Pepe sikrede tre points i skuffende kamp
- rene
- Gæst
-
El Rojo skrev:
Siempre Madrid skrev:
Mata10 skrev:
Tror mere, at det var en sarkastisk kommentar af en slags. Det er i øvrigt ikke særlig svært at se.rezamadridista skrev:
Mata10 skrev: Tager man de brændte chancer væk, så var det her en normal Ronaldo præstation. Det er nok en af grundene til at mange ikke ser ham som den bedste spiller i verden. Det sagde jeg også for et par uger siden, og der blev grint af mig(kan ikke huske hvem).
Haha.
Real-Laudrup, mind mig lige om, at vi skal have set lidt nærmere på din bruger i den kommende uge. Det er for sent at udelukke dig i aften.
Men manden har da ret. Det er da tit Ronaldo spiller en decideret ringe kamp: smider masser af bolde væk, sløser med afleveringerne, ikke-eksisterende i defensiven, og så scorer han lige et par kasser inden lukketid.
Set fra den synsvinkel, så synes jeg også kritikken er hård af Cris efter i går, for en af hans store forcer er jo netop hans evne til at opsøge målchancherne. Han har jo et hav af chancer i går, og hvis han bare havde haft lidt mere held med en af hans andre helt store forcer, at omsætter chancer til mål, så havde det været en ganske normal kamp. Jeg har i hvert fald mere end et par gange tænkt: "Dårlig kamp af Ronaldo, han er vel et 2-tal værd", men har så overbevist mig selv om, at man ikke kan give en mand der har lavet to mål en karakter under middel. For det er trods alt det spillet handler om: at lave mål.
Synes det er imponerende hvor mange chancer han kommer frem til, det er jo også grunden til at han formår at lave så mange mål. Det er dog interessant at se, hvor ringe folk synes han er, når han så ikke får sat en enkelt eller to ind.
Jeg syntes nu stadig Ronaldo er verdens bedste, men synes også at man har kunnet se efter hans skade tilbage i december, at han ikke helt er der for tiden han brænder lidt for meget, havde han i går været skarp havde han lavet 4 mål i går. Men når det så er sagt, så syntes jeg også at det er vanvittigt alle de målchancer Cristiano når frem til, hans målnæse skal man aldrig tage fejl af.
Jeg synes mere det er bekymrende med Bale, jeg synes han har en tendens til at gemme sig i kampene, jeg savner ansvar fra hans side af, det er i hver fald slet ikke den spiller vi så fra Tottenham og det ærgeligt for han er en fremragende spiller, han skal i hvert fald til at tage sig sammen ellers tror jeg godt at Jese kan overtage hans plads på kanten.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Fernando M. skrev: Jeg er egentlig ikke som sådan uenig i karaktererne, men jeg synes, at forsvar plus defensiv midtbane på en eller anden måde ikke får kredit for at spille 90 minutter uden at give modstanderne (som trods alt er et gedigent midterhold i La Liga) en eneste chance. Vi er jo ikke ligefrem et hold, der er kendt for ikke at lave en to-tre forsvarsmæssige hjerneblødninger i løbet af en kamp.
Pepe, Modric og Benzema var for mig kampens spillere (men jeg så heller ikke de første 15 min. som jeg kan forstå var helt forfærdelige).
Her er vi så ude i skismaet om, forsvarerne holdt modstanderne fra scoring, fordi de selv spillede godt eller fordi modstanderne spillede skidt. Jeg hælder selv mest til sidstnævnte forhold, men det er en behagelig tendens man har taget med ind i forholdet, at man ikke lukker mål ind.
Og nu vil jeg køre en AS-statistik, som de plejer at gøre for Casillas. Jeg vil blot gøre det for Diego López: Han har nemlig holdt målet rent tre gange så mange gange som Iker Casillas i 2014. Grande Diego......
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Men manden har da ret. Det er da tit Ronaldo spiller en decideret ringe kamp: smider masser af bolde væk, sløser med afleveringerne, ikke-eksisterende i defensiven, og så scorer han lige et par kasser inden lukketid.
Set fra den synsvinkel, så synes jeg også kritikken er hård af Cris efter i går, for en af hans store forcer er jo netop hans evne til at opsøge målchancherne. Han har jo et hav af chancer i går, og hvis han bare havde haft lidt mere held med en af hans andre helt store forcer, at omsætter chancer til mål, så havde det været en ganske normal kamp. Jeg har i hvert fald mere end et par gange tænkt: "Dårlig kamp af Ronaldo, han er vel et 2-tal værd", men har så overbevist mig selv om, at man ikke kan give en mand der har lavet to mål en karakter under middel. For det er trods alt det spillet handler om: at lave mål.
Synes det er imponerende hvor mange chancer han kommer frem til, det er jo også grunden til at han formår at lave så mange mål. Det er dog interessant at se, hvor ringe folk synes han er, når han så ikke får sat en enkelt eller to ind.
