Bedømmelse af truppen mod Schalke 04

10 år 7 måneder siden #13 af Sahinovic
Egentligt en bedre kamp end jeg lige havde forventet, synes den var meget underholdende og der var mange chancer i kampen.

Morata gør det fint, han brænder ja, men synes det er vigtigt at han kommer til chancerne, ville være mere bekymret hvis man slet ikke så noget til ham.

Bale gør det super godt, og hvor er det flot at han vælger at aflevere til en helt fri Morata i stedet for at sparke selv, det kunne Ronaldo lære noget af.

Isco er på vej op, og hvor jeg dog elsker at se på ham i de små områder, vanvittig teknik.

Ingen ord for Varane, helt klart min definition på en verdensklasse forsvarspiller.

Jeg forstår ikke hvorfor man stadig lader Ronaldo sparke frispark når Bale sparker dem meget bedre, og hvor er Ronaldos reaktion direkte latterlig og se på efter at Isco vælger at sparke selv i stedet for at aflevere til Ronaldo på en af chancerne, men ellers super kamp af Ronaldo.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #14 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Bedømmelse af truppen mod Schalke 04
Morata, du hører ikke hjemme i Real Madrid. Længere er den ikke.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #15 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Bedømmelse af truppen mod Schalke 04
Morata lider voldsomt af manglende selvtillid. Jeg synes det er så tydeligt. Som JJ-86 også nævner, så jublede han ikke ved målet. Det lignede en kæmpe irritation på ham selv, som jeg så det. Selvfølgelig er det godt at være selvkritisk, men dette var et tegn på en spiller, der ikke har det godt på banen. Han er meget nervøs og har deraf mistet overblikket som jeg ser det.

Han har jo før vist, at han besidder mange kvaliteter, som kan bruges i fremtiden. Til U/21 EM leverede han flere gode indsatser, selvom der ikke blev satset 100% på ham og han bombede løs. I Mourinhos sidste sæson, begyndte Morata også at få en masse spilletid og var også med til at afgøre flere kampe og havde en masse rigtig gode indhop. Jeg husker flere gode momenter, der både viste hans tekniske evner, målnæsen, fysikken og evnen til at sætte en mand. Der var så meget potentiale at spore, at jeg havde glædet mig til at se endnu mere til ham denne sæson, men sådan er det ikke gået. Den bedste løsning vil være en udlejning til sommer. Gerne til en anden klub i La Liga, som kan give ham fuld spilletid og en masse tillid, så han vende hjem i sommeren 2015 med en stor portion selvtillid og et år, hvor han har fået en masse erfaring, så han er klar til at spille en rolle på holdet.

Isco var på mange punkter opløftende i dag, men jeg savner , at han gør tingene færdigt, og det er både i forhold til hans afleveringer og afslutninger. Flere gange finder Isco rigtig gode positioner på banen, vender med bolden, sætter tempo og trækker folk til sig, men så kikser afleveringen. Det samme gjorde sig gældende et par gange i feltet, hvor hans fantastiske førsteberøringer samt små hurtige træk og vendinger var en fryd for øjet, men så mangler kynismen i afslutningen. Enten kommer der en panisk afslutning, hvor bolden bliver skovlet afsted uden omtanke, eller også tager det for lang tid og så bliver han lukket. Det har jeg oplevet flere gange i denne sæson. Alt i alt var det dog en god præstation, og jeg synes, at der er tegn på fremgang og helt sikkert en fremtid på den centrale midtbane, selvom jeg synes, at han stadig mangler at løbe de ekstra meter defensivt. Det kan dog være, at Ancelotti har givet ham andre instrukser i forhold til hvad jeg ønsker :)

Det var egentlig de to, som jeg havde mest fokus på i dag, men der var også andre end Isco, som var opløftende. Nacho fortsatte de gode takter, og det er længe siden jeg sidst så en rigtig dårlig kamp fra ham. Nu viser han, at vi også kan regne med ham på højre back, og jeg håber virkelig, at han får mange flere minutter på banen. Casemiro havde også gode momenter, og Illarra fortsatte de fornuftige takter. Alt i alt var det fedt at få nogle af de unge at se og samtidig en fornøjelse at se, at spillet fungerede og vi holdt momentum, selvom Schalke godt nok spillede dårligt.

