rodríguez, som var blevet tilkaldt til kampen efter udtagelsen i går, kom ind med et kvarter igen i stedet for en usynlig Gareth Bale i forsøget på at lukke kampen definitivt, for på næsten vanlig vis fik Espanyol mere spil uden dog at komme frem til afgørende chancer.
Den mulighed fik Cristiano Ronaldo med ti minutter igen, men hans afslutning blev mesterligt reddet af Kiko Casilla og generelt skal portugiseren være glad for, at afstemningen om Guldbolden for længst er overstået, for der var ikke meget guldglans over hans præstation i aftenens kamp.
Det blev dog Pepe, som blev aftenens matchvinder efter endnu en skuffende indsats fra Real Madrid, som burde have lukket og slukket kampen meget tidligere, men man fik de tre points og det dæmper en stor del af kritikken.
Kampfakta:
Espanyol – Real Madrid 0-1 (0-0)
0-1 Pepe (54.)
Tilskuere: 40.500.
Dommer: Teixeira Vitienes
Gule kort: Modric (Real Madrid), Torje (Espanyol)
Røde kort: Ingen.
Real Madrids hold: Diego López; Carvajal (Arbeloa, 91. min.), Pepe, Ramos, Marcelo; Xabi, Modric; Bale (Jesé, 75. min.), Di María, Cristiano Ronaldo, Benzema (Illarra, 90. min.)
Espanyols hold: Kiko Casilla, Raúl R, V. Sánchez, Stuani, Moreno, Javi López, Fuentes, Colotto, Álex (Lanzarote, 64. min.), Córdoba, Torje (Simao, 64. min.).
Karakterer:
Diego López 3. Når man ikke kommer på nogen opgaver, kan man ikke lave fejl. Men man kan heller ikke vise sine evner. En stille aften på kontoret.
Carvajal 2. Bestemt ikke højrebackens bedste aften. Skuffende i offensiven og kun marginalt bedre defensivt, hvor han ikke blev udfordret alverden.
Pepe 4. En stille aften for den portugisiske midterforsvarer, som henter lidt ekstra på sit sejrsmål.
Ramos 3. Også Ramos fik ikke de store udfordringer og derfor en jævn præstation fra ham.
Marcelo 3. Ingen store udfordringer til brasilianeren. Men jævn præstation.
Xabi Alonso 4. Binder midtbanen godt sammen og lavede ikke de store fejl.
Modric 5. Igen den bedste spiller. Stærk i bolderobringen og visionær i offensiven. Meget flot.
Bale 2. Man så, at han havde været på banen, da han blev skiftet ud. Måske aftenens svageste præstation.
Di María 2. Ingen prangende præstation og så skal man altså være selvisk, når man får en 100% chance.
Cristiano Ronaldo 2. Mange afslutninger, mange afbrændere. Heriblandt flere, som han burde have scoret på.
Benzema 4. Rigtig god arbejds-indsats og gik godt med i kombinationerne og opspillet.
Jesé. Uden for bedømmelse.
Illarra. Uden for bedømmelse.
Arbeloa. Uden for bedømmelse.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Florentino Pérez
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
+1
Uddybning af spillerbedømmelser:
+1
Jeg er enig i alle bortset fra Ronaldo, Alonso og Carvajal.
Ronaldo: 1. synes simpelthen ikke han satte en fod rigtig i hele kampen, store chancer og store afbrændere, fejlafleveringer, dårlige tæmninger osv.
Alonso: 3. Gjorde det fint som han plejer, men ikke over middel
Carvajal: 3. Utrættelig, stormede op og ned ad højresiden. Ikke altid gode indlæg men han skabte en masse uro. Stabil og aggressiv defensivt.
Spillerkaraktere:
Lopez - 3. Min vurdering er man fra start af starter på et 3-tal, og Lopez havde intet og se til, men det skal på ingen måde trække ham ned ligesom det dog heller ikke skal trække ham op.
Carvajal - 3. Langtfra hans bedste kamp, og gjorde hverken til eller fra, men leverede okay.
Pepé - 4. Spillede helt fint uden personlige fejl, men hans sidste halve time plus hans mål gjorde han fik 4, da han var Cordoba meget overlegen.
Ramos -3. Ligesom Pepé spillede han helt fint uden personlige fejl, men så til tider lidt svag ud imod Cordoba.
Marcelo - 3. Langtfra hans bedste kamp, og gjorde hverken til eller fra, men leverede okay.
Alonso - 3. Han lagde skrækkeligt ud, og fandt først sit spil i 2. Halvleg, men han får et meget lille 3-tal.
Modric - 4. En forfærdelig start på kampen er den eneste grund til han i min bog ikke kan få 5. Videre forklaring behøves vel ikke på hans form i øjeblikket. Kun hans sløje start på kampen gjorde han ikke blev kampens spiller.
Bale - 1. Ville egentlig have givet ham 0, men det var desværre ikke muligt. Igen total anonym, dårlige førsteberøringer, dårlige beslutninger, dårlige afleveringer og var generelt ikke meget mere værd end et stykke 1 kr. slik.
