Raúl tilbage som sportsdirektør

11 år 11 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Ifølge spansk presse arbejder Real Madrid hårdt på at hente Raúl hjem til jobbet som sportsdirektør.

Den stilling har været ledig siden Miguel Pardeza tidligere på sommeren fratrådte, men det er klubbens ønske at få den stilling besat igen, selv om det har været svært at finde ud af arbejdsopgaverne i rollen, idet alle forhandlinger bliver ført af den magtfulde og dygtige José Ángel Sánchez.

Raúl er fortsat spiller i Al-Sadd, men der har været rygter om at han ville indstille sin sportslige karriere og gå andre veje.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #2 af Siempre Madrid
Smukt og snedigt træk, Florentino Pérez, men du er afsløret i dit slibrige foretagende.

Indlemmelsen af Raúl skal naturligvis dække over den svinske behandling af Diego López.

Hvorfor hente Raúl ind som galeons-figur til en stilling, som i forvejen udføres til perfektion af José Ángel Sanchez.

Næh, det handler simpelthen om at få forhaven til at se smuk ud, mens baghaven er en losseplads.

11 år 11 måneder siden #3 af Dios

Siempre Madrid skrev: Smukt og snedigt træk, Florentino Pérez, men du er afsløret i dit slibrige foretagende.

Indlemmelsen af Raúl skal naturligvis dække over den svinske behandling af Diego López.

Hvorfor hente Raúl ind som galeons-figur til en stilling, som i forvejen udføres til perfektion af José Ángel Sanchez.

Næh, det handler simpelthen om at få forhaven til at se smuk ud, mens baghaven er en losseplads.

Du er simpelthen noget for dig selv, og det er ikke lige altid positivt ;D

Hvad er det der gør forskellen så stor på Lopez og Casillas, eller for den sags skyld andre spillere? Hvis vi tager udgangspunkt i målmandsdebatten, så vil ingen af dem væk, men hvis man "smider" Casillas på porten, så er det en god løsning af hvad jeg kan forstå? Gør man det med Lopez, så er det beskidt og kujonagtigt, men hvorfor?

Tager vi udgangspunkt i andre spillere, så er det set tonsvis af gange, at klubben "presser" spillere ud, og på et punkt, så er det tildels også okay, hvis klubben nu ikke mener spilleren præstere på et højt nok niveau. Faktisk mener jeg selv det er gældende for Lopez. Hans formkurve har hele sidste sæson været nedadgående, og mange gange uhyggelig usikker ligesom Casillas.
Selvom du prøver at fremføre dine subjektive holdninger i Madridista-mener som sandhed, så er det bare så forkert som det overhovedet kan blive.

Mig bekendt, så er det heller ikke nyt, at man mener Raúl er opgaven værdig som sportsdirektør, at du mener det skyldes man behandler Lopez uretfærdigt synes jeg lige er, at tage munden for fuld.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, madrid2000, Vildfaren, andreashn, MMM, Pelle

11 år 11 måneder siden #4 af Siempre Madrid

Dios skrev:

Siempre Madrid skrev: Smukt og snedigt træk, Florentino Pérez, men du er afsløret i dit slibrige foretagende.

Du er simpelthen noget for dig selv, og det er ikke lige altid positivt ;D

Hvad er det der gør forskellen så stor på Lopez og Casillas, eller for den sags skyld andre spillere? Hvis vi tager udgangspunkt i målmandsdebatten, så vil ingen af dem væk, men hvis man "smider" Casillas på porten, så er det en god løsning af hvad jeg kan forstå? Gør man det med Lopez, så er det beskidt og kujonagtigt, men hvorfor?

Tager vi udgangspunkt i andre spillere, så er det set tonsvis af gange, at klubben "presser" spillere ud, og på et punkt, så er det tildels også okay, hvis klubben nu ikke mener spilleren præstere på et højt nok niveau. Faktisk mener jeg selv det er gældende for Lopez. Hans formkurve har hele sidste sæson været nedadgående, og mange gange uhyggelig usikker ligesom Casillas.
Selvom du prøver at fremføre dine subjektive holdninger i Madridista-mener som sandhed, så er det bare så forkert som det overhovedet kan blive.