Desværre overskygger skaden til Jesé alt positivt i denne kamp... :(
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Brylle.

• Steffvest
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #16 af Steffvest
Besvaret af Steffvest på emne Bedømmelse af truppen mod Schalke 04
Jeg synes at det er soleklart hvem der var kampens spiller. Ronaldo hedder han! Med sine to mål og konstante jagt på flere scoringer, holde han fast i gejsten på trods af den store førring :)

10 år 7 måneder siden #17 af Siempre Madrid
Slet ingen, som synes at Jesés skade er positiv, fordi det tvinger Ancelotti til at bruge Bale i El Clásico?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 år 7 måneder siden #18 af Doc.juego

Siempre Madrid skrev: Slet ingen, som synes at Jesés skade er positiv, fordi det tvinger Ancelotti til at bruge Bale i El Clásico?

skal det være ironisk? jeg prøver ikke at lyde flabet, men ironi gør sig ikke altid godt på skrift, og der vel ingen som kan synes at det er positivt at Jesé muligvis er langtidsskadet når han nu begynder at vise sit talent.
Bale havde altid været starter mod Barca hvad enten Jesé blev skadet eller ej, derfor prøvede Ancelotti også at spare ham i denne kamp.

tilgengæld var det positivt at carlo sparede Modric, det var je gret så glad for, så han kan være frisk til søndag

10 år 7 måneder siden #19 af Siempre Madrid

Doc.juego skrev:

Siempre Madrid skrev: Slet ingen, som synes at Jesés skade er positiv, fordi det tvinger Ancelotti til at bruge Bale i El Clásico?

skal det være ironisk? jeg prøver ikke at lyde flabet, men ironi gør sig ikke altid godt på skrift, og der vel ingen som kan synes at det er positivt at Jesé muligvis er langtidsskadet når han nu begynder at vise sit talent.
Bale havde altid været starter mod Barca hvad enten Jesé blev skadet eller ej, derfor prøvede Ancelotti også at spare ham i denne kamp.

tilgengæld var det positivt at carlo sparede Modric, det var je gret så glad for, så han kan være frisk til søndag

Indrømmet, det var et indlæg, som gjorde sig fortjent til et flabet svar. Jeg hørte bare holdningen, da det blev kendt at Arbeloa var ude af spillet i to måneder og så var jeg da nysgerrig efter om denne groteske holdning stadig har gang på jord.

10 år 7 måneder siden #20 af MatiasP
Det er sjovt som man kan sidde og se den samme kamp, og få 2 så forskellige opfattelser af kampen og spillerne.
Jeg synes vi spiller en super kamp, vi har intet at spille for - det er spillere som aldrig spiller sammen og alligevel spiller vi det meste af kampen i højt tempo og løber de nødvendige meter (Lige med undtagelse af den sidst halvdel af 1. halvleg).

Jeg er en af dem der ser en KÆMPE lys i morata, en mand får ikke 6-7 så store chancer uden at have målnæse. Han skal selvfølgelig sparke flere af dem ind, men du kan ikke lave mål uden at komme frem til chancer. Han spiller aldrig kampe og aldrig mere end 15 min. Man ser jo hvordan han bomber løs for U21, så talentet og kvaliteten er der, han skal bare have mere spilletid.
Jeg er slet ikke i tvivl om at han skal udlejes til sommer i et år med fuld spilletid, og så efter 1-2 år er han klar til at blive fast angriber i Madrid!

Isco er uden tvivl kampen spiller for mig, han var her der og alle vegne både offensivt. Krydret med et mål ville det være tæt på den Isco vi så i starten af sæsonen. Han skal stadig smide et par bolde mindre væk og løbe et par meter mere defensivt, men han ligner en der har viljen og lysten til at blive omskolet til Ancelottis system og blive en vigtig brik i den 3 mands midtbane.

Nacho spiller for mig også en super god kamp, igen en mand uden spilletid som går ind og udfylde en role i det defensive til UG og så mangler han lidt i opspillet, men synes jeg ikke er så underligt uden kamptræning og nye medspillere som også skal lære hinandens løbemønster.

