Ancelotti mødte pressen forud for Sevilla-kamp

12 år 4 måneder siden #13 af Real-Laudrup

Siempre Madrid skrev: Selvfølgelig fortjener Ancelotti respekt, for han har gjort rigtig mange ting rigtigt, men han har også overtaget en klub, hvor vinder-mentaliteten var kommet tilbage efter mere end 10 års fravær. Og det skyldes en mand, som nu er tilbage i England (og her er det vigtigt at bemærke ordet "tilbage", så man ikke forveksler manden med noget fra Chile).

Ancelotti behandler pressen rigtig flot, men det gælder så sandelig også den anden vej og det hjælper i høj grad også italieneren.

Carlo Ancelotti var det helt rigtige for Real Madrid nu, men han havde dæleme haft det anderledes svært, hvis han havde skulle taget over for Pellegrini frem for José Mourinho.

Igen bliver man nødt til at sætte det i sammenhæng af, at ingen træner i Real Madrids historie har haft mere magt end Mourinho. Tager man det i betragtning, så man bare sige, at Mourinho ikke gjorde det godt nok. Jeg siger overhovedet ikke at han ikke udrettedee nogle positive ting, men jeg tror de fleste havde forventet mere end en La Liga titel og en Copa Del Rey. Han sluttede jo også 15 point efter et Barcelona hold, der er i slutningen af en æra. Og i CL røg vi ud af alle 3 semifinaler pga. Mourinho´s taktiske fejl. Jeg er ret sikker på at Ancelotti, Capello eller endda Jupp Heynckes ville have gjort det mindst ligeså godt, hvis de fik den magtMourinho fik.

Pellegrini fik jo heller ikke særlig meget at arbejde med. Perez købte alle spillerne det år, og solgte 2 spillere der var vitale for chileneren, nemlig Robben og Sneijder. En træner bliver i det mindste nødt til at have kontrol over sammensætningen af truppen.

Jeg håber ikke at du prøver, at gøre Mourinho til et offer ved at nævne pressen. Hvis du vil se en mand som virkelig blev behandlet dårligt af pressen, så er det netop Pellegrini. Der var en latterlig kampagne mod ham, nærmest fra allerførste dag, og det håndterede han alligevel med stor klasse.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 4 måneder siden #14 af mohbar
Melder mig også ind i skaren af de der kan lide Ancelotti. Man må blot håbe at han vokser med Barca opgaven, ligesom Mourinho gjorde det (i de sidste Barca kampe). Ancelotti lagde ud med en dårlig taktik i den første og man må sige at vi på trods a nogle "minor details" i det taktiske oplæg, havde forbedret os betydeligt i søndags. Men han har så mindst 1 Barca kamp i denne sæson, så lad os vente og se.

En anden ting er de "store" og vigtige kampe, hvor han ikke har gjort det så godt - endnu! Som nævnt, 2 nederlag til Barcelona og 1 nederalg og 1 uafgjort mod Atletico er bestemt ikke godkendt. Men endnu engang, må man sige at der venter en utrolig vigtig og svær afslutning: kampen i aften og derudover finalen mod Barca. Og resten af holdene i CL er rigtig svære modstandere.

12 år 4 måneder siden #15 af Kasillas
"men jeg tror de fleste havde forventet mere end en La Liga titel og en Copa Del Rey. Han sluttede jo også 15 point efter et Barcelona hold, der er i slutningen af en æra. Og i CL røg vi ud af alle 3 semifinaler pga. Mourinho´s taktiske fejl"

Nu er det min overbevisning af at den tredje sæson praktisk talt blev ødelagt af indbyrdes uenighed, og vi kan kun gisne om hvordan det havde gået hvis ikke én spiller (angiveligt?) ikke havde lækket oplysninger til pressen. - Vi må heller ikke glemme at 3 semifinaler var en sejr for vores psykologiske gennembrud efter en håndfuld sæsoner i ørkenvandring i Europa.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Kasillas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid

12 år 4 måneder siden #16 af Sahinovic

mohbar skrev: Melder mig også ind i skaren af de der kan lide Ancelotti. Man må blot håbe at han vokser med Barca opgaven, ligesom Mourinho gjorde det (i de sidste Barca kampe). Ancelotti lagde ud med en dårlig taktik i den første og man må sige at vi på trods a nogle "minor details" i det taktiske oplæg, havde forbedret os betydeligt i søndags. Men han har så mindst 1 Barca kamp i denne sæson, så lad os vente og se.