Mig bekendt, så er det heller ikke nyt, at man mener Raúl er opgaven værdig som sportsdirektør, at du mener det skyldes man behandler Lopez uretfærdigt synes jeg lige er, at tage munden for fuld.

Hvis Diego López ikke har præsteret på et højt nok niveau, så forklar mig venligst, hvorfor han fik så mange kampe i sidste sæson. Jeg venter spændt på dit svar, selv om jeg nok skal forberede mig på mere af dit evindelige og tåbelige vrøvl.

Hvorfor hente Raúl ind til en stilling, som varetages af José Ángel Sanchez? Hvad er det, at Raúl kan gøre bedre end hans forgænger, som på trods af erfaringer i jobbet, ikke fik et ord indført? Nemlig, han kan flytte fokus fra de grimme ting, som sker i klubben.

Og det er jo ikke fordi, det ville blive meget smukkere af at Iker Casillas forlod klubben, men nu får man en situation, hvor legenden Iker Casillas igen skal dele pladsen med en ny målmand, for ingen tror vel på, at Keylor Navas blot er hentet ind som bænkevarmer eller som afløser for Casillas, når hans kontrakt udløber om nogle år.

11 år 11 måneder siden #5 af Vildfaren
Det er en rigtig god måde, at aflede opmærksomheden på og det er helt sikkert også derfor, at det sker på nuværende tidspunkt.

Men det ændrer ikke på, at der ikke bliver lavet justitsmord på Lopez.
Jeg kan ligesom Dios ikke se den svinske behandling, jeg kan tilgengæld se vi er begyndt , at vinde pokaler med Casillas i målet og det gør vi ikke med Lopez på mål.

Pokaler kan jeg godt lide.... ;)

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...

11 år 11 måneder siden #6 af Siempre Madrid

Vildfaren skrev: Det er en rigtig god måde, at aflede opmærksomheden på og det er helt sikkert også derfor, at det sker på nuværende tidspunkt.

Men det ændrer ikke på, at der ikke bliver lavet justitsmord på Lopez.
Jeg kan ligesom Dios ikke se den svinske behandling, jeg kan tilgengæld se vi er begyndt , at vinde pokaler med Casillas i målet og det gør vi ikke med Lopez på mål.

Pokaler kan jeg godt lide.... ;)

En detalje: Champions League vandt vi ikke på grund af Casillas, men på trods af Casillas.

Og så er der jo ikke lighedstegn mellem Casillas og titler, fordi han tilfældigvis stod i de to turneringer. Det er jo ren Erasmus Montanus at påstå sådan noget.

Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

11 år 11 måneder siden #7 af Vildfaren
Siempre jeg sagde intet om, at han vandt titlerne til os, blot at vi rent faktisk vinder nogle titler som hold med ham i målet, det gør vi ikke med Lopez.

Vi blev reddet i finalen af en stærkt spillende bagkæde, da Casillas deværre spillede en meget usikker kamp.
Det ændrer dog ikke på, at han i min optik stod rigtig gode kampe i resten af turneringen.

Uanset hvad så var han med til, at skaffe os den nok mest ventede pokal i nyere tid uanset hvordan du mener han spillede.
Det var Lopez ikke.

EDIT: Kan man ikke stoppe den her enten eller holdning?
Det er sgu mere den, der gør valget af ny keeper uværdig.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Vildfaren. Begrundelse: Grammatorisk editering

11 år 11 måneder siden #8 af Elkrimi
Haha, det løber af sporet det her, Siempre!

Hvorfor tude over en bagatel som denne, når klubben kører bedre end nogensinde sportsligt og økonomisk.
Svinsk handling? Ja, det er sket før, at en ældre spiller udskiftes med en yngre model med større potentiale. Hvilket altid vil være en subjektiv vurdering. Helt ligesom at man vurderer James til at være det største talent på kloden.

Helliggørelsen af Diego Lopez forstår jeg ikke i en situation som denne. Lopez har jo langt fra stået nogen super sæson. Man henter en ung og yderst talentfuld målmand, som sandsynligvis er udset til fremtidens mand. Og hvem er så den bedste mentor og kulturbærer? Lopez eller Casillas?

