Carvajal udtaget til VM

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #37 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Carvajal udtaget til VM

JesperA skrev:

Inspektøren skrev:

DarioGomez skrev:

Inspektøren skrev:

Storken skrev:

Inspektøren skrev: Hvem tror I egentlig kommer til at vinde VM?

Umiddelbart er min store favorit A Seleção. Bliver Vidal klar, har jeg Chile på en anden plads.

Chile er uden tvivl undervurderet, men de er trods alt i dødens gruppe med Spanien, Holland og Australien.

So what, om de er i gruppe med Holland og Spanien. Chile tager den første plads med garanti. Spanien og Holland må kæmpe om anden pladsen.

Haha - stærk udmelding alligevel. Så er Vidal altså heller ikke bedre; så burde Elfensbenskysten jo også være favorit - Yaya er trods alt klasser over Vidal.

Elfensbenskysten har kun Yaya med verdensklasse potentiale. Resten er slet ikke værdige at snakke om i den forbindelse. Deres træner er heller ikke noget at råbe hurra for.

Chile har jo heller ikke kun Vidal. De har en fantastisk holdånd, en fantastisk træner og et hold med masser af gode spillere. Det her hold kan sagtens lave en 'Atlético'. Do not under no circumstances underestimate this team. Otherwise you will end up in a big humiliation.

Yaya har vel ikke verdensklasse potentiale, han ER verdensklasse, ergo har han vel indfriet sit potentiale.

Jeg vil nu også stadig mene at Drogba er verdensklasse, hvilket han illustrerede i sidste sæson CL mod bl.a. Real Madrid. Ligesom Eboue i øvrigt også gjorde, og han er ikke engang god nok til at blive udtaget for dem. Jeg kan ærlig talt ikke se at Chiles spillere omkring Vidal (som i øvrigt stiller op uden kampform) skulle være bedre end dem der omgiver Yaya. Den eneste fra Chiles hold der er helt oppe at ringe er da Alexis.

Edit:
Ah, havde jeg læst dit senere indlæg havde jeg nok ikke brugt min tid på at svare, selvfølgelig kommer Ghana og USA ikke til at volde Portugal problemer.. Tværtimod tror jeg nærmere Portugal kommer til at volde de helt store lande problemer - ligesom de gjorde ved EM. Med lidt straffe-held havde de været i finalen, hvor de ville have haft en seriøs chance for at vinde hele lortet

Med din logik burde Atletico Madrid og Dortmund ikke være i stand til at nå finalen de seneste to sæsoner. Men de har de altså gjort. Spiller for spiller har de måske ikke det bedste hold, men som hold får de indfriet deres fulde potentiale. Det samme kan siges om Chile, hvorfor jeg netop spår dem til at være den anden største favoriter til at vinde VM.

Spanien, Argentina, England, Frankrig, Holland, Belgien, Tyskland og Italien har allesammen bedre spillere på næsten samtlige positioner end Chile. Men hvis du kun får indfriet halv så meget talent, som de holdet har, så kan mandskabet blive svækket betragteligt.

Chile har potentiale som en Wolkswagen og kører som en Wolkswagen.
Spanien har potentiale som en Ferrari, desværre kører den kun som en Mercedes.
Med de spillere som Vicente del Bosque har til rådighed, så burde han være i stand til at få meget mere ud af holdet, end kun 1-0 sejre. Men, hvis Chile er mere motiverede end Spanien, så vinder de også over Spanien, da der vil være så lille en forskel på deres styrker, som hold. Det er lidt det samme med Real Madrid og Atletico Madrid. Spiller for spiller er Real bedre, men som hold, hvis vi kigger på de to indbyrdes opgør i denne sæsons La Liga, så var Atletico bedre og meget mere motiverede og fortjente derfor klart de 4 point, som de fik.
Sidste års semi-finale nederlag på 4-1 til Dortmund var ligeledes fortjent af samme årsager. Alle spillere fra Dortmund arbejde for hinanden som en enhed og var klart mere motiverede end Real spillerene var det.

