Sejr i halvslap pokal-romance

12 år 6 måneder siden #1 af Administrationen

Real Madrid rykkede tættere på næste runde i Copa del Rey. Det er facit ovenpå den første del af dobbeltopgøret mod Espanyol, der hjemme på Cornellá-El Prat nok var presset hårdt i hovedparten af opgøret, men som alligevel formåede at slippe fra kampen med et nederlag på 0-1, og som endda med lidt held havde fået prikket bolden i nettet i opgørets afsluttende fase.

Dermed lever duellen mod catalanerne i den grad stadigvæk, og det kan Real Madrid udelukkende sig takke sig selv for – for det var en aften, hvor omsætningen af chancer var skammeligt ringe.

Og særligt Cristiano Ronaldo var i centrum. Nok tiltvang portugiseren sig flere farlige chancer, men han burde retmæssigt havde omsat minimum en af mulighederne til en fuldtræffer. Mulighederne var der i hvert fald, og særligt et skud på indersiden på stolpen og et komisk udført saksesparksforsøg står skarpt i erindringen.

Også Benzema var en dyr herre i front, for ofte valgte han den helt forkerte løsning, og det koster en del på pluskontoen, om end det naturligvis taler til franskmandens store ros, at han som den eneste faktisk lykkedes med at få bolden forbi Casilla i hjemmeholdets mål.

Men mens angrebet aldrig fandt den rette melodi, så var tingene anderledes lyse på den forsvarende del af holdet. Pepe stråler fortsat i den madrilenske defensiv, og leverede en ganske fejlfri indsats, der må have givet anledning til urolig nattesøvn og ufrivillige svedeture for frontløberne Sergio Garcia, Torje og Pizzi. Igen og igen forsøgte, og igen og igen løb de støvlerne mod en portugisisk mur, som udover solide tacklinger også magter at igangsætte flere angrebssekvenser.

Store buketter med roser bør der bestemt også uddeles til utrættelige Ángel Dí María, boldstærke Modric og snurretoppen Marcelo. Alle var de en stærk medvirkende faktor til Real Madrids hæderlige udgangspunkt før returkampen i næste uge, og alle var de en væsentlig del af det faktum, at Iker Casillas snart har spillet 600 sammenhængende minutter uden at lukke så meget som et eneste mål ind. Ganske imponerende.

Undervejs i opgøret blev det til stadighed evident, hvor langsom og bidragsløs Asier Illarramendi i virkeligheden er, når han har bolden ved fødderne. I dag særligt illustreret ved Espanyols taktiske indgangsvinkel. For mens der var højt pres på Modric, så fik Illarra lov til at være manden, der uden synderlig indblanden fra hjemmeholdet, der dikterede udeholdets spil.

Et klogt træk fra Aguirre, da opbygningen af spillet fra den nyindkøbte basker simpelthen var ikke-eksisterende og alt for ofte endte i afleveringer på tværs af Cornellá-El Prats græstæppe.

Meget skal i den grad ændre sig for Illarra, hvis han skal overbevise klubledelsen og ikke mindst fasene om, at han bestrider evnerne til at være en bestanddel af Real Madrids førsteholdstrup.

Real Madrid tager imod på Bernabéu næste uge og trods den sparsomme sejr, så kan Ancelottis tropper ikke undsige sig at være tårnhøje favoritter til videre avancement.

Espanyol – Real Madrid 0-1 (0-1)

0-1 Benzema (25. min.)

Espanyol:

Gule kort: Victor Sanchez, Abraham

Real Madrid:

Gule kort: Sergio Ramos

Dommer: Carlos Clos Gómez

Espanyol:

Casilla – Capdevila, Moreno, Sidnei, Raul Rodríguez – Víctor, Abraham, Lanzarote (45. min., Alex Fdez.) – Torje (75. min., Cordoba), Pizzi (89. min., Stuani) – García

Real Madrid:

Casillas – Marcelo, Ramos, Pepe, Arbeloa – Illarra, Modric – Dí María (72. min., Xabi Alonso) – Cristiano, Bale (90. min., Jesé) – Benzema (77. min., Isco)

Kampens spiller: Pepe
Kampens badebold: Asier Illarramendi
Kampens detalje: Iker Casillas’ nysatte rekord med flest minutter uden at indkassere mål

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 6 måneder siden #2 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sejr i halvslap pokal-romance
Illarra spillede langtfra sin bedste kamp idag, men af ren nysgerrighed hvad gjorde ham dårligere end Ronaldo og Ramos idag?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 6 måneder siden #3 af Real Madrid 7

Dios skrev: Illarra spillede langtfra sin bedste kamp idag, men af ren nysgerrighed hvad gjorde ham dårligere end Ronaldo og Ramos idag?

Ronaldo og Ramos spille en okey kampe syntes jeg det var ikke så dårlige

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #4 af The Legend
Besvaret af The Legend på emne Sejr i halvslap pokal-romance

Dios skrev: Illarra spillede langtfra sin bedste kamp idag, men af ren nysgerrighed hvad gjorde ham dårligere end Ronaldo og Ramos idag?

