Casemiro måske på vej væk
Casemiro i en af sine få Real Madrid-optrædener.
The Guardian mener i hvert fald at vide, at Wenger har fulgt Real Madrids brasilianske midtbanespiller i en rum tid, og franskmanden skulle, trods Casemiros manglende vilje til klubbens respektive træningspas, være særdeles varm på spillerens kvaliteter på selve banen.
Casemiro nyder da også en noget dyster tilværelse i Real Madrid, hvor Ancelotti ikke ynder at bruge brasilianeren med end nødvendigt er, hvilket nødvendigvis også skyldes midtbanespillerens dårlige indtryk til træningerne. Det afskrækker imidlertid ikke Wenger, og Casemiro har da også visse kvaliteter, der muligvis gør ham velegnet til engelsk fodbold jf. dennes store fysiske kunnen på grønsværen.
Defensacentral melder ligeledes om, at Inter skulle være med i kampen om Casemiros underskrift; spillerens agent, Joseph Lee, bekræfter således også, at han har været i snak med Inter, men Casemiro skulle angiveligt, for nu, være ganske tilfreds i Real Madrid.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Florentino Pérez
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Men selvom Casemiro er ung, har potentiale og ofte gør en solid indsats i kampene, så ser jeg allgevel ikke det helt store lys i ham. I forvejen er der jo også Modric, Isco, Khedira, Alonso, Illarramendi og di Maria, som alle er foran ham i køen. Så her behøves der ikke engang en erstatning.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Folk skifter mening som vinden blæser. Manden er jo en dygtig fodboldspiller og har i den grad bevist sit værd, når han har fået chancen. Det har han desværre ikke så ofte. Og jeg ser hellere Illarra i truppen end Casemiro. Men det er bare påfaldende, at så sent som i sidste uge blev han rost til skyerne som en spiller, der skulle satses på.
En lidt mere konsistent holdning til tingene, kan man godt savne indimellem.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Pelle skrev: Sjovt så hurtigt det kan gå. Efter 2-0 nederlaget til Dortmund, talte mange af jer om, hvor solid og dygtig en spiller, han er. Flere var endda inde på, at han skulle starte mod Barca! Og nu ser man ham gerne forlade klubben.
Folk skifter mening som vinden blæser. Manden er jo en dygtig fodboldspiller og har i den grad bevist sit værd, når han har fået chancen. Det har han desværre ikke så ofte. Og jeg ser hellere Illarra i truppen end Casemiro. Men det er bare påfaldende, at så sent som i sidste uge blev han rost til skyerne som en spiller, der skulle satses på.
Ja nok holder vi allesammen med Real Madrid, men det er ikke ensbetydende med, vi alle har samme holdning om tingene. Du får det til at lyde som om, at alle herinde i sidste uge ville satse på Casemiro og alle nu igen vil have ham væk. "pm" var lidt hurtigere end mig, men igen mon ikk, det er forskellige brugere, der i sidste uge vil have ham i startopstillingen, og nu vil have ham væk? :-)
Real Madrid skrev:
Pelle skrev: Sjovt så hurtigt det kan gå. Efter 2-0 nederlaget til Dortmund, talte mange af jer om, hvor solid og dygtig en spiller, han er. Flere var endda inde på, at han skulle starte mod Barca! Og nu ser man ham gerne forlade klubben.
Ja nok holder vi allesammen med Real Madrid, men det er ikke ensbetydende med, vi alle har samme holdning om tingene. Du får det til at lyde som om, at alle herinde i sidste uge ville satse på Casemiro og alle nu igen vil have ham væk. "pm" var lidt hurtigere end mig, men igen mon ikk, det er forskellige brugere, der i sidste uge vil have ham i startopstillingen, og nu vil have ham væk? :-)
Nu benytter jeg jo fraser som "flere" og "mange af jer" - det burde næsten indikere, at jeg ikke generaliserer om alle brugerne herinde. Beklager hvis det fremstod sådan. Der var bare en masse lovord og næsten euforisk stemning omkring Casemiro i sidste uge; det er så helt anderledes nu.
Nu har jeg lige været tråden igennem. Og du, Real Madrid, var en af dem, der gerne ville prøve en ny startopstilling af med Casemiro, mens du nu pludselig ikke ser det store lys i ham. Det er dét jeg mener med, at have en konsistent holdning til tingene!
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Pelle skrev:
Real Madrid skrev:
Nu benytter jeg jo fraser som "flere" og "mange af jer" - det burde næsten indikere, at jeg ikke generaliserer om alle brugerne herinde. Beklager hvis det fremstod sådan. Der var bare en masse lovord og næsten euforisk stemning omkring Casemiro i sidste uge; det er så helt anderledes nu.
Nu har jeg lige været tråden igennem. Og du, Real Madrid, var en af dem, der gerne ville prøve en ny startopstilling af med Casemiro, mens du nu pludselig ikke ser det store lys i ham. Det er dét jeg mener med, at have en konsistent holdning til tingene!
Ja den ryger så på egen klappe, beklager :-)
Ikke for at forsvarer nogen, men Casemiro er altså også en mærkværdig figur i Real Madrid. Hans situation har været mærkelig fra dag 1 af. Selvom jeg egentlig altid har ment det samme om ham, så forstår jeg mig stadig ikke på ham.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
For mig er Casemiro en spiller der besidder langt flere kvaliteter end en Illaramendi gør, for jeg har stadig ikke forstået hvad en Illarramendi kan som gør ham værdig til at spille for et Real Madrid hold?
Casemiro har vist at han er fysisk stærk og han har en aggressiv tilgang til spillet, han kan heade til bolden hvor han blandt andet har scoret et par mål med hovedet, han viser lederegenskaber og han kan også slå den afgørende aflevering som han viste i sin pre-season, alle de ting viste han i sin pre-season, men hvor han så efterfølgende ikke har fået spilletid.
Det indtryk jeg har fået af Illarramendi igennem sæsonen er at han kan spille bolden til den nærmeste mand eller bag ud, og når han så forsøger at spille en bold fremad så mislykkes det de fleste gange, så det er ihvertfald ikke en spiller der har imponeret mig.
Jeg har læst flere steder at grunden til han ikke får spilletid er fordi han ikke er så god til træningen, men er det i sidste ende ikke lige meget når han viser kvalitet til kampene?
Florentino Pérez