Store roser til Casemiro

12 år 3 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Casemiro fik en af sine sjældne optrædender for Real Madrid i tirsdagens kamp mod Dortmund, hvor han blev skiftet ind i anden halvleg på et tidspunkt, hvor det var ved at gå helt i opløsning for holdet og han var med sin indsats med til at redde en semifinale-plads i land.

Efterfølgende var der da også store roser til den brasilianske midtbanemand og de begyndte faktisk allerede på vej ud af banen, da Pepe straks efter sidste dommerfløjt var henne og omfavne Casemiro, men også en medlevende Cristiano Ronaldo på sidelinien havde bemærket hans præstation og roste ham for hans kamp.

Selv Florentino Pérez var efterfølgende i omklædningsrummet for at rose Casemiro, som måske kan se frem til flere spilleminutter her mod afslutningen af sæsonen efter en lang periode, hvor han har været meldt på vej væk.

Den tidligere Real Madrid-spiller, Guti, beskrev meget godt Casemiros præstation på sin Twitter-profil efter kampen:

- Det bedste er resultatet og at være i semifinalen. Der er mange ting at forbedre og meget at lære af Casemiro. Sådan går man ind og spiller en kamp som denne.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 måneder siden #2 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Store roser til Casemiro
Casemiro leverede virkelig mod Dortmund, og gav med sit indhop enorm ro på vores centrale midtbane den ro, holdet behøvede. Med fysisk overskud og masser af vilje. I virkeligheden det vi har skreget på længe...

Jeg håber på, at det var et stort skridt fremad for brasilianerens karriere, vi så tirsdag aften.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, JimmyBroe

12 år 3 måneder siden #3 af Dios
Besvaret af Dios på emne Store roser til Casemiro
Ham der Casemiro er altså en mærkelig en af slagsen. Noget må han da gøre forkert på træningsbanen siden hans spilletid er så minimalt, for jeg synes han gør det rigtig fint hvergang han spiller. Har det faktisk lidt på samme måde med Nacho. De levere altid habile præstationer, og mere kan man vel ikke forvente, når der går 15 kampe imellem hver optræden, hvis det overhovedet kan gøre det.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid, JimmyBroe, Siempre fiel

12 år 3 måneder siden #4 af TcRedondo
Besvaret af TcRedondo på emne Store roser til Casemiro
Ja det hjalp at få en spiller ind, der rent faktisk kan vinde en nærkamp. Viser også hvorfor Khedira er en relevant spiller for vores hold især i udekampene og mod de stærkeste modstandere.
Til gengæld er Alonsos seneste præstationer absolut ikke opløftende, måske vil den kontraktforlængelse vise sig at være en fejltagelse, også selvom han er en kulturbærer af den gode slags.
For øvrigt irriterende at skulle læse kommentarer fra Guti, der var en non-faktor i de 3 finaler vi vandt fra 98 og frem, og er et symbol på de år, hvor vores fantastiske klub ikke var en reel trussel i kampen om cl. Derudover var han ikke just en mand, der kom ind og kæmpede for livet, når tingene så værst ud, hvilket hans udtalelse lidt insinuerer...

12 år 3 måneder siden #5 af MMM
Besvaret af MMM på emne Store roser til Casemiro

Dios skrev: Ham der Casemiro er altså en mærkelig en af slagsen. Noget må han da gøre forkert på træningsbanen siden hans spilletid er så minimalt, for jeg synes han gør det rigtig fint hvergang han spiller. Har det faktisk lidt på samme måde med Nacho. De levere altid habile præstationer, og mere kan man vel ikke forvente, når der går 15 kampe imellem hver optræden, hvis det overhovedet kan gøre det.

Toril talte om Casemiro i et par interviews efter hans fyring og han sagde direkte, at Casemiro var håbløs i træning men en helt anden og afgørende spiller i kampe. Håber det viser sig korrekt. Og at Casemiro snart finder ud af også at vise noget i træning.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

12 år 3 måneder siden #6 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Store roser til Casemiro
Casemiro > Illarramendi

Men Illarramendis pris > Casemiro og det tror jeg egentligt er grunden til at Illarramendi får spilletid.

Jeg ser absolut intet i Illarramendi, det eneste han kan finde ud af er at spille den lette aflevering tilbage, og selv det mislykkedes han med i Dortmund kampen, elendigt! Jeg er altid fortaler for at man skal give de nye unge spillere en chance, men jeg ser simpelthen ikke hvad Illarramendi har af egenskaber for at gøre holdet bedre.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: samuraidk, El Rojo

12 år 3 måneder siden #7 af Dios

MMM skrev:

Dios skrev: Ham der Casemiro er altså en mærkelig en af slagsen. Noget må han da gøre forkert på træningsbanen siden hans spilletid er så minimalt, for jeg synes han gør det rigtig fint hvergang han spiller. Har det faktisk lidt på samme måde med Nacho. De levere altid habile præstationer, og mere kan man vel ikke forvente, når der går 15 kampe imellem hver optræden, hvis det overhovedet kan gøre det.