Kigger vi på de forskellige VM-trupper, så har Spanien klart det bedste materiale at arbejde med. Oven i købet er der nogle gode spillere, som ikke engang får en plads i brutto-truppen: Victor Valdes, Diego Lopez, Alvaro Arbeloa, Ingo Martinez, Illaramendi, Ander Herera, Jesé, Deulofeu, Gabi, Mario Suarez og Isco bl.a.

Men vi får se, om jeg tager fejl, vedrørende Chile's chancer for at vinde VM, om ca. to måneders tid, når slutrunden er afviklet. Desuden skal du også tage med, at VM finder sted i et meget anderledes klima, end det europæerne har, og kan derfor godt forvente store udfordringer for de store europæiske fodboldnationer.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 2 måneder siden #38 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Carvajal udtaget til VM
Interessant at se at Lopez ikke engang er i Bruttotruppen og Casillas højst sandsynligt vil være førstevalget

12 år 2 måneder siden #39 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Carvajal udtaget til VM
Klima-argumentet køber jeg ikke rigtigt, for langt størstedelen af alle de store profiler fra alle landene spiller alligevel i Europa..
Det kan godt være Spanien tager mange 1-0-sejre, men de har vundet de sidste 3 slutrunder, og finalen ved den seneste slutrunde vandt de 4-0 over Italien.. De blev godt nok sat til vægs i Confederations Cup, men den turnering skal man vidst tage med et gran salt.

Efter at have set Hollands bruttotrup vil jeg medgive at Chile har en reel chance for videre avancement, men ligefrem finale-potentiale, det kan jeg slet ikke i min vildeste fantasi forestille mig. Jeg har personligt langt større tiltro til Tyskland, og skulle jeg komme med et friskt bud a la Chile, så ville det blive Belgien.

I øvrigt minder VM af åbenlyse årsager langt mere om CL end La Liga - og her har Real Madrid, mangel på motivation eller ej - været med helt fremme de seneste fire sæsoner, og kunne med lidt held og dygtighed reelt have været i finalen fire sæsoner i træk. De store spillere dukker op til de store kampe, det ser man bare igen og igen ved slutrunderne, og uden en leder som Zidane, R9 Ronaldo, Canavarro (Zidane i 95% af turneringen), Casillas/Iniesta m.fl, så vinder man ikke sådan en turnering. Ghana, Uruguay og Holland havde gode runs sidst, men manglede de kampafgørende individualister. Holland burde allerede være ekspederet ud i kvartfinalen sidst, men de kan de takke Felipe Melo for at de ikke blev, med et selvmål og en udvisning :)
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved JesperA.

12 år 2 måneder siden #40 af Dios
Besvaret af Dios på emne Carvajal udtaget til VM

Siempre Madrid skrev:

Dios skrev: Hvor er det flot og fortjent vel at mærke!

Fantastisk sæson han har haft, og han bliver kun bedre og bedre :)

Jeg er faktisk enig. Jeg var en stor kritiker af ham langt hen på sæsonen, men han har siden hen overrasket mig særdeles positivt og har i mange kampe været Real Madrids bedste mand - også på tidspunkter, hvor der rent faktisk var svært at blive det....

Siden Januar, eller da det virkelig begyndt at gælde, så har Carvajal faktisk været verdensklasse. Lidt sjovt, for det var ikke helt det billede som tegnede sig de første måneder, hvor han mest lignede en som slet ikke kunne følge med i tempoet, men det er han godt nok kommet efter. Specielt begge kampe imod Schalke og Dortmund, finalen imod Barca, og de 2 kampe imod Bayern har været helt exceptionelt gode, og det er også det han høster af nu.

Jeg ved du er stor fortaler for Arbeloa, så vil ikke yderligere træde i spinaten, men hold nu op hvor er det dejligt med lidt fart og energi på den højrekant. Det er noget jeg har savnet i rigtig mange år efterhånden.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, Macon

12 år 2 måneder siden #41 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Carvajal udtaget til VM
Inspektøren:

Helt fint at du vurderer Chile til at have en chance for at komme langt til VM, og du kunne ligesom mange andre kalde dem outsidere som eksempelvis Belgien og Columbia.