Spot on!
Dog synes jeg egentlig ikke Ronaldo er verdens bedste, men det er klart imponerende det han har gang i, i hans karriere, og specielt i Real Madrid.
Folk har en tendens til og lukke øjnene for Ronaldo's spil, fordi han altid kommer til så mange chancer og scorer så fandens mange mål. Jeg er bare én af dem, som ikke synes det er så skide imponerende og scorer så mange mål, og vægter egentlig spillet på banen langt højere end så mange scorede mål Ronaldo altid scorer.
Jeg har flere gange kritiseret Ronaldo selvom han scorer hattrick eller 2 mål, fordi jeg altid ser ham spille fodbold som igår, men en normal kamp fra Ronaldo går han bare ikke mål løs fra en kamp.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev: El Rojo skrev:
Spot on!
Dog synes jeg egentlig ikke Ronaldo er verdens bedste, men det er klart imponerende det han har gang i, i hans karriere, og specielt i Real Madrid.
Folk har en tendens til og lukke øjnene for Ronaldo's spil, fordi han altid kommer til så mange chancer og scorer så fandens mange mål. Jeg er bare én af dem, som ikke synes det er så skide imponerende og scorer så mange mål, og vægter egentlig spillet på banen langt højere end så mange scorede mål Ronaldo altid scorer.
Jeg har flere gange kritiseret Ronaldo selvom han scorer hattrick eller 2 mål, fordi jeg altid ser ham spille fodbold som igår, men en normal kamp fra Ronaldo går han bare ikke mål løs fra en kamp.
Hvordan kan du ikke være imponeret over, at Ronaldo har scoret 1 mål pr. kamp i gennemsnit over mere end 200 kampe for Real Madrid?
Uanset hvordan du vender og drejer det, så er det yderst imponerende. Mål er ikke alt, og vi er enige om, at Ronaldo ikke er den perfekte fodboldspiller, men hvis en offensiv spiller scorer 2 eller 3 mål i en kamp, så kan det på ingen måde være en dårlig kamp. Man kan have en dårlig kamp udover målene, men samlet set, så har målene i langt de fleste tilfælde været med til at afgøre kampen i ens holds favør.
For at vende tilbage til kampen i går, så er jeg enig i, at Ronaldo spiller en forfærdelig kamp, men det er kun på grund af hans ukarakteristiske brændte chancer. Scorer han på en eller to af dem, så vinder vi en sikker sejr og Ronaldo indsats havde været godkendt.
Min pointe er, at det er ikke hyklerisk at kritisere Ronaldo, når han ikke scorer, og rose ham, når han gør, for målene afgører kampe, uanset hvordan han ellers har spillet.
- Fernando M.
- Ekspert bruger
-
Men den kamp burde være endt 5-0 med lidt mere skarphed fra Di M, CR og Benze.
Hvordan kan du ikke være imponeret over, at Ronaldo har scoret 1 mål pr. kamp i gennemsnit over mere end 200 kampe for Real Madrid?
Uanset hvordan du vender og drejer det, så er det yderst imponerende. Mål er ikke alt, og vi er enige om, at Ronaldo ikke er den perfekte fodboldspiller, men hvis en offensiv spiller scorer 2 eller 3 mål i en kamp, så kan det på ingen måde være en dårlig kamp. Man kan have en dårlig kamp udover målene, men samlet set, så har målene i langt de fleste tilfælde været med til at afgøre kampen i ens holds favør.
For at vende tilbage til kampen i går, så er jeg enig i, at Ronaldo spiller en forfærdelig kamp, men det er kun på grund af hans ukarakteristiske brændte chancer. Scorer han på en eller to af dem, så vinder vi en sikker sejr og Ronaldo indsats havde været godkendt.
Min pointe er, at det er ikke hyklerisk at kritisere Ronaldo, når han ikke scorer, og rose ham, når han gør, for målene afgører kampe, uanset hvordan han ellers har spillet.
Det er jo netop også det jeg er imponeret over, men jeg er ikke imponeret over hans præstationer blot fordi han scorer 2-3 mål i hver kamp. Indrømmet jeg kunne have formuleret mig bedre, men sværere er det vel heller ikke at forstå, eller?
Jo, for mig kan Ronaldo godt spille en dårlig kamp og alligevel scorer 3 mål. Som sagt så vægter jeg spillet meget højere end mål, og det var også derfor jeg var/er en kæmpe kritiker af Mourinho's Real Madrid, som godt nok scorede mange mål, men spillet var helt af helvedes til!. Det samme gør sig egentlig gældende med Ronaldo. Mange mål vinder ingen titler, og det er Ronaldo desværre et bevis på.
Nu skal det ikke lyde, at alle Ronaldo's 200 mål har været afgørende for Real Madrid. Uden at have en statistik på det, så tør jeg godt udtale mig om, at over halvdelen hvis ikke mange flere ikke har været direkte afgørende for en Real Madrid sejr. Det er da også en dum diskussion, og ikke et sted jeg vil hen.
