Ancelotti: Balancen på holdet bliver afgørende
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Carlo Ancelotti mødte i dag international presse forud for den vigtige CL-kvartfinale mod Dortmund i morgen.
Han blev spurgt ind til følgende emner:
Marcelos skade:
- Vi har haft et problem med Marcelo. Men Coentrao har erfaring og er frisk, for han har ikke spillet mange kampe. Vi skal nok erstatte ham godt. Jeg vil ikke ændre noget, for Coentrao vil gøre det samme som Marcelo på banen.
Om atmosfæren på holdet:
- Atmosfæren er god, holdet er motiveret. Vi har mange drømme i forhold til denne turnering, vi er de eneste, som ikke har tabt en kamp. Vi er 100% klar til denne runde.
Tilhængerne vil støtte holdet:
- Atmosfæren på Estadio Santiago Bernabéu vil være god og tilhængerne vil hjælpe.
Bale som venstre back?
- Bale spiller fremme, bagude har vi Nacho, Carvajal, Varane....Bale er ikke en mulighed på backen.
Bales uregelmæssige spil:
- Han er en smule uregelmæssig, det er rigtigt, men det er på grund af hans måde at spille på og hans position, ikke på grund af attitude. Han laver mange temposkift, mange kraftanstrengelser.....Han er ikke en spiller som Xabi, som er meget regulær i sin position. For Cristiano Ronaldo og angriberne sker det samme.
Cristiano Ronaldo og pibekoncerten er glemt:
- Cristiano Ronaldos knæ har det godt. Mod Rayo fik han en lille skramme, men han har det godt, bedre end før kampen i lørdags. Pibekoncerten fra i lørdags er glemt. Forklaringen på den er, at han ikke spillede en bold til en holdkammerat, og det er hvad det er. Cristiano Ronaldo gør sit ypperste for holdet og for alle.
Dortmunds kontra-angreb:
- De mangler en vigtig spiller i Lewandowski. De har en klar stil, de lukker godt af og spiller på kontra.....vi skal søge positive løsninger. Jeg mener, at balancen bliver meget afgørende i denne kamp, for Dortmunds kontraer er meget farlige.
Ros til Jürgen Klopp:
- Jeg beundrer Klopp meget, han gør et fantastisk arbejde og sidste år havde han stor succes og nåede finalen i Champions League. Han er en træner, som forbereder sit hold rigtig godt.
Om Aubameyang:
- Jeg kender ham rigtig godt, fordi han var på ungdomsholdet i Milan. Han er en meget hurtig angriber og fraværet af Lewandowski kan blive godt løst af ham.
Sidste års knald- eller fald-opgør mellem holdene:
- Jeg har set de to kampe. Første kamp var meget mærke lige, fordi der skete noget helt utroligt i anden halvleg....Derefter var returkampen ikke let. Det var en overraskelse, at det kunne ske i Champions League.
Holdets fysiske niveau:
- Mit hold har det rigtig godt fysisk og vi vil forsøge at spille en kamp med stor intensitet. Vi behøver det for at få en offensiv løsning, der kan give os en sejr. Dortmund har mange skader, men det har vi også. Vi er dækket ind.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vi er ikke stærke nok centralt til at holde et velfungerende pres ud, og vores 3 soldater derinde bliver altid så små i de store kampe. Det eneste jeg virkelig mangler at se ved Ancelotti's Real Madrid er den aggressivitet og intensitet som alle andre storhold har og viser.
Håber på det bedste imorgen, og jeg håber godt nok, at Dortmund's ellers så velsmurte maskine ikke fungere, og vi kommer til at holde presset på dem.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Al den balance snak. Den er jo ikke tilstede uanset hvor meget du taler om den, Ancelotti!
Vi er ikke stærke nok centralt til at holde et velfungerende pres ud, og vores 3 soldater derinde bliver altid så små i de store kampe. Det eneste jeg virkelig mangler at se ved Ancelotti's Real Madrid er den aggressivitet og intensitet som alle andre storhold har og viser.
Håber på det bedste imorgen, og jeg håber godt nok, at Dortmund's ellers så velsmurte maskine ikke fungere, og vi kommer til at holde presset på dem.
Jeg må desværre give dig ret, et stykke hen ad vejen.
Men jeg tror så heller ikke, at der skal så meget til, for at ændre det... Khedira ville gøre underværker - især mod de store hold.
Indtil da må vi leve med di Maria, og glæde os over, at han har andre kvaliteter. For rent offensivt er det fantastisk, at have en midtbane med både Modric og di Maria. Og så håber jeg, at det er en stigende tendens at Illarra aflaster Alonso!
M_linding skrev:
Dios skrev: Al den balance snak. Den er jo ikke tilstede uanset hvor meget du taler om den, Ancelotti!
Jeg må desværre give dig ret, et stykke hen ad vejen.
Men jeg tror så heller ikke, at der skal så meget til, for at ændre det... Khedira ville gøre underværker - især mod de store hold.