Det er sjovt som vi skælder lidt ud på vores unge spillere, men alle klubber undtagen de 3 øverste ville alle spillerne(de unge) i går have fuld spilletid, og måske også nogen af dem også i top 3 klubberne.

Jeg kunne blive ved med at rose de unge, men det er for mig dem der spillede bedre end jeg havde forventet - så desuden kampen med engelsk kommentator, de er virkelig meget bedre og så elsker de Madrids unge spillere :)

Alt dette bliver desværre overskygget af Jesé forfærdelige skade, håber virkelig ikke det kommer nogen efterskader og han kan være med til opstartsfasen for Real til sommer.

10 år 7 måneder siden #21 af asp3200

Nej, man vil være lidt af en syg person af tænke sådan ovenpå den alvorlige skade.

10 år 7 måneder siden #22 af Real Madrid

Siempre Madrid skrev:

Doc.juego skrev:

Indrømmet, det var et indlæg, som gjorde sig fortjent til et flabet svar. Jeg hørte bare holdningen, da det blev kendt at Arbeloa var ude af spillet i to måneder og så var jeg da nysgerrig efter om denne groteske holdning stadig har gang på jord.

Må også indrømme, jeg har været røstet, når jeg på Facebook især, har læst kommentarer om, hvor godt det var for Real Madrid, at Arbeloa ikke skulle spille mere den kommende tid. Det er decideret kvalmende læsning, og det må være den yngre del af fanskaren, der har tænkt sådan, uden at tænke videre over det.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

10 år 7 måneder siden #23 af MatiasP

Real Madrid skrev:

Siempre Madrid skrev:

Doc.juego skrev:

Må også indrømme, jeg har været røstet, når jeg på Facebook især, har læst kommentarer om, hvor godt det var for Real Madrid, at Arbeloa ikke skulle spille mere den kommende tid. Det er decideret kvalmende læsning, og det må være den yngre del af fanskaren, der har tænkt sådan, uden at tænke videre over det.

Nu skal man selvfølgelig passe på med at tolke på andres holdninger og meninger, jeg har ikke skrevet noget, men mere tænkt at lige der er det ikke det værste der kan ske. Det er ikke vores første valg, da det er Carvajal, og vi har både Ramos og Nacho der kan spille den back, så selvom det bestemt aldrig er godt at en spiller med den erfaring og kvalitet bliver skadet, anså jeg det ikke så slemt.
Problemet med Jesé er at vi har 4 spillere til angrebet(Ikke talt Morata med, da det ikke virker som om han er en del af planen i øjeblikket), og nu er den ene af dem ude. Det betyder at enten skal Ancelotti til at opfinde en ny spiller til de 3 forreste eller også skal vi bede til ingen skader og de spiller så godt at de ikke trænger til udskiftninger.
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved MatiasP.

10 år 7 måneder siden #24 af Siempre Madrid

MatiasP skrev:

Real Madrid skrev:

Siempre Madrid skrev:

Doc.juego skrev:

Nu skal man selvfølgelig passe på med at tolke på andres holdninger og meninger, jeg har ikke skrevet noget, men mere tænkt at lige der er det ikke det værste der kan ske. Det er ikke vores første valg, da det er Carvajal, og vi har både Ramos og Nacho der kan spille den back, så selvom det bestemt aldrig er godt at en spiller med den erfaring og kvalitet bliver skadet, anså jeg det ikke så slemt.
Problemet med Jesé er at vi har 4 spillere til angrebet(Ikke talt Morata med, da det ikke virker som om han er en del af planen i øjeblikket), og nu er den ene af dem ude. Det betyder at enten skal Ancelotti til at opfinde en ny spiller til de 3 forreste eller også skal vi bede til ingen skader og de spiller så godt at de ikke trænger til udskiftninger.

Jeg kunne sagtens få din holdning til at passe på Jesé:

"Det er ikke vores første valg, da det er Bale, og vi har både Di María og Isco, der kan spille den kant, så selvom det bestemt aldrig er godt at en spiller med det talent og sult bliver skadet, anså jeg det ikke så slemt."

Jesé og Arbeloa kan som sådan sagtens erstattes, men uanset hvordan man vender og drejer det, så giver det Ancelotti færre valgmuligheder.

Følgende bruger(e) sagde tak: BBB, andreashn

Leveret af Kunena Forum