Store roser til Casemiro

12 år 3 måneder siden #13 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Store roser til Casemiro

TcRedondo skrev: Rolig nu med Casemiro. Central midt er vores klart ringest besatte gruppe, og det at han kan imponere med 2-3 tacklinger på 20 min siger vel en del... Ikke at han skal afskrives, han er jo relativ ung, og han udviser jo fin styrke i nærkampene. Men lige nu er problemet vel, at Modric er den eneste sande klassespiller ud af 3 på den centrale midt. Alonso ligner en færdig mand i de helt store kampe.

Jeg er ikke utilbøjelig til at give dig ret, men nu hvor Khedira er skadet, så er Casemiro altså den eneste spiller, man som modstander slår sig på, og skal man ikke underkende. Modric, Illarra, ADM og Xabi er alle mere elegante og knap så kontante som Casemiro, hvorfor netop brasilianeren faktisk er en trumf i de mere fysiske CL-kampe - han skal jo så bare have formen helt op på 100 procent inden da, hvorfor at bruge ham fx i morgen mod Almería giver ekstremt god mening.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Sam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 måneder siden #14 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Store roser til Casemiro
Den ideelle midtbanekonstellation i fraværet af Ronaldo ville umiddelbart lyde: Modric - Alonso - Casemiro.

Som DG nævner, så skal man altså ikke underkende vigtigheden af at have en spiller i truppen (på banen), der efterlader et fysisk aftryk. Det har været savnet siden Khediras skade, hvilket i de store kampe er blevet udstillet noget så gevaldigt: Modric - Alonso - Di María fungerer glimrende mod elendige modstandere, som eksempelvis Almería i morgen, men kommer til kort mod modstandere, der kan presse Real Madrid tilbage på banen ditto.

Ja, jeg er sågar tilbøjelig til at pille Alonso væk fra midtbanen, når Ronaldo kommer tilbage, simpelthen for at kombinere fysik, dynamik, elegance og løbevillighed i trekløveret, Modric - Casemiro - Di María. Men det er jo blot min uforbeholden mening om midtbanesituationen pt.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, elle44

12 år 3 måneder siden #15 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Store roser til Casemiro

Daniel skrev: Den ideelle midtbanekonstellation i fraværet af Ronaldo ville umiddelbart lyde: Modric - Alonso - Casemiro.

Som DG nævner, så skal man altså ikke underkende vigtigheden af at have en spiller i truppen (på banen), der efterlader et fysisk aftryk. Det har været savnet siden Khediras skade, hvilket i de store kampe er blevet udstillet noget så gevaldigt: Modric - Alonso - Di María fungerer glimrende mod elendige modstandere, som eksempelvis Almería i morgen, men kommer til kort mod modstandere, der kan presse Real Madrid tilbage på banen ditto.

Ja, jeg er sågar tilbøjelig til at pille Alonso væk fra midtbanen, når Ronaldo kommer tilbage, simpelthen for at kombinere fysik, dynamik, elegance og løbevillighed i trekløveret, Modric - Casemiro - Di María. Men det er jo blot min uforbeholden mening om midtbanesituationen pt.

Jeg er sådan set fuldstændig enig i det du skriver her. Men det er måske ikke lige tidspunktet på sæsonen at begynde at prøve nogle nye ting af. Det kan måske komme til at koste i sidste ende. Hvis jeg var træner, ville det være utroligt svært for mig at beslutte

12 år 3 måneder siden #16 af Dios
Besvaret af Dios på emne Store roser til Casemiro

Real Madrid skrev:

Dios skrev: Ham der Casemiro er altså en mærkelig en af slagsen. Noget må han da gøre forkert på træningsbanen siden hans spilletid er så minimalt, for jeg synes han gør det rigtig fint hvergang han spiller. Har det faktisk lidt på samme måde med Nacho. De levere altid habile præstationer, og mere kan man vel ikke forvente, når der går 15 kampe imellem hver optræden, hvis det overhovedet kan gøre det.

Casillas

Carvajal Varane Nacho Marcelo

Illarra
Casemiro Modric

Bale Benzema Ronaldo

Kunne være en spændende startopstilling at prøve af.