Grunden til jeg ikke ser Ronaldo som den bedste spiller i verden er simpelthen hans spil mange gange ikke er godt nok. Han er blevet en maskine som kun koncentrere sig om og scorer mål, og det er også fair nok, men den direkte duel med Messi bliver bare så kikset når Messi gang på gang scorer flere mål samt assist, men også mange gange spiller bedre på banen.
Ronaldo vinder titlen af mangel på bedre, hvis du spørger mig. Ronaldo har sine fantastisk mange mål, men mere har han ikke i mine øjne. Jeg taler overhovedet ikke Ronaldo ned, jeg taler ham bare ned på et niveau han hører til!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Ikertheman
- Gæst
-
Personligt forstår jeg ikke, hvorfor der er et behov for at tale Ronaldo ned, for den almene opfattelse er jo også, at "Messi er fra en anden planet" og Ronaldo er "bare" Ronaldo..
Jeg er mere imponeret over, hvor komplet Ronaldo er som spiller, han laver ikke hver gang de samme små driblinger - jeg prøver ikke at tale Messi ned, da han også er en gudsbenådet spiller, men jeg kan bedre lide Ronaldo på banen..
- RasmusKring
- Gæst
-
Et mål i kampen i går havde været afgørende i den forstand, at sejren havde været mere sikker sidst i kampen. Nu endte vi ikke med at indkassere noget sent mål, men da vi har for vane at gøre det ofte, så betyder en to målsføring meget for sandsynligheden for at vinde kampene. Ronaldo har uden tvivl scoret mange mål til 4-0, 5-0 og lignende, som ikke har haft den store betydning, men langt de fleste af hans mål har haft betydning, også selvom han ikke er blevet "matchvinder".
Vi har tidligere diskuteret Ronaldo, og jeg tror ikke, at vi er så uenige om ham, Dios. Han tager mange dårlige beslutninger og er dårlig til at slippe bolden. Det kommer aldrig til at forsvinde fra hans spil, men i 2013 har han været så overlegen til at skabe sig chancer og score på dem, så der ikke er nogen tvivl om, at han har været verdens bedste fodboldspiller. Det er ikke i mangel på bedre - han har præsteret individuelt på det højeste niveau for både klub- og landshold. Han har huller i sit spil, ligesom alle andre, men han er en fantastisk individualist. Ingen fodboldspiller laver ligeså gode dybdeløb og løb ind i boksen, som Ronaldo.
Så er der den anden diskussion med Mourinhos Real Madrid. Det er nogen helt andet, i mine øjne. Men lad os lige blive enige om at skelne mellem god underholdningsværdi og god fodbold. Mourinhos hold spillede god fodbold, der gav gode resultater, men underholdningsværdien var lav. Den samme logik kan ikke helt overføres til Ronaldo.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Der er en grund til, at det kun er Lionel Messi, som kan følge ham i verdenshistorien og det er fordi de med afstand er verdens absolut to bedste spillere.
Man kan foretrække den ene frem for den anden, det er fair nok, men man spiller ikke dårligt, hvis man laver det antal mål.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
For det første når man scorer så mange som Ronaldo gør, så er det fysisk umuligt at de allesammen er afgørende i den forstand. For det andet får folk det til at lyde som om at Messi har scoret alle sejrsmålene fra Barcelona.
Ronaldo er mere afgørende end de fleste spillere. At han til og med scorer mange "ubetydelige" mål skal da ikke trække hans nivaeu ned.
- Redondo
- Gæst
-
Til gengæld synes jeg at forsvaret (ikke Carvajal selvfælgelig) så ret stærkt ud i går. Man kan sige at det måske var fordi Espanyol var dårlige, men ham Cordoba gjorde en god indsats synes jeg. Så stor kredit til Pepe, Ramos (som jeg ellers synes har været ret svingende) og Marcelo.
- RasmusKring
- Gæst
-
Redondo skrev: Synes klart at Di Maria og Carvajal var de to dårligste fra Madrid. Mig en gåde at de to bliver ved med at få en plads i start 11'eren.
Til gengæld synes jeg at forsvaret (ikke Carvajal selvfælgelig) så ret stærkt ud i går. Man kan sige at det måske var fordi Espanyol var dårlige, men ham Cordoba gjorde en god indsats synes jeg. Så stor kredit til Pepe, Ramos (som jeg ellers synes har været ret svingende) og Marcelo.
Carvajal tilbyder bare så meget offensivt. Det var måske ikke så tydeligt i går, men jeg kan bare godt overleve lidt startproblemer i forsvaret med de offensive kvaliteter, han besidder. Hvis han langsomt bygger på defensivt, så kan han blive en verdensklasse højreback. Bare se den udvikling Marcelos defensive kvaliteter har været igennem i hans tid i Madrid. Carvajal kan blive ligeså god!