Referat: Real Madrid glimtede i regnen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Men rent fodboldmæssigt er Busquest komplet overset ift. Barcelonas succes. Han løber meget, placerer sig godt og vinder rigtigt mange 50/50-dueller. Han mangler dog helt klart noget ift. pasningsspillet, hvor hans primære kompetence er på tværs eller bagud, men det er til at leve med, når man har en midtbane med Xavi, Iniesta og Messi. Det har historien i hvert fald vist.
Real Madrid kunne med en Busquets-type få mange større incitament til at bruge Isco og Modric sammen, da de to har enormt meget speed i fødderne og derfor vil kunne lukrere meget mere offensivt end tilfældet er i dag. Khedira vil også kunne fungere som balancespiller ift. dette.
Om Illarra på længere sigt kan blive denne type, tvivler jeg desværre på, og det eneste vi har, der kommer tæt på er Casemiro, og ham tror jeg slet og ret ikke på.
Men måske I kan hjælpe mig, hvem findes der i fodboldverdenen, der kunne være en mulighed til rollen beskrevet overfor?
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Desværre er det tætteste jeg har set på en Busquets i de seneste år Illarramendi for La Real sidste år og under sommerens u/21 EM.
- Storken
- Gæst
-
De fleste anser Bender tvillingerne for at gå en stor fremtid i møde. Lars Bender, der spiller i Leverkusen, er eftersigende den bedste af de to. Han skulle være en smule bedre fremadrettet, hvor Sven er mere defensiv orienteret.
Chelseas Nemanja Matic er et andet bud. Jeg tvivler dog på, at Chelsea slipper ham lige foreløbig. I skulle måske have snuppet Javi Martinez da I havde chancen.
- RasmusKring
- Gæst
-
DarioGomez skrev: Busquets er jo - elsk det eller ej - lige præcis den type spiller, som vi gerne vil have Alonso til at være. Fraregnet hans evner til at vælte selv i blid kuling og til at trampe folk bevidst i hovedet. Naturligvis.
Men rent fodboldmæssigt er Busquest komplet overset ift. Barcelonas succes. Han løber meget, placerer sig godt og vinder rigtigt mange 50/50-dueller. Han mangler dog helt klart noget ift. pasningsspillet, hvor hans primære kompetence er på tværs eller bagud, men det er til at leve med, når man har en midtbane med Xavi, Iniesta og Messi. Det har historien i hvert fald vist.
Real Madrid kunne med en Busquets-type få mange større incitament til at bruge Isco og Modric sammen, da de to har enormt meget speed i fødderne og derfor vil kunne lukrere meget mere offensivt end tilfældet er i dag. Khedira vil også kunne fungere som balancespiller ift. dette.
Om Illarra på længere sigt kan blive denne type, tvivler jeg desværre på, og det eneste vi har, der kommer tæt på er Casemiro, og ham tror jeg slet og ret ikke på.
Men måske I kan hjælpe mig, hvem findes der i fodboldverdenen, der kunne være en mulighed til rollen beskrevet overfor?
Forkert. Busquets har en evne til at dække er enormt defensivt område, hvilket Xabi Alonso ikke kan. Men Xabi Alonso har nogle offensive kvaliteter, som Real Madrid har været meget afhængige af, siden han kom til klubben. Så nej, Busquets er ikke den spiller, som vi alle ønsker Xabi Alonso skal være.
Xabi Alonso har nogle klare begrænsninger meget lig Andrea Pirlo. De mangler begge fart, så selvom de som udgangspunkt ligger på den dybe "defensive" midtbane, så er de ikke i stand til at dække det område, som en klassisk defensiv midtbanespiller ala Busquets. Til gengæld kan man bygge et hold op omkring deres offensive kvaliteter. Det kræver dog andre typer på midtbanen, der kan overtage en del af de defensive pligter. I Juventus spiller Pirlo sammen med Vidal, Marchisio og Pogba. De er alle tre meget kompette midtbanespillere, der tilbyder rigtig meget defensivt. Det ser betydeligt anderledes ud i Real Madrid, hvor Xabi Alonso spiller sammen med Modric, Isco og Di Maria. De er alle tre mere offensive og mangler i den grad defensive kvaliteter sammenlignet med Juventus' midtbane. De udstiller Xabi Alonsos manglende evne til at dække et stort område, hvorimod Pirlo bliver hyldet for sine offensive kvaliteter. I mine øjne er der ikke stor forskel på de to spillere, men holdkammeraterne og systemerne gør en kæmpe forskel.
Så spørgsmålet er, om vi skal droppe Xabi Alonso til fordel for den mere defensive Illarra, så vi fortsat kan spille med to små offensive spillere på de andre midtbanepladser, eller om vi skal skabe et system, hvor Xabi Alonso kan fungere bedre. For vi helt enige om, at midtbanen mangler balance i øjeblikket. At få Khedira tilbage ville hjælpe Xabi rigtig meget.
Lige nu tager vi Xabi Alonso offensive kvaliteter for givet. Når han engang ikke længere er fast mand vil vi komme til at savne de aspekter på midtbanen.
- Brylle
- Gæst
-
Angående Illarra, så synes jeg, at han har mange af de nødvendige egenskaber i en sådan rolle, men han er tung i røven og ikke særlig stor. Så skulle det måske være Lucas fra Liverpool, men jeg tvivler på, at niveauet er højt nok.
MMM skrev: @DarioGomez
Desværre er det tætteste jeg har set på en Busquets i de seneste år Illarramendi for La Real sidste år og under sommerens u/21 EM.
Og det er netop den rolle jeg håber Illarra er udset til at få i Real Madrid. Jeg blev total overbevist af et køb af Illarra under u/21 EM, for det var præcis sådan en type spiller jeg håbede på.
Ellers kommer Storken med Javi Martinez, som netop også kun udføre den rolle til perfektion.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.