AS: Enighed med James

• Fa97
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #13 af Fa97
Besvaret af Fa97 på emne AS: Enighed med James
Ifølge Marca præsenteres James i morgen.
Marca nævner bl.a. at han vil koster 80 mio. euro og at kontrakten derudover vil gælde fremtil 2020
Sidste redigering: 12 år 1 uge siden ved Fa97.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 uge siden #14 af Don J
Besvaret af Don J på emne AS: Enighed med James
Det bliver utrolig spændende med James Rodriguez i den hvide trøje (alt peger i den retning nu).

Først og fremmest får man selvfølgelig et alternativ til Ronaldo og Bale, der er fra aller højeste hylde. Derudover bliver det interessant at følge hans start i klubben, synes jeg. Jeg tror som mange andre også, at Carletto vil holde fast i BBC-konstellationen til at starte med, mens James køres stille og roligt ind på holdet.
Den knægt har bare så stort et talent og så mange facetter i sit spil for en 23-årig spiller:

Er oftest blevet benyttet med udgangspunkt til venstre grundet hans gode speed og hans driblinger, der
er på et meget højt niveau. Har samtidig kvaliteterne af den klassiske 10'er ift. teknisk kunnen på lidt plads, overblik og de afgørende pasninger. Og så er han ovenikøbet også målfarlig og en habil afslutter.

Jeg tror som sagt ikke, han kommer til at glide direkte ind i startopstillingen fra dag 1 af, men for mig at se bliver det Benzema, som kommer til at kæmpe for at holde fast i sin startplads i løbet af sæsonen. Man kan let argumentere for, at Benzema allerede spillede i en falsk 9'er rolle i sidste sæson, men ham og James fortolker pladsen forskelligt. Benzema er bedst, når han modtager bolden med ryggen til mål i nærheden af feltet og starter angrebet på sin førsteberøring. James vil derimod ofte falde længere ned i banen og søge de frie rum, hvor han kan vende med bolden. Ift. bevægelse er Benzema mere stationær som "link spiller" mellem Ronaldo og Bale, mens James vil agere mere dynamisk og flagrende.
Altså, tilbyder de hver især noget forskelligt, selvom ingen af dem er den primære afslutter i angrebsspillet.

Jeg synes, man under VM så James Rodriguez' evne til konstant at søge spillet og de afgørende situationer på den sidste tredjedel af banen. Han har det, der hedder "aerial awareness" og så kan han rigtig meget på lidt plads - både som oplægger og afslutter. Det er også en af grundene til, at han hører til blandt de forreste, da hans kvaliteter kommer bedst til sin ret på den sidste tredjedel.

Til en ny sæson med et pakket kampprogram vil der helt givet blive roteret fra Ancelottis side, så James ankomst vil kun få en positiv effekt i den henseende kontra den forgangne sæson. Men udover Messi og Totti har jeg svært ved at komme op med en mere oplagt spillertype på højeste niveau til rollen som den falske 9'er end James Rodriguez lige pt. IMO bliver det også på den position, at han kommer til at markere sig for alvor for Real Madrid i de kommende år - måske allerede fra næste sæson.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum