Optakt Real Sociedad–Real Madrid: Kun tre point tæller
- realmadsen
-
Emne forfatter
- Ekspert bruger
-
- Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
Med fare for at begå en ordentlig omgang hybris i forhold til resten af sæsonens udekampe i La Liga, så tillader denne skribent sig alligevel at betegne aftenens kamp på Estadio Anoeta i San Sebastian som sæsonens sidste "rigtig svære" udekamp. Sociedad ligger på en sjetteplads a point med Sevilla på femtepladsen og kun seks point fra den Champions League kvalificerende top fire placering. Med andre ord har begge mandskaber mere end rigeligt at spille for, så mon ikke man kan forvente en højspændt affære. Real Madrid stiller op uden Cristiano Ronaldo, der som bekendt måtte lade sig udskifte med en knæskade før tid i onsdagens kvartfinale mod Dortmund. Det betyder at Di María rykkes op ved siden af Bale og Benzema i front, mens Isco forventes at indtage midtbanens venstreside ved siden af Xabi Alonso og Modric. Derudover er Marcelo fortsat skadet og ellers ofte udskældte Coentrão starter endnu engang på venstrebacken. Til portugiserens forsvar skal det dog siges, at han gjorde en ganske god figur i onsdagens kvartfinale.
Aftenens værter fra La Real råder over flere offensive esser og særligt må det forventes, at hjemmeholdets Carlos Vela og Antoine Griezmann, der har scoret henholdsvis 13 og 11 mål indtil videre i sæsonen, kommer til at lægge pres på den madrilenske defensiv. Derudover råder hjemmeholdet over flere tidligere Real Madrid profiler, hvor især det tidligere udråbte stortalent, Sergio Canales, kommer til at spille en vigtig rolle i Sociedads offensive spil. Dog kommer vi ikke til at opleve El Pirata aka. Estéban Granero, der er ude med en langtidsskade.
På trods af tidligere Real Madrid spillere og en stemningsfyldt hjemmebane, er der dog kun et krav til Real Madrid forud for aftenens kamp, nemlig en sejr. Alt andet vil sende mesterskabskampen i hænderne på Atlético og Barcelona.
Dommer Hernández Hernández fløjter op til kick-off kl. 20 og SBS har lavet lidt af en "genialitet" i forhold til dækningen, idet første halvleg vises på ungdomskanalen 7'eren, mens anden halvleg kan nydes på 6'eren, så det er med at sidde klar med remoten. Hasta el final – Vamos Real!
Real Madrids forventede startopstilling: Diego Lopez – Carvajal – Pepe – Sergio Ramos – Coentrão – Modric – Xabi Alonso – Isco – Bale – Benzema – Di María
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nå, spændende dispositioner jf. Nacho og Illarramendi. Ancelotti sagde godt nok på sit vanlige pressemøde, at Di María var klar, men nødvendigvis ikke startede kampen på banen. Nacho over Coentrão er besynderlig, men lur mig om ikke portugiseren trænger til et lille hvil, eller giver det ingen mening..... måske en nedprioritering?
Nå, krydser fingrene. Real Madrid kan godt slå La Real Madrid med ovenstående elleve!
- Brylle
- Gæst
-
Det kan vel betyde, at man gør klar til næste sæson? Altså bare så småt. Der er Coentrao jo med stor sandsynlighed fortid, og så er det nærliggende at se, om Nacho kan sørge for, at vi skal spare pengene :)Daniel skrev: Diego López; Carvajal, Pepe, Ramos, Nacho; Illarra, Xabi Alonso, Modric; Bale, Benzema, Isco.
Nå, spændende dispositioner jf. Nacho og Illarramendi. Ancelotti sagde godt nok på sit vanlige pressemøde, at Di María var klar, men nødvendigvis ikke startede kampen på banen. Nacho over Coentrão er besynderlig, men lur mig om ikke portugiseren trænger til et lille hvil, eller giver det ingen mening..... måske en nedprioritering?
Nå, krydser fingrene. Real Madrid kan godt slå La Real Madrid med ovenstående elleve!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: Jeg er i decideret chok over, at kommentatorerne ikke ved, at Cristiano er skadet...!?!
Hvem kommenterer den på 7'eren/6'eren?
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: Hansen/Schäfer
Tobias Hansen: Christian Bale.
DC19
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
-#7- skrev:
DarioGomez skrev: Hansen/Schäfer
Tobias Hansen: Christian Bale.
Jeg tror, at jeg har hørt danske kommentatorer sige Christian Bale oftere end Gareth Bale. Det er så amatøragtigt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.