Modstanderens magiske målmand

12 år 6 måneder siden #1 af Administrationen

Real Madrid var uden 50 procent af sit normale centrale forsvar, men det betød så godt som intet på en aften, hvor Sergio Ramos holdt hovedet koldt og bremsede flere optræk til farlige chancer.

Real Madrid er sikkert videre til semifinalen i Copa del Rey. Sådan er facit efter en samlet sejr på 2-0.

Men resultatet og det ventede avancement var langt fra det mest opsigtsvækkende, der foregik i Madrid hertil aften. Det bliver nemlig en helt anden historie, der vil blive diskuteret på tapasbarerne og over formiddagscafeen i den spanske hovedstad.

For rampelyset glemte alt om hjemmeholdet, men strålede i stedet stort på modstanderholdets bagerste:Kiko Casilla. Espanyols målmand leverede en pragtpræstation, der i den grad fortjener stående ovationer. Igen, igen og så lige igen plukkede handskebæreren pragtredninger frem fra sit repertoire. Og det var i en sådan grad, at selv Cristiano Ronaldo fremtvang et grin sammensat af lige dele beundring og forblændelse.

Casilla. I øvrigt med en fortid hos Madrids La Fábrica. Var over det hele, og han var nærmest ene mand skyld i, at Real Madrid ikke vandt med enorme cifre.

At den bevægelige blokade alligevel blev passeret skyldtes ene og alene en fornem førsteberøring, en perfekt udført sparkefinte og så en kølig afslutning. Alt sammen leveret af Jesé, der var valgt til startopstillingen og som kvitterede ved at score efter blot syv minutters spil.

Derudover var der dog ikke meget at juble over fra Jesés side, for selvom den unge kantspiller var med i meget, så virker det til stadighed som om, at modet til den store, besnærende dribletur mangler, hvorfor det alt for ofte endte med en fodrulning og en aflevering tilbage mod egen forsvarskæde.

Men hvor Jesé manglede den sidste grad af selvtillid, så er Isco i øjeblikket komplet blottet for selvsamme. Det er en skam at se, hvorledes et så stort talent kan være så uheldig med sine beslutninger, som Isco har været det i den senere tid. Det er dog tydeligt, at det ikke skyldes, at spilleren hen over efteråret pludselig har glemt, hvordan man spiller fodbold eller at han ikke passer ind i Real Madrid.

Iscos formdyk handler slet og ret om manglende held i de afgørende situationer, og det gør, at spanierne på nuværende tidspunkt er meget langt fra at være en del af Ancelottis foretrukne 11.

Retfærdigvis skal det dog siges, at ingen Real Madrid-spillere for alvor leverede en pragtpræstation, hvilket utvivlsom skyldtes det faktum, at det tidlige mål, upåagtet hvad kommentatorerne på 6’eren end måtte mene, fjernede kampens sidste flig af spænding. Ikke fordi opgaven blev anderledes for Espanyol, de skulle stadig score to mål, men det psykologiske overtag tippede fuldstændig over til Real Madrids side, og her blev det. Espanyol kunne ikke, Real Madrid gad ikke, og det er i virkeligheden forskellen på spansk topklasse og så den bløde mellemvare.

Derfor endte det med en problemfri sejr, hvor Ancelotti kan glæde sig over, at flere af profilerne sparede kræfter til søndagens svære udekampe på Nuevo Sán Mames, ligesom forsvaret altså stadig ikke har prøvet at indkassere scoringer i 2014. Ganske imponerende, også selvom de reelle styrkeprøver først indtræffer i de kommende uger.

Med sejren er Real Madrid nu i semifinalen; hvor det senere på ugen afgøres, om modstanderen bliver Athletic Club eller Atlético Madrid.

Real Madrid – Espanyol 1-0 (1-0)

1-0 Jesé (7. min.)

