Modstanderens magiske målmand

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #13 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Modstanderens magiske målmand

Jaken skrev:

RasmusKring skrev: For alle de afgørende aktioner, som Jese har, så har han altså kun lavet 2 mål og 3 assists i 12 ligakampe, hvor Bale har lavet henholdsvis 8 og 7 i 14 kampe.

Nu undlader du vist noget meget relevant: Jesé har spillet 231 minutter i ligaen og Bale har spillet 921 minutter. Dvs. at Jesé er direkte impliceret i en scoring hvert 46. minut, hvor Bale er det hvert 57. minut.

Derudover skal det nævnes, at samtlige af Jesés 12 optrædener er faldet efter indskiftninger - det vil altså sige, at han i gns. kun spiller 19 minutter pr. optræden (og dét med umotiverede holdkamerater og spillere uden for idealopstillingen, endda)

Det er altså rigtig fine statistikker, så når du bruger ordet "kun" om hans tal, så finder jeg det lettere fornærmende på hans vegne.

Bale er dog naturligvis stadig førstevalget (af de årsager Dios nævner).

Du har helt sikkert fat i noget, Jaken. Statistik kan typisk bruges til at vise forskellige ting :)

Bare som eksempel kan man jo tage dine tal: Vil man helst have en spiller, der er med i et mål hver 46. minut over 231 minutter eller en, der kun har leveret et mål hvert 57. minut over 4 gange så mange minutter?

Jeg kunne sagtens lave et argument for, at tage den spiller, der er flest minutter om hvert mål statistikker, da han har vist niveauet over en længere periode. Det er vel at mærke uden at kigge på hvilke spillere, vi snakker om :)

Uanset hvad, så synes jeg nu stadigvæk, at mine pointér holder vand. Der er generelt et "narrative" om, at Jese skaber så mange flere afgørende situationer end Bale. Statistikken for hele sæsonen viser bare, at der ikke rigtig er noget om det. Bale har helt sikkert haft flere muligheder for det, men han har også udnyttet dem mere, end man lige skulle tro. Mange af hans gode aktioner bliver overset, fordi forventningerne (helt forståeligt) er så høje.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #14 af The Legend
Besvaret af The Legend på emne Modstanderens magiske målmand

RasmusKring skrev:

Jaken skrev:

RasmusKring skrev: For alle de afgørende aktioner, som Jese har, så har han altså kun lavet 2 mål og 3 assists i 12 ligakampe, hvor Bale har lavet henholdsvis 8 og 7 i 14 kampe.

Nu undlader du vist noget meget relevant: Jesé har spillet 231 minutter i ligaen og Bale har spillet 921 minutter. Dvs. at Jesé er direkte impliceret i en scoring hvert 46. minut, hvor Bale er det hvert 57. minut.

Derudover skal det nævnes, at samtlige af Jesés 12 optrædener er faldet efter indskiftninger - det vil altså sige, at han i gns. kun spiller 19 minutter pr. optræden (og dét med umotiverede holdkamerater og spillere uden for idealopstillingen, endda)

Det er altså rigtig fine statistikker, så når du bruger ordet "kun" om hans tal, så finder jeg det lettere fornærmende på hans vegne.

Bale er dog naturligvis stadig førstevalget (af de årsager Dios nævner).

Du har helt sikkert fat i noget, Jaken. Statistik kan typisk bruges til at vise forskellige ting :)

Bare som eksempel kan man jo tage dine tal: Vil man helst have en spiller, der er med i et mål hver 46. minut over 231 minutter eller en, der kun har leveret et mål hvert 57. minut over 4 gange så mange minutter?

Jeg kunne sagtens lave et argument for, at tage den spiller, der er flest minutter om hvert mål statistikker, da han har vist niveauet over en længere periode. Det er vel at mærke uden at kigge på hvilke spillere, vi snakker om :)

Uanset hvad, så synes jeg nu stadigvæk, at mine pointér holder vand. Der er generelt et "narrative" om, at Jese skaber så mange flere afgørende situationer end Bale. Statistikken for hele sæsonen viser bare, at der ikke rigtig er noget om det. Bale har helt sikkert haft flere muligheder for det, men han har også udnyttet dem mere, end man lige skulle tro. Mange af hans gode aktioner bliver overset, fordi forventningerne (helt forståeligt) er så høje.

Jeg må erklære mig helt uenig i dette. Man kan da slet ikke ud fra statistikkerne sige, at Bale skulle spille i stedet for Jese. Bale har spillet flere kampe end Jese, fordi Jese er ung, og Bale er købt til at spille positionen. Men at sige, at fordi Bale har spillet mere og så har lavet mindre pr. minut, skulle være bedre end Jese, der har spillet mindre, men har gjort mere pr. minut. Jese har jo ikke spillet så meget som Bale, så man kan sige, at det endnu er uvist, om Jese kan gøre det lige så godt som Bale, hvis han får så meget spilletid, men man kan altså ikke sige, at talene er til Bales fordel.