Men når du i fuld seriøsitet melder ud, at Chile er din anden største favorit til at vinde VM, så udstiller du ganske enkelt din fodboldmæssige intelligens, eller mangel på samme.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Lars1991

12 år 2 måneder siden #42 af Siempre Madrid

Dios skrev:

Siempre Madrid skrev:

Dios skrev: Hvor er det flot og fortjent vel at mærke!

Fantastisk sæson han har haft, og han bliver kun bedre og bedre :)

Jeg er faktisk enig. Jeg var en stor kritiker af ham langt hen på sæsonen, men han har siden hen overrasket mig særdeles positivt og har i mange kampe været Real Madrids bedste mand - også på tidspunkter, hvor der rent faktisk var svært at blive det....

Siden Januar, eller da det virkelig begyndt at gælde, så har Carvajal faktisk været verdensklasse. Lidt sjovt, for det var ikke helt det billede som tegnede sig de første måneder, hvor han mest lignede en som slet ikke kunne følge med i tempoet, men det er han godt nok kommet efter. Specielt begge kampe imod Schalke og Dortmund, finalen imod Barca, og de 2 kampe imod Bayern har været helt exceptionelt gode, og det er også det han høster af nu.

Jeg ved du er stor fortaler for Arbeloa, så vil ikke yderligere træde i spinaten, men hold nu op hvor er det dejligt med lidt fart og energi på den højrekant. Det er noget jeg har savnet i rigtig mange år efterhånden.

Der er ingen tvivl om at Carvajal er den rette arvtager for Arbeloa, såvel for Real Madrid som for det spanske landshold.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Siempre Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #43 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Carvajal udtaget til VM
Bruttotrup 30 spillere, som skal skæres ned til 23, dvs. 7 spillere bliver sorteret fra.

Spaniens VM-bruttotrup.
Iker Casillas (Real Madrid)
Pepe Reina (Napoli)
David de Gea (Manchester United)

Sergio Ramos (Real Madrid)
Gerard Pique (Barcelona)
Raul Albiol (Napoli)
Javi Martinez (Bayern München)
Juanfran (Atletico Madrid)
Jordi Alba (Barcelona
Cesar Azpilicueta (Chelsea)
Daniel Carvajal (Real Madrid)
Alberto Moreno (Sevilla)
Xavi (Barcelona)
Xabi Alonso (Real Madrid)
Andres Iniesta (Barcelona)
Sergio Busquets (Barcelona)
Santi Cazorla (Arsenal)
Koke (Atletico Madrid)
Cesc Fabregas (Barcelona)
Thiago Alcantara (Bayern München)
Ander Iturraspe (Athletic Bilbao)
Juan Mata (Manchester United)
David Silva (Manchester City)
Pedro (Barcelona)
Jesus Navas (Manchester City)
Diego Costa (Atletico Madrid)
David Villa (Atletico Madrid)
Fernando Torres (Chelsea)
Alvaro Negredo (Manchester City)
Fernando Llorente (Juventus)

Nogen bud på hvem der bliver sorteret fra? :)
Hvordan er Carvajal i hierarkiet på den HB? Er Juanfran og Cesar Azpilicueta foran?
Nogle som har set Spaniens seneste test kampe i forbindelse hvem de bruger som angriber? Kan huske det var Torres og Fabregas på et tidspunkt. Costa ville være mit bud, men kan han enes med Real Madrid spillerne? :P :)

12 år 2 måneder siden #44 af andreashn
Besvaret af andreashn på emne Carvajal udtaget til VM

JJ-86 skrev: Bruttotrup 30 spillere, som skal skæres ned til 23, dvs. 7 spillere bliver sorteret fra.

Spaniens VM-bruttotrup.
Pepe Reina (Napoli)

Gerard Pique (Barcelona)
Raul Albiol (Napoli)
Jordi Alba (Barcelona
Alberto Moreno (Sevilla)
Xavi (Barcelona)
Santi Cazorla (Arsenal)
Koke (Atletico Madrid)
Pedro (Barcelona)

Hvordan er Carvajal i hierarkiet på den HB? Er Juanfran og Cesar Azpilicueta foran?
Nogle som har set Spaniens seneste test kampe i forbindelse hvem de bruger som angriber? Kan huske det var Torres og Fabregas på et tidspunkt. Costa ville være mit bud, men kan han enes med Real Madrid spillerne? :P :)