Jeg ved ikke helt om du er ironisk eller ej? For selvom jeg ofte roser Nacho, så er det ikke fordi jeg anser ham som god nok til at indgå i start 11'eren, men han er et fantastisk 4. valg, som egentlig burde være berretiget til noget mere spilletid.
Og at bænke Di María som har været vores bedste mand i rigtig mange kampe er lige overdrevet nok, selvom jeg godt vil se noget mere til Casemiro. Der er ingen tvivl om, at der mangler noget power og slagkraft inde centralt, men ligesom med Nacho, så skal han nødvendigvis ikke starte inde, men bare få nogle flere minutter.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 3 måneder siden #17 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Store roser til Casemiro
Jeg må ærlig indrømme at hele Casemiro situationen har undret mig lidt. Han havde jo en fantastisk pre-season, og jeg synes faktisk han spiller ret godt i de fleste kampe han er med i. Han har nogle ok panings evner, en aggresivitet, og så søger han ikke kun en aflevering bagud eller sidelæns, Samtidig giver han noget hårdhed og fysisk styrke, samt er relativ stabilt defensivt. Hans mangler er måske at den aggresivitet godt kan give nogle unødvendige kort, og han er ikke verdens hurtigste løber, omend jeg ikke ville kalde ham decideret langsom.

alligevel bliverr Illara konstant foretrukket i forhold til Casemiro, selv om jeg mener at Casemiro generelt spiller bedst, Illara har haft mange ringe kampe, han har også haft nogle gode hvor han viser potentiale, men de er desværre for sjældne. Jeg ved ikke om grunden til Illara bliver foretrukket er fordi om han er Spanier, om han var dyrrest, eller om det er fordi han gør det bedst til træning. MEn jeg har hvertfald undret mig over Casemiros manglende spille tid. Jeg siger ikke at han nødvendigvis skulle være fast mand i den optimale start 11'er, men man ku hvertfald godt bruge hans kvaliteter i nogle af de hårde kampe, som imod atletico, som spiller fysisk hårdt.

I weekenden har vi jo mulighed for at stille med:

Modric - Casemiro-Di Maria

Bale-Benzema-Isco

Da Xabi har karantæne, samtidig kan man prøve Casemiro lidt mere af og se om han har evnerne, og hvis det er træningen der er problemet, så ved jeg ikke hvad man skulle gøre, andet end at tage en snak med ham og sige at hvis han vil have spille-tid skal han tage sig sammen. Men igen, vi ser jo ikke hvad der sker til træning, og kan ikke vurdere ud fra det, andet end hvad der er rygter om.
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Doc.juego.

12 år 3 måneder siden #18 af baggins
Besvaret af baggins på emne Store roser til Casemiro
Jeg undre mig ikke lige så meget over, at Casemiro bliver fravalgt til startopstillingen og spiller så få minutter som han gør. Toril har udtalt at Casemiro ikke er en særlig flittig herre ved træning, noget der ikke er nyt at høre om Casemiro.
I Sao Paulo røg Casemiro, efter et fantom gennembrud og fem landsholdskampe, på bænken, inden han blev udlejet til Castilla. Sao Paulos Præsident og træner på det tidspunkt udtalte det samme som Toril. De to påpeget også at Casemiro gik mere op i sin berømelse end træning (jeg kan ikke lige finde links til det, da det er lang tid siden, men har lagt dem op før).

Så det kan godt være at Casemiro spiller godt i kampene og måske var den bedste i forsæsonen, men han kommer jo aldrig til at slå igennem for Madrid hvis han ikke ændre sin attitude. Hvis Madrids trænerstab ser samme problem hos Casemiro som hans tidligere trænere har gjort anbefaler jeg at man sælger ham, eller i det mindste lejer ham ud.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

• Mcmanaman
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #19 af Mcmanaman
Besvaret af Mcmanaman på emne Store roser til Casemiro
Ser intet i Casemiro. Det var vel heller ikke svært at præsterer bedre, end hvad spillerne gjorde i sidste kamp mod Dortmund.
Casemiro har måske det der skal til, men vi ser det ikke, i morgen starter Illarramendi inde i stedet for Xabi Alonso.

Leveret af Kunena Forum