Real Madrid:

Gule kort: Nacho, Cristiano Ronaldo

Espanyol:

Gule kort: Víctor Sánchez x2, Jhon Cordoba, Sidnei

Røde kort: Víctor Sánchez

Real Madrid:

Casillas – Coentrão (73. min., Pepe), Nacho, Ramos, Arbeloa – Illarra, Xabi Alonso – Dí María (86. min, Casemiro) – Cristiano Ronaldo, Isco (81. min., Morata), Jesé

Espanyol:

Casilla – Capdevila, Moreno, Sidnei, Raúl – Abraham, Víctor Sánchez – Torje (45. min., Jhon Cordoba), Álex (80. min., Lopez), Pizzi (66. min., Stuani) – Sergio García

Dommer:

Texiera Vetienes

Tilskuertal:

54.500

Kampens spiller :Sergio Ramos

Kampens badebold :Isco

Kampens detalje :Kiko Casillas præstation, der overstrålende alt andet på Bernabéu

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 6 måneder siden #2 af Lars1991
Fik Ramos ikke også et gult kort? Selvom det slet ikke var til gult dog.

Men ja hold da op ham Casilla stod godt! Glimrende keeper. Ellers en lidt kedeligt kamp, men det også i orden når man fører 2-0 sammenlagt og har et hårdt kampprogram.

12 år 6 måneder siden #3 af asp3200
Troede vi spillede mod Barcelona, gode gamle michael badebold.

Tynd kamp på kontoret, men på den gode side bør der være rigeligt med kræfter,og fuld fokus mod Bilbao.

12 år 6 måneder siden #4 af Dios
Besvaret af Dios på emne Modstanderens magiske målmand
Jeg synes snart det er på tide Nacho bliver anerkendt for de flotte præstationer han gang på gang levere! Han får minimalt med spilletid, men begår stort set aldrig nogle fejl, og hans manglende spilletid lader ikke til at påvirke hans præstationer. Forstår slet ikke den minimale spilletid med de flotte præstationer.

Jeg var lidt efter konstellationen Illarra-Alonso, men hold a op hvor var de gode, når Real Madrid gad og spille fodbold. Specielt Illarra var for mig kampens bedste spiller med mange flotte aktioner i begge ender af banen. Specielt hans boldomgang og afleveringer fremad banen var gode idag. Han bliver aldrig nogen Alonso til de lange diagonalbolde, men er det ikke også lidt uretfærdigt, når Alonso er en af de bedste i verden, hvis ikke den bedste til og slå de afleveringer.
Derudover synes jeg faktisk det var Alonso's bedste kamp siden hans tilbagekomst. Mange flotte skift, og specielt afleveringen til målet var fantastisk.

Jesé er et fantastisk talent, og det er dejligt og se ham slå igennem på førsteholdet. Han mangler stadig meget endnu. Han falder for hurtigt ud af kampen, og skal udfordre noget mere når han er mand imod mand. Dejlig kynisk afslutning, og spillede generelt en rigtig god kamp.
Jeg har godt nok stadig et væddemål kørende med Jesé og Ronaldo, men som det ser ud lige pt. så er det nok nærmere Bale som skal frygte Jesé, for han er kommet for at blive!

Isco's rolle som falsk 9'er lykkedes på ingen måde. Han traf mange gange de forkerte beslutninger, og man manglede Benzema til og true i boksen. Idéen er såmænd god nok synes jeg, men han fylder simpelthen for lidt, og tanken om vi spiller uden en decideret angriber skræmmer mig.
Det var et no go, og jeg håber snart Isco tilvænner sig den nye rolle, omend jeg synes det er forkert om "omskole" ham på den måde.

Noget andet der skræmmer mig er Ronaldo's utrolige evne til og brænde 100% chancer i 2014. Vi skal spille Cl bold om få uger, så det har bare at stoppe! Han træffer ofte de forkerte beslutninger når han skal afslutte, og det kan også tydeligt ses på hans manglende mål. Han virker for selvsikker synes jeg, og selvom jeg ofte har været efter hans attitude, som jeg egentlig stadig er, så undre det mig han er gået fra at være sur til og smile når han brænder.
Kom nu Ronaldo!

