Bedømmelse af truppen mod Sevilla
- smølf
- Gæst
-
Det kan godt være Casillas har sine mangler, som eksempelvis ikke at kunne gribe en bold. Men han hiver immervæk nogle klasseredninger frem fra tid til anden. Noget som stabile Lopes bare ikke har i sig.
Nok er nok Carlo, det er på tide at skifte målmand.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Siempre Madrid skrev: Og så er jeg lige ved at være der, hvor Iker Casillas skal tilbage på kassen. Diego López gør det ikke specielt dårligt, men jeg begynder at mangle de afgørende redninger.
Hahahahaha - så er det LIGE FØR at kampen var et tabt mesterskab værd - hvis du endelig ser lyset og kommer i tanke om at "hva søren, er det ik ved at være et lille år siden vores keeper havde en afgørende redning"!!! ;-)
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
smølf skrev: Jeg booker også en plads i vognen. Har ellers forsvaret valget af Diego længe men kan ikke med god samvittighed gøre det længere.
Det kan godt være Casillas har sine mangler, som eksempelvis ikke at kunne gribe en bold. Men han hiver immervæk nogle klasseredninger frem fra tid til anden. Noget som stabile Lopes bare ikke har i sig.
Nok er nok Carlo, det er på tide at skifte målmand.
Klart, Iker ka ik gribe - noget man har valgt at se bort fra de 5 gange han blev valgt som verdens bedste ;-) Ka godt lide denne kommentar fra en AS-skribent: "Ancelotti ha condenado con su decisión al Madrid a encarar el tramo decisivo de la temporada jugando con hándicap en la portería."
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Ikke at Bale skal klandres, der har jo nok været en grund til hans støvleskift, men det er faktisk ret spændende, at et frit rum på banen bliver opfanget og udnyttet så hurtigt af Sevilla.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- JJ-86
- Gæst
-
Det selvfølgelig ærgerligt at Sevilla udnytter det og klogt af dem, især Rakitic. Man kan altid spille bagklog og sige at Benzema skulle have rykket ned i den situation. Men ja vores offensive kræfter (de tre forreste) er nok ikke lige dem som brænder for at gå ned og hjælpe defensivt.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Var det CR, der var gået ud, havde det ikke skabt problemer (vil jeg påstå), men fordi Bale faktisk søger meget med ned og støtter, så er pladsen langt mere udtalt, når han så er væk.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Det er meget godt illustreret igår, hvor man sidder i frustration tilbage med tanken om at alt er elendigt, men vi har faktisk 26 afslutninger efter mål, hvor kun 8 rammer kassen og hvor kun en ender i netmaskerne.
Mod Barca havde vi 13 efter mål og 8 der ramte kassen, som resulterede i 3 scoringer - skarphed!
Mod Schalke ude havde vi 21 efter kassen og 11 på målrammen, med hele 6 scoringer... Det handler meget om selvtillid og de sidste marginaler.
Derudover har vi en keeper på kassen Diego Lopez, som ikke disker op med verdensklasse redninger som Casillas:
Nu foreligger der en god mulighed for at anvende Casillas i ligaen igen. Han skal være 100% i form til Dortmund-kampen i næste uge!
JimmyBroe skrev: @SiempreMadrid
Nå "Altid"..... skal vi tage hinanden i hånden og så småt slentre mod Casillas'fanboy'land? Andre der vil med? El_Juan du kan sidde i trækvognen -hvis du vil med og Anes skal du med, så kan du sidde på skuldrene:P
Dios og MMM vil i være så venlige at vise vej?;-P
Lopez har ikke leveret nok den sidste tid, til at kunne forblive førstemålmand. De næste par kampe bliver udslagsgivende for om jeg "skifter side", der skal altså ske noget nu. Det her handler ikke om hvilken målmand man synes bedst om, men derimod hvilken målmand der gavner Real madrid mest og er bedst på nuværende tidspunkt (over en længere periode selvfølgelig). Til det må man bare erkende at Casillas har gjort det bedre end Lopez:)
Vi har altid plads til dig Jimmy, også i fanboys-and-girls land, men helt ærligt, hvad tror du det har handlet om for os? Ikers drømmende brune øjne?
Next up på the bandwagon: Hvorfor Xabi aldrig skulle have fornyet og slet ikke for mere end ét år.
MMM skrev: Next up på the bandwagon: Hvorfor Xabi aldrig skulle have fornyet og slet ikke for mere end ét år.
Hvilket stop er Vidal-land?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jaken skrev:
MMM skrev: Next up på the bandwagon: Hvorfor Xabi aldrig skulle have fornyet og slet ikke for mere end ét år.
Hvilket stop er Vidal-land?