Det er ærgerligt, at folk vurderer deres holdninger udfra hvad kommentatorerne siger. Ramos spillede overhovedet ikke nogen dårlig kamp. Og der er specielt en situation, hvor Morten Bruun siger, at han clear dårligt, hvor det er det eneste, han kan gøre, da bolden først er løbet igennem næsten hele feltet, og derefter bliver han presset og skal bare have bolden væk (ifølge mig laver han ingen fejl i den situation) og generelt synes jeg, at han spiller en helt udemærket kamp.

Med hensyn til Ronaldo, så skal han nok lige slippe bolden lidt før nogle og samtidig score et par yderligere, end hvad han gør pt.

12 år 6 måneder siden #5 af rezamadridista
Jeg synes også at Ramos spillede en OK kamp, Illaramendi ligeså. Til gengæld var det ikke et kønt syn at se Arbeloa, Bale og Ronaldo idag.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

12 år 6 måneder siden #6 af rezamadridista

In Copa del Rey's 112 years establishment, Casillas is the first goalkeeper not to concede in first 5 games of season.

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #7 af The Legend
Jeg forstår ikke helt, hvorfor skribenten mener, at deres skal uddeles store buketter med roser til Di Maria. Jeg synes ikke, at han gør det særlig godt på den plads. Han har selvfølgelig god energi, som altid, men ellers så er han ikke kreativ nok, og han kan slet ikke lægge indlæg, og han virker egentlig rimelig ligegyldig på positionen. Og jeg forstår stadig ikke, hvorfor man ikke bliver lidt mere tillid til Isco og Jese. Jeg ved godt, at Isco ikke gør det særlig godt lige nu, men han skal jo klart spilles, og jeg tror helt sikkert, at han ville gøre det bedre på sigt på Di Marias position.

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #8 af The Legend

rezamadridista skrev: Jeg synes også at Ramos spillede en OK kamp, Illaramendi ligeså. Til gengæld var det ikke et kønt syn at se Arbeloa, Bale og Ronaldo idag.

Arbeloa gør det da ganske udemærket i dag, og han lægger et fremragende indlæg ved scoringen.

12 år 6 måneder siden #9 af rezamadridista

The Legend skrev:

rezamadridista skrev: Jeg synes også at Ramos spillede en OK kamp, Illaramendi ligeså. Til gengæld var det ikke et kønt syn at se Arbeloa, Bale og Ronaldo idag.

Arbeloa gør det da ganske udemærket i dag, og han lægger et fremragende indlæg ved scoringen.

Hmm, ikke det indtryk jeg fik. Godt nok er han ikke en målscorer, men de to fri løber han fik kunne han godt have udnyttet bedre. Også var der nogle situationer, hvor han bare laver unødvendige frispark eller dumme boldtab. Det var ikke hans dårligste kamp, men Ronaldo, Bale og Arbeloa er bare de tre som, i mine øjne, ikke havde en god kamp.

Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved rezamadridista.

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #10 af The Legend

rezamadridista skrev:

The Legend skrev:

Hmm, ikke det indtryk jeg fik. Godt nok er han ikke en målscorer, men de to fri løber han fik kunne han godt have udnyttet bedre. Også var der nogle situationer, hvor han bare laver unødvendige frispark eller dumme boldtab. Det var ikke hans dårligste kamp, men Ronaldo, Bale og Arbeloa er bare de tre som, i mine øjne, ikke havde en god kamp.

Du har ret i, at han godt kunne have fået mere ud af sine friløbere, men jeg synes ikke rigtig, at der var så mange boldtab og unødvendige frispark.

• sramos47
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #11 af sramos47
Besvaret af sramos47 på emne Sejr i halvslap pokal-romance
Jeg er slet ikke fan af illarra endnu - men i dag var langt fra hans dårligste kamp i den hvide trøje.

ER DER NOGEN der kan fortælle mig hvad pokker Jese har gjort forkert? Manden har sammen med forsvaret været den sidste måneds helt store positive indslag. I dag får han så en fornærmende indskiftning i overtiden at gøre godt med hvor han erstatter en elendigt spillende Bale. I weekenden spillede han slet ikke. Jeg ved ikke om hans forstrækning stadig driller; men hvis ikke det er tilfældet, er det skandaløst det der foregår.

Nu har vi endelig(ENDELIG!) en spiller fra egne rækker med format. Han er uselvisk, ærgerrig og helt fantastisk hurtig. Så arbejder han stenhårdt og har en fantastisk teknik. What is not to like?

Jeg begriber det simpelthen ikke.

Casillas <3
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved sramos47.

12 år 6 måneder siden #12 af LasseRMD
Mine meninger om kampen og spillet:

Di Maria er bedre end Isco, når tremandsmidtbanen skal lyde Alonso/Illarramendi, Modric og så enten Di Maria eller Isco foran dem.

Illarra skal langt fra have kampens badebold. Den må gå til de 2 dyre drenge. Bale & Ronaldo.. Jeg føler de træffer dårlige beslutninger, når de har bolden. De mister bolden ofte, og det "dér" sammenspil jeg havde håbet på, mellem dem, er ikke eksisterende.

Ellers er jeg fint tilfreds. Holdet lader til at have overskud, og med lidt mere kynisme kunne vi have vundet større.

PS. God kamp af Iker.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved LasseRMD.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

Leveret af Kunena Forum