Jeg tror Azpilicueta er lidt lige som Arbeloa - kan spille begge backs, og er dermed en luksusspiller, at have med i truppen. Derudover har han spillet fantastisk på venstrebacken for Chelsea i denne sæson, så jeg tror ikke han bliver siet fra. Spørgsmålet er bare, om hvad han bliver udtaget som... Jeg er desværre bange for, at Carvajal ligger laveste i hierarkiet på højrebacken. :(

Det har været lidt svært, at have muligheden for, at kunne se Spaniens kampe, da de ikke er i nærheden af, at blive sendt på dansk tv. Men så vidt jeg kan huske, var det Costa der startede i den sidste kamp...

¡Hala Madrid!

12 år 2 måneder siden #45 af MMM
Besvaret af MMM på emne Carvajal udtaget til VM

JJ-86 skrev: Bruttotrup 30 spillere, som skal skæres ned til 23, dvs. 7 spillere bliver sorteret fra.

Spaniens VM-bruttotrup.
Pepe Reina (Napoli)

Gerard Pique (Barcelona)
Raul Albiol (Napoli)
Jordi Alba (Barcelona
Alberto Moreno (Sevilla)
Xavi (Barcelona)
Santi Cazorla (Arsenal)
Koke (Atletico Madrid)
Pedro (Barcelona)

Der ryger 2 backs, 2/3 midtbanespillere og 2/3 angribere. Hvad angår backs, så ryger Moreno og om det Carjaval eller Juanfran, det tror jeg til dels kommer til at afhænge af Albas fitness. Hvis han er i form så vil VdB foretrække ham på venstrebacken, Azpilicuata på højrebacken, og Juanfran som den mere defensivt orienterede backup, men hvis han er tvivlsom, så er Azpi på vb og Carjaval på hb mere sandsynligt.

På midtbanen er det Mata, Carzola og Iturraspe, der sidder på de yderste mandater, blandt angriberne er det kun Costa, der er sikker på en tur til Brasilien. Costa kommer fint ud af det med Madrid spillerne , men Arbeloas evne til at bringe dårlig stemning har klart været en af mange årsager til, at han ikke er kaldt op. Mit gæt er VdB kun tager to angribere med sig, men det kan godt gå hen og blive 3 og hvis det gør det, så tror jeg Villa rent faktisk har en chance.

Hvad angår angriberens rolle, så kommer det an på hvor meget held de har med at integrere Costa. Han spillede som klassisk 9'er mod Italien i deres seneste venskabskamp, men det var ikke nogen ubetinget success. VdB har siden Villa brækkede benet eksperimenteret med snart sagt hvem som helst på toppen, alene og i forskellige kombinationer, fra Torres til Michu og Javi Martinez (in extremis, but anyway), uden at finde et set-up han er tilfreds med. Så han har det med at vende tilbage til den falske 9'er, når der er noget på spil og det er sædvanligvis Cesc.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #46 af Storken
Besvaret af Storken på emne Carvajal udtaget til VM

MMM skrev:
Der ryger 2 backs, 2/3 midtbanespillere og 2/3 angribere. Hvad angår backs, så ryger Moreno og om det Carjaval eller Juanfran, det tror jeg til dels kommer til at afhænge af Albas fitness. Hvis han er i form så vil VdB foretrække ham på venstrebacken, Azpilicuata på højrebacken, og Juanfran som den mere defensivt orienterede backup, men hvis han er tvivlsom, så er Azpi på vb og Carjaval på hb mere sandsynligt.

På midtbanen er det Mata, Carzola og Iturraspe, der sidder på de yderste mandater, blandt angriberne er det kun Costa, der er sikker på en tur til Brasilien. Costa kommer fint ud af det med Madrid spillerne , men Arbeloas evne til at bringe dårlig stemning har klart været en af mange årsager til, at han ikke er kaldt op. Mit gæt er VdB kun tager to angribere med sig, men det kan godt gå hen og blive 3 og hvis det gør det, så tror jeg Villa rent faktisk har en chance.

Jeg kan acceptere, at man kan misse Azpilicueta og Cazorla, men at man som madridista staver Carvajal forkert to gange...

Leveret af Kunena Forum