To skridt fra Lissabon

12 år 3 måneder siden #1 af Administrationen

Cristiano Ronaldo vandt Ballon d'or i januar. I aften står han overfor nummer tre fra den kåring - farlige franske Franck Ribery

I aften mødes to af fodboldverdenens absolutte klubber, og det bliver et opgør, hvor mængden af stjerner på banen overgår nærmeste de vildeste fantasier. Hør blot her:

Neuer, Ramos, Pepe, Schweinsteiger, Robben, Ronaldo, Ribery, Müller, Alonso, Lahm, Modric, Benzema – større bliver det simpelthen ikke!Og så er Gareth Bale ikke en gang nævnt. Waliseren, der i sidste uge leverede noget nær årets mål i spansk fodbold, døjer med influenza og sportsavisen AS skrev tidligere i dag, at kantspilleren ikke var med i morgenens lette træning, og han meldes derfor tvivlsom til aftenens opgør på Bernabéu.
Spares Bale, så ventes det, at Isco i stedet vil genindtræde i startopstillingen og kan han levere på samme niveau som mod pokalfinale-sejren over Barcelona, så er der ikke grund til nævneværdig bekymring.

Aftenens opgør i den spanske hovedstad bliver dog utvivlsomt den sværeste opgave for Ancelotti indtil videre i sæsonen, for Real Madrid har ikke på noget tidspunkt i sæsonen mødt et mandskab med bare tilnærmelsesvist så meget kvalitet som Bayern Münchens, der med enkelte undtagelser har stjernespillere på samtlige pladser.

Spanierne kan dog hænge hatten på det faktum, at Ancelotti i sin lange trænerkarriere aldrig har tabt til Bayern München ligesom madrilerne har vundet de seneste fire hjemmebaneopgør mod sydtyskerne.

Trods den fine statistik er det alligevel Real Madrid, der har revanche til gode – sidst man var i et dobbeltopgør mod tyskerne, det var i 2012, vandt man godt nok 2-1 hjemme, men tabte med samme cifre ude – og endte i sidste ende med at ryge ud via en omvej på 11-meter og en højder fra Sergio Ramos.

Et smertens barn for flere af klubbens spillere, og en klar motivationsfaktor i forhold til aftenens opgør.

Ancelotti har dog forud for kampen pointeret, at finaledeltageren ikke bliver fundet i aften, men først efter returkampen i Tyskland i næste uge, hvorfor Sergio Ramos, Xabi Alonso og Asier Illarramendi alle skal passe på ikke at komme i dommerens sorte bog. En advarsel til en af dem vil holde dem ud af det omvendte opgør. Hos tyskerne er kun Mandzukic i en sådan risiko.

Real Madrid skal i den grad være opmærksomme på tyskernes hurtige boldomgang og fysiske dominans på midten af banen, hvilket i flere andre opgør har været evident som spaniernes svageste punkt. Omvendt bør Madrids offensive ekvilibrister kunne komme til mere end en mulighed mod et ikke altid topkoncentreret tysk forsvar, hvor særligt Dante og Boateng har tendenser til at tage sig nogle gevaldigere ’power-naps’ undervejs i kampene.

Dommeren til aftenens opgør er engelsk Howard Webb, og han sætter kampen i gang til vanlig Champions League-tid, 20.45, hvor fodboldfans vil rette blikket mod skærmen og håbe på mindst en seværdig semifinale-kamp i denne uge; mulighederne er i hvert fald til stede …

Real Madrid

Casillas – Coentrão, Pepe, Ramos, Carvajal – Dí María, Xabi Alonso, Modric – Bale, Benzema, Cristiano

Bayern München

Neuer – Alaba, Dante, Boateng, Lahm – Martínez, Kroos, Schweinsteiger – Ribery, Robben - Müller

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 måneder siden #2 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne To skridt fra Lissabon
Klubbens twitter-konto melder, at Bale skulle blive klar...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid 7

12 år 3 måneder siden #3 af Real Madrid 7
Besvaret af Real Madrid 7 på emne To skridt fra Lissabon
DarioGomez hvad med ronaldo?

12 år 3 måneder siden #4 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne To skridt fra Lissabon

Aftenens opgør i den spanske hovedstad bliver dog utvivlsomt den sværeste opgave for Ancelotti indtil videre i sæsonen, for Real Madrid har ikke på noget tidspunkt i sæsonen mødt et mandskab med bare tilnærmelsesvist så meget kvalitet som Bayern Münchens, der med enkelte undtagelser har stjernespillere på samtlige pladser.

Kunne man også ikke sige det samme om Pep og Bayern. Uden at overdrive, så mener jeg ikke at de har mødt et så godt hold som vores. Hvis vi rammer vores topform - og det skal vi jo i dag - så bliver det til endnu en sejr og hvor vil det fryde mig, hvis vi kan sende Pep og hans mandskab hjem med et nederlag, så de får jordforbindelse og har endnu mere at tænke over.

Kom så Madrid!

12 år 3 måneder siden #5 af DarioGomez

Real Madrid 7 skrev: DarioGomez hvad med ronaldo?

Han meldes også fit...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

12 år 3 måneder siden #6 af DarioGomez

ElMadrid skrev:

Kunne man også ikke sige det samme om Pep og Bayern. Uden at overdrive, så mener jeg ikke at de har mødt et så godt hold som vores. Hvis vi rammer vores topform - og det skal vi jo i dag - så bliver det til endnu en sejr og hvor vil det fryde mig, hvis vi kan sende Pep og hans mandskab hjem med et nederlag, så de får jordforbindelse og har endnu mere at tænke over.

Kom så Madrid!

Sagtens, men vi ser tingene fra vores perspektiv. :)

12 år 3 måneder siden #7 af BBB
Besvaret af BBB på emne To skridt fra Lissabon

I aften mødes to af fodboldverdenens absolutte klubber

I det mindste møder vi ikke en relativ klub. ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Lars1991

12 år 3 måneder siden #8 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne To skridt fra Lissabon
Hvor jeg dog håber på at vi blæser Guardiola og co. langt ud af Santiago Bernabéu.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, rezamadridista

12 år 3 måneder siden #9 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne To skridt fra Lissabon
Er det helt sikkert, at Neuer er med? Synes ikke jeg kan finde noget om, at han er blevet sin skade kvit.

"Maybe they hate me because I'm too good."

12 år 3 måneder siden #10 af SR4
Besvaret af SR4 på emne To skridt fra Lissabon

ElMadrid skrev:

Kom så Madrid!

Lige præcis.. al den latterlige snak om at Real ikke er gode mod tophold.

Dortmund tabte de til 1 gang i ligaen, 1 i supercuppen og vandt en enkelt ligakamp.
Arsenal slog de ikke overbevisende og gad vide hvordan det havde set ud hvis det var 11 mod 11.
City fik de både tabt til og vundet over.
Manchester United spilled de uafgjort imod og vandt i returen i en kamp hvor de kom sent bagud.

Så hvis Real skal frygte Bayern fordi de har klaret sig dårligt på tophold så kan jeg fandme ikke se hvorfor Bayern ikke ogs sku' det.

12 år 3 måneder siden #11 af SR4
Besvaret af SR4 på emne To skridt fra Lissabon

BBB skrev:

I aften mødes to af fodboldverdenens absolutte klubber

I det mindste møder vi ikke en relativ klub. ;-)

hahaha

12 år 3 måneder siden #12 af Steen
Besvaret af Steen på emne To skridt fra Lissabon
Det ser ud til, at Ronaldo og Isco starter inde. Bale på bænken.

Leveret af Kunena Forum