Endestationen naturligvis ;-)
MMM skrev:
Nå "Altid"..... skal vi tage hinanden i hånden og så småt slentre mod Casillas'fanboy'land? Andre der vil med? El_Juan du kan sidde i trækvognen -hvis du vil med og Anes skal du med, så kan du sidde på skuldrene:P
Lopez har ikke leveret nok den sidste tid, til at kunne forblive førstemålmand. De næste par kampe bliver udslagsgivende for om jeg "skifter side", der skal altså ske noget nu. Det her handler ikke om hvilken målmand man synes bedst om, men derimod hvilken målmand der gavner Real madrid mest og er bedst på nuværende tidspunkt (over en længere periode selvfølgelig). Til det må man bare erkende at Casillas har gjort det bedre end Lopez:)
Vi har altid plads til dig Jimmy, også i fanboys-and-girls land, men helt ærligt, hvad tror du det har handlet om for os? Ikers drømmende brune øjne?
Next up på the bandwagon: Hvorfor Xabi aldrig skulle have fornyet og slet ikke for mere end ét år.
TAK!:)
Det har selvfølgelig handlet om præcis det samme for jer. Vi har blot været uenige om Lopez præstation.:)
Mmh det "stop" glæder jeg mig til. Jeg må indrømme at jeg var godt tilfreds med Alonsos forlængelse på daværende tidspunkt da han siden sin ankomst (efter skaden) løftede holdets niveau helt ekstremt. Men derfra og til nu er der sket det samme som i sidste sæson, han er faldet til et helt uhørt lavt niveau, i forhold til sin sædvanlige standard velogmærke. Det vidner blot om at Alonso er ved at blive en træt aldrene mand. Alonso er en vigtig brik på banen, med han mentalitet og midtbanegenerals-kompetencer. Men han er også blevet ufattelig langsom, særligt i sine vendinger, men egentlig generelt går alt bare en tand for langsomt med ham, med og uden bold. Før i tiden kunne Alonsos gode placeringsevne kompensere for hans manglende hurtighed.
Nu er spørgsmålet om hans rolle som midtbanegeneral og mentalitet på banen er ved at veje for let, kontra alle hans mangler?
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev:
MMM skrev:
TAK!:)
Det har selvfølgelig handlet om præcis det samme for jer. Vi har blot været uenige om Lopez præstation.:)
Mmh det "stop" glæder jeg mig til. Jeg må indrømme at jeg var godt tilfreds med Alonsos forlængelse på daværende tidspunkt da han siden sin ankomst (efter skaden) løftede holdets niveau helt ekstremt. Men derfra og til nu er der sket det samme som i sidste sæson, han er faldet til et helt uhørt lavt niveau, i forhold til sin sædvanlige standard velogmærke. Det vidner blot om at Alonso er ved at blive en træt aldrene mand. Alonso er en vigtig brik på banen, med han mentalitet og midtbanegenerals-kompetencer. Men han er også blevet ufattelig langsom, særligt i sine vendinger, men egentlig generelt går alt bare en tand for langsomt med ham, med og uden bold. Før i tiden kunne Alonsos gode placeringsevne kompensere for hans manglende hurtighed.
Nu er spørgsmålet om hans rolle som midtbanegeneral og mentalitet på banen er ved at veje for let, kontra alle hans mangler?
Min frygt har alle dage været at hans fornyelse blev en sovepude. Jeg havde håbet at denne sæson blev den hvor vi endelig investerede tid, penge og tabte point i en egentlig fornyelse og nytænkning af midtbanen, men så længe Xabi forbliver den centrale figur, så kommer det ikke til at ske. Dí Maria har været en åbenbaring i den her sæson og jeg er virkelig tilfreds med at Carlo valgte ham fremfor Özil, for jeg kan slet ikke forestille mig hvordan han havde løftet den opgave. Men udgangspunktet på midtbanen er desværre stadig det samme og svaghederne er ikke så forskellige fra sidste sæson.
Jeg må blank indrømme, at Xabi aldrig har været min yndlingspiller, så der er en vis risiko for at jeg er for hård, men jeg er ikke så imponeret af hans mentalitet som mange andre er. Jeg synes han har en tendens til at blive frustreret på de dage hvor han virkelig ikke kan levere og det resulterer ofte i (argh. Mine arbejdssprog er engelsk og fransk og hvor pinligt det end er, så resulterer det i dage hvor jeg ikke længere kan tale dansk - hvad hedder petulant på dansk?!) petulant frispark og i værste fald straffespark (eks. Dortmund og Barca) og dage hvor jeg simpelthen ikke forstår hvordan han undgår et rødt kort (eks. Athletic Club for ikke så lang tid siden igen).
Så for mig er svaret ja, hans hans rolle som midtbanegeneral og mentalitet på banen vejer for let. Noget andet er så at jeg synes vi har en skræmmende mangel på lederskab på banen. Jeg mener klart, at Iker er det bedste bud, men jeg mener så heller ikke, at han er den bedst tænkelig leder for andre end det spanske landshold hvor hans kvaliteter og holdets behov matcher perfekt. Men Ramos er simplethen ikke moden nok og lader sig distrahere alt for let (og har sikkert alligevel karantæne), Xabi har det ikke og nok elsker jeg Marcelo, men...