Di María - 2. Har sagt det mange gange før, men en central rolle egner han sig slet ikke til. Hans positionering var til grin idag, og mange gange havde han en trang til og spille venstreback når Marcelo kom til baglinjen. Havde mange fejlafleveringer, og var egentlig også meget anonym. Han kender ikke positionen specielt godt, og måske lidt hårdt og kritisere ham for hans positionering inde centralt, men det er nu engang hvad vi kan bedømme ham på. Eneste grund til han får et 2-tal er fordi han dog spillede en my bedre end Ronaldo og Bale.
Ronaldo - 1. Ligesom med Bale, så ville jeg havde givet ham 0. Katastrofal igen idag får jeg næsten lyst til at sige. Han havde 2 gode aktioner idag, og det var hans tæmning efter Di María's flotte aflevering og hans aktion hvor Casilla laver en fremragende redning, men uanset hvor godt reddet det så er, så skal der bare være mål. Hans afslutning var egentlig god nok, men der skal bare være mål.
Hans afleveringer og afslutninger var overhovedet ikke Real Madrid værdigt idag.
Benzema - 4. Han var fremragende idag, og alt stort set lykkedes for ham. Desværre fik han ikke scoret på hans chance, og det er også grunden til han ikke får 5. Når man kommer frem til så få chancer som han gør, så skal de få bare i kassen. Alt andet gør han rigtigt og han er kampens spiller idag, selvom Modric var tæt på i mine øjne, men Benzema spillede bare solidt og fantastisk hele kampen igennem.
Jesé. Uden for bedømmelse.
Illarra. Uden for bedømmelse.
Arbeloa. Uden for bedømmelse.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Mata10
- Gæst
-
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Mata10 skrev: Tager man de brændte chancer væk, så var det her en normal Ronaldo præstation. Det er nok en af grundene til at mange ikke ser ham som den bedste spiller i verden. Det sagde jeg også for et par uger siden, og der blev grint af mig(kan ikke huske hvem).
Haha.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Mata10
- Gæst
-
Tror mere, at det var en sarkastisk kommentar af en slags. Det er i øvrigt ikke særlig svært at se.rezamadridista skrev:
Mata10 skrev: Tager man de brændte chancer væk, så var det her en normal Ronaldo præstation. Det er nok en af grundene til at mange ikke ser ham som den bedste spiller i verden. Det sagde jeg også for et par uger siden, og der blev grint af mig(kan ikke huske hvem).
Haha.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Mata10 skrev:
Tror mere, at det var en sarkastisk kommentar af en slags. Det er i øvrigt ikke særlig svært at se.rezamadridista skrev:
Haha.
Real-Laudrup, mind mig lige om, at vi skal have set lidt nærmere på din bruger i den kommende uge. Det er for sent at udelukke dig i aften.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Om Ronaldo skal have 1 eller 2, der synes jeg det er fair nok at han får 2, da på trods af at han brænder nogle gyldne chancer, så tvinger han mål manden til at lave nogle ubekvemme redninger, som sagtens kunnet have gået ind, eller givet en anden bold.
Carvajal var for mig mellem 2-3, han var ofte på bolden, men gik konstant galt i byen med indlæg osv. Så han får kun 2 i min bog.
Alonso ville jeg give 3, da han ikke spiller specielt godt eller skidt i denne kamp, men meget stabilt.
Siempre Madrid skrev:
Mata10 skrev:
Haha.
Real-Laudrup, mind mig lige om, at vi skal have set lidt nærmere på din bruger i den kommende uge. Det er for sent at udelukke dig i aften.
Men manden har da ret. Det er da tit Ronaldo spiller en decideret ringe kamp: smider masser af bolde væk, sløser med afleveringerne, ikke-eksisterende i defensiven, og så scorer han lige et par kasser inden lukketid.
Set fra den synsvinkel, så synes jeg også kritikken er hård af Cris efter i går, for en af hans store forcer er jo netop hans evne til at opsøge målchancherne. Han har jo et hav af chancer i går, og hvis han bare havde haft lidt mere held med en af hans andre helt store forcer, at omsætter chancer til mål, så havde det været en ganske normal kamp. Jeg har i hvert fald mere end et par gange tænkt: "Dårlig kamp af Ronaldo, han er vel et 2-tal værd", men har så overbevist mig selv om, at man ikke kan give en mand der har lavet to mål en karakter under middel. For det er trods alt det spillet handler om: at lave mål.
Synes det er imponerende hvor mange chancer han kommer frem til, det er jo også grunden til at han formår at lave så mange mål. Det er dog interessant at se, hvor ringe folk synes han er, når han så ikke får sat en enkelt eller to ind.
- Fernando M.
- Ekspert bruger
-
Pepe, Modric og Benzema var for mig kampens spillere (men jeg så heller ikke de første 15 min. som jeg kan forstå var helt forfærdelige).