Og jeg er heller ikke enig i, at Bales præstationer bliver overset. Hans mål og assists kom over ganske få kampe, men de seneste kampe har han været elendig. Så det er ikke fordi, at man overser hans tidligere præstationer, det er mere det, at når man giver så mange penge for en spiller, så er forventningerne også så høje, at han er farlig hver kamp. Og så gør Jese det bare fremragende for tiden, og han har gjort det siden pokalkampene mod Xativa.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #15 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Modstanderens magiske målmand

The Legend skrev: Jeg må erklære mig helt uenig i dette. Man kan da slet ikke ud fra statistikkerne sige, at Bale skulle spille i stedet for Jese. Bale har spillet flere kampe end Jese, fordi Jese er ung, og Bale er købt til at spille positionen. Men at sige, at fordi Bale har spillet mere og så har lavet mindre pr. minut, skulle være bedre end Jese, der har spillet mindre, men har gjort mere pr. minut. Jese har jo ikke spillet så meget som Bale, så man kan sige, at det endnu er uvist, om Jese kan gøre det lige så godt som Bale, hvis han får så meget spilletid, men man kan altså ikke sige, at talene er til Bales fordel.

Og jeg er heller ikke enig i, at Bales præstationer bliver overset. Hans mål og assists kom over ganske få kampe, men de seneste kampe har han været elendig. Så det er ikke fordi, at man overser hans tidligere præstationer, det er mere det, at når man giver så mange penge for en spiller, så er forventningerne også så høje, at han er farlig hver kamp. Og så gør Jese det bare fremragende for tiden, og han har gjort det siden pokalkampene mod Xativa.

Min pointe omkring statistikken er, at man ofte kan manipulere fremstillingen af statistik til at vise det, man gerne vil. Jeg fremstilte tallene, så de passede til mine konklusioner, mens Jaken så opstillede dem, så resultatet var anderledes. Jakens tal er korrekte, men der kan stadig stilles spørgsmålstegn eller analyseres på dem. Min hovedpointe omkring dem var det, du selv skrev. I mine øjne er det værd at overveje, over hvor mange minutter ens statistik er opgjort for. Isco scorede for eksempel 4 mål i sine første 3 kampe, siden da har han dårligt nok scoret. Derfor vil jeg argumentere for, at det er vigtigt hvor mange "observationer" ens statistik dækker over.

Vi er tydeligvis uenige om synet på Jese og Bale. Jeg siger ikke, at forventningerne til Bale er urimelige. De er helt fair, når han har været så dyr. Mens alle ser positivt på Jese - omend han har gjort sig fortjent til det. Man skal bare passe på, at man ikke lader hypen løbe løbsk. Som vi så med Isco kan unge spillere svinge rigtig meget i niveau.

12 år 6 måneder siden #16 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Modstanderens magiske målmand

RasmusKring skrev: Min pointe omkring statistikken er, at man ofte kan manipulere fremstillingen af statistik til at vise det, man gerne vil. Jeg fremstilte tallene, så de passede til mine konklusioner, mens Jaken så opstillede dem, så resultatet var anderledes. Jakens tal er korrekte, men der kan stadig stilles spørgsmålstegn eller analyseres på dem. Min hovedpointe omkring dem var det, du selv skrev. I mine øjne er det værd at overveje, over hvor mange minutter ens statistik er opgjort for. Isco scorede for eksempel 4 mål i sine første 3 kampe, siden da har han dårligt nok scoret. Derfor vil jeg argumentere for, at det er vigtigt hvor mange "observationer" ens statistik dækker over.

Vi er tydeligvis uenige om synet på Jese og Bale. Jeg siger ikke, at forventningerne til Bale er urimelige. De er helt fair, når han har været så dyr. Mens alle ser positivt på Jese - omend han har gjort sig fortjent til det. Man skal bare passe på, at man ikke lader hypen løbe løbsk. Som vi så med Isco kan unge spillere svinge rigtig meget i niveau.

Ja, at statistikker kan vendes og drejes er da selvfølgelig rigtigt. Dérfor pointerede jeg også, at Jesé udelukkende bliver skiftet ind i kampene og, som følge deraf, er nødsaget til at spille med en række umotiverede medspillere, der ikke allesammen indgår i idealopstillingen.

Når man så kun spiller 10-20 minutter af en kamp i ny og næ, er det utrolig imponerende, at man så også formår at præstere noget med den sparsomme spilletid. Han er immervæk den spiller i truppen, der har fået den 3. færreste mængde spilletid i La Liga, mind you - færre end Coentrao!

Nu hvor du så også selv bringer Iscos 4 mål/assists i sine første 3 kampe med i debatten, er det også værd at nævne, at 12 af Bales 16 mål og assists faldt på 5 kampe over en periode på 1 måned. I den periode gik der altså blot 37,5 minutter mellem Bales scoringer og målgivende afleveringer, men i de resterende 471 minutter kan han fremvise et gns. på 117 min pr. mål/assist.

Dermed sagt, at Bale bestemt ikke har været konsekvent i sine præstationer - ikke at det på nogen måde skal retfærdiggøre, at han bandlyses fra førsteholdet og sælges til sommer. Han er, med rette, stadig førstevalget og skal naturligvis fortsat vises tiltro, men han har været akkurat lige så sporadisk i sine præstationer som Isco.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Leveret af Kunena Forum