Toril talte om Casemiro i et par interviews efter hans fyring og han sagde direkte, at Casemiro var håbløs i træning men en helt anden og afgørende spiller i kampe. Håber det viser sig korrekt. Og at Casemiro snart finder ud af også at vise noget i træning.

Det giver jo rigtig god mening desværre, men det er vel helt fair, selvom de ikke giver helt mening, da ens værd i kampene jo egentlig burde tælle mest.

12 år 3 måneder siden #8 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Store roser til Casemiro
Jeg synes det kunne være spændende at bringe Casemiro fra start mod Barca. Ved siden af Alonso og Modric. Det er ham, Isco eller Illara der skal starte den kamp, som jeg ser det, og jeg har ikke så meget tiltro til nogen af dem, da jeg føler, at de begge er klart mere dominerende, når vi har med en dårlig modstander at gøre. Illara har jeg nok set mig lidt pigesur på, og jeg vil ikke dømme ham ude, men man bliver ikke taget ud ved pausen med mindre man har været rigtig ringe. Synes virkelig han mangler tempo i sit spil. Isco mangler fysik, og kan ikke stille så meget op på kanten, da han klart (!) finder sig bedst tilpas centralt i mine øjne. Han mangler tempo ift. at skulle sætte bid i vores kontraangreb, og er snarere playmakeren der skal låse det dybe forsvar op. Derfor kan jeg ikke rigtigt se hvad vi skal bruge nogen af de to til i CdR-finalen.

Mht. Casemiro, så er jeg på den ene side enig med dig Dios - det er vel kampene der tæller? På den anden side, så er det altså også svært som træner, at udtage en mand der ikke viser noget til træning. Det lyder jo som et "mentalt problem", for det er underligt at være god i kampe og dårlig til træning, med mindre det er fordi man ikke rigtigt gider. Men den fysik og tilstedeværelse Casemiro bringer til vores spil, er noget jeg tror vi kunne få brug for i sæsonens sidste Clasico. Vi ender nok med Illara, der, som jeg ser det, enten viser rigtig meget til træning, eller bliver pushet igennem af ledelsen. Synes ikke han spiller sig til den startplads i kampene i hvert fald.

12 år 3 måneder siden #9 af Dios
El Rojo skrev:

Vi ender nok med Illara, der, som jeg ser det, enten viser rigtig meget til træning, eller bliver pushet igennem af ledelsen. Synes ikke han spiller sig til den startplads i kampene i hvert fald.

Jeg tror du/folk ligger for meget i Illarra's pris. Coentrao kostede det samme, og Isco's pris var også derop af. Ledelsen presser på ingen måde Ancelotti til at starte med Illarra, ligesom ledelsen heller ikke presser på for at få Coentrao og Isco på banen, så drop nu alle de "beskyldninger". Illarra faldt igennem imod Dortmund, men det gjorde Alonso altså også! For ikke at glemme 8 ud af de 11 startende, som spillede en skidt skidt kamp.

Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, M_linding, Real Madrid, BBB, andreashn

12 år 3 måneder siden #10 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Store roser til Casemiro

Casillas

Carvajal Varane Nacho Marcelo

Illarra
Casemiro Modric

Bale Benzema Ronaldo

Kunne være en spændende startopstilling at prøve af.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

12 år 3 måneder siden #11 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Store roser til Casemiro

Real Madrid skrev:

Casillas

Carvajal Varane Nacho Marcelo

Illarra
Casemiro Modric

Bale Benzema Ronaldo

Kunne være en spændende startopstilling at prøve af.

Ja, hold da op. To urutinerede defensive midtbane-spillere og så Modríc? Vi ville blive revet rundt på græstæppet af samtlige klubber på Valencia niveau eller derover.

Og så Varane og Nacho i midterforsvaret, som ikke har spillet sammen endnu? Og på ingen måde kender hinandens løb og løbemønstre? Gad vide om der vil være nogle offside-fælder, der slår fejl - det tror jeg nok.

En spændende og ung opstilling - men alt for useriøs.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, DarioGomez

12 år 3 måneder siden #12 af TcRedondo
Besvaret af TcRedondo på emne Store roser til Casemiro
Rolig nu med Casemiro. Central midt er vores klart ringest besatte gruppe, og det at han kan imponere med 2-3 tacklinger på 20 min siger vel en del... Ikke at han skal afskrives, han er jo relativ ung, og han udviser jo fin styrke i nærkampene. Men lige nu er problemet vel, at Modric er den eneste sande klassespiller ud af 3 på den centrale midt. Alonso ligner en færdig mand i de helt store kampe.

Leveret af Kunena Forum