Casillas, ja hvad er der at sige om ham. Han beviser endnu engang hvor fantastisk dygtig han er, og de få redninger han har udviser han stor sikkerhed med. Han spiller fejlfrit, og virker langt mere sikker med fødderne og i hans indgreb i luften. Redningen af Cordoba's skud er verdensklasse!
Jeg kan ikke længere se hvor Lopez er bedre end Casillas. Faktisk virker det for mig omvendt, hvor Lopez den seneste måned virker mere og mere usikker, hvor Casillas' form går den modsatte vej og bare bliver bedre og bedre.

Kedelig kamp, selvom jeg var godt underholdt de første 20 min. men holdet trækker sig lidt efter scoringen, og spiller mere direkte end før målet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, andreashn, MMM

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #5 af The Legend
Besvaret af The Legend på emne Modstanderens magiske målmand

Dios skrev: Jeg synes snart det er på tide Nacho bliver anerkendt for de flotte præstationer han gang på gang levere! Han får minimalt med spilletid, men begår stort set aldrig nogle fejl, og hans manglende spilletid lader ikke til at påvirke hans præstationer. Forstår slet ikke den minimale spilletid med de flotte præstationer.

Jeg var lidt efter konstellationen Illarra-Alonso, men hold a op hvor var de gode, når Real Madrid gad og spille fodbold. Specielt Illarra var for mig kampens bedste spiller med mange flotte aktioner i begge ender af banen. Specielt hans boldomgang og afleveringer fremad banen var gode idag. Han bliver aldrig nogen Alonso til de lange diagonalbolde, men er det ikke også lidt uretfærdigt, når Alonso er en af de bedste i verden, hvis ikke den bedste til og slå de afleveringer.
Derudover synes jeg faktisk det var Alonso's bedste kamp siden hans tilbagekomst. Mange flotte skift, og specielt afleveringen til målet var fantastisk.

Jesé er et fantastisk talent, og det er dejligt og se ham slå igennem på førsteholdet. Han mangler stadig meget endnu. Han falder for hurtigt ud af kampen, og skal udfordre noget mere når han er mand imod mand. Dejlig kynisk afslutning, og spillede generelt en rigtig god kamp.
Jeg har godt nok stadig et væddemål kørende med Jesé og Ronaldo, men som det ser ud lige pt. så er det nok nærmere Bale som skal frygte Jesé, for han er kommet for at blive!

Isco's rolle som falsk 9'er lykkedes på ingen måde. Han traf mange gange de forkerte beslutninger, og man manglede Benzema til og true i boksen. Idéen er såmænd god nok synes jeg, men han fylder simpelthen for lidt, og tanken om vi spiller uden en decideret angriber skræmmer mig.
Det var et no go, og jeg håber snart Isco tilvænner sig den nye rolle, omend jeg synes det er forkert om "omskole" ham på den måde.

Noget andet der skræmmer mig er Ronaldo's utrolige evne til og brænde 100% chancer i 2014. Vi skal spille Cl bold om få uger, så det har bare at stoppe! Han træffer ofte de forkerte beslutninger når han skal afslutte, og det kan også tydeligt ses på hans manglende mål. Han virker for selvsikker synes jeg, og selvom jeg ofte har været efter hans attitude, som jeg egentlig stadig er, så undre det mig han er gået fra at være sur til og smile når han brænder.
Kom nu Ronaldo!

Casillas, ja hvad er der at sige om ham. Han beviser endnu engang hvor fantastisk dygtig han er, og de få redninger han har udviser han stor sikkerhed med. Han spiller fejlfrit, og virker langt mere sikker med fødderne og i hans indgreb i luften. Redningen af Cordoba's skud er verdensklasse!
Jeg kan ikke længere se hvor Lopez er bedre end Casillas. Faktisk virker det for mig omvendt, hvor Lopez den seneste måned virker mere og mere usikker, hvor Casillas' form går den modsatte vej og bare bliver bedre og bedre.

Kedelig kamp, selvom jeg var godt underholdt de første 20 min. men holdet trækker sig lidt efter scoringen, og spiller mere direkte end før målet.