Indtil da må vi leve med di Maria, og glæde os over, at han har andre kvaliteter. For rent offensivt er det fantastisk, at have en midtbane med både Modric og di Maria. Og så håber jeg, at det er en stigende tendens at Illarra aflaster Alonso!
Khedira vil uden tvivl være en god ting for balancen, men det er bare ligesom om, at holdet slet ikke arbejder sammen inde centralt. Modric og Khedira/Di María skal dække for store områder, nu når Ronaldo ikke skal deltage i det defensive arbejde, og Alonso dækker et så småt område som overhovedet muligt.
Jeg glæder mig til Khedira kommer tilbage, men omvendt så er det også bare utrolig synd for en velfungerende Di María.
Måske kunne man lave den frække resten af sæsonen, og rykke Modric ned som den defensive, og Khedira og Di María foran ham? Kommer nok aldrig til at ske, men ville da være en spændende mulighed :)
Men ellers så håber jeg også Illarra snart overtager Alonso's plads på holdet, selvom det ser ud til Ancelotti har stor tiltro til Alonso.
Vi kan og vil aldrig kunne stå i god balance defensivt, så længe det kun er 9 som forsvarere. Benzema og Ronaldo skal hjælpe mere til.
EDIT: Nogle gange 8, hvis Bale ikke når med hjem.
LasseRMD skrev: Håber Benzema & Ronaldo arbejder tilbage i banen i aften, så balancen bliver bedre.
Vi kan og vil aldrig kunne stå i god balance defensivt, så længe det kun er 9 som forsvarere. Benzema og Ronaldo skal hjælpe mere til.
... fordi han skal markedsføre en dårlig støvle ;-)
LasseRMD skrev: Håber Benzema & Ronaldo arbejder tilbage i banen i aften, så balancen bliver bedre.
Den defensive organisation bliver vel ikke det centrale i en kamp som i aften. Det afhænger selvfølgelig af hvordan du definerer defensiv organisation, men som jeg ser det, bliver Dortmund stort set kun farlige på omstillinger i aften. Her, i omstillingspillet, vil vores tre forreste i sagens natur ikke spille den helt store rolle (altså når vi skal omstille fra offensiv til defensiv). Et kontra-angreb rammer hårdest når vi mister bolden højt på banen, og når vi har få mand bag bolden. Derfor ser jeg det ikke som det afgørende, at Ronaldo og Benz løber hjem.
Som jeg ser det handler det i aftenens kamp om at begrænse antallet af mistede bolde på farlige positioner. Her tænker jeg hovedsageligt på bolde på tværs af banen, lige inde på Dortmunds halvdel. Her kan det gå stærkt, hvis det er Reus, Aube og Henrik der ligger på toppen for dem. Mister vi den i nærheden af deres felt, burde vi have nok spillere på den rigtige side af bolden til at få afværget de farlige situationer. Udover det handler det for mig om, at vi konstant har en af de centrale midtbanespillere liggende foran forsvaret (det plejer Alonso jo at være god for), og så i øvrigt at de to centrale kommer piskende hjem. Det er først hvis vores to bagerste, midtstopperne, bliver isoleret med to-tre modstandere, at det bliver rigtig farligt i mine øjne.
Den defensive organisation bliver vel ikke det centrale i en kamp som i aften. Det afhænger selvfølgelig af hvordan du definerer defensiv organisation, men som jeg ser det, bliver Dortmund stort set kun farlige på omstillinger i aften. Her, i omstillingspillet, vil vores tre forreste i sagens natur ikke spille den helt store rolle (altså når vi skal omstille fra offensiv til defensiv). Et kontra-angreb rammer hårdest når vi mister bolden højt på banen, og når vi har få mand bag bolden. Derfor ser jeg det ikke som det afgørende, at Ronaldo og Benz løber hjem.
I bund og grund handler det vel heller ikke om, at de 3 forreste skal tage løbet hjem, men at de hver især starter med at presse boldholderen. De 3 bedst spillende mandskaber de sidste mange år IMO (Barcelona, Bayern München og Dortmund) har alle praktiseret det hurtige genpres. Det er de forreste som starter presset, som efterfølgende bliver fulgt op af midtbanen og forsvaret.
Real Madrid's problem har altid været, at presset altid rigtig har været tilstede, og når det har, så har det været vores midtbanespillere som har startet det. Det giver utrolig meget plads bag dem, og det vil gøre modstanderne retvendte.
Vi så det faktisk senest imod Barcelona, hvor Modric og Di María gang på gang stod for højt, og Iniesta og Messi nemt kunne modtage bolden og blive retvendte.
Ancelotti har talt mange gange om det, men det er kun set få gange indtil videre desværre. Benzema er dog blevet fantastisk til det, men han mangler opbakning fra de 2 forreste.
Di Maria is out of the game against BVB because of a gastroenteritis. Jose Rodriguez will replace him in the squad.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-