Real Madrid dominans på årets Champions League-hold – Syv spillere udtaget

12 år 2 uger siden #1 af Siempre Madrid

UEFA har netop udvalgt 18 spillere til årets hold i Champions League, hvoraf syv repræsenterer Real Madrid. Ramos, Pepe og Carvajal er valgt i forsvaret, ved siden af Philipp Lahm fra Bayern München og Atléticos' Diego Godín. Da man kun har lukket 8 mål ind i 13 kampe, er det ikke overraskende at disse tre Real Madrid spillere, maler hovedparten af forsvarskæden hvid på årets CL-hold. Specielt Sergio Ramos har brilleret, men ikke kun defensivt. Med nogle gode offensive aktioner og vigtige mål, har spanieren sandsynligvis sat sig i hukommelsen hos de fleste Real Madrid tilhængere.
Alonso, Di Maria og Modrić, som alle har fået en plads på årets CL-hold, har også indfriet de fleste forventninger hos både fans, Carlo Ancelotti og BBC-trioen. Men især Di Maria skælder sig ud i Champions League, med hele seks assist og tre mål i kun 11 kampe.
Til sidst og ikke mindst er Ronaldo, som de fleste også forventede, blevet valgt i angrebet. Her står han side om side med Ibrahimović, Robben, Diego Costa og Marco Reus. Dog har portugiseren ladet sig kårer som årets topscorer med sin flotte rekord på 17 mål. Hertil må det siges, at dysten imod de direkte konkurrenter i angrebet, blev for stor en mundfuld for dem.
Los Blancos har noget at leve op til i næste CL-sæson, da man i denne vandt 11 kampe, spillede en uafgjort, og kun tabte en enkelt kamp.

CHAMPIONS LEAGUE TEAM OF THE 2013/14 SEASON:
Målmænd: Thibaut Courtois (Atlético de Madrid) og Manuel Neuer (Bayern München).
Forsvar: Philipp Lahm (Bayern München), Daniel Carvajal (Real Madrid), Diego Godín (Atlético de Madrid), Sergio Ramos (Real Madrid) og Pepe (Real Madrid).
Midtbane: Gabi (Atlético de Madrid), Iniesta (F.C. Barcelona), Ángel Di Maria (Real Madrid),Toni Kroos (Bayern Munchen), Luka Modrić (Real Madrid) og Xabi Alonso (Real Madrid).
Angreb: Diego Costa (Atlético de Madrid), Zlatan Ibrahimovic (PSG), Arjen Robben (Bayern München), Marco Reus (Borussia Dortmund) og Cristiano Ronaldo (Real Madrid).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Nillerhaz
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 uger siden #2 af Nillerhaz
Det må da være en joke at Casillas ikke er på? Han hjavde måske ikke den bedste finale, men resten af Champions League var han da klart bedst!

12 år 2 uger siden #3 af BBB

Nillerhaz skrev: Det må da være en joke at Casillas ikke er på? Han hjavde måske ikke den bedste finale, men resten af Champions League var han da klart bedst!

Jeg mener, at Courtois var bedre igennem turneringen. Der gik kun 6 mål ind mod Atlético, hvis vi ser bort fra finalen, hvor hans forsvar til sidst gik i opløsning. Bayern har jeg simpelthen ikke set nok til igennem turneringen til at kunne snakke med om.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 2 uger siden #4 af Mathiaska
Dejligt med hæder til Modric.

Er jeg den eneste der mener den mand får alt for lidt anerkendelse?
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Dios, andreashn, Real-Laudrup

• Kaspercristiano
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 uger siden #5 af Kaspercristiano
Hvor er Juanfran ?

12 år 2 uger siden #6 af Sahinovic
Synes godt Bale kunne have fortjent en plads på holdet, enten i stedet for Kroos (midtbane) eller Arjen Robben (angreb).

Han har måske ikke været prangende, men 6 mål og 4 assist + det afgørende mål i finalen er nu rimeligt godt alligevel.

Florentino Pérez

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 uger siden #7 af RasmusKring

Mathiaska skrev: Dejligt med hæder til Modric.

Jeg er delvist enig med dig, men hans niveau har ikke været stabilt hele sæsonen. Men når han rammer dagen, så er han er fantastisk fodboldspiller. En vanvittigt intelligent spiller.

12 år 2 uger siden #8 af Dios

BBB skrev:

Nillerhaz skrev: Det må da være en joke at Casillas ikke er på? Han hjavde måske ikke den bedste finale, men resten af Champions League var han da klart bedst!

Jeg mener, at Courtois var bedre igennem turneringen. Der gik kun 6 mål ind mod Atlético, hvis vi ser bort fra finalen, hvor hans forsvar til sidst gik i opløsning. Bayern har jeg simpelthen ikke set nok til igennem turneringen til at kunne snakke med om.

Tildels enig, for Casillas gjorde det godt nok også fantastisk i hele turneringen, hvis vi lige ser bort fra finalen, men jeg forstår dog overhovedet ikke hvordan Neuer kan foretrækkes fremfor Casillas!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

12 år 2 uger siden #9 af Real-Laudrup
Modric har uden tvivl været vores bedste spiller i sæsonen. Og nok også den bedste midtbanespiller i Europa, sammen med Yaya Touré.
Sidste redigering: 12 år 2 uger siden ved Real-Laudrup.

12 år 2 uger siden #10 af Sahinovic

RasmusKring skrev:

Jeg er delvist enig med dig, men hans niveau har ikke været stabilt hele sæsonen. Men når han rammer dagen, så er han er fantastisk fodboldspiller. En vanvittigt intelligent spiller.

Hvilken Real Madrid spiller har haft et stabilt niveau igennem hele sæsonen?

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 2 uger siden ved Sahinovic.

12 år 2 uger siden #11 af Lars1991

Sahinovic skrev:

RasmusKring skrev:

Pepe! Men du har ret, ikke ret mange ellers. Målmændene måske?

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 uger siden #12 af RasmusKring

Sahinovic skrev:

RasmusKring skrev:

Pepe og Di Maria har umiddelbart været meget stabile, men jeg forstår din pointé. Modric har ligesom alle andre spillere været lidt anonym i perioder. Modsat spillere som Ramos, Ronaldo, Bale og Benzema, så har Modric dog ikke været ligeså afgørende i sine gode perioder.

Men nu vil jeg heller ikke snakke mere ondt om Modric. Han har en rigtig god sæson og været en vigtig mand på vores CL-vindende hold, så det havde afgjort været fortjent, hvis han var på holdet.

Leveret af Kunena Forum