En anden ting er de "store" og vigtige kampe, hvor han ikke har gjort det så godt - endnu! Som nævnt, 2 nederlag til Barcelona og 1 nederalg og 1 uafgjort mod Atletico er bestemt ikke godkendt. Men endnu engang, må man sige at der venter en utrolig vigtig og svær afslutning: kampen i aften og derudover finalen mod Barca. Og resten af holdene i CL er rigtig svære modstandere.

Hvor fejler Ancelotti henne?

Han stiller op med det stærkeste hold vi overhovedet har, og han spiller offensivt mod Barcelona som er vores eneste chance for at vinde mod Barcelona IMO, og vi var foran 3-2 [kunne også have været foran med flere mål] indtil det 64 minut hvor Ramos ødelægger det hele.

Jeg kan ikke se hvor Ancelotti laver fejlen henne mod Barcelona.

Vi skaber masser af chancer og føler at vi styrer kampen efter vi er kommet foran 3-2 - indtil det 64 minut.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez

12 år 4 måneder siden #17 af El Rojo

AlanSahinovic skrev:

mohbar skrev: Melder mig også ind i skaren af de der kan lide Ancelotti. Man må blot håbe at han vokser med Barca opgaven, ligesom Mourinho gjorde det (i de sidste Barca kampe). Ancelotti lagde ud med en dårlig taktik i den første og man må sige at vi på trods a nogle "minor details" i det taktiske oplæg, havde forbedret os betydeligt i søndags. Men han har så mindst 1 Barca kamp i denne sæson, så lad os vente og se.

Han stiller op med det stærkeste hold vi overhovedet har, og han spiller offensivt mod Barcelona som er vores eneste chance for at vinde mod Barcelona IMO, og vi var foran 3-2 [kunne også have været foran med flere mål] indtil det 64 minut hvor Ramos ødelægger det hele.

Vi skaber masser af chancer og føler at vi styrer kampen efter vi er kommet foran 3-2 - indtil det 64 minut.

Jeg er enig i, at det taktiske oplæg mod Barca i weekenden var glimrende. Vi kom med fuld fart og kørte Barca over i den første halve time. Mine eneste løftede pegefinger går mod hvad Ance har sagt i pausen, hvilket man selvfølgelig kun kan gisne om. Jeg synes vi kommer ud og ligner et hold der vil forsvare 2-2'eren hjem, og som så mange gange før mod Barca viste det sig umuligt. Var vi kommet ud ligesom til første halvleg tror jeg, at anden halvleg havde haft en anden karakter. Min pointe er, at jeg ikke mener vi er spilstyrende frem til 64. men kun til 45.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #18 af Brylle

AlanSahinovic skrev:

Jeg er enig i, hvad du skriver. Han spiller rigtigt op med den rigtige plan, og det ser rigtig godt ud, indtil Ramos beslutter sig for at være en idiot (igen igen). Jeg synes dog ikke, at han reagerede hurtigt nok på bænken i 2. halvleg. Bl.a. gik Di Maria ned tidligt i 2. halvleg, synes jeg. Der var flere boldtab, han havde svært ved at placere sig rigtigt defensivt og offensivt gik det også værre og værre med løbene. Det var med til at give Barcelona mere momentum, og her kunne jeg godt tænke mig, at der blev skiftet lidt hurtigere. Det er dog også den eneste lille ting, som jeg kan sætte på hans præstation i søndags.

