Bedømmelse af truppen mod Real Sociedad

12 år 3 måneder siden #13 af BBB

Dios skrev: Jeg synes ingen af dem spillede godt idag, og faktisk helt forfærdeligt. Bale ville jeg give 1, men hans afgørende mål trak ham op på 2. Isco fortjente 1, men hans vilje til og ville have bolden, og prøve at kreere trak ham op. Fælles for dem begge var, at ingen af deres aktioner idag var specielt vellykket.

Skal vi gå én sæson tilbage, og se hvad du skrev, når Dí María forsøgte at kreere? :-D Det var i hvert fald ikke noget, som trak op dengang ;-)

Dios skrev: Jeg forventer mig i den grad mere af Bale, og i 89 min. så stod Bale på kanten, og spillede den enten tilbage eller ind på midten. Han havde intet succes i højresiden, og meget lidt i venstresiden. Jeg er endnu engang rigtig skuffet over hans tilgang til ikke og ville have bolden, eller søge andre positioner end og isolere sig ude på kanten.

Hvordan kan det være et problem, at en skadet spiller får bolden til at cirkulere i slutningen af kampen, når vi allerede fører med 2?
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 måneder siden #14 af Real Madrid

Lars1991 skrev:

Dios skrev: Er der ikke en venlig sjæl som kan fortælle mig hvordan satan Bale kan få så gode karakterer efter idag? Er det virkelig målet som trækker den så meget op?

Jeg synes Bale var vores eneste farlige mand i første halvleg. Også ham der lægger en god aflevering til Benzema som fører til målet. Generelt en konstant trussel efter min mening.

Men det er jo heller ikke nogen hemmelighed, Dios ville give spillere som Bale og Ronaldo dårlige karaktere, selv hvis han så kampen med bind for øjne ;-)

De er ikke hans kop te, og i begges tilfælde, bliver de altid straffet hårdere end de andre.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

12 år 3 måneder siden #15 af Dios
BBB skrev:

Skal vi gå én sæson tilbage, og se hvad du skrev, når Dí María forsøgte at kreere? :-D Det var i hvert fald ikke noget, som trak op dengang ;-)

Arh det kan du gøre bedre ;) Hvad er forskellen på Di María's sidste sæson og Isco i denne sæson? Di María var fast mand og havde allerede spillet i klubben 3 år, og var stadig ikke god nok. Altså en etableret spiller i Real Madrid, hvor Isco er et ungt talent som kun har spillet i Real Madrid i 8 spillende måneder. Dertil kan man også lægge, at Isco er under en omskoling, hvor Di María trådte direkte ind på holdet på hans forholdsvis vante plads fra Benfica tiden.

Hvordan kan det være et problem, at en skadet spiller får bolden til at cirkulere i slutningen af kampen, når vi allerede fører med 2?

Nu taler jeg ikke om slutningen af kampen, men generelt hele kampen. Synes godt nok det var en sløj kamp fra Bale's side af.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 3 måneder siden #16 af Dios

Real Madrid skrev:

Lars1991 skrev:

Dios skrev: Er der ikke en venlig sjæl som kan fortælle mig hvordan satan Bale kan få så gode karakterer efter idag? Er det virkelig målet som trækker den så meget op?

Jeg synes Bale var vores eneste farlige mand i første halvleg. Også ham der lægger en god aflevering til Benzema som fører til målet. Generelt en konstant trussel efter min mening.

Men det er jo heller ikke nogen hemmelighed, Dios ville give spillere som Bale og Ronaldo dårlige karaktere, selv hvis han så kampen med bind for øjne ;-)

De er ikke hans kop te, og i begges tilfælde, bliver de altid straffet hårdere end de andre.

Haha stop nu altså :D

Jeg lægger stor vægt på, at bedømme efter hvor godt man spiller, og ikke hvor mange mål man laver. Det sidste trækker selvfølgelig op, men det er ikke altafgørende i min vurdering.