Selvom konstellation med Xabi/Illarra/Maria fungerede okay i dag, så synes jeg den bliver alt for kedelig. Der mangler klart en spiller, der vil mere offensivt og kan mere. Illarra spiller fint, men han mangler for mig en del, når han kommer længere frem på banen, og så synes jeg generelt også, at han ser stresset ud, når han er på bolden, det er selvfølgelig fint med hurtig boldomgang, men hvis han skal tage over for Xabi, bliver han nødt til at kunne få ro på bolden.

Omkring Jese ved jeg ikke, om vi er enige eller uenige i det, du skriver, at han stadig mangler meget endnu. (Jeg er helt enig i alle dine roser, og jeg er kæmpe fan af Jese og fulgte ham også på Castilla og forstår ikke, hvorfor han først har fået chancen nu). Men når du skriver, at han stadig mangler meget endnu, mener du så for at nå sit fulde potientiale eller for at komme på holdet? Hvis det er potientiale, så er vi enige for ja, han kan klart blive en bedre end han er nu, men hvis du mener, at han mangler meget for at komme på holdet ud fra hans præstationer, så må jeg sige, at jeg er uenig. Jeg synes nemlig, at han spiller på et højere niveau, end Bale gør pt. Man ser ham meget mere i kampene, end man ser Bale. Hvis man skal se på dine kritikpunkter, så kan man næsten sige det om alle real madrids offensive spillere.

Omkring Isco, så må man virkelig ikke omskole ham til falsk 9'er, det er alt for kedeligt ikke at have en angriber. Han skal bare lære at spille Marias plads.

Casillas skal klart tilbage og spille alle kampene for Real Madrid. Og det er over en længere periode end 1 måned, at Lopez har set usikker ud, synes jeg.

12 år 6 måneder siden #6 af Dios
Besvaret af Dios på emne Modstanderens magiske målmand
The Legend skrev:

Selvom konstellation med Xabi/Illarra/Maria fungerede okay i dag, så synes jeg den bliver alt for kedelig. Der mangler klart en spiller, der vil mere offensivt og kan mere. Illarra spiller fint, men han mangler for mig en del, når han kommer længere frem på banen, og så synes jeg generelt også, at han ser stresset ud, når han er på bolden, det er selvfølgelig fint med hurtig boldomgang, men hvis han skal tage over for Xabi, bliver han nødt til at kunne få ro på bolden.

Omkring Jese ved jeg ikke, om vi er enige eller uenige i det, du skriver, at han stadig mangler meget endnu. (Jeg er helt enig i alle dine roser, og jeg er kæmpe fan af Jese og fulgte ham også på Castilla og forstår ikke, hvorfor han først har fået chancen nu). Men når du skriver, at han stadig mangler meget endnu, mener du så for at nå sit fulde potientiale eller for at komme på holdet? Hvis det er potientiale, så er vi enige for ja, han kan klart blive en bedre end han er nu, men hvis du mener, at han mangler meget for at komme på holdet ud fra hans præstationer, så må jeg sige, at jeg er uenig. Jeg synes nemlig, at han spiller på et højere niveau, end Bale gør pt. Man ser ham meget mere i kampene, end man ser Bale. Hvis man skal se på dine kritikpunkter, så kan man næsten sige det om alle real madrids offensive spillere.

Omkring Isco, så må man virkelig ikke omskole ham til falsk 9'er, det er alt for kedeligt ikke at have en angriber. Han skal bare lære at spille Marias plads.

Casillas skal klart tilbage og spille alle kampene for Real Madrid. Og det er over en længere periode end 1 måned, at Lopez har set usikker ud, synes jeg.

Jeg er heller ikke fan af konstellationen, da hverken Alonso eller Illarra fylder nok, men de skaber en fin balance og specielt Illarra synes jeg skal have den ros han fortjente igår. Illarra er jo heller ikke den offensive midtbanespiller, så det siger lidt sig selv han mangler en del på modstandernes sidste 1/3 del af banen.
Han virker lidt stresset, men det er et helt nyt hold på en ny plads hvor tilvænning er en vigtig del. Det lader også til han bliver mere stresset af altid og skulle spille bolden frem i banen, men igår gjorde han det fantastisk, omend modstanderen igen ikke var den skarpeste.
Vi skal også passe på med og tro han er en komplet spiller som ikke er under udvikling trods sin alder. Det er de færreste fodboldspillere som er toppen af poppen som 23 årig, og spillere som Ronaldo, Messi, Bale, Neymar etc. de besidder jo et kæmpe talent og de talenter hænger ikke bare på træerne.

