Vi er stadig favoritter!
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Ronaldo leverede ikke sin bedste kamp i karrieren, da man tabte til Barcelona - men overordnet set har ham og holdkammeraterne mest at juble over.
Ny madridista.dk mener!
Inden du panikker helt; så skal du altså lige åbne dagens avis, finde sportssiderne og kigge på tabellen for den bedste spanske række.
Her vil du læse, at vi stadig er á point med førerholdet Atlético Madrid, og endnu vigtigere stadig har flere point end FC Barcelona, som stadig bør anses som værende den farligste konkurrent til guldmedaljerne.
Vi har med andre ord stadigvæk rigtigt meget at glæde os over, og hovedfokus lige nu må være at finde de positive aspekter frem – en tabel lyver som bekendt aldrig.
Forsimplet forklaret, så skal vi ’blot’ vinde vores resterende ni kampe og bede til de højere magter om, at FC Barcelona gør det samme. Begge dele er mere end overvejende sandsynligt, og meget mod den østspanske vilje, kan Barcelona dermed spille trofæet direkte i hænderne på anfører Iker Casillas.
I sidste runde møder Tata Martinos mandskab nemlig Atlético Madrid, der ikke på nogen måde kan tillade sig selv fejltrin, hvis de vil undgå at blive overhalet af os. Atlético har desuden et for dem rigtigt kedeligt slutprogram. Måske de ikke sætter point til på Camp Nou, men det kan de til gengæld sagtens gøre hjemme mod Villarreal, eller ude mod Valencia eller Levante.
Og selvom nederlaget i går gjorde rigtigt, rigtigt ondt – så ligger bolden stadig for fødderne af vores spillere.
Indtil det 66. minut havde vi mestendels mast Barcelona ud af Bernabéu, og det er altså vigtigt at tage med fra et så hamrende ærgerligt nederlag. Det var ikke spillet, taktikken eller manglende niveau, der bar hoveddelen af skylden for gårsdagens deroute, men derimod en enkelt person, der på ingen måde var sin opgave voksen – og nej, jeg henviser ikke til Undiano Mallenco!
Naturligvis havde det været himmelråbende dejligt at være syv eller fire point foran Barcelona, men faktum er sådan set, at vi stadig har et point mere end dem og derfor har skæbnen helt i vores egne hænder. Og med et slutprogram, der nok tæller et par svære udekampe mod La Real og på Ramón Sánchez Pizjuán, men ellers ser ret appetitligt ud, så er der stadig alle grunde til at tro på, at vi vinder mesterskabet.
Læg dertil at vores to nærmeste rivaler om føje tid skal ud i et strabadserende dobbeltopgør med hinanden som modstandere, når kvartfinalerne i dette års Champions League skal afvikles.
Den lodtrækning kan vise sig at være endog meget god for Real Madrid, da begge holds relativt smalle trupper givetvist vil blive presset fysisk. Samtidig er det vist nok noget med, at ingen af holdene har det særligt godt med de ligekampe, der kommer lige efter europæiske kampe.
Men tilbage til os selv.
Populært sagt har vi ni finaler tilbage, jeg har oprigtigt talt troen på, at vi vinder dem alle sammen. Og vi kan jo passende indlede stimen, når vi om to dage møder farlige Sevilla i Andalusien. En vanskelig kamp, måske faktisk den vanskeligste af de resterende, men også samtidig den mest oplagte mulighed for at give klubben genopstandelse og signalere til konkurrenterne, at vi stadig er dem, de skal frygte mest i titelræset.
Jeg er ikke i tvivl, Ancelotti høster guld i sin første sæson – spørgsmålet er blot, om vi også vinder Copa del Rey og Champions League.
Vamos Real, hasta el final!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
De kampe SKAL vindes, kan forstå en uafgjort mod Dortmund eller Bayern og nederlag til Barcelona pga dommeren. Men at tabe/uafgjort mod de resterende hold i ligaen er skandaløst hvis det sker, men det vil overhovedet ikke undre mig vi taber det hele i Sevilla næste kamp. Det er typisk Madrid desværre.