@El Rojo - Det er rigtigt, men det er ikke sikkert, at Ancelotti har bedt dem gå længere ned. Jeg synes, at vi så flere gange, hvor Ronaldo og Bale gik længere op, men hvor resten ikke fulgte med. Jeg tror mere, at det var oppe i hovederne på spillerne, hvor man blev lidt for usikre og var bange for at holde på bolden. Ligeledes er det en naturlig reaktion, at man holder lidt igen i presset i sådanne tilfælde. Ærgerligt, men noget, der kan arbejdes på :)
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Brylle.

12 år 4 måneder siden #19 af Dios
I mine øjne, så fejler holdet og Ancelotti, da de trak sig længere tilbage på banen. Vi kom foran 2 gange, og begge gange efter scoringen trak vi os. Om det var Barcelona's fortjeneste eller ej skal jeg ikke kunne sige, men jeg savnede specielt noget mere aggressivitet efter vores scoringer, og noget á la fra resultatet 1-1 til 2-1.

Vi var så meget bedre, da vi spillede vores eget spil, og vi kom til ufattelig mange chancer når vi pressede dem højt oppe, men det er som det plejer. Enten er vi stadig ikke gode nok til at spille lige op med Barcelona, og her tænkes i possession, ellers så er taktikken bare forkert i mine øjne. Jeg sad ihvertfald ikke med følelsen af, at vi havde styr på tingene, og slet ikke med det forsvarspil vi lagde for dagen.

Det var overhovedet ikke en dominerende sejr for Barcelona, men de fik den takket være os. Barca var for alvor i knæ, da vi kom foran 2-1 og det piner mig, at vi ikke bare gik efter målene til 3 og 4-1. Benzema havde en chance som blev reddet på stregen lige efter han scorede til 2-1, men vores spil blev hurtigt til lange bolde og kontra, og derfor synes jeg Ancelotti og holdet fejlede.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 4 måneder siden #20 af MMM

Kasillas skrev: "men jeg tror de fleste havde forventet mere end en La Liga titel og en Copa Del Rey. Han sluttede jo også 15 point efter et Barcelona hold, der er i slutningen af en æra. Og i CL røg vi ud af alle 3 semifinaler pga. Mourinho´s taktiske fejl"

Nu er det min overbevisning af at den tredje sæson praktisk talt blev ødelagt af indbyrdes uenighed, og vi kan kun gisne om hvordan det havde gået hvis ikke én spiller (angiveligt?) ikke havde lækket oplysninger til pressen. - Vi må heller ikke glemme at 3 semifinaler var en sejr for vores psykologiske gennembrud efter en håndfuld sæsoner i ørkenvandring i Europa.

"For two years at Chelsea we lived as a group of friends, dining together, getting drunk together, going to training together and winning matches together," Makelele writes in his autobiography Tout Simplement.
"Between 2004 and 2006 the solidarity in the Chelsea camp was amazing. Mourinho then broke all that when he banned key elements to make way for certain players who were treated as 'stars'.
"Very early on in the 2006/07 season, Mourinho took a step back from his players. In that one day, the brotherhood spirit that had united us was harmed.

"Then he had a bust-up with (club owner Roman) Abramovich. The chairman asked the players to express themselves more freely on the pitch, but Mourinho stubbornly refused to change his methods.
"A relationship at the top of the club was broken and the players began to feel it.
"During that third complete season under his control, I was stunned to see how Mourinho forgot the value of his players and claimed all the credit for for everything.
"To him, individuals didn't make the team work well, his methods did. At the end Mourinho gave the impression that he felt threatened as soon as a player was in the spotlight more than him.".
(...)
"He knows football, he knows how to use players, how to motivate them, but also how to put them down.
"He's someone who's very calculating, vicious, ambitious."

Makelele om Mou. Lyder det bekendt? To år og så sammenbrud.

Noget andet er så at spillere som Casillas og Ramos og andre opdraget i Madrid aldrig vil være særligt modtagelige i længden for Mou's 'little pony, so poor' rutine. Det passer ikke godt ind i en klub, der ser toppen af Olympus som deres naturlige hjem.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

Leveret af Kunena Forum