Jesé mangler meget endnu, både med sit potentiale, men også som fast spilletid. Potentialet vil jeg ikke komme ind på, da det egentlig siger sig selv. Han er under udvikling og skal lige lære sin plads på holdet.
Angående Bale, så har han jo 2 kæmpe fordele. Hans pris taler for en stamplads, og det er klart man vil give ham ligeså lang snor som med Kaká grundet deres prisskilt, men nu er Bale jo ikke bare hvem som helst.
Han har bevist sit værd i den nok stærkeste liga, og besidder et utroligt potentiale som der skal arbejdes videre på.
Vi har set hvad Bale kan, og det er alligevel meget mere end hvad Jesé indtil videre har vist, og på et meget højere niveau. Derfor er der stadig lang vej til en stamplads for Jesé. Fortsætter han dog sin fremgang så markant som denne sæson, så bliver det spændende og se hvad der så kommer til at ske. Ingen tvivl i mine øjne, så besidder Jesé et ligeså unikt talent som Bale, og ingen ved hvor langt det rækker.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, Steen, Mathiaska, andreashn, MMM

12 år 6 måneder siden #7 af Siempre Madrid

Dios skrev: The Legend skrev:

Jeg er heller ikke fan af konstellationen, da hverken Alonso eller Illarra fylder nok, men de skaber en fin balance og specielt Illarra synes jeg skal have den ros han fortjente igår. Illarra er jo heller ikke den offensive midtbanespiller, så det siger lidt sig selv han mangler en del på modstandernes sidste 1/3 del af banen.
Han virker lidt stresset, men det er et helt nyt hold på en ny plads hvor tilvænning er en vigtig del. Det lader også til han bliver mere stresset af altid og skulle spille bolden frem i banen, men igår gjorde han det fantastisk, omend modstanderen igen ikke var den skarpeste.
Vi skal også passe på med og tro han er en komplet spiller som ikke er under udvikling trods sin alder. Det er de færreste fodboldspillere som er toppen af poppen som 23 årig, og spillere som Ronaldo, Messi, Bale, Neymar etc. de besidder jo et kæmpe talent og de talenter hænger ikke bare på træerne.

Jesé mangler meget endnu, både med sit potentiale, men også som fast spilletid. Potentialet vil jeg ikke komme ind på, da det egentlig siger sig selv. Han er under udvikling og skal lige lære sin plads på holdet.
Angående Bale, så har han jo 2 kæmpe fordele. Hans pris taler for en stamplads, og det er klart man vil give ham ligeså lang snor som med Kaká grundet deres prisskilt, men nu er Bale jo ikke bare hvem som helst.
Han har bevist sit værd i den nok stærkeste liga, og besidder et utroligt potentiale som der skal arbejdes videre på.
Vi har set hvad Bale kan, og det er alligevel meget mere end hvad Jesé indtil videre har vist, og på et meget højere niveau. Derfor er der stadig lang vej til en stamplads for Jesé. Fortsætter han dog sin fremgang så markant som denne sæson, så bliver det spændende og se hvad der så kommer til at ske. Ingen tvivl i mine øjne, så besidder Jesé et ligeså unikt talent som Bale, og ingen ved hvor langt det rækker.

Jeg bliver sgu snart bange for dig, Dios ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #8 af The Legend
Besvaret af The Legend på emne Modstanderens magiske målmand

Dios skrev: The Legend skrev:

Bale har klart fordele, men jeg mener bare, at hvis man ser på, hvordan de to spiller lige nu, så burde Jese få mere spilletid.