- michaelk94
- Gæst
-
DarioGomez skrev: Er det med vilje, at du overser Atléticos udekampe mod Valencia og Barcelona i din ligning ;0)
Er det med vilje, at du overser Atleticos udekamp mod Bilbao i næste weekend i din ligning? For det er da deres sværeste kamp, der venter dem med undtagelse af kampen mod Barca. ;)
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Sevilla vs Real Madrid
Real Madrid vs Rayo Vallecano
Real Sociedad vs Real Madrid
Real Madrid Almeria
Real Madrid Osasuna
Real Madrid Valencia
Valladolid Real Madrid
Celta Vigo Real Madrid
Real Madrid Espanyol
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
DarioGomez skrev: Er det med vilje, at du overser Atléticos udekampe mod Valencia og Barcelona i din ligning ;0)
Nej jeg synes bare de to kampe du nævner, ude mod levante og hjemme mod Villarreal er irrelevante i artiklen, da jeg ik anser dem for svære for Atletico. Begge holds form er rimelig dårlig og den ene endda en hjemmekamp. Men Atletico har bestemt andre svære kampe - MEN må dog lige sige én ting:
Jeg mener at det som udgangspunkt er en lille katastrofe for os at Barce-Atletico ligger i sidste runde. Med mindre det skulle arte sig således at vi ligger efter ét af holdene og de begge sku ha noget at spille for, så får vi jo aldrig hjælp af den kamp. Det er jo åbenlyst at ingen af holdene spiller et mesterskab i vores hænder med mindre de selv ka risikere at få fordel af at vinde - dvs at det ska se lige så tæt ud som nu hvis det ska hjælpe os på nogen måde. Hvis vi er ét point efter Atletico inden sidste runde og Barca er 4 point efter dem, så taber Barca sgu da uden tvivl - og Atletico taber hvis det er omvendt. Så det ender da med at blive et minus for os ligesom det ka blive en stor fordel for Atletico at sæsonens sværeste kamp, og normalt sikre pointtab, ligger i sidste runde hvor de ka risikere at få foræret 3 point. Så dén kamp ka man på forhånd ik engang regne med - jeg havde gerne set den havde ligget 3-4-5 runder tidligere.
Jeg tror vi smider mesterskabet i Sevilla og på Anoeta - desværre..
Alle disse 3 holds respektive hjemmekampe bør vindes undtagen Barca-Atletico hvor der kan være skumle refleksioner i kampen.
Real Madrid har 2 svære kampe: ude mod Sevilla samt Sociedad.
Barca har ude Villareal
Atletico Madrid har ude Bilbao
Og slutteligt er det Barca-Atletico.
Mon ikke Atletico kan rende med det? Ryger de ud af Champions League er der 2-3 kampe mindre at tænke på uden dog at glemme de næppe skal spille en finale i Copa del Rey.
Kunne vi ikke igen lave en juntos podemos kompagne igen fra vores legendariske sluspurte under Capello?
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Vi står til at mangle Ramos (heldigvis gavner det os mere end det gavner Sevilla) og Di María. Kommer der bare lidt retfærdighed, så får Ronaldo også et par kampes karantæne, da det simpelthen er så dumt det han udtaler efter kampen igår.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg bliver ikke overrasket, hvis de vinder samtlige kampe i slutprogrammet - og ja, derved bliver mestre.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Dios skrev: Jeg håber du har ret, men vi alle bliver klogere på Onsdag. Taber vi denne kamp, eller spiller uafgjort, så er mesterskabet færdigt, så man kan jo evt. snakke om mesterskabet efter Onsdag.
Vi står til at mangle Ramos (heldigvis gavner det os mere end det gavner Sevilla) og Di María. Kommer der bare lidt retfærdighed, så får Ronaldo også et par kampes karantæne, da det simpelthen er så dumt det han udtaler efter kampen igår.
Retfærdighed...........ville være, om du fik dine skolepenge igen. Det er simpelthen urimeligt, at du skal betale, når du ikke har fået mere ud af dem.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.