Lopez, Arbeloa, Pepé, Coentrao, Alonso, Di María, Ronaldo, Bale og Ronaldo er ikke min kop te, men det ændre jo ikke på, at jeg gentagende gange har givet Pepé og Di María fantastiske karakterer, fordi de har fortjent det! Og jeg var meget efter Coentrao før Dortmund kampen, men kig på hvad jeg gav ham i karakter efter kampen, og igår gav jeg Lopez 4 alene af den baggrund, at han lavede 1 verdensklasseredning (som jeg efterlyste), men generelt set så en anelse usikker ud i 2-3 situationer, og specielt 1 situation hvor han igen er på skovtur, og er heldig med, at Alonso rammer den med hånden, eller benet, for ellers havde der været mål.

Ronaldo er jo garanteret et sikkert 4-tal i dine øjne hvergang, og vi ser bare tingene forskelligt bla. fordi han jo er din helt :D Jeg synes Ronaldo var verdens bedste fodboldspiller sidste år, men han har godt nok underpræsteret de første 4 måneder af 2014. Nuvel, så er han stadig godt med rent målmæssigt, så spar mig gerne for de lækre statistikker og grafer du altid poster med ham, men for mig betyder spillet på banen ligeså meget.
Ligesom jeg heller ikke synes holdet automatisk spiller godt, fordi de vinder 4/5-0.

Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM, Sahinovic

12 år 3 måneder siden #17 af DarioGomez
Jeg har også forgyldt Bale.

Simpelthen udfra den opfattelse, at han var arnested for alt farligt.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

12 år 3 måneder siden #18 af Daniel
Bale skal altså krediteres, om end han lidt ala Ronaldo, fra tid til anden, har sine udfald i kampene. I Ronaldos fravær er er Bale den eneste reelle individuelle trussel, den eneste der kan afgøre kampen på et nødvendigt splitsekund, den eneste der tiltrækker to-tre spillere i stedet for blot én, den eneste hele truppen sætter deres lid til kan gøre det uventede...... med rette!

Det mål han scorede i går var slet ikke nemt, slet ikke. Ja, i min optik er der faktisk kun én spiller i verden, der kunne gøre ham kunststykket efter, måske to: Ronaldo og Messi. Kombination af præcision, kraft og boldens delikate skru ind mod målet, er ganske enkelt verdensklasse. Det var kampafgørende, det var x-factor.

Bale og Ronaldos roller i Real Madrid er skruet sådan sammen, at de nødvendigvis ikke skal være synlige kampen igennem, men eksplosive på de kampafgørende tidspunkter; det kan jeg godt leve med. Jeg mener helt klart, at bedømmelsen af kampens respektive spillere skal reflektere disses individuelle opgaver ditto. Bale fuldførte i min verdens han opgave ganske fint i går, ikke til et femtal, men et solidt firetal. Men ja, det er jo hvordan man vælger at se på tingene :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Steen, JimmyBroe, andreashn, El Rojo

12 år 3 måneder siden #19 af Dios
@Daniel.

Jeg er lodret uenig, men det skal der jo også være plads til.

Jeg tænker bare, at når Bale forhåbentlig snart for alvor kommer igang, så er han jo sikret et 4-5 tal hver evig eneste kamp, hvis kampen igår var til et 4 tal. Scorer han 1 mål, og virker farligst på holdet, men langtfra er det i selve kampen, så vurdere folk herinde godt nok anderledes end mig.

Illarra's scoring var kampafgørende! Det var den scoring som for alvor satte La Real ud af kurs, og de havde på ingen måder momentum i starten af 2. halvleg, som i 1. halvleg, og det skyldtes den kolde spand vand de fik i hovedet. Og alligevel får Illarra kun 3 af dig, hvorfor om jeg må spørge? Han scorede jo et mål, som var fantastisk vigtig for vores sejr, og nok også det vigtigste.

Og hvis der skal bedømmes udfra individuelle opgaver, som jeg er helt enig med dig i, hvorfor får Benzema så kun 3? Han er vel om nogen kampafgørende idag, selvom han ikke får scoret. Hans rolle er jo ikke bomberen, men skaberen.

Men fair nok vi vil for det meste være uenige :)

Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

• Mcmanaman
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #20 af Mcmanaman
Besvaret af Mcmanaman på emne Bedømmelse af truppen mod Real Sociedad
Har ikke nået at stemme, men alt i alt en god præstation af alle spillere på holdet.

Xabi Alonso og Carvajal fik karantæne til kampen mod Almeria. Det kan ske at Ramos skal spille back eller Nacho.

Leveret af Kunena Forum