• rene
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #9 af rene
Besvaret af rene på emne Modstanderens magiske målmand
Er der andre end mig der håber at Jesé får nummer 10 til sommer, det kunne være for fedt.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #10 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Modstanderens magiske målmand
Der er ingen diskussion om, at Bale skal starte fremfor Jese, hvis han er skadesfri. Hele sammenligning bliver lavet på et meget svagt grundlag, fordi vores synsvinkel og forventninger til de to er så forskellige. Hver gang Jese laver noget godt, så bliver vi (inklusiv mig selv) imponerede og hver gang Bale laver noget tilsvarende godt, så er der ikke ret meget fokus på det. Han er en af verdens dyreste fodboldspillere, så afgørende aktioner er forventet af ham. Samtidig bliver Bale kritiseret hver gang han laver en fejl, mens Jese ikke bliver det - "han er jo en ung spiller".

Af den grund bliver sammenligningen hele tiden meget svær at lave. Jeg er lige så stor fan af Jese, som de fleste andre. Han har nogle aktioner, der er verdensklasse, og det lover godt for fremtiden, men han er endnu ikke på et niveau, hvor han kan udfordre bale om pladsen på kanten. Det viser statistikkerne også. For alle de afgørende aktioner, som Jese har, så har han altså kun lavet 2 mål og 3 assists i 12 ligakampe, hvor Bale har lavet henholdsvis 8 og 7 i 14 kampe. Jese har været imponerende den sidste måned, men lad os nu ikke gå for meget amok endnu,selvom det er lang tid siden, at vi har haft så stort et talent fra egne rækker.

12 år 6 måneder siden #11 af Mathiaska

RasmusKring skrev: Der er ingen diskussion om, at Bale skal starte fremfor Jese, hvis han er skadesfri. Hele sammenligning bliver lavet på et meget svagt grundlag, fordi vores synsvinkel og forventninger til de to er så forskellige. Hver gang Jese laver noget godt, så bliver vi (inklusiv mig selv) imponerede og hver gang Bale laver noget tilsvarende godt, så er der ikke ret meget fokus på det. Han er en af verdens dyreste fodboldspillere, så afgørende aktioner er forventet af ham. Samtidig bliver Bale kritiseret hver gang han laver en fejl, mens Jese ikke bliver det - "han er jo en ung spiller".

Af den grund bliver sammenligningen hele tiden meget svær at lave. Jeg er lige så stor fan af Jese, som de fleste andre. Han har nogle aktioner, der er verdensklasse, og det lover godt for fremtiden, men han er endnu ikke på et niveau, hvor han kan udfordre bale om pladsen på kanten. Det viser statistikkerne også. For alle de afgørende aktioner, som Jese har, så har han altså kun lavet 2 mål og 3 assists i 12 ligakampe, hvor Bale har lavet henholdsvis 8 og 7 i 14 kampe. Jese har været imponerende den sidste måned, men lad os nu ikke gå for meget amok endnu,selvom det er lang tid siden, at vi har haft så stort et talent fra egne rækker.

Så well spoken, at et 'tak' ikke kan gøre det.
Spot on!
Følgende bruger(e) sagde tak: RasmusKring

12 år 6 måneder siden #12 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Modstanderens magiske målmand

RasmusKring skrev: For alle de afgørende aktioner, som Jese har, så har han altså kun lavet 2 mål og 3 assists i 12 ligakampe, hvor Bale har lavet henholdsvis 8 og 7 i 14 kampe.

Nu undlader du vist noget meget relevant: Jesé har spillet 231 minutter i ligaen og Bale har spillet 921 minutter. Dvs. at Jesé er direkte impliceret i en scoring hvert 46. minut, hvor Bale er det hvert 57. minut.

Derudover skal det nævnes, at samtlige af Jesés 12 optrædener er faldet efter indskiftninger - det vil altså sige, at han i gns. kun spiller 19 minutter pr. optræden (og dét med umotiverede holdkamerater og spillere uden for idealopstillingen, endda)

Det er altså rigtig fine statistikker, så når du bruger ordet "kun" om hans tal, så finder jeg det lettere fornærmende på hans vegne.

Bale er dog naturligvis stadig førstevalget (af de årsager Dios nævner).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, RasmusKring, MMM

Leveret af Kunena Forum