Ift. Casillas' nedadgående form, så ryger han jo nok på bænken hvis ikke han genfinder niveauet. Det giver langt mere mening at bænke Casillas for en "ung" og talentfuld målmand vi endnu ikke har set det bedste fra.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, madrid2000, andreashn

11 år 11 måneder siden #9 af Siempre Madrid

Elkrimi skrev: Haha, det løber af sporet det her, Siempre!

Hvorfor tude over en bagatel som denne, når klubben kører bedre end nogensinde sportsligt og økonomisk.
Svinsk handling? Ja, det er sket før, at en ældre spiller udskiftes med en yngre model med større potentiale. Hvilket altid vil være en subjektiv vurdering. Helt ligesom at man vurderer James til at være det største talent på kloden.

Helliggørelsen af Diego Lopez forstår jeg ikke i en situation som denne. Lopez har jo langt fra stået nogen super sæson. Man henter en ung og yderst talentfuld målmand, som sandsynligvis er udset til fremtidens mand. Og hvem er så den bedste mentor og kulturbærer? Lopez eller Casillas?

Ift. Casillas' nedadgående form, så ryger han jo nok på bænken hvis ikke han genfinder niveauet. Det giver langt mere mening at bænke Casillas for en "ung" og talentfuld målmand vi endnu ikke har set det bedste fra.

Og her er vi fuldstændigt uenige.

Det giver for mig ingen mening at sætte Casillas på bænken. Dels er det ikke værdigt for en kulturbærer, som han naturligvis var og er, dels vil det fastholde en ulidelig målmands-debat, som ikke gavnet nogen overhovedet.

Hvis man har besluttet, at et ikon som Iker Casillas ikke længere skal have samme fremtrædende rolle som tidligere - og det har man åbenbart besluttet - så løser man det bedre ved at tage fat om nældens rod i første hug.

Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Siempre Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 11 måneder siden #10 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Raúl tilbage som sportsdirektør

Siempre Madrid skrev:

Elkrimi skrev: Haha, det løber af sporet det her, Siempre!

Og her er vi fuldstændigt uenige.

Det giver for mig ingen mening at sætte Casillas på bænken. Dels er det ikke værdigt for en kulturbærer, som han naturligvis var og er, dels vil det fastholde en ulidelig målmands-debat, som ikke gavnet nogen overhovedet.

Hvis man har besluttet, at et ikon som Iker Casillas ikke længere skal have samme fremtrædende rolle som tidligere - og det har man åbenbart besluttet - så løser man det bedre ved at tage fat om nældens rod i første hug.

Ok vi har fattet han spillede EN elendig VM-kamp, en anden VM-kamp som heller ikke var den bedste, men som der kun blev lagt fokus på pga den forrige kamp. Og nårh ja så var der lige den ENE aktion i CL-finalen, der åbenbart har gjort han gik fra verdens bedste målmand, til at han skal smides ud af holdet.

Og desuden blev Lopez købt ind, fordi Casillas var skadet engang og sidenhen fik han en sæson fast, selvom Casillas har været bedre end ham i de få kampe han spillede uden kamptræning. Så jeg tror klubben har gevet ham mere end rigeligt og han er ingen legende, så kan ikke se problemet i at man nu smider ham væk. Havde selvfølgelig foretrukket ham frem for det mærkelige indkøb af Navas, men ville ikke ligefrem græde over ham.

11 år 11 måneder siden #11 af MMM
Besvaret af MMM på emne Raúl tilbage som sportsdirektør

1. Det er ikke Sanchez stilling, der er i spil, han fortsætter naturligvis som han hele tiden har gjort. Det er Pardezas stilling med lidt frynsegoder kastet ind.

2. Historien er ikke ny, i den her form har den kørt hele sommeren i bl.a. El Confidencial

3. Hvordan er det igen at López er blevet behandlet mere svinsk end e.g Adan? Hvad er det, der gør ham mere loyal og professionel end så mange andre? Hvis Marca har ret og han får sin kontrakt betalt ud plus en fri transfer, så stilles han da uendelig meget bedre end så mange andre spillere, der er fundet overflødige gennem tiderne.

11 år 11 måneder siden #12 af Siempre Madrid
Det skriver jeg også i artiklen, men det gør under alle omstændigheder Raúls rolle overflødig, når der allerede er en mand til stillingen. Der for er det ikke en kæft andet end en gallionsfigur og det er han forhåbentlig klog nok til at sige nej til.

Leveret af Kunena Forum