Referat: Nem aften for Real Madrid

12 år 3 måneder siden #1 af Daniel

Real Madrid-spillerne modtog formentlig en lidt overraskende nyhed umiddelbart inden aftenens kamp mod Almería, da Barcelona tabte deres udebanekamp mod upåagtede Granada. Real Madrid takkede Barcelonas generøse indbydelse med en sikker sejr, hvorfor Ancelotti co. igen er helt inde i varmen om spansk fodbolds fineste trofæ.

Trods sejr skulle der alligevel gå en rum tid før Real Madrid havde spillet efterveerne af Dortmund-kampen ud af benene. Bernabéus altid forvænte og kræsne publikum skulle således sidde og vente en lille halv time på kampens forløsning. Di María blev meldt tvivlsom få øjeblikke inden aftenens kamp, men argentineren viste forinden sit brillante mål, at han er fysisk klar til sæsonens sidste strabadser, og testede da også overliggerens holdbarhed i kampens indledning, ligesom han ligeledes strøg om sig med fine afleveringer og andre finurlige detaljer. Argentinerens mål blev kanoneret ind efter lidt et-to-spil med Nacho inde i straffesparkfeltets højreside, hvor Di María efterfølgende spadserede let forbi et par spillere og udplacerede en prisgivet Almería-målmand, der ellers stod en glimrende første halvleg. Ja, sågar kamp i al almindelighed.

Den smalle pauseføring opsummerede fortrinligt første halvleg: Det var lige ved og næsten i flere tilfælde, hvilket Bales fæle afbrænder alene med Esteban mellem Almería-stængerne, efter par gode driblinger forbi sine modstandere, bedst eksemplificerede. Der manglede simpelt skarphed, men i aftenens tilfælde, hvor modstanden var så minimal, var den, i flere omgange, manglende skarphed heldigvis ikke udslagsgivende. Almería var hverken i nærheden af at true Real Madrids til tider defensive mangler i første halvleg eller anden halvleg ditto.

Real Madrid derimod steppede et niveau eller to op i begyndelsen af anden halvleg og lukkede reelt set kampen på godt og vel ti minutter, hvor først Bale øgede føringen på måltavlen, efter et vidunderligt gennemspillet angreb af hurtige kombinationer stjernerne imellem. Der skulle kun gå yderligere tre minutter efter Bales mål, inden Real Madrid igen fik netmaskerne til at bevæge sig, da Isco efter en fin nedtagning sparkede bolden sikkert i mål.

Anden halvlegs måske største oplevelse, franske Benzema, assisterede både Bale og Isco. Franskmanden selv måtte dog gå fra banen uden at score, selvom han havde flere oplagte scoringsmuligheder. Hvad Benzema manglede i skarphed foran mål i aftenens kamp, kompenserede han for med sit overblik for sine holdkammeraters løb omkring ham, om end Real Madrids spydspids naturligvis skal score på flere af sine chancer; i stedet for scorede angrebsmakkeren Morata kampens sidste mål, efter en genial aflevering fra Illarramendi, der vækkede minder om Laudrup/Sand-samarbejdet mod Nigeria i 1998.

Foruden tre mål i anden halvleg, forløb halvlegen med at spare navnlig Di María og Bale. Der er trods alt et El Clásico der skal spilles på onsdag, hvor Real Madrid uden tvivl kommer med en stor portion selvtillid oven på dagens fine sejr kontra Barcelonas nederlag, hvilket i øvrigt bringer madrilenerne ét point foran catalonierne i La Liga.

Kampens spiller:Di María. Han er simpelthen fænomenal på sine gode dage. Det her var en god dag! Benzemas anden halvleg var lige ved at tippe hæderen til dennes fordel.

Kampens badebold:Skribenten overlader badebolden til debattørerne på madridista.dk; den er for svært at udpege blandt en flok spillere der alle leverede en ganske OK indsats.

Kampens detalje:Di Marías hjørnespark….. havde det frække forsøg bare fået netmaskerne til at blafre.

Mål:Di María (28’), Bale (53’), Isco (56’), Morata (85’)

Dommer: Juan Martínez Munuera

Gule kort:Ingen.

Røde kort:Ingen.

Real Madrid: Diego López; Nacho, Varane, Pepe, Coentrão (Llorente, 73’); Modric, Illarramendi, Di María (Casemiro, 64’); Bale (Morata, 70’), Isco, Benzema.

Almería: Esteban; Nelson, Torsiglieri, Hans, Mané; Verza, Corona (Soriano, 72’), Tébar, Barbosa, Zongo (Dias, 69’); Rodri (Vidal, 60’).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 måneder siden #2 af Sahinovic
[''8 runder tilbage.

Så længe det er matematisk muligt at vinde ligaen så tror jeg stadig på det, når vi mindst forventer det så taber Barcelona og Atl. Madrid point.''
] - Hvad jeg skrev for 2 uger siden lige efter vi tabte til Sevilla.

Jeg tror stadig på La Liga

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Sahinovic.

12 år 3 måneder siden #3 af rezamadridista
Jeg gad virkelig godt se Nacho mod et tophold. Jeg troede slet ikke at han kunne noget offensivt, men jeg tog åbenbart fejl. Jeg synes endda at han havde en perfekt blanding, hvor han ikke var for defensiv og heller ikke for offensiv. Mere af ham tak!

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved rezamadridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Vildfaren, Steen, andreashn

12 år 3 måneder siden #4 af 2:18

rezamadridista skrev: Jeg gad virkelig godt se Nacho mod et tophold. Jeg troede slet ikke at han kunne noget offensivt, men jeg tog åbenbart fejl. Jeg synes endda at han havde en perfekt blanding, hvor han ikke var for defensiv og heller ikke for offensiv. Mere af ham tak!

Synes også han gør det fint, men er han ikke bare for langsom, ihvertfald til backen ? Desuden så synes jeg hans boldomgang som CB er for dårlig, men måske jeg bare mangler at blive overbevist. Men virker dog rigtig pålidelig, hvilket jo kan være en mangelvare hos Reals bagerste..

12 år 3 måneder siden #5 af SR4

rezamadridista skrev: Jeg gad virkelig godt se Nacho mod et tophold. Jeg troede slet ikke at han kunne noget offensivt, men jeg tog åbenbart fejl. Jeg synes endda at han havde en perfekt blanding, hvor han ikke var for defensiv og heller ikke for offensiv. Mere af ham tak!

haha ja han kunne måske blive en bedre wingback end en centerback

12 år 3 måneder siden #6 af BBB
Badebold: Bale og Benzemas misbrug af chancer.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

12 år 3 måneder siden #7 af Vildfaren

Daniel skrev: Kampens spiller: Di María. Han er simpelthen fænomenal på sine gode dage. Det her var en god dag! Benzemas anden halvleg var lige ved at tippe hæderen til dennes fordel.

Kampens badebold: Skribenten overlader badebolden til debattørerne på madridista.dk; den er for svært at udpege blandt en flok spillere der alle leverede en ganske OK indsats.

Skulle det med fed ikke bare have været i badebold afsnittet. Assist eller ej, så kan jeg ikke leve med alle de direktører han brænder.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #8 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Referat: Nem aften for Real Madrid
At man kan have Benzema som lige ved og næsten kampens spiller, begriber jeg simpelthen ikke. Han er angriber og brænder alt for meget. Han har så uhyggeligt et lavt bundniveau på de dage, hvor han ikke gider eller vælger ikke at have noget selvtillid. Det er virkelig dag og nat med ham. Jeg kunne godt tænke mig en mere konstant performance fra hans side af. Så vil han være et virkelig stort aktiv.

Med det sagt; Benzema er selvfølgelig klart dagens badebold!! En angriber skal score mål.

12 år 3 måneder siden #9 af SR4

FigoJensen skrev: At man kan have Benzema som lige ved og næsten kampens spiller, begriber jeg simpelthen ikke. Han er angriber og brænder alt for meget. Han har så uhyggeligt et lavt bundniveau på de dage, hvor han ikke gider eller vælger ikke at have noget selvtillid. Det er virkelig dag og nat med ham. Jeg kunne godt tænke mig en mere konstant performance fra hans side af. Så vil han være et virkelig stort aktiv.

Med det sagt; Benzema er selvfølgelig klart dagens badebold!! En angriber skal score mål.

En angriber skal ikke scorer mål. I hvertfald ikke nødvendigvis som hovedopgave. Det hele kommer an på rollen. Angriber betyder bare han har hans udgangspunkt øverst i forhold til andre. Selvfølgelig vil det give flere situationer, hvor man skal scorer og blandt andet igår, men synes man burde stoppe med at se så firkantet på fodbold. Scorer angriberen ikke uagtet hvad, fortjener han en dårlig karakter selvom de 2 assist.

12 år 3 måneder siden #10 af Chamartin
Ingen tvivl om, at Benzema brændte for meget, men han lavede også mange smukke detaljer. Dette kunne godt være kampens detalje:

twitpic.com/e119fx/full
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, interfigo, Dios, JimmyBroe, Sahinovic

12 år 3 måneder siden #11 af M_linding

Chamartin skrev: Ingen tvivl om, at Benzema brændte for meget, men han lavede også mange smukke detaljer. Dette kunne godt være kampens detalje:

twitpic.com/e119fx/full

Den er faktisk rigtig lækker;)

12 år 3 måneder siden #12 af Vildfaren

SR4 skrev:
En angriber skal ikke scorer mål. I hvertfald ikke nødvendigvis som hovedopgave. Det hele kommer an på rollen. Angriber betyder bare han har hans udgangspunkt øverst i forhold til andre. Selvfølgelig vil det give flere situationer, hvor man skal scorer og blandt andet igår, men synes man burde stoppe med at se så firkantet på fodbold. Scorer angriberen ikke uagtet hvad, fortjener han en dårlig karakter selvom de 2 assist.

Den er faktisk rigtig lækker den detalje, givet det er med vilje. Resten af dit indlæg er noget vås, undskyld hvis det er for personligt, men det er fandme noget gylle.
Du starter med, at skrive at en angriber ikke skal score mål? Tror du holdet med de bedste finter vinder ud fra et skøn fra en dommer?
Du kan godt have ret i, at en angriber bare som udgangspunkt ligger forrest. Den plads giver bare rigtig mange lette mål, for dem der tager chancen og kan finde ud af at afslutte. Det er her Benzema absolut ikke ligner en topangriber. Han brænder simpelthen alt for mange chancer. Uanset hvilken rolle han har på holdet.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...

Leveret af Kunena Forum