AS: Real Madrid vil have Alberto Moreno

12 år 6 måneder siden #13 af MMM

El_Juan skrev: Måske kunne det i øvrigt tænkes, at Denis Cheryshev kan bruges som "lokkemad" til at sænke prisen, bare en smule. Selv om det selvfølgelig først og fremmest handler om for ham, at komme ovenpå igen og spille. De har haft det med, at skole nogle ganske glimrende wingbacks i Sevilla, så måske kan de gøre det samme med Denis, der så kunne tage over efter Moreno. Bare en tanke.

Pressen i Sevilla siger €21 mio + Cheryshev, men som du selv er inde på, så er han stadig ikke tilbage efter sin skade, hvilket selvfølgelig får betydning for værdiansættelsen af ham.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 6 måneder siden #14 af El_Juan

RasmusKring skrev: Set i bakspejlet ville jeg ikke gøre det igen, da prisen på 30 mio € blev betalt, fordi han skulle udfordre Marcelo på venstreback. Det har han aldrig rigtig formået på, selvom Marcelo har været ude med diverse skader. Men det her med at se tilbage på transfer kan man ikke bruge til ret meget. Coentrao er bare kun en gennemsnitlig, og dem betaler man ikke 30 mio € for. Vi skal i øvrigt være virkelig glade, hvis vi får 15 mio € for ham. Alt over det, vil jeg mene er urealistisk.

Uanset hvad, så lyder Moreno som en solid transfer. Jeg vil overveje at se en Sevilla kamp på et tidspunkt, så jeg kan se ham lidt an.

Jeg er ikke helt enig i, at han blev købt for ligefrem, at skulle udfordre Marcelo, hvilket jeg ligeledes var inde på i mit første indlæg. Man havde udset, at holdet var svækket på den position, så snart Marcelo ikke var til rådighed og det svækkede ligeledes holdet som helhed. Det var derfor nødvendigt med en backup til Marcelo, som tilsvarende kunne bringe lidt af det samme i det fremadrettede spil. Jeg mener i højere grad, at han blev købt på den baggrund, end han blev købt med henblik på ligefrem, at skulle udfordre Marcelo. En naturlig konkurrence om pladserne vil der selvfølgelig altid være, men det var et svagt punkt på holdet, så snart Marcelo ikke var til rådighed, hvor der var brug for forstærkning. Set i det lys mener jeg, at han var pengene værd og så er det som sagt stadig markedet, der bestemmer prisen. Og det er på den baggrund, at jeg stadig ville gøre det om igen.

Og når jeg mener, at det var svagt punkt på holdet og der ikke var en spiller af samme kaliber til at tage over for Marcelo, så mener jeg, at det var et must - med en tyk streg under - og en position, hvor det - i forhold til behovet - var fint nok, at spendere en pæn sum penge. Klubben kunne heller ikke forhånd vide, hvordan det ville gå med Coentrão i klubben. Han blev netop købt, fordi den sportslige ledelse mente, at han havde de nødvendige kvaliteter. Det skal du huske på. Det er lidt det samme nu med Moreno.

Med en markedsværdi på i omegnen af 18 mio. €, så synes jeg det er lavt ligefrem, at sætte minimumsprisen til 15 mio. €. Mellem 15 og 25 mio. € burde han nok kunne indbringe.

Du kan passende starte med, at se Atlético mod Sevilla på søndag. Det skal nok blive en god kamp! ;-)

MMM skrev: Pressen i Sevilla siger €21 mio + Cheryshev, men som du selv er inde på, så er han stadig ikke tilbage efter sin skade, hvilket selvfølgelig får betydning for værdiansættelsen af ham.

Det lyder som en fantastisk aftale! Det ville være en god handel, men lad os nu se, hvordan det hele forløber sig.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved El_Juan.

12 år 6 måneder siden #15 af Real Madrid

Elkrimi skrev: Vi står efterhånden i en favorabel position når det gælder kommende spanske kometer.
Kuldet med især Isco og Illarra er populært og vil helt sikkert også vægte højt, når Moreno skal vælge nye holdkammerater til sommer - forhåbentlig før VM, så prisen ikke går mod 30 mio euro.

15-20 mio euro for Moreno, med samme fortjeneste på Coentrao, ville være ideelt.

Vi kan i princippet stille med et helt hold af spanske spillere i hvert fald ;-)
(Tre "gamle", en granvoksen og syv stortalenter)

Casillas/Lopez/Jesus

Arbeloa Nacho Ramos Moreno

Ilarramendi Alonso

Carvajal Isco Jesé

Morata

No solo soy perfecto, también soy Madridista

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #16 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne AS: Real Madrid vil have Alberto Moreno

El_Juan skrev: Jeg er ikke helt enig i, at han blev købt for ligefrem, at skulle udfordre Marcelo, hvilket jeg ligeledes var inde på i mit første indlæg. Man havde udset, at holdet var svækket på den position, så snart Marcelo ikke var til rådighed og det svækkede ligeledes holdet som helhed. Det var derfor nødvendigt med en backup til Marcelo, som tilsvarende kunne bringe lidt af det samme i det fremadrettede spil. Jeg mener i højere grad, at han blev købt på den baggrund, end han blev købt med henblik på ligefrem, at skulle udfordre Marcelo. En naturlig konkurrence om pladserne vil der selvfølgelig altid være, men det var et svagt punkt på holdet, så snart Marcelo ikke var til rådighed, hvor der var brug for forstærkning. Set i det lys mener jeg, at han var pengene værd og så er det som sagt stadig markedet, der bestemmer prisen. Og det er på den baggrund, at jeg stadig ville gøre det om igen.

Og når jeg mener, at det var svagt punkt på holdet og der ikke var en spiller af samme kaliber til at tage over for Marcelo, så mener jeg, at det var et must - med en tyk streg under - og en position, hvor det - i forhold til behovet - var fint nok, at spendere en pæn sum penge. Klubben kunne heller ikke forhånd vide, hvordan det ville gå med Coentrão i klubben. Han blev netop købt, fordi den sportslige ledelse mente, at han havde de nødvendige kvaliteter. Det skal du huske på. Det er lidt det samme nu med Moreno.

Med en markedsværdi på i omegnen af 18 mio. €, så synes jeg det er lavt ligefrem, at sætte minimumsprisen til 15 mio. €. Mellem 15 og 25 mio. € burde han nok kunne indbringe.

Du kan passende starte med, at se Atlético mod Sevilla på søndag. Det skal nok blive en god kamp! ;-)

Jeg tror i bund og grund, at vi er enige om, at der var nød til at blive købt et alternativ til Marcelo, så i den forstand var det en udemærket transfer. Jeg er dog helt sikker på, at man ikke betalte 30 mio € for en spiller, som helt sikkert ville blive backup. Man var kun villig til at betale den slags penge, fordi man håbede, at han var bedre end det. Der var helt sikkert andre biligere alternativer til en ren rolle som backup. Men lad os være enige om at være uenige på det punkt :)

Moreno bliver købt ind i en perfekt rolle for en 21-årig spiller, hvis vi køber ham til sommer. Der bliver ikke nogen forventning om, at han med det samme skal præstere, da Marcelo sidder på pladsen. Han vil derfor få lidt tid til at falde til og udvikle sig, inden han for alvor skal udfordre Marcelo, men samtidig har han angiveligt et tilpas højt niveau til at være en meget stærk backup.

PS. Hvis vi får 20 mio € eller mere for Coentrao, så bliver jeg chokeret.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved RasmusKring.

